189603587_2116736171.mp3
23.89M
🔴 صوت بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
♨️سامانه نظارت مردمی حجاب
رهبر معظم انقلاب: "حجاب یک ضرورت شرعی است که باید رعایت شود و جای هیچ خدشه و تردیدی در وجوب آن وجود ندارد" ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
📍باتوجه به
۱.تاکید مجدد رهبرانقلاب مبنی بر وجوب رعایت حجاب و دغدغه قشر متدین
۲.از آنجایی که سناریوی #انقلاب_جنسی به #کشف_حجاب ختم نخواهد شد و قصد حرکت دومینوار برای تخریب هنجارها را دارد
۳.وقتی بیقانونی برخی افراد معاند را نمیتوان با صرفا با تذکر لسانی رفع کرد و نیاز به اقدامات سلبی حاکمیتی نیز میباشد
لذا به دغدغهمندان این عرصه پیشنهاد میشود درحد توان، تصاویر ترجیحا واضحی از کشفحجاب افراد در معابر عمومی تهیه کنند و برای آیدی زیر ارسال کرده تا اقدام بعدی برای برخورد انجام شود
@samane_nezarat_mardomi
📌گزارشات این سامانه برای موارد ضعیفالحجابی و بدحجابی نمیباشد؛ ضمنا از ارسال سوال و موارد متفرقه خود داری کنید
┄┅═══🇮🇷═══┅
#طرح_مردمی_پارسا
#پارسا_مردمی_قم
#ما_مردمیم
عضویت در طرح پارسا👈 @ParsaEfaf
عضویت در کانال👈 @parsamardomi
┄┅═══🇮🇷═══┅┄
🔴فصلالخطاب و اتمامحجت رهبری درباره هرگونه مسامحه و عقبنشینی در مسئلهی حجاب
⏪رهبرمعظمانقلاب: "حجاب یک ضرورت شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند.
اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.
منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بیدینی و ضدانقلابی" ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
✍بنابراین اگرچه مسئولان و مردم باید از یکسو ضعیفالحجاب یا بدحجابها را در دایره اسلام و نظاماسلامی حفظ کنند و همچون دختر خود بدانند، اما از سوی دیگر باید قاطعانه دربرابر یک #حرام_اجتماعی همچون #کشف_حجاب بایستند و ذرهای اجازه خدشه بر وجوب حجاب را ندهند.
✍محمد جوانی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔴کاریکاتورهای مازیار بیژنی در واکنش به اقدام زننده توهینآمیز نشریه نجس فرانسوی شارلی ابدو نسبت به ساحت رهبر معظم انقلاب
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔻مطالبه عزل فرماندهی انتظامی استان قم سردار میرفیضی مطالبه جبهه حزب الله قم از استاندار قم است
🔻چرا فیلم کامل را منتشر و عواملتان را تنبیه علنی نمی کنید❓
🔻در صورت عدم اقدام عاجل اسناد و شکایات متعددی از برخی نیروهایتان، از جمله کلانتری ۱۱ دور شهر در دست هست که برای تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد...
🔻آقای میرفیضی❗️این تصویر نشان دهنده نتیجه تصادف ادعایی عوامل شماست که بخشی از خاک سپر را پاک کرده،
چرا إجازه دادید عوامل شما یک فیلم تقطیعی برای تحریف ماجرا پخش کنند⁉️
🔻اگر قصد شما روشن شدن حقیقت برای افکار عمومی است نه دفاع نابجا از نیروهای خطاکارتان در حمله سازماندهی شده به ناهی از منکر توسط ۱۵ مأمور و رفتار زشت آنان، فیلم کامل مشتمل بر صوت را که برخوردهای عواملتان را رسوا می کند و همچنین فیلم کلانتری ۱۱ مشتمل بر حملات سربازان به یک طلبه ملبس دست بند زده شده را منتشر کنید....
و اینکه چگونه این طلبه را از کوچه به خیابان کشاندید و چگونه دست بند زدید و با ضرباتی داخل ماشین بردید⁉️
👇خبر ۱۰ تحریف در فیلم تقطیع شده را ببینید 👇
https://eitaa.com/howzehenghelabi/49226
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
📌 پدر و پسر شهیدی که سالیان سال در آغوش هم بودند/دوپلاک معروف ۵۵۵و ۵۵۶
🔹️ طی یک عملیات تفحص در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد. یکی از آنها در حالت نشسته با لباس و تجهیزات کامل به جایگاهی تکیه داده بود و شهید دیگر در پتو پیچیده شده بود.
◇ معلوم بود شهیدی که درازکش است مجروح شده و شهید نشسته سرِ وی را به دامن گرفته است. پلاکهایشان را بررسی کردیم، شمارهها پشت سر هم بود: 555 و 556.
◇ متوجه شدیم آنها با هم پلاک گرفتهاند. معمولاً رزمندههایی که خیلی رفیق بودند، با هم میرفتند پلاک میگرفتند. با مراجعه به سیستم کامپیوتر متوجه شدیم.
◇ شهیدی که نشسته، پدر و شهیدی که درازکشیده، پسر است. پدر سر پسر را به دامن گرفته بود.
◇ اینها شهید سیدابراهیم اسماعیلزاده پدر و سیدحسین اسماعیلزاده، اهل روستای باقرتنگه بابلسر بودند.
◇ پسر آرپیجی زن و پدر کمک آرپیجی زن پسر بود. پسر برای دید بهتر و انهدام تانکهای دشمن به سمت دامنه قله حرکت میکند.
◇ پدر وقتی افتادن فرزندش را میبیند، خودش را به دامنه کوه میرساند و بالای سر فرزندش میرود. چون توان بالا بردن پیکرحسین را نداشت، پتویی میآورد و پسرش را در آن میپیچد. او را در آغوش میگیرد و سر پسرش را روی زانوهایش میگذارد ، لحظاتی بعد خودش هم به شهادت میرسد و هر دو برای سالهای طولانی در همان حالت میمانند.شادی ارواح طیبه شهدا صلوات...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
✋
زن؛ زندگی؛ آزادی از نگاه عربستان سعودی
🔺ثبت نسبت کنیزی برای همسر کریس رونالدو در کارت اقامت وی در عربستان!
🔹عربستان بعلت عدم ازدواج رسمی رونالدو با جورجینا، نسبت او با رونالدو را "ملک یمین" ثبت کرده یعنی کنیز و برده...
⬅️ منتظر ماله کشی شبکه سعودی اینترنشنال در این باره هستیم
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ دقیق وزیر کشور به شبهه افکنی یک خبرنگار
🔸خبرنگار: باتوجه به صحبتهای دیروز رهبر انقلاب درباره خانمهای بدحجاب ماجرای ارسال پیامکهای تذکر برای حجاب چه میشود؟
🔹وزیر کشور: رعایت حجاب یک امر قانونی است و بر اساس قوانین باید رعایت شود و این موضوع جزو ارزشهای دینی ماست؛ کسانی که لباس مناسب ندارند و #حجاب را رعایت نمیکنند دختران ما هستند اما باید قانون را رعایت کنند.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛
🔹یکی از پاساژهای غرب تهران است...!
🔸اگر انسان از این وضعیت دق کنید و بمیرد رواست....!
🔹آهای مسئولین محترم !اگه نمیتونید جمع و جورش کنید لطفا از جایگاهتون کناره گیری کنید، تاافراد لایق تر مسئولیت رو انجام بدن.........
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این کلیپ هشداریست جدی برای مسئولین و والدین!
ببینید با اعتقادات جوانان ترکیه چه کردند
دشمن همین مسیر را برای کودکان و جوانان ما پیش گرفته
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مطالبه پدر شهید غلامحسین اکبری از شهردار تهران پیرامون عفاف و حجاب در مترو
#پیام_شهدا
#مطالبه_خانواده_شهدا
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش سردار قاآنی حفظه الله به ماهگیری دشمنان از آب گلآلود بیحجابی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
وزیر محترم بهداشت بار دیگر بر طرح استعماری بنیاد گیتس و راکفلر یعنی قرنطینه هوشمند تاکید کرد و افراد واکسن نزده را تهدید نمود که در سفرهای خود دچار محدودیت میشوند
در پاسخ به جناب وزیر چند نکته عرض میکنم
۱- فارغ از بحث در مورد سیستم فاسد سازمان جهانی بهداشت و سی دی سی ایالات متحده حتی بنا بر مستندات و مدارک این سازمانها واکسنهای کرونا به هیچ عنوان مانع ابتلا و انتقال ویروس نمیشوند لذا محدودیت افراد واکسن نزده در سفرها هیچ مبنای علمی ندارد .
۲- در بیش از صدها مقاله علمی عوارض خطرناک واکسنهای کرونا هرچند محدود اثبات شده است . از طرف دیگر تمام واکسنهای کرونا صرفا تاییدیه اضطراری دریافت داشته اند و تحمیل چنین واکسنی بر خلاف قانون بین المللی نورنبرگ است که هرگونه آزمایش پزشکی بدون رضایت افراد جرم محسوب میشود. در واقع همه این واکسنها مرحله آزماشی خود را می گذرانند و عوارض دراز مدت آنها هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است
۳- به لحاظ قانون جمهوری اسلامی محروم نمودن مردم از خدمات دولتی به دلیل امتناع از چنین واکسنی وجاهت قانونی و شرعی ندارد
۴- صحنه گردانان اصلی کرونا وواکسن همچون آنتونی فائوچی رییس سی دی سی ایالات متحده مورد اتهام تقلب قرار گرفته اند. لذا تمام روش های مبارزه با کرونا مانند قرنطینه هوشمند در صورت اثبات خسارت های متعدد جرم نیز محسوب میشود .
بنابراین بهتر است وزیر محترم بهداشت به جای تهدید مردم شریف ایران و تحمیل واکسن های اضطراری پاسخگوی مباحث بین المللی کرونا و اتهامات خدای عفونی جهان آنتونی فائوچی و همه روش های مبارزه با کرونا باشد.
✍دکتر حجت عسگری زاده
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 دلال اصلی همچنان فعال است
⏪دست دلالها قطع شده اما قیمت پایین نیومده!!!
وزارت اقتصاد بیانیه داده که با فروش خودرو در بورس دست دلالها قطع شد!
ولی توضیح نداده اگر دست دلالها قطع شد چرا قیمت نهایی خودروهای بورسی همان قیمت بالای بازار کشف شده!!!
#بحران_نیلی
👤حسین زمانی میقان
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
آقای قالیباف این مسیر به حاج قاسم نمیرسد.
🔺رهبری صف کشف حجاب کننده ها و حرمت شکننده های حجاب را از شل حجابها جدا کرد. او گفت اینها به آن جریان ملحق نشدند و پروژه دشمن شکست خورد. شما دارید این دو را در یک صف قرار میدهید. این راهش نیست. خدا میداند محبوبیت این طور جمع نمیشود. رای اینطور جمع نمیشود. کاش مشاورهایتان به شما میآموختند که چطور با این سخنانتان مرزهای خط مقدم مبارزه با هجوم فرهنگی دشمن را دارید واگذار میکنید. الان واقعا چه وقت این حرفهای غلط و بی دقت است؟
🔺من که نفهمیدم چرا پیش این مرجع و آن مرجع رفتید که میدانستید خروجی رسانه ای اش نقدهایی میشود نسبت به دولت. که چی؟ اگر این دولت شکست بخورد که نخواهد خورد به فضل الهی، واقعا خیال میکنید مردم سراغ شما میآیند؟ نکنید، این چه کاری است واقعا!
راه محبوبیت، اخلاص است. صدق است.
🔺الان متهم کردن پلیس و در خواست عذرخواهی و متهم کردن نحوه حکمرانی به دلیل گشت ارشاد و نو شدن حکمرانی را به معنای این امور گرفتن در ذهن مردم چه معنایی دارد؟ شما هم که پلیس را متهم میکنید شما هم که حکمرانی را متهم میکنید. این چه بی انصافی است! سخنان رهبرتان را اینطور فهمیدید؟!
🔺این درست است که دائم این و آن از زبانتان بگویند مخالف فیلترینگ هستید؟ شما هم سکوت معنا دار کنید خودتان و اطرافیانتان؟. بعد هم بگویید مشکل مردم اینها نیست؟ به خدا قسم دلم میسوزد برایتان. نمیدانم به چه زبان بگویم این روشهایتان سنگ بنای غلطی است برای مدیران جوان دور و برتان. اینها راهش نیست.
نمیدانم پروژه تان چیست. برنامه تان چیست. اما متهم کردن این و آن ، دولت ، حکومت یا هر چه ، اگر خدای نکرده به قصد محبوبیت است این طوری بدست نمیآید. دوستان و مشاورینتان علنا دولت را ناکارامد میدانند و ضعیف. خدا میداند بابت این سبک رفتارهایتان مسوولید نزد خدا و مردم. باز هم خود دانید.
@ali_mahdiyan
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکمرانی_ریاکارانه
وقتی رئیس قوه مقننه حامی مصوبات غیرقانونی ستاد کرونا و علیه قانون عفاف و حجاب تلاش میکند
🎥 قالیباف: به چه حقی میگوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود
🔹باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. ما مسئولان اگر میخواهیم جامعه را منسجم کنیم، نباید مردم را بسازیم، باید خودمان را بسازیم.
✍پ.ن
🔺به چه حقی اجازه سوار شدن مترو به افراد بدون ماسک نمیدهید؟!
به چه حقی هنوز هم اجازه شارژ کارت مترو به کد ملی واکسن نزده نمیدهید؟!
🔺بله جناب رئیس قوه قانونگذاری‼️
ظاهر جامعه ،باطن مسوولین است.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔻خیالبافیهای جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 می دانستیم امیدی به شما نیست آقای قالیباف!
▪️یکی از مشخصه های جنگ ترکیبی آن است که هدف اصلی دشمن در میان انواع اهداف فرعی و غیرواقعی، ناپیداست و با ریختن آتش تهیه گسترده، ذهن ها را از هدف واقعی دور می کند. حوادث سه ماه گذشته برای عادی سازی کشف حجاب در کشور بود و به نظر می رسد تا اینجای کار به توفیق نسبی دست یافته اند. ادامه موفقیت یا عدم موفقیت در مسأله کشف حجاب، به نوع برداشت مسئولان و بخش های حاکمیتی نظام نسبت به این موضوع برمی گردد. با کمال تأسف پالس هایی از سوی افرادی مخابره می شود که تکمیل کننده پازل دشمن خواهد بود. مصاحبه رئیس مجلس در برنامه مرتبط با سردار دلها، نشان دهنده این حرکت ناصواب و گمراه کننده است.
▪️ این که عده ای بدحجاب و شُل حجاب در جامعه وجود دارند، مال امروز و دیروز نیست و نظام هم چندان انگیزه ای در برخورد با آنها نشان نداده و سالیان متمادی است که در جامعه چنین پوشش هایی شکل گرفته است و سخنان رهبر عظیم الشأن انقلاب نیز ناظر به زنان و دخترانی با چنین پوشش هایی است. سخن و دعوا بر سر کشف حجاب است و به قول مصی علینژاد خبیث، تحقق آن در حکم فروریختن دیوار برلین و زمینه ساز فروریختن حاکمیت سیاسی و دینی است.
▪️ چگونه شخصی در جایگاه ریاست مجلس و مدعی انقلابی گری، این مسأله بدیهی را تشخیص نمی دهد و با استمداد از سخنان سنجیده سردار شهید، نتیجه نسنجیده می گیرد؟! جناب دکتر، دختران بی حجاب، فرزندان ما هستند و چون فرزندان ما هستند، نباید آنها را در میان توطئه های شوم دشمن رها کرد! گویا شما و مجری جویای نام و نشان صدا و سیما در رسانه ملی، دادگاهی برای محاکمه بچه های دلسوز انقلابی راه انداخته اید! اتفاقاً بچه های انقلاب و متدینین جامعه، به مراتب بیشتر از شما و امثال شما دلسوز این دختران آسیب دیده از سیاست های منفعت طلبانه هستند. نیروهای انقلاب دیگر شعار مرگ بر بی حجاب نمی دهند؛ شعار آنها، مرگ بر نظام آموزشی فاسدی است که شکار ایمان و اخلاق جوانان را هدف گرفته است.
▪️مرگ بر اقتصاد رانتی است که تبعیض طبقاتی را به ارمغان آورده است. چرا در بدترین شرائط اقتصادی و بحران ارزی، راهی قم شدید و به دیدار مراجع معظم رفتید؟ در این دیدارها به دنبال چه چیزی می گشتید؟ چرا نقش خود و همکاران خود را در تحمیل وزراء، استانداران و مدیران ناتوان و انتخاب آنها، به عرض مراجع معظم تقلید نرسانده اید؟! چه کسانی در حوزه اصلاح فضای مجازی سنگ اندازی کردند و چه منافعی از این فضا می برند؟... گویا انقلابی ها فقط نردبان ترقی امثال شما هستند که زنگ تفریح را با انقلاب و شهدا و بسیجیان سر کنید و ساعت کار را به افق اندیشه های لیبرالی و فرصت طلبان اقتصادی و سیاسی هماهنگ باشید.
▪️امروز جریان انقلابی و متدین و وفادار به امامین انقلاب با فریادی رسا اعلام می کند که از فرصت طلبانی که شکستن هنجارهای دینی و الهی را سکوی قدرت و ثروت خود قرار داده اند، بیزارند، چه در جبهه رسوای اصلاح طلبی باشد و چه در برخی مدعیان اصولگرایی.. این مواضع نشان می دهد که دوره جدیدی از کج فهمی و کند فهمی آقایان در راه است
✍ حوزه علمیه قم؛ شکریان آملی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
(اقسام اشک)
از زمان حضرت آدم تا کنون دو نوع گریه برای رستگاران وجود داشته است:
گریه «خَوفِ مِنَ اللّهِ» که مخصوص سحرها و اوقات خلوت با خالق است.
گریه برای مظلومیت و شهادت امام حسین(علیه السلام) و دیگر ائمه: که مناسب مجالس روضه و عزا است.
امام صادق(علیه السلام) در مورد ارزش گریهکردن برای خدا میفرماید:
«مَا مِنْ شَيْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ؛ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ، فَإِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا، لَمْ يَرْهَقْ وَجْهاً قَتَرٌ وَ لَاذِلَّةٌ، فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا؛ هر چیزی پیمانه و وزنی دارد مگر اشکها؛ زیرا قطره ی اشک دریاهایی از آتش را خاموش میکند. و هرگاه چشم در اشک خود غرق شود، گَرد هیچ فقر و ذلّتی بر چهره آن ننشیند و هرگاه اشکها سرازیر شود، خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند و اگر شخصی در میان امتی بگرید، همه آن امت مشمول رحمت میشوند.»
در روایت مشهوری امام رضا (علیه السلام) به ابن شبیب فرمودند:
یا ابن شبیب اِنْ بَکَیْتَ عَلَی الحُسَینِ علیه السّلام حَتّی تَصیرَ دُمُوعُکَ عَلی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغیرا کانَ اَوْ کَبیراً قَلیلا کانَ اَوْ کثیراً؛ ای پسر شبیب اگر بر حسین(علیه السلام ) گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونههایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را میبخشد»
با عنایت به اینکه بعضی مواقع اشک ریختن حال روحی و جسمی را بهبود بخشیده و آرامش را به فرد بر میگرداند واز طرفی باتوجه به ارتکازی که در اذهان است که محیط های مذهبی وجلسات دینی ،بستر ومکانی است که به وجهی آرامش را به انسان میدهد شخص محزون وغم دیده خصوصا اگر پایه های احساس در او قوی باشد در اینگونه مجالس ،خود به خود منقلب شده وکپسول پُرشده از غم وغصه های شخصی ،سر باز کرده و همچون ابر بهاری اشکش جاری میشود واین غم وغصه شخصی میتواند از عوامل مختلفی متاثر بشود از جمله شکست عشقی،وخیانت ،فقر اقتصادی،کمبود شخصیت،بیماری ،فراهم نشدن ازدواج ....
امرعبادی خوف از خدا واشک از مصیبت در ظواهرامر نیز تجلی دارد واو را در سیر عملی یک فرد متشرع قرار میدهد ولکن کسی که اشک احساسی دارد بعداز فروریختن آن ،به همان حال وهوای سابق خویش برمیگرددو به قول معروف ،کالاول میشود ودر واقع مجلس دینی یک بستری بود برای تخلیه حالات غم وغصه شخصی واز این جنس اشکها به طور مطلق نمیشود به حال عبادت تفسیر کردچرا که در عبادت قصد قربت لازم است واین شخص، اشکش در واقع تخلیه احساسات بوده که در محیط دینی جاری شده است ودقیقا مثل حضور یک توریست مسیحی بلاد اروپا در مسجد گوهرشاد است که از حیث دیدن آثار تاریخی در این مسجد حاضرشده وحضور او امر عبادی تلقی نمیشود