سلام بر کسانی که
وقتی از زندگی دست کشیده بودیم،
بی منت برای ما صبر کردند
تا دوباره به زندگی برگردیم.
- لاادری
از دلم میپرسم:
آیا همچنان از عشق ناچاری؟
من تپشهای دلم را میشناسم!
پاسخش «آری»ست...
- حسین منزوی
شما که سواد داری، لیسانس داری
روزنامه خونی
با بزرگون میشینی، حرف میزنی
همه چی میدونی
شُما که کلهت پُره،
واسه هر چی که میگن جواب داری، در نمیمونی
بگو از چیه که من دلم گرفته...؟
راه میرم دلم گرفته، میشینم دلم گرفته
گریه می کنم، میخندم، پا میشم، دلم گرفته !
- محمدصالحعلاء