🔊 اطلاعیه🔊
چرا کار دسته جمعی و تشکیلاتی آری؟↕️
سلام
✴ اگر حضرتعالی هم:⏬
◀️ تصمیم و اراده قطعی،
◀️ شرایط علمی و فنی لازم،
◀️ حوصله و وقت کافی، دارید، به "اتاق های فکر" مرتبط به اندیشکده های وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" زیر به پیوندید.
1️⃣ اندیشکده "آینده پژوهی و آفندی"
2️⃣ اندیشکده پاسخ بسولات "اجتماعی، سیاسی و دفاعی"
3️⃣ اندیشکده "خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی"
4️⃣ اندیشکده "عرفان، قرآن، اخلاق و عقاید"
5️⃣ اندیشکده "پاسخ به سوالات، رفع شبهه و شایعات"
✴ به اقتضای اهداف هر اندیشکده، محتوای تولیدی باید کاملا محتوای علمی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی، مستند، غیرتکراری، به روز و جذاب، برای عامه مردم باشد. (نه صرفا اقشار مذهبی و انقلابی)
لذا محتوا در اتاق فکرها(که شما در آینده یکی از اعضای آن خواهید بود) غالبا توسط اهل علم با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا یا معادل آن (که آشنایی مناسبی با ظرافت های مجازی و هنری دارند) بررسی یا تهیه خواهدشد و سپس توسط عوامل اجرایی به جمعیت هدف، ارسال می شود.
✴ اگر معتقد به "تبیین درست" و "تاثیرگذار" هستید و می خواهید در این جهاد مجازی، "همکاری فعالانه و منظم" داشته باشيد، بشرط آنکه:
1️⃣ وقت مناسب،
2️⃣ دغدغه جدی،
3️⃣ و پشتکار لازم را دارید و معتقد به کار
4️⃣ علمی،
5️⃣ هدفمند،
6️⃣ روشمند،
7️⃣ سیستمی
8️⃣ و درازمدت
هستید، به آیدی
@Abozar1342
پیام دهید، تا به تناسب تخصص، تجربه و علاقه تان، به عضویت "اتاق فکر" مربوط درآیید.
✴ پس از تکمیل تولیدات در "اتاق فکرها"، نتایج بصورت "سیستمی" به 👈 ۴۰۰ گروه و کانال پرجمعیت، ارسال می گردد.
هدایت شده از ابوذر خدادادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
⁉️سلبریتی مان مقصر است یا نظام تربیتی و قانونگداری مان؟
✍ ابوذر خدادادی
🚨منابع خبری و تحلیلی:
شورشهای فرانسه، با آشوب ۱۴۰۱ پارسالِ ایران شباهت زیادی دارد؛ اما در یک موضوع تفاوت چشمگیر است، موضِعگیری سلبریتیها.[۱]
زنجیره تربیت و فرهنگ سازی و نظام آموزشی ناصحیح در ایران، از خانواده، مهد، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان گرفته تا مقاطع تحصیلی کارشناسی و تکمیلی (ارشد و دکتر) سبب شد، نسلی وارد جامعه گردد که بیشترین جنبه ها از معایب فرهنگ خودی و غرب را گرفته و از کمترین حد از فضائل و محاسن فرهنگ خودی و غرب، بهره مند است.
با این وصف در ایران، کسی پاسخگوی این چرخه غلط تربیتی نبوده و نیست.
چگونه قانونگذار پلیس را موظف کرده که هنگام ارزیابی صحنه تصادفات، میزان سهم هریک از عوامل دخیل در تصادف را، از اداره راه در ساخت جاده و نگهداری آن، ایمنی خودرو و سهم کارخانه سازنده، سهم متولی مربوطه در نصب اعلام جاده و کنترل سرعت و حتی هواشناسی و... را معین می کند، و جرایمی را برای هریک در نظر بگیرد، اما قانون گذار در تعیین میزان سهم خانواده، آموزش و پروش، دانشگاه، قانونگذار و ...، در نابسامانی نظام تربیتی ساکت هست.
مجلس فعلی که داعیه انقلابیگری و اصولگرایی را دارد، در این امر مهم چه قانون گذاری کرده و یا قرار است بکند.
اخیرا در فرانسه تصویب شد والدینی که نتوانند نوجوانان شان را کنترل کنند، فلان مقدار جریمه می شوند، ماچه؟
مجلس انقلابی بفرماید برای نظام تربیتی، قانونگذاری کند.
منبع: ___________
🚀 ۱. کانال پاسداران انقلاب
هدایت شده از اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@Quran124
╰━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته دویست و سیزدهم را تقدیم میکند: ⏬
📖 پیام یک
صوت صفحه ۲۱۳ قرآن کریم «سوره یونس»
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم میبینیم. ⬇️
═✨✧🌸✧✨═
هدایت شده از اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@quran124
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
↔️ ادامه بسته دویست و سیزدهم قرآنی
📖 پیام دو
ترجمه صوتی صفحه ۲۱۳ قرآن کریم « سوره یونس»
📋 نکات تفسیری را در پیام سوم میبینیم. ⬅️
✨🌸✧🌸✧🌸✨
👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
═✨✧🌸✧✨═
هدایت شده از اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
@Quran124
╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯
↔️ ادامه بسته دویست و سیزدهم قرآنی
📖 پیام سه
نکات تفسیری سوره مبارکه « یونس» صفحه ۲۱۳ قرآن مجید [۱]
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ هستی به سوی مرگ و انقراض در حرکت است و سرانجام آن مرگ و نیستی است.
«یَبْدَؤُا... ثُمَّ یُعِیدُهُ »
🌸✨
2️⃣ همیشه اکثریّت، نشانهی حقّانیّت نیست.
«وَ مٰا یَتَّبِعُ أَکْثَرُهُمْ إِلاّٰ ظَنًّا»
✨🌸
3️⃣ در عقاید و بینشها باید سراغ علم رفت، نه گمان.
«إِنَّ الظَّنَّ لاٰ یُغْنِی مِنَ الْحَقِّ»
🌸✨
4️⃣ جامعیّت قرآن و محتوای آن به گونه ای است که افترا و انتساب آن به غیرخدا به آن نمیچسبد.
«أَنْ یُفْتَریٰ»
✨🌸
5️⃣ قرآن وسیلهی رشد و تربیت است.
« هٰذَا الْقُرْآنُ... مِنْ رَبِّ الْعٰالَمِینَ»
🌸✨
6️⃣ قرآن برای اثبات اعجاز خود، ساده ترین راه را مطرح میکند؛ که دعوت از مردم برای آوردن سورهای مثل آن است.
«فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ»
✨🌸
7️⃣ نه تنها کلّ قرآن، بلکه حتّی یک سوره از آن هم معجزه است.
«بِسُورَةٍ»
🌸✨
8️⃣ مبارزه طلبی قرآن، مخصوص زمان و مکان معیّنی نیست؛ تا قیامت، تا پایان عمر بشر و در همه جای زمین، این درخواست مطرح است.
«وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللّٰهِ»
✨🌸
9️⃣ مبارزه طلبی قرآن، مخصوص عوام نیست؛ بلکه همهی حقوقدانان، ادیبان و نوابغ و... را به مبارزه میطلبد.
«وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللّٰهِ»
🌸✨
🔟 امام صادق علیه السلام فرمودند:
از دو آیهی قرآن دو درس بزرگ میآموزیم:
الف) تا علم نداریم؛ حرفی نزنیم.
«أَ لَمْ یُؤْخَذْ عَلَیْهِمْ مِیثٰاقُ الْکِتٰابِ أَنْ لاٰ یَقُولُوا عَلَی اللّٰهِ إِلاَّ الْحَقَّ»
ب) تا علم نداریم؛ حرفی را ردّ نکنیم.
«بَلْ کَذَّبُوا بِمٰا لَمْ یُحِیطُوا بِعِلْمِهِ»آیه ۳۹.
✨🌸
1️⃣1️⃣ به خاطر ندانستن؛ چیزی را ردّ نکنیم.
«کَذَّبُوا بِمٰا لَمْ یُحِیطُوا»
🌸✨
2️⃣1️⃣ دانستنِ کلّی و اجمالی کم اثر است آنچه سبب نورانیّت میشود؛ «احاطهی علمی» است.
«لَمْ یُحِیطُوا بِعِلْمِهِ»
✨🌸
3️⃣1️⃣ انسان دارای اختیار است؛ نه آنکه مجبور باشد.
«مِنْهُمْ مَنْ یُؤْمِنُ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ لاٰ یُؤْمِنُ بِهِ»
🌸✨
1️⃣4️⃣ سود و زیان هرکس تنها به خود او برمیگردد.
«لِی عَمَلِی وَ لَکُمْ عَمَلُکُمْ»
✨🌸
1️⃣5️⃣ اسلام دین استدلال و اخلاق است؛ نه سازش با کفّار.
اگر حقّ را پذیرا نشدند؛ بیزاری خود را از رفتار و عقاید آنان اعلام کنیم.
«أَنْتُمْ بَرِیئُونَ، وَ أَنَا بَرِیءٌ»
🌸✨
1️⃣6️⃣ رضای به کار دیگران، انسان را شریک در پاداش یا کیفر میکند.
«أَنْتُمْ بَرِیئُونَ، وَ أَنَا بَرِیءٌ»(دلیل آنکه مزد هر کس مخصوص خود اوست؛ این است که من و شما هیچ یک به کار دیگری راضی نیستیم.)
پاورقی _________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
══✨✧🌸✧✨══
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
@Quran124
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
❤️ویژگی همسران بهشتی
💕 نیکی در برابر نیکی
💞خدا ترسی، سرچشمه ی حق پذیری و عمل صالح است.
💞 ذات خداوند، منشأ رحمت است. توجّه انسان به مقام و جایگاه خداوند در نظام هستی و دادگاه قیامت، موجب دقّت در رفتار و گفتار و پیشگیری از وقوع جرم و گناه می شود. خافَ مَقامَ رَبِّهِ
💞در تربیت، باید تهدید و تشویق در کنار هم باشد. هذِهِ جَهَنَّمُ ... جَنَّتانِ
💞در بهشت هم فراوانی هست، مِنْ کُلِّ فاکِهَهٍ هم تنوّع، «زَوْجانِ» و هم در دسترس بودن. جَنَی الْجَنَّتَیْنِ دانٍ
💞 خوف امروز، آرامش فرداست. وَ لِمَنْ خافَ ... مُتَّکِئِینَ عَلی فُرُشٍ ...
💞 بهشتیان دارای تمایلات جنسی هستند. فِیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ
💞جنّ نیز دارای غریزه جنسی است. لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ
💞تمایل انسان به پاکی، بکارت و زیبایی همسر، خواسته ای اصیل است، نه تمایلی تلقینی و زائیده فرهنگ و محیط. لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ .
💞زنان بهشتی غیر از همسران بهشتیان در دنیا هستند. زیرا احدی با آنها تماس نگرفته است. لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ
💞اول عفّت زن بعد زیبایی او. ابتدا لَمْ یَطْمِثْهُنَّ و سپس کَأَنَّهُنَّ الْیاقُوتُ
💞در برابر احسان و نیکی دیگران، ما نیز نیکی کنیم.هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلاَّ الْإِحْسانُ (آیا در برابر این همه احسان خداوند به انسان،جز نیکوکاری بنده سزاوار است؟)
💞یکی از فلسفه های قیامت،اجرای عدل و جزای احسان هاست.
#تلاوتتصویری_ترجمهگویا_تفسیرمختصر_سورهالرحمن۴۶_۶۱
📗تفسیرنور، استادقرائتی
کلیپ:موسسه پیامبر مهر و رحمت
هدایت شده از کانال رسمی اندیشکده عطر گل نرگس
◾️ ۱۲ #تیر ماه سالروز شلیک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی وینسنز
✨ برای شادی روح #شهدا صلوات✨
🇮🇷▪️🕯️▪️ 🇮🇷
❀ ⃟⃟ 🌷 ⃟ ⃟ ⃟✤═════
کانال عطر گل نرگس در ایتا
╔ ∞❀❀❀❀🌷∞ ╗
@atrgolenarges313
╚ ∞🌷❀❀❀❀∞ ╝
عضویت در کانال 👆
هدایت شده از کانال رسمی اندیشکده عطر گل نرگس
•🌺°❀ °﷽ °❀°🌺•
@atrgolenarges313 عطر گل نرگس
♦️ اطلاعيه تبیینی وزارت اطلاعات در خصوص منافقين
در روزهای منتهی به واقعهی ورود نیروهای پلیس ضدتروریسم آلبانی به مقر مرکزی گروهک منافقین در تیرانا، آن سازمان جنایتپیشه حداکثر تلاش خود را برای دست زدن به عملیات تروریستی در نقاطی از کشور بهعمل آورده بود؛ اما با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانهی امنیتی و تلهگذاریهای بهعمل آمده، جز چند اقدام ایذایی و حقیر، با عنایات الهی در طرحهای تروریستی بزرگتر با ناکامی مواجه شد؛
منجمله نمونههای قابل طرح میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
🔻 در اردیبهشت ماه گذشته سلسله اقدامات ایذایی در شهرستانهای کلارآباد، سلمانشهر، عباسآباد و تنکابن علیه اماکن و اموال دولتی و عمومی از قبیل ایجاد انفجارهایی با استفاده از نارنجک دستساز، پرتاب بمب کوچک دستساز، آتشسوزی در اماکن فوقالاشاره و مواردی از این قبیل رخ داده بود.
با تلاشهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات مازندران، هستهی چهار نفرهی عامل خرابکاریهای مذکور شناسایی و هر چهار عنصر تروریست با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت شدند.
🔻پس از هستهی فوقالذکر، یکی از عناصر سابقهدار نفاق توسط سازمان اطلاعات استان تهران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت. این فرد قصد داشت با استفاده از بمبهای دستساز، عملیاتی علیه یکی از نهادها انجام دهد. وی با فراهم آوردن خانهی تیمی و بهکارگیری تعدادی دیگر از عناصر عملیاتی مرتبط با منافقین و تولید نارنجک و بمب دستساز کوچک، تیم خود را آمادهی انجام عملیات کرده بود که لحظاتی پیش از اقدام تروریستی، بازداشت و کلیهی مواد منفجره و بمبهای دستساز از صحنهی عملیات و نیز از خانهی تیمی ضبط گردید.
🔻شناسایی و بازداشت هستهی سه نفرهی اقدامات خرابکارانه در استانهای خوزستان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ و این هسته چندین عملیات ایذایی در شهرستانهای بهبهان، گچساران، سرآبتاوه (در کهکیلویه و بویراحمد) علیه دستگاههای دولتی و نهادهای حاکمیتی انجام داده بود.
از خانهی تیمی هستهی مذکور مواد انفجاری، مسلسل کلاشینکوف، لباسهای کارگری برای بهرهبرداری پوششی در عملیات، بمبهای دستساز کوچک و چندین سهراهی انفجاری کشف و ضبط شد.
🔻در همان تاریخ هستهی عملیاتی دیگری که چند اقدام خرابکارانه از قبیل انفجار نارنجکهای دستساز و بمب صوتی در استان گیلان و نیز در جزیره کیش انجام داده بود شناسایی و دو تروریست عضو آن بازداشت شدند.
🔻موضوع قابل تأمل اینکه اعضای هستههای بازداشت شده، جملگی دارای سابقهی خرابکاری در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و چند نفر از آنها از زندانیانِ آزاد شده هستند که پس از آزادی از زندان، متأسفانه مجدداً به اقدامات خرابکارانه روی آورده بودند.
همچنین همهی این افراد از طریق فضای مجازی مورد شناسایی منافقین قرار گرفته و به هستههای تروریستی پیوستهاند؛
علاوه بر آن کلیهی متهمین بازداشت شده پس از ارتباط با سرپلهای گروهک منافقین، آموزشهای مختلف منجمله آموزش تولید نارنجکهای دستی و بمبهای کوچک دستساز را فرا گرفته و مضاف بر آموزشها، پولهایی برای خرید تجهیزات و تهیهی خانههای تیمی و وسایل نقلیه از منافقین مستقر در پایگاه آلبانی دریافت کردهاند.
🔻در سال گذشته نیز عوامل عملیاتی تولید و پرتاب بمبهای دستساز در استانهای تهران، اصفهان و فارس بازداشت شده و علاوه بر آنها جمع قابل توجهی از عناصری که در فضای مجازی به سرپلهای منافقینِ مستقر در آلبانی وصل شده و تحت آموزش بودند؛ پیش از هرگونه اقدامی شناسایی و مورد برخورد مقتضی قرار گرفته بودند.
🔻وزارت اطلاعات در مراودات اطلاعاتی–امنیتی با سرویسهای اطلاعاتی اروپایی، ضمن تذکرهای متعدد نسبت به فعالیتهای تروریستی منافقین از خاک کشورهای مختلف غربی و بهویژه از پایگاه مرکزی آلبانی، در عین حال هشدارهای لازم را در صورت اهمال کشورهای محل فعالیت منافقین ارائه داده و اکنون نیز یادآور میشود که جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریستها در خارج از مرزهای خود را بهصورت جدی در دستور کار خود دارد.
🔻اینک ضمن «گامی به جلو» دانستن برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریستها و تقدیر از آن اقدام، در عین حال و طبق اطلاعات موثق، برخی از حامیان سابقهدار تروریسم در اروپا و آمریکا، با کارگردانی و فشارهایِ آدمکشان صهیونیست، به دنبال دادن تنفس مصنوعی و احیای فرقهی تروریستی منافقین هستند.
🔻وزارت اطلاعات اعلام مینماید تا ریشهکن نمودن کامل و همهجانبهی تروریسم و تروریستهایی که به نیابت از رژیم موقت صهیونیستی و با حمایت سایر دشمنان ملّت سرافراز ایران، دست به اقدامات خرابکارانه زدهاند، به مبارزهی بیامان خود علیه آنها ادامه خواهد داد.
#تاپیروزیکاملاسلام
#لبیکیاخامنهای
✨✾°🍃🌺🍃°✾✨
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🎥 "نحوه ی برخورد والدین هنگام دعوای کودکان"
📣 استاد_تراشیون
🧘♂ تربیت_فرزند
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
🎦 منبع: کانال خانواده دینی
🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
᪥✨•﷽•✨᪥࿐
@SiaSiAjtma
᪥✨•••••••✨᪥࿐
👨⚕دکتر دنیل جی امن متخصص آمریکایی:
🍷🍸 الکل چه کم چه زیاد باعث کوچک شدن مغز افراد شده و عامل ایجاد بیش از ۷ نوع سرطانه
🗣نویتسا بانج
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»