پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی:
اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار میدهیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله سیدمجتبی خامنهای
با عرض سلام و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان
از پیام راهگشا و حکیمانه حضرتعالی سپاسگزاریم. این پیام نقشهراهی بود که بیش از گذشته روشن کرد با نهایی شدن این یادداشت تفاهم، تازه به آغاز راه سخت و پرپیچ و خمی رسیدهایم که باید حقوق ملت ایران و مقاومت را از دشمن بدعهد استیفا کنیم. این پیام و اعلام انتظار برای تحقق شروط تعیین شده در یادداشت تفاهم، دست ما را برای پیگیری تعهدات آمریکا پر تر کرد.
ما این اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار میدهیم و اجازه نخواهیم داد طرف مقابل با بدعهدی و زورگویی حق مردم ایران و جبهه مقاومت را مخدوش کند. براساس آموزههای مکتب حسینی و سیره امام شهیدمان، معتقدم جبهه توحیدی هرگز نمیتواند با جبهه باطل صلح کند و وظیفه همه ما این است که مقابل جبهه باطل بایستیم و در این مسیر، دیپلماسی را یکی از میدانهای مبارزه برای ایستادگی میدانیم. تضمین ما برای تحقق این یاداشت تفاهم، نه بندهای آن، بلکه جان ماست که کف دست گرفتهایم و قدرت جمهوری اسلامی ایران که دشمن آمریکایی صهیونی در جنگ اخیر ضربات و قاطعیت آن را به عینه درک کرد. ما همانگونه که در مسیر گذشته مذاکرات نشان دادیم اهل ایستادگی برای تحقق شروط و خطوط قرمز تعیین شده و کسب منافع ملت ایران هستیم. مذاکره برای ما مسیر مبارزه برای گرفتن حقوق مردم ایران است و در این مسیر اگر دشمن به دنبال زیادهخواهی باشد ثابت کردهایم که دست مان روی ماشه است و هیچ تردیدی در پاسخ کوبنده به دشمن که در جنگ اخیر طعم آن را چشیده، نداریم.
درپایان از اینکه نحوه ادامه مسیر پرخطر و پیچیده مذاکرات را روشن فرمودید سپاسگزارم و امیدوارم این پیام همه آحاد جامعه را در مقابل دشمن برای تحقق شروط گفته شده در تفاهم، متحد و یکپارچه کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی
محمدباقر قالیباف
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•
✍ حجت السلام مهرعلی | پیام امشب رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) یک اقدام فوقالعاده هوشمندانه بود، زیرا بدون رد و یا تائید تفاهمنامه، چند هدف اساسی دنبال شد:
اول اینکه موضع اصولی امام جامعه نهی هرگونه توافق با دشمن بدعهد است؛ اما به دلیل اقتضائات حکمرانی، آن را پذیرفته است.
دوم اینکه پذیرش این توافق، منوط به اجرای قطعی و کامل شروط اولیه آن توسط طرف مقابل است.
سوم اینکه رهبری با این کار یک برگه قدرت به تیم مذاکره کننده ایرانی ارائه کردند تا با بهره گیری از ظرفیتهای انتقادی رهبر و مردم، امکان تقویت موضع تیم ایران فراهم گردد و زمینه یک بازیگری تهاجمی فراهم شود.
چهارم اینکه در داخل کشور، شخص رهبری، قدرت نظامی و حضور میدانی مردم به عنوان ضامن عدم انحراف توافق خواهد بود و در صورت کوچکترین تخطی از شروط، آن را ملغی خواهد کرد و مخاطب این امر دشمن هم خواهد بود.
پنجم اینکه تیم مذاکره کننده و شخص رئیس جمهور در خصوص هرگونه انحرافی از اصول و شروط، پاسخگو خواهند بود.
ششم اینکه باز هم هزینه چنین مذاکراتی بر عهده جریان غربگرا خواهد بود و جریان انقلابی بر موضع عدم اعتماد به دشمن خواهد ایستاد.
هفتمین نکته این پیام هم خطاب به کسانی است که مذاکرات را تحمیل به رهبری می نامیدند، اما رهبر انقلاب با این پیام، یک پیام اقتدار و ایستادگی و قدرت حکمرانی در جایگاه ولایت فقیه را مخابره کردند.
نکته هشتم هم اینکه ایشان با این پیام تلاش کردند راه را بر اختلافات و چنددستگی احتمالی داخلی با اعلام نظارت بر آن ببندند.
✍ حجت الاسلام مهرعلی
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•
🛑پزشکیان: پیام رهبر انقلاب نقشۀ راه صیانت از منافع ملی در مسیر مذاکرات است؛ خود را متعهد به اجرای دغدغهها و رهنمودهای ایشان میدانیم
پیام روشنگرانه و صریح مقام معظم رهبری خطاب به ملت پرشور و وفادار ایران مسئولیت هم اجزای مؤثر در فرآیند مذاکرۀ پیشرو را تبیین کرد. توجه مهرافزای معظمله مبنی.بر تلاشهای دلسوزانه و حسننظر مسئولین امر و صدور اجازه برای آغاز مذاکره در جهت تحصیل منفعت برای ملت ایران اسباب خرسندی و رضایت همه خدمتگزاران ملت ایران است.
بدیهی است اینجانب بهعنوان رئیسجمهور و رئیس شورای امنیتملی بههمراه سایر اعضای این شورا خود را متعهد به توجه حداکثری نسبت به دغدغههای معظمله و حراست از حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت میدانیم.
بیتردید خط قرمز مسئولین منافع ملی و پاسداشت عزت، شرافت و اقتدار ملت رشید ایران است و با توجه حداکثری تیم مذاکرهکننده نسبت به جزئیات مذاکره و رجای واثق به فضل و عنایت پروردگار، پیروزی بزرگ حاصل خواهد شد. انشاالله
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•
🔺خب با پیام امشب آقا بر همگان ثابت شد که چیزی بر رهبر انقلاب تحمیل نشده است. ایشان هرجا که نیاز باشد حرف میزنند؛ آقا به بعضی ها ثابت کردند رهبر مملکت شورای عالی امنیت ملی بعنوان بالاترین نهاد تخصصی امنیت کشور را ارج مینهد، به خرد جمعی مسئولان و فرماندهان اهمیت میدهد و آن را میپذیرد؛ ساختار و ارکان نظام برایش مهم است و اجازه نمیدهد تخریب شود؛ به تعهد مسئولانی که خود اعلام میکند دلسوز، ساعی و حسن نظر دارند اعتماد میکند. آنهایی که میخواهند پیام امشب آقا را مصادره کنند، کدام یک از این موارد را قبول داشته و احترام گذاشته اند؟ لابد میخواهند دوباره بگویند رهبری معذوریت اعلام مواضع دارند! اگر اینگونه است برگردید جمله دوم همین متن را بخوانید. البته که پیام حضرت آقا حکیمانه بود، و لبیک مسئولان به این پیام نیز حساب شده و دقیق!
#عبدالرحیم_انصاری
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•
🛑بنده تا به امروز نه از کسی خطی گرفتم که چه بگویم یا چه چیزی را نگویم نه وابسته به جناح و دولت و مجلس و فلانی و... هستم و نه در دولت آقایان و مجلس فلانی پستی دارم و نه حتی به آنها رای دادم،این ها را گفتم تا بدانید آنچه میگویم از روی وابستگی نیست،در مورد مذاکرات و تفاهم نظرات مختلفی وجود دارد که هرکس از ظن خود تحلیل می کند،هیچ کس اما به صورت صدرصدی تحلیل درست ارائه نکرده و متاسفانه مذاکرات بیش از آنکه در جمع نخبگان کشور رنگ و بوی ملی داشته باشد رنگ و بوی حزبی پیدا کرده،در مورد پیام صریح رهبری که خط را به درستی شرح دادند هم هرکس بر اساس نظرات و عقاید شخصی و حزبی خود تحلیلی ارائه کرده که با واقعیت ها زمین تا آسمان فرق دارد،رهبری ده شرط را اعلام کردند و بر اساس آن متن تفاهم نامه شکل گرفت این که اختلاف رهبری با این متن کجا بود را در جهت این که حتما خود ایشان نیز نخواستند که بگویند ما نیز صرف نظر خواهیم کرد از گفتنش،اما بدانید که تصمیم گرفته شده تصمیم کلیت نظام بود یعنی هماهنگی و موافقت کامل رهبری با سران قوا،با صرف نظر از اختلافات جزئی که همیشه بوده و خواهد بود،بدون این تفاهم نامه هیچ جوره نمی شد اسرائیل را در لبنان متوقف کرد و این یک اهرم فشاری در جهت کنترل اسرائیل خواهد بود در وهله اول و در وهله دوم منافع ملی خودمان را تامین خواهد کرد،اما نکته مهم این است که این تفاهم نامه صرفا روی برگه عالی ست اما در عمل؟ قطعا آمریکا قابل اعتماد نیست،قطعا روی حرف و امضا ترامپ نمی شود حساب باز کرد،قطعا اسرائیل به آن لگد خواهد زد،پس اول از همه باید صبور بود و آماده رزم مجدد و توصیه آخر هم این است که به تصمیمات نظام و شورا امنیت ملی باید احترام گذاشت و پذیرفت زیرا که بدون تایید رهبری لازم الاجرا نخواهد بود
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•
تداوم تنشها در جنوب لبنان
🔹گزارشها حاکی است نظامیان رژیم صهیونیستی منطقۀ نبطیه در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانهای قرار دادند.
🔹همزمان، جنگندههای اسرائیلی بر فراز جنوب لبنان به پرواز درآمده و درگیریها در منطقۀ علیالتاهر شدت گرفته است.
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
💬 از این لحظه، شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. | ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
📝 تلاشهای دلسوزانه مسؤولان، استیصال رئیسجمهور امریکا
💬 تفاهمنامهای بین رئیسجمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند و البته این رئیسجمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرمها برای این امر استفاده میکرد. | ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
💬 مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود.| ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
💬 امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّلاللهتعالیفرجهالشّریف انواع نصرتها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.| ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
بازخوانی_صوتی_پیام_رهبر_انقلاب_اسلامی_خطاب_به_ملت_ایران.mp3
زمان:
حجم:
743.4K
🎧 بازخوانی صوتی
📝 پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا
🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📥 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
🔴 و اما لبنان
📍برداشت از متن تفاهم نامه:
با امضای یادداشت تفاهم نامه باید جنگ و هرگونه عملیات نظامی در تمامی جبههها خاتمه فوری پیدا کند.
چه آمریکا و چه متهدانش
وظیفه ما را هم رهبری مشخص کرده است؛
باید نظارت کنیم بر پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت
الان هم با حمله به لبنان هیچ جای مسامحه و سکوت نیست و همه باید مطالبه کنیم که دولت از حقوق و شروط اعلامی کوتاه نیاید.
رسانه خبری-تحلیلی صدای ایران 🇮🇷 | منافع ملی، خط قرمز ماست.لینک عضویت:
•[@Sound_Iran]•