eitaa logo
آفندی و اقدام پژوهی
347 دنبال‌کننده
584 عکس
1.5هزار ویدیو
21 فایل
🍃﷽🍃 بررسی مسائل روز کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🌸🍃 🌷🍃 🌻☘️ 🌼 🧙‍♂️پست ۲. "اهمیت دوره نوجوانی از نظر بزرگان" ( از بسته ۷۹) ✅ در ابتدای مباحث مربوط به نوجوانان، اشاره شد که امام سجاد علیه السلام در رساله صحیفه سجادیه به حقوق کودک و نوجوان پرداخته و به استناد فرمایش رسول گرامی اسلام، فرزندان را در ۷ ساله سوم، وزیر و مشاور والدین می داند. ❇️ "نوجوان مورد تکریم و وزیر کشور خانواده" رسول خدا می فهماند که خانواده به منزله یک کشور کوچک است. و پدر و مادر هیات حاکمه آن. فرزند در وقت بلوغ یک قسمت از مسئولیت اداره این کشور را به عهده بگیرند و باید مانند یک وزیر در شورای عالی خانواده، شرکت نمایند و نظرشان مورد توجه هیئت حاکمه، یعنی والدین قرار گیرد."افلاطون" این دوره را زمانی معرفی کرده که "احساسات و عواطف بر افکار فرد چیره می شود." "استانلی هال ( STANLY HALL )" متخصص در روان شناسی بلوغ، دوره نوجوانی را "دوره طوفان و یک جهش ناگهانی می داند." "کورت لوین (Kurt Lewin)" جامعه شناس و روان شناس آلمانی اعتقاد دارد که : " کودک و بزرگسال هرکدام یک نوبت بار کودکی و بزرگسالی را بر دوش می کشند، ولی نوجوان مجبور است یک جا بار هر دو را بر دوش بکشد، زیرا متعلق به هر دو دوره است. " 🌸 در پست های بعد، به ویژگی های نوجوان پرداخته می شود. 🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🌸🍃🌷🍃🌻🍃🌼 🌸 پست۳. بررسی ویژگی های نوجوان [هویت یابی] (از بسته ۷۹) قبلا به مناسبت، در موضوع ویژگی هویت یابی نوجوانان بحث گردید و بیان شد "اریکسون" روانشناس آلماني می گوید: "هویت انسان در نوجوانی شکل می گیرد." در این دوره، نوجوان سؤالاتی از خود می پرسد، مثل اینکه ❓ من کیستم؟ ❓ به کجا می روم و چه هدفی دارم؟ نحوه جوابگویی به این سؤالات، در رشد هویت نوجوان تاثیر می گذارد. اگر او بتواند به این سؤالات پاسخ مناسب بدهد، احساس آرامش می کند، وگرنه دچار اضطراب می شود. ⭕ در دوره نوجوانی، هویت یابی مسئله ای حاد می شود. بطوریکه نوجوان روز به روز برای دستیابی به هویت مشخص، تغییر جهت می دهد. در دوران نوجوانی، انسان با مجموعه ای از تغییرات "شناختی - روانی و احساسی" روبروست. نوجوان به این موضوع اهمیت می دهد که در نزد دیگران چگونه جلوه می کند. ✳️ نوجوان درتلاش است تا بین تصوری که از خود دارد و تصوری که دیگران از او دارند، هماهنگی ایجاد کند. گاهی اوقات طرد شدن از سوی اجتماع و یا اطرافیان ، ممکن است باعث شود که نوجوان از هیچ راهی نتواند احساس هویت کند. ❌ البته دستیابی به احساس هویت فردی تا حدی به مهارتهای شناختی نيز بستگی دارد. ✅ در مجموع باید گفت که برخی از نوجوانان در شناخت و درك خود، موفق می شوند و برخی دیگر شکست می خورند. در هویت یابی، مسایلی از قبیل⬇️ ⚡ روابط میان والدین و فرزندان ⚡ مسائل فرهنگی و یا تغییرات اجتماعی دخالت دارد. در جوامع ساده و ابتدایی که تغییرات اجتماعی به کندی رخ می دهد، شکل گیری هویت نسبتا" ساده است،* اما در جوامع پیچیده که تغییرات اجتماعی پی درپی است، هویت یابی ممکن است فرايندي مشکل و طولانی داشته باشد. زیرا در این جوامع، نوجوان با الگوهای فکری و رفتاری متعددی روبرو می شود. بنابراين در انتخاب، با مشكل مواجه مي شود. در بسته های نخستین مربوط به نوجوانان، بحث هویت بررسی شد و در اینجا به همین مقدار بسنده می شود. 🌟⭐🌟⭐🌟
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🌸🍃🌷🍃🌻🍃🌼 🌸 پست۴. (ادامه) ویژگی های نوجوان [رشد عقلی و استقلال فکری] (از بسته۷۹) در سه پست قبلی، به اهمیت دوره نوجوانی و یکی از ویژگی های مهم آن اشاره شد، اکنون به رشد عقلی و استقلال فکری که از جمله دیگر ویژگی های مهم نوجوانی است، پرداخته می شود.⬇️ الف) 💫 رشد عقلی از دیگر ویژگیهای دوره نو جوانی، "رشد شناختی و عقلی است." "ژان پیاژه" ( PIAJET) رواشناس سوئیسی می گوید: " کودک غالبا در واقعیت ها و تفکرات حسی و حرکتی محصور است و تفکر او وابسته به اشیاء خارجی است، اما نوجوان قدرت ذهنی فوق العاده ای پیدا می کند که او را از قید واقعیتهای خارجی رها می سازد." "این ویژگی او را متوجه عالم ذهنی و درونی خود می کند." 🔸 روانشناسان، نوجواني را آغاز دوره تفکر انتزاعي مي دانند. در اين دوران، نوجوان احساس قدرت زياد مي کند. 👦 نوجوان در اين مقطع سني، مي تواند قضاياي منطقي را درک کند و استدلال علمي در او قوي مي شود. در دوره نوجواني، استعدادها و توانمندي ها نيز اختصاصي تر مي شود. به عنوان مثال ممکن است هر نوجواني در دروس يا حرفه هاي خاصي موفقيت کسب کند. ب)💫 استقلال فکری ✳️ در دوره نوجواني، ساده انديشي دوران طفوليت از بين مي رود و نوجوان به سنجش و ارزيابي مسائل مي پردازد تا در نظام ذهنی خود، دوباره آنها را بسازد. از اين رو شايد در مورد برخي امور متعارف شک کند و حتي از افکار و عقايد والدين خود انتقاد نمايد.❗ ⭕ نوجوان در پي کسب استقلال فکري است. ممکن است درمورد اعتقادات خودش نيز دچار شک و ترديد شود، نه اينکه آنها را نفي کند، بلکه مي خواهد، آنها را دوباره بازسازي کند و زيربنايي استدلالي براي آنها بيابد. ⛔ از اين رو والدين و مربيان نبايد از شک و ترديدهاي نوجوان، دچار نگرانی و اضطراب شوند، بلکه بايد⬅️ او را براي رسيدن به يقين، ياري کنند. بنابراين شک، توقف گاه خوبي نيست، اما معبر و راهي مناسب براي رسيدن به حقيقت است. 🌟⭐🌟⭐🌟 🌹 بسته های بعدی ما را در این زمینه، پیگیر باشید.
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ 💠 پسر کو که ندارد نشان از پدر 🎥 یکی از فرزندان شهید بهشتی در واکنش به بیلبوردهای شهر تهران ادعا کرده: هیچ گونه استدلالی برای حجاب اجباری در سخنان پدرم مشاهده نمی‌شود! آقای علیرضا بهشتی، اموال پدر به ارث می‌رسد ولی افکار پدر موروثی نیست. شما نماینده افکار پدرتان نیستید. بخشی از افکار شهید بهشتی در قالب گفتار آن شهید، در دو فیلم بالا☝️ قابل ملاحظه هست. 🔺 حمید رسایی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته صد و هشتادم را تقدیم می‌کند: ⏬ صوت صفحه ۱۸۰ قرآن کریم «سوره انفال» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم ‌می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته صد و هشتادم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۱۸۰ قرآن کریم «سوره انفال» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ ⚡️ چرا اهانت به برخی اقشار، خیانت به کشور هست؟ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته دویست و پنجم را تقدیم می‌کند: ⏬ 📖 پیام یک صوت صفحه ۲۰۵ قرآن کریم «سوره توبه» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم ‌می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته دویست و پنجم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۲۰۵ قرآن کریم «سوره توبه» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته دویست و پنجم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۲۰۵ قرآن کریم «سوره توبه» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═