eitaa logo
شهید صیاد شیرازی
18 دنبال‌کننده
555 عکس
170 ویدیو
76 فایل
🕌پایگاه شهید صیاد شیرازی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌠🍁 🍁 ✅ 💢موضوع: بماند برای ثبت در تاریخ 🔸🌺🔹 💢 این روزها که آیت‌الله مصباح‌یزدی دار فانی را وداع گفتند، تصویری از ایشان در سطح شهرها و خصوصاً تهران و قم و اصفهان مشاهده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود. ♻️اشکالی ندارد همان یک «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا» که آقا سه بار خواندند برای آقای مصباح کافی است. ❌اینکه چرا اقداماتی برای تکریم علامه مصباح صورت نمی‌گیرد مایه تاسف است. 💯نه استاد مصباح‌یزدی عزیز در قید و بند برجسته‌سازی‌ها بودند و نه مردم مومن و باهوش ایران به این مسائل اهمیت می‌دهند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🆔@goftemansazan 🍁 🌠🍁
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 انتشار برای اولین بار 📹 بازخوانی موضع رهبر انقلاب درباره جناح چپ در اوج فتنه ۸۸ https://eitaa.com/esfandan1
پس حکیم، عالِم است، امّا علم او، به پاره‌ای از وجود او تبدیل شده و هویّتِ بنیادینِ وی را ساخته است. همچنین وجود حکیم در معرفت، خلاصه و منحصر نشده است، بلکه حکیم از درون و باطن، پافراتر نهاده و تجلیّات و ظهوراتِ بیرونی‌اش نیز، متناسب و همگون با وضع قلبی و نهانی‌اش شکل گرفته است. عمل او، هم «توحیدی» و «مؤمنانه» است، هم «عاقلانه» و «دوراندیشانه». آنچه را که دیگران در آیینه نمی‌بینند، او در خشت خام می‌بیند؛ «عاقبت‌اندیش» و «فرجام‌نگر» است؛ فریب ظواهر را نمی‌خورد و شیفته‌ی گفته‌های خام نمی‌شود؛ از «سطوح» و «پوسته‌ها» فراتر می‌رود و «لایه‌های پنهان» را درمی‌یابد؛ سنجش‌ها و محاسبه‌هایش، مبتنی بر حقایق و مصالحی هستند که اغلب از دیده‌ی دیگران، پنهان هستند و چشم‌های نزدیک‌بین و عقل‌های کوتاه‌اندیش، آن‌ها را نمی‌فهمند و نمی‌یابند. حکیم در معارف و تفکّر اسلامی، چنین منزلت و مکانتی دارد. * «مجاهد»؛ ایستادن در معرکه نزاعِ تاریخی کسی که «نشسته» است و «نظاره‌گرِ» رویدادها هست و به «متن خطر» نمی‌زند و در «دامنه‌ی آتشفشان» خانه نمی‌کند، مجاهد نیست. مجاهد، از دور، دستی بر آتش ندارد، بلکه آتش را دربرمی‌گیرد و می‌سوزد تا روشنی بپراکند. مجاهد، می‌ایستد و «نشستن» و «اهمال» و «انفعال» را ننگ می‌داند و اجازه نمی‌دهد که مصلحت‌اندیشی‌های خودخواهانه و منفعت‌طلبانه، در دلش جای گیرند و او را از صحنه‌ی «قیام» و «اعتراض» و «مبارزه» به عقب برانند. مجاهد، صحنه‌ی بازی را صحنه‌ی «جنگ نرم» می‌داند؛ «دشمن» و «دشمنی‌ها»یش را می‌بیند و خود را مکلّف به «ایستادن» و «نبرد» می‌داند؛ از «خطّ مقدّم»، عقب نمی‌نشیند و «عافیت» و «رفاه» و «راحتی» را بر «مبارزه» و «حرکت» و «جنبش» ترجیح نمی‌دهد. مجاهد می‌داند که تاریخ، عرصه‌ی «نزاع میانِ حقّ و باطل» است و «بی‌طرفی» و «کناره‌گیری» و «صلح‌ کلّ‌بودن»، معنای موجّهی ندارد و می‌داند که اگر «حدّ وسط» را برگزیند و با این و آن بسازد و از درِ «مماشات» و «مداهنه» وارد شود و به روی همه لبخند بزند، جهاد و مجاهدت، رنگ خواهد باخت و حیات و وجودش، گرفتارِ مردابِ عادات و روزمرّگی‌ها خواهد شد. آیت‌الله مصباح‌یزدی، «دشمن» را می‌دید و وضع فکری و سیاسی را همچون صحنه‌ی «نبرد»، تصویر می‌کرد. طریق «عافیت‌طلبی» و «راحت‌گزینی» را در پیش نگرفته بود؛ به «تهاجم فرهنگی» باور داشت و می‌دانست که دشمن، اگر از در بیرون رانده شود، از پنجره وارد خواهد شد؛ می‌دانست که «دشمن»، یک واقعیّت است، نه شعار سیاسی؛ باور داشت که «توطئه»، توهم و خیال نیست؛ معتقد بود که انقلاب در اقیانوسی از تلاطم و تنش قرارگرفته و اگر «فداکاری» و «مجاهدت» نیروهای انقلابی در میان نباشد، حوادث، سمت‌وسوی دیگری خواهند یافت؛ و آشکارا می‌دید که دشمن، امتداد و دنباله‌ی درونی نیز پیدا کرده و کسانی‌ از نیروهای رسمی و غیررسمی در داخل، همان می‌کنند که دشمن می‌خواهد. ازاین‌جهت، بی‌وقفه در تلاش بود و از هر فرصتی برای دفاع از خطّ اصیلِ انقلاب و بنیان‌های فکری و اعتقادیِ آن استفاده می‌کرد: آن‌که عاقل بود، عزمِ راه کرد عزمِ راهِ مشکلِ ناخواه کرد (۱) * «متفکّرِ برجسته»؛ کاربستِ قوّه عاقله در ساحتِ معرفت شأن «عالِم» با شأن «متفکّر»، تفاوت دارد و هر عالِمی، متفکّر نیست. متفکّر، «خلّاق» و «مولّد» است و بر اساس «اندیشیدن» و «ساختن‌و‌پرداختن»، می‌افزاید و ابداع می‌کند و به نتیجه‌های مستقل دست می‌یابد. متفکّر، کسی است که «قوّه‌ی عاقله‌»ی خویش را به‌کار می‌اندازد و به «قوّه حافظه»، بسنده نمی‌کند و گرفتارِ توقف در «نقل» و «گردآوری» و «تدوین» و «تکرار» و «ترجمه» نمی‌شود. متفکّر، اهل «اندیشه‌ورزیِ مستقل» است و قدرتِ «امتدادبخشیدن» و «استنتاج» و «بسط» دارد. آیت‌الله مصباح، این‌گونه بود؛ می‌توانست آنچه را که آموخته بود را به دست‌مایه‌ی «اندیشه‌ورزی» تبدیل کند و بر مبنای معلوماتِ خویش، پرده از مجهولات بردارد و بر علم و معرفت بیفزاید. چشمه‌ی معارف او، هیچ‌گاه خشک نمی‌شد، چون از جانش برمی‌خاست و حاصل «تفکّرِ نوآورانه و پیش‌روانه»اش بود و نه محدود به «معلومات رسمی و کلیشه‌ای»اش. پس به‌راستی باید درباره‌ی شأنِ فکری و معرفتیِ آیت‌الله مصباح گفت: علمِ او از جانِ او جوشد مدام پیشِ او، نه مستعار آمد، نه وام (۲)
آیت‌الله مصباح، نه‌فقط صراطِ حقّ را انتخاب کرد، بلکه از خویش «مراقبه» کرد و تا پایانِ حیاتِ خویش، از راستای آن خارج نگردید و این به‌معنیِ «استقامت در صراطِ مستقیم» است؛ عاقبت، با «استقامت» رقم می‌خورد نه «انتخاب‌های ابتداییِ خوب». زندگیِ انسان، آمیخته با چالش‌ها و بحران‌هایی است که چه‌بسا در یکی از آن‌ها، انسان «مردود» شود و اندوخته‌ها و دستاوردهای خود را به باد دهد. به‌راستی، ما با یک «شخصیّتِ یکپارچه» روبه‌رو هستیم که در کارنامه‌ی خویش، در یک «جادّه‌ی مشخّص» قرار داشته و قدمی، به این‌سو و آن‌سو کشیده نشده و در عمل و نظر، جز در چهارچوب سلسله‌ای از «اصول و بنیان‌های دینی»، حرکت نکرده است. این اندازه استواری و استحکام، مثال‌زدنی و ستودنی است: کاه باشد کو به هر بادی جهد کوه، کی مَر باد را وزنی نهد؟! (۳) * «حضورِ انقلابی در همه میدان‌های لازم»؛ سیاست‌ورزیِ مؤمنانه و متعهدانه آیت‌الله خامنه‌ای تصریح می‌کند که یکی از خدماتِ کم‌نظیرِ آیت‌الله مصباح، «حضورِ انقلابی» در همه‌ی میدان‌هایی که احساسِ نیاز به حضورِ ایشان می‌شد، بوده است. باز هم لفظِ حسّاسِ «انقلاب» و «انقلابی» که آیت‌الله خامنه‌ای دهه‌ی اخیر، چه ‌بسیار بر آن تأکید و اصرار ورزیده و ارزشِ وصف‌ناپذیر برای آن قائل شده است. نسبت‌دادنِ فضیلتِ «انقلابی‌بودن» و «حضورِ انقلابی‌داشتن»، مهمّ‌ترین فضیلتی است که در این پیام به چشم می‌خورد؛ آن هم نه‌فقط حضورِ انقلابی در «برخی» از میدان‌ها، بلکه حضورِ انقلابی در «همه»‌ی میدان‌هایی که شایسته بود ایشان در آن‌ها پا بنهد و کنشگری کند. به‌عبارت ‌دیگر، سخن آیت‌الله خامنه‌ای این است که در هر پهنه و عرصه‌ای من انتظار داشتم آیت‌الله مصباح، حضورِ انقلابی داشته باشد و از منظر و موضعِ انقلابی، اظهارِ وجود کند و اثر و خبری از وی در میان باشد، بود. چه فضیلت و حُسنی از این بالاتر و مهم‌تر؟! و کدام وجدانِ منصف است که در برابرِ این «تمجیدِ مطلق و تمام‌عیار»، سرِ تعظیم و تکریم، فرود نیاورد؟! اگر آیت‌الله مصباح، هم انقلابی بوده و هم در همه‌ی ساحت‌ها و عرصه‌های بایسته حضورِ انقلابی داشته، پس او به‌راستی، «مَثَلِ اعلاء» و «نمونه‌ی عالیِ» انسانِ انقلابی بوده است. این در حالی است که کسانی به‌سببِ خیراندیشیِ سطحی‌نگرانه یا غرض‌ورزی، ایشان را بارها و بارها به‌دلیلِ همین مواضع و رویکردهای انقلابی، ملامت و تخطئه کردند و «مصباحِ فیلسوف» را بر «مصباحِ انقلابی» ترجیح داده‌اند؛ یعنی آیت‌الله مصباح باید در حوزه مشغولِ «درس و بحثِ» خویش باشد و «سیاست» و «عینیّت» و «انقلاب» و «انقلابی‌گری» را به حال خود وانهد و «منزلتِ معرفتی و علمیِ» خود را آلوده‌ی به این‌چنین مسئله‌ها و مناقشه‌هایی نکند! از نظرِ آن‌ها، آیت‌الله مصباح باید «بی‌طرف» و «بی‌جهت» و «خنثی» می‌بود و در برابرِ آنچه‌ که بر «انقلاب» می‌گذشت و «تهدیدها» و «خطرها» و «چالش‌ها»ی آن، خاموش می‌نشست و روشنگری نمی‌کرد. ریشه‌ی «دشمنی‌ها» و «کینه‌ها» و «خباثت‌ها» نسبت به ایشان نیز، چیزی جز این واقعیّت نیست که او، متفکّرِ «انتزاعی‌اندیش» و «کلّی‌گو» و «بی‌اعتنا به وضعِ انقلاب» نبود و «التقاط» و «انحراف» و «بازی با میراثِ معنویِ امام خمینی(ره)» را برنمی‌تابید و اجازه نمی‌داد کسانی در درون و بیرون ساختارِ رسمی، «انقلاب» را در کامِ «ایدئولوژیِ لیبرالیستی» فرو برند و از طریقِ استحاله و خُدعه، «انقلاب» را به «ضدّانقلاب» تبدیل کنند. صد افسوس که چه شخصیّتِ تاریخی و بزرگی از دست رفت و ما دچارِ چه خسارتِ بی‌جبران و تلخی شدیم: ای دریغا! اشکِ من دریا بُدی تا نثارِ دل‌برِ زیبا بُدی ‌(۴) پانوشت: ۱) (مثنویِ معنوی، دفترِ چهارم، بیتِ ۲۲۰۶) ۲) (مثنویِ معنوی، دفترِ ششم، بیت‌ِ ۱۱۴۹) ۳) (مثنویِ معنوی، دفترِ سوّم، بیتِ ۲۱۵) ۴) (مثنویِ معنوی، دفترِ اوّل، بیتِ ۱۷۱۴)
* «زبانِ گویا در اظهارِ حقّ»؛ تکیه بر ادبیّاتِ صریح و شفاف نه همگان، حقّ را درمی‌یابند و نه هرکه حقّ را دریافت، آن را بر «زبان» می‌آورد. «حق‌ّیابی»، محتاجِ اندیشه‌ورزی است و «حقّ‌گویی»، محتاجِ بیانی شفاف و روشنگر. نسبت‌دادنِ خصوصیّتِ برخورداری از «زبانِ گویا در اظهار حقّ»، بدان معنی است که آیت‌الله مصباح، «مصلحت‌های غیرواقعی و خودساخته» را حجاب و حائلِ حقایق قرار نمی‌داد و حقایق را قربانیِ «محاسبه‌های مادّی و این‌جهانی» نمی‌کرد و به حقّ، ظلم و جفا روا نمی‌داشت. البتّه آن‌که در اظهارِ حقّ، زبانِ گویا دارد، باید «هزینه‌ها»ی آن را نیز بپردازد و «ملامت‌ها» و «خصومت‌ها» و «دروغ‌بازی‌ها» و «ترورِ شخصیّت‌ها» را به جان بخرد. بی‌جهت نیست که اغلبِ زبان‌ها، «گویایی» و «رسایی» در اظهار حقّ ندارند و «محافظه‌گرایی» و «دوپهلویی» را ترجیح می‌دهند. زبانِ گویا، «دشمن‌ساز» است و «صف‌آرایی» و «مواجهه» را در پی دارد. پس آنان که اهل «عافیّت» و «مصلحت» هستند، یا زبان در کام فرومی‌برند و حقّ را پنهان می‌دارند یا زبان به «صراحت» و «شفافیّت» نمی‌گشایند. امّا آیت‌الله مصباح، زبانش در اظهار حقّ، «گویا» بود؛ «بلیغ» و «رسا» سخن می‌گفت؛ «در پرده» و «در لفافه»، اظهارنظر نمی‌کرد؛ حقِّ «حقّ» را تضییع نمی‌کرد و بر آن جفا روا نمی‌داشت؛ «صراحت و شفافیّتِ انقلابی» داشت و اجازه نمی‌داد که محاسبه‌ها و سنجش‌های منفعت‌خواهانه و دنیامدارانه، به پای زبانش زنجیر بزنند؛ از دشمن نمی‌هراسید و خُدعه و خیانت و ظلم غیرانقلابی‌های ظاهرالصلاح، او را وادار به «نگفتن» و «فروخوردنِ» حقّ نمی‌کرد؛ و «دوپهلو» و «میانه‌روانه» و «سازش‌جویانه»، سخن نمی‌گفت. این خصوصیّت که آیت‌الله خامنه‌ای از آن به‌عنوان یک فضیلت و مزیّت یاد می‌کند، در دیده‌ی بسیاری، این‌گونه نبود؛ از یاد نبرده‌ایم که چه بسیار افرادی، «زبان» و «ادبیّات» آیت‌الله مصباح را برنمی‌تابیدند و ایشان را متهم به «تندروی» و «درشت‌گویی» و «خشونت» می‌کردند. چیزی که آیت‌الله خامنه‌ای از آن با عنوانِ «زبانِ گویا» یاد می‌کند، در نظر بسیاری، «زبانِ ناصواب» و «ادبیّاتِ ناپیراسته»‌ای بود که به صلاح نبود. حتّی برخی از این افراد، نه «حق‌بودنِ» سخنِ آیت‌الله مصباح را انکار می‌کردند و نه مخالفِ «اظهارِ» آن بودند، بلکه «زبانِ» وی را برنمی‌تابیدند و آن را ناروا و نابه‌جا می‌دانستند، امّا آیت‌الله خامنه‌ای این امر را یک خصوصیّتِ مطلوب و درخورِ ستایش می‌شمارد و به آن اشاره می‌کند. این شکاف و تفاوت، سخت غم‌انگیز و مایه‌ی تأسّف است؛ چراکه سبب‌سازِ ترورِ شخصیّتِ آیت‌الله مصباح شد و جامعه را تاحدودی در مقامِ بهره‌گیریِ معرفتی از ایشان، محروم کرد. آنچه را که فضیلتِ وی بود، به‌نام رذیلت فروختند و با عوام‌فریبی، مجالِ بهره‌مندی‌های حداکثریِ مردم را از این متفکّرِ الهی و گران‌سنگ، ستاندند. * «استقامت در صراطِ مستقیم»؛ کامیابی در آزمون‌های مستمر پانهادن در «صراطِ مستقیم»، از یک شروعِ خوب و قدسی جان می‌گیرد، امّا این «آغاز»، همواره «تداوم» نمی‌یابد و بسیارند کسانی ‌که در تداومِ راه، دچارِ «آفت» و «ابتلاء» می‌شوند و از راهِ رفته، بازمی‌گردند، بلکه برخی حتّی در لحظه‌های پایانیِ رسیدن به سرمنزلِ مقصود، ناگهان پشیمان می‌شوند و تغییر می‌کنند. این‌ همه، از اهمّیّتِ «استقامت» و «پایداری» حکایت می‌کند؛ هر اندازه که درپیش‌گرفتنِ طریقِ حقّ، مهمّ است، «تداومِ» آن نیز مهمّ است و نباید تصوّر کرد که «به‌ راه‌آمدن» و «در مسیرِ حقّ قرارگرفتن»، تمامِ آنچه ‌که بر عهده‌ی ما است را در برمی‌گیرد. «ثبات‌قدم» و «عقب‌نشینی‌نکردن» و «صبر»، لازمه‌ی گام‌نهادن در مسیرِ حقّ است، در غیرِ این ‌صورت، «گردنه‌های خطرناک» و «پرتگاه‌های مهلک»، حتّی انسان‌های بزرگ را به «سقوط» می‌کشاند. تاریخ، سرشار است از سرگذشتِ کسانی‌که جبهه‌ی حقّ را برگزیدند و رشادت‌ها و جوانمردی‌ها کردند و هزینه‌ها پرداختند، امّا در یکی از امتحان‌ها و آزمون‌های این جادّه‌ی دشوار، گرفتارِ «شکست» و «ناکامی» شدند و «باطل» را برگزیدند و بر تمامِ گذشته‌ی درخشانِ خویش، خطّ بطلان کشیدند.
▪️السلام علیک يا فاطمة الزهراء(س) 💢 مراسم بزرگداشت ، ، ✅ سخنران: آیت الله 🔹 با رعايت دستورالعمل هاى بهداشتى 🔸زمان: چهارشنبه، ۱۷ دی ازنماز مغرب 🔸مكان: مسجد الزهراء (س) 🔻همراه با گرامیداشت شهیدان: مرحوم 💠مسجد الزهراء (س) 🔰دانش آموختگان طرح ولایت استان مرکزی
⚠️ شوخی با نامحرم قال رسول ا...(ص) «مَنْ فاكَهَ بِامْرَأَهٍ لا یَمْلِكُها حُبِسَ بِكُلِّ كَلِمَهٍ كَلَّمَها فِی الدُّنیا اَلْفَ عامٍ فِی النّارِ» 🌸 پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند " هر كسی با زن نامحرمی شوخی كند، برای هر كلمه‌ای كه با او در دنیا سخن گفته، هزار سال در جهنم زندانی می‌شود. (ثواب الاعمال ص 283 / وسائل الشیعه ج 20 ص198) https://eitaa.com/esfandan1
💢 این کشور همیشه از کاخ‌نشین‌ها صدمه دیده است آن روزی که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنمای ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرت‌ها می‌توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهی بکشند. همیشه این کشور به واسطه این کاخ‌نشین‌ها تباهی داشته است. صحیفه امام؛ ج17؛ ص377 https://eitaa.com/esfandan1
🔺انتخاب تیتر و تصویر هوشمندانه روزنامه وطن امروز 🔹کرونای انگلیسی در ایران؟! ✍وزیر بهداشت روز گذشته رسما اعلام و تایید کرد؛ وارد ایران شده است جناب نمکی خیلی وقته که ویروس و میکروب‌های انگلیسی در ایران مشغول جولان دادن هستن؛ خبر مهم و جدیدی نبود! @dideban_online
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حوصلۀ پدر، بچه را با شخصیت می کند🔸 وقتی خوش‌اخلاق و با تحمل و باشد، بچه باشخصیت می‌شود. حوصلۀ پدر، حوضی است که بچه در آن رشد می‌کند. بچه، مثل «ماهی» است و «حوصلۀ پدر» مثل حوض. آن پدری که حوصله‌اش زیاد است، مثل است و بچه تا حدّ ماهی‌های دریاچه رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. پدری که از این هم باحوصله‌تر است، مثل یک دریاست، بچه مثل ماهی در ، به اندازۀ قدرت و جرأت پیدا می‌کند. شما ببینید حسین بن علی (علیه‌السلام) فرزند دریاست، در دریای حوصله پدرش و جدّش رشد کرده است، از این جهت است که یک شخصیت زنده و بزرگ است. @haerishirazi
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
🔔 رهبرمعظم‌انقلاب در سالروز مردم سخنرانی می‌کنند ◻️این سخنرانی ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۹ دی به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی یک و خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد. @Basijnewsir Basijnews.ir/fa/news/9310658
این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید نداها را صدا این تصویر چرخه ی مهربونی رو نشون میده❤️ به بچه هاتون محبت کنید تا در آینده بهتون محبت کنن🙏 ❤️b2n.ir/264902
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(17) 💠مردم سالاری دینی از دیدگاه شهید مطهری 🔸🌺🔹 🌀مردم داری تیماری ممنوع !؟ 🔻مردم داریِ واقعی از خصوصیات حکومت های مردم سالار است. در حکومت های مردم سالار، ولی نعمت، آقا، صاحب قدرت و موکل، مردم هستند و حاکمان وکیل، امین و منصوبِ مردم می باشند و خود را خدمتگزار می دانند و از باب خدمتگزاری کمر همت به خدمت می بندند و مردم داری وظیفه و صفت بارز این حکومت هاست؛ اما حکومت هایی که خود را امین و وکیل و مردم را ولی نعمت و آقا ندانند، به طور طبیعی برای خود وظیفه خدمتگزاری و برای مردم حق مخدوم بودن قائل نیستند اما ممکن است برای تداوم حکومت خود و ادامه تسلط شان بر مردم، در صدد جذب و جلب آنان بر آیند و به تأمین رفاه و آسایش مردم همت گمارند. 🔹این گونه خدمت کردن حکومت به مردم، به سان خدمتی است که صاحب یک حیوان باری به آن می کند، تا بتواند بیشتر و طولانی تر از آن بار بکشد. شهید مطهری مردم داری واقعی را سبب جلب و جذب رعیت می داند، نه مردم داری تیماری و می‌گوید: «حکومت ها ممکن است از نظر تأمین حوائج مادی مردم، یکسان عمل کنند، در عین حال از نظر تحصیل و جلب رضایت عمومی یکسان نتیجه نگیرند، بدان جهت که یکی حوائج روانی اجتماع را بر می آورد و دیگری بر نمی آورد. 🔸یکی از چیزهایی که رضایت عموم بدان بستگی دارد، این است که حکومت با چه دیدی به توده مردم و خودش نگاه می کند؟ با این چشم که آنها برده و مملوک و خود مالک و صاحب اختیار است، یا با این چشم که آنها صاحب حق اند و او خود تنها وکیل و امین و نماینده؟ در صورت اول، هر خدمتی که انجام دهد از نوع تیماری است که مالک یک حیوان برای حیوان خویش انجام می دهد و در صورت دوم از نوع خدمتی است یک امینِ صالح انجام می دهد. 🔺اعتراف حکومت به حقوق واقعی مردم و احتراز از هر نوع عملی که مشعر بر نفی حاکمیت آنها باشد، از شرایط اولیه جلب رضا و اطمینان آنان است». 🌺شهید مطهری: سیری در نهج البلاغه، ص89، تهران، صدرا، 1361 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
🌠🍁 🍁 🌀 یادداشت روز 💠 پایان کار ارز ترجیحی ✍️نویسنده: علی قاسمی 🔹🌺🔸 🔻تعیین نرخ ارز یکی از بنیادی‌ترین موضوعات هر ساله بودجه کشور است. چند نرخی بودن ارز و نگه‌داشتن دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سالیانه، بحث‌هایی همچون فسادزا بودن و ایجاد رانت برای عده‌ای، سبب شد مطالبه جدی مردم و ، اصلاح این شیوه واگذاری باشد. در همین راستا کمیسیون تلفیق پیشنهادات مختلفی را بررسی کرد تا تعدیل زیادی روی نرخ 4200 تومانی ارز دولتی صورت گیرد. ❇️نکات تحلیلی: 🔹1- هدف اصلی کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با پیشنهادات اصلاحی نرخ ارز، مبتنی بر حذف رانت و فسادزا بودن آن است؛ چراکه در این نگاه یکی از ریشه‌های اصلی مشکلات اقتصادی، رانت‌خواری است و توزیع ارز دولتی در طول سالیان گذشته در سبد معیشتی مردم چندان ملموس نبود و بسیار از این وضعیت گله‌مند بودند. با وجود اینکه طی سالیان گذشته صدها میلیارد تومان از منابع ملی و بیت‌المال به‌صورت ارز ترجیحی و یارانه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده ولی در عمل نه‌تنها این موضوع کمکی به کنترل قیمت‌ها و تولید نداشته، حتی کالاهای ضروری هم با قیمت مناسب به دست مردم نرسیده است. کمیسیون تلفیق هم بر همین مبنا بر حذف ارز دولتی، تأکید و تک‌نرخی شدن ارز را در دستور کار قرار داد. 🔸2- با فرض حذف رانت، در شرایط فعلی اقتصادی که موضوع معیشت مردم به مسئله مهم تبدیل شده، باید مراقبت‌ها ویژه باشد. این تصمیمات ممکن است منجر به تهییج فضا و آماده شدن فعالان اقتصادی برای مواجهه با نرخ‌های بالاتر ارز در کشور شود. برای تقریب به ذهن باید گفت همین فرمول در خصوص خودرو نیز اخیراً پیاده شد و نتیجه واضح آن افزایش غیرمنتظره قیمت خودروهای داخلی بود. 🔹3- بااینکه تصمیم مجلس شورای اسلامی شجاعانه و به نفع منابع عمومی معیشت، اشتغال و تولید خواهد بود، اما دقت و نظارت مضاعف را می‌طلبد تا با ناراحتی واردکننده‌های انحصاری که با حذف ارز 4200 تومانی منابع سرشار درآمدی خود را از دست خواهند داد، اخلالی در بازار ایجاد نشود. ✅نکته راهبردی: 🔺همه به این نکته واقف‌اند که ارز ترجیحی عمدتاً در اختیار افراد خاص قرار گرفته و درنتیجه منجر به رانت و فساد شده است؛ دستگیری و تشکیل پرونده‌های قضایی در موضوعات اقتصادی گویای این وضعیت است. خوب است متولیان امر ضمن برچیدن رانت و فساد ارزی، منابع حاصله را به‌جای پرداخت به واسطه‌ها و دلالان، به شیوه‌های منطقی برای جبران بخشی از تورم حاصل از این تغییر قیمتی، در اختیار مردم قرار دهند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روحانی: اگر امريکا توبه کند ما توبه‌اش را می‌پذيريم ♦️امام خمینی (ره):اگر آمریکا و اسرائیل «لا اله الّا الله» هم بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می‌خواهند سرِ ما کلاه بگذارند. "صحیفه امام ج۱۵ ص۳۳۹" https://eitaa.com/esfandan1
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 وقتی واحد گزینش، افرادی رو بدلیل گذشته آنها؛ رد می کرد، ناراحت می شود. گفت: قبل از سال 57 کدامیک از ما مسلمان بودیم؟ نفس امام باعث شد ما مسلمان شویم. ما باید ببینیم قبل از انقلاب چگونه افرادی بودیم، تا حالا به بهانه گذشته افراد با آن ها این گونه برخورد نکنیم. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠🍁 🍁 💢حضور یگان دریایی کره‌جنوبی در تنگه هرمز در پی توقیف یک نفتکش 🔸🌹🔹 ✅نظریه: 🌀 خوب میداند که قدرت اول و است و این ادا بازی ها دردی از او دوا نخواهد کرد. تنها راه برای کره جنوبی تمکین به قوانین بین المللی است نه باجگیری‼️ 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
AUD-20201225-WA0017.opus
997.8K
🛑 ایام شهادت سردار .... و پاسخ به ابهامات و حمله‌ی دوباره‌ی مخالفین به سپاه به بهانه‌ی هواپیمای اکراینی .... https://eitaa.com/esfandan1
🌠🍁 🍁 💠 بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالروز سقوط هواپیمای اوکراینی 🔸🌹🔹 🔹سپاه پاسداران در بیانیه ای با گرامیداشت ۱۸ دیماه سالروز شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، از صبر، نجابت و شکیبایی خانواده‌های معظم آنان قدردانی و تاکید کرد: ملت ما با درک و تحمل سختی‌های ناشی از دشمنی‌ها و توطئه‌های نظام سلطه و استکبار، مصمم‌تر از گذشته در پی کنار زدن دشمنان از مسیر پرافتخار و آینده درخشان فراروی بوده و انتقام سخت از آنان نیز دستور کار خواهد بود. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
🌠🍁 🍁 ✅ 💢موضوع: مردم سالاری دینی از دیدگاه شهید مطهری 🔸🌺🔹 ❇️مردم داریِ واقعی از خصوصیات حکومت های مردم سالار است 💠 شهید مطهری مردم داری واقعی را سبب جلب و جذب رعیت می داند 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🆔https://eitaa.com/goftemansazan 🍁 🌠🍁
1.pdf
377.3K
💠🍁 🍁 🌀 🌐نسخه pdf ✅موضوع: «آقا »و چپ‌ها ✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان 🔹🌺🔸 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
🌠🍁 🍁 💢بیانیه انگلیس، فرانسه و آلمان: 💠 ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را فورا متوقف کند‼️ ❌غنی‎سازی ۲۰ درصدی برجام را نقض کرده و توافق را تهی‌تر از قبل می‌کند و خطر تخریب فرصت‌های مهم دیپلماسی با دولت آتی آمریکا را در پی دارد. 🔸🌹🔹 ✅نظریه: 💯کار چاق کنی و دلالی اروپا برای دولت بعدی آمریکا‼️ 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
🔴روحانی: مسببین حادثه سقوط هواپیما باید در یک دادگاه عادلانه‌ای محاکمه شوند! ➕ قطعا باید با مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی (در هر جایگاهی که هستند) برخورد شود اما تاکید جناب روحانی بر لفظ "دادگاه عادلانه" (آنهم در سالگرد این حادثه) بیشتر نوعی تلاش برای ماهی گرفتن از آب گل آلود بشمار میرود تا دلسوزی؛ البته بد نیست جناب روحانی برای برخورد با مسببین حادثه قطار سمنان_مشهد، تعطیل شدنِ هزاران واحد تولیدی و چند برابر شدنِ قیمت خودرو، ارز، سکه، مسکن و... در چند سال اخیر نیز مطالبه نمایند تا خدایی ناکرده متهم به کاسبی با این حادثه نشوند! ✍️ مهدی قاسم زاده https://eitaa.com/esfandan1
هدایت شده از خیبر مدیا
50.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 موشن گرافیک راز یک تاکید ❓آیا شما میدانید حاج قاسم در وصیت نامه خود بر چه موضوعی بیشترین تاکید را داشته؟ دلیل این همه تاکید را میدانید؟ برای دریافت پاسخ این سوالات موشن گرافیک فوق را ببینید. ▶️ @kheybarmedia
🔴چنان غرب در نظر يك قشری از اين ملت جلوه كرده است كه گمان مي كنيم غير از غرب ديگر هيچ چيز نيست اين وابستگی فكری، عقلی و مغزی غربی، منشاء اكثر بدبختی های ملت‌ها و ملت ما نيزهست ❁❅❁❅❁❅❁❅❁ 🔵 کانال *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی* https://eitaa.com/joinchat/2070216742Cfb46d21fc0