eitaa logo
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
791 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
26 فایل
🖋️سیدمحمدصالح هاشمی 🌐مربی فضای مجازی 📒لیسانس حوزوی 💡مشاورمذهبی 👶مربی کودک 🌐روبیکا https://rubika.ir/sydhashemii 🌐سروش https://splus.ir/sydhashemii 🌐گپ https://gap.im/sydhashemii 🌐هورسا👇 https://www.hoorsa.com/sydhashemii
مشاهده در ایتا
دانلود
🎵مـوسیـقی ✍غناء حرام است و گوش دادن به آن و كسب كردن به آن حرام است و تنها صداي خوب غناء نيست ⁉️غـنـاء چیـسـت؟؟ عبارت است از: كشيدن صدا و گردانيدن آواز در حلق به كيفيت مخصوصه اي كه طرب آور و مناسب مجالس لهو و لعب و محفل اهل معصيت و طرب باشد و نيز با آلات موسيقي ملايم و موافق باشد. 🔅بين فقهاي شيعه در حرام بودن غناء اختلافي نيست و اجماع و اتفاق ايشان در حرمت غناء مسلم است و صاحب مستند حرمت غناء را از جمله ي ضروريات دين دانسته و صاحب ايضاح اخبار وارده در حرمت غناء را به حد تواتر شمرده است. 🎶 مـوسيـقي مطـرب و لهوي ➕ آن است كه به سبب ويژگي‌هايي كه دارد انسان را از خداوند متعال و فضائل اخلاقي دور نموده و به سمت بي بند و باري و گناه سوق مي‌دهد و مرجع تشخيص موضوع عرف است. ✖️مطــرب معناي مطرب اينست كه حالت غير عادي از نظر وجد و نشاط به وجود آورد. ✖️موسيقي به يك تعريف، تركيب اصوات است به نحوي كه خوش آيند باشد اگر مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است و گر نه اشكالي ندارد. 🌷مقام معظم رهبري (دامت بركاته) پيرامون غنا و موسيقي و موسيقي و اصيل و سنتي مي‌فرمايند: غنا خوانندگي مطرب و ملهي متناسب با مجالس عيش و نوش است و موسيقي نوازندگي با همان اوصاف است و در حكم با هم فرقي ندارند و هر دو حرام است. ولي اگر تنها صداي خوب و كشانيدن و گردانيدن در حلق بدون كيفيت مزبور باشد (طرب آور نباشد) مانع ندارد. ✅ چنانچه رسول خدا صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم فرمود: قرآن را با لحن و لهجه ي عرب بخوانيد و از خواندن و لهجه ي اهل فسق و گناهان كبيره بپرهيزيد، به درستي كه مردماني مي‌آيند كه در خواندن قرآن ترجيع مي‌كنند مانند ترجيع غنايي (يعني به كيفيت غناء قرآن را مي‌خوانند) و مثل خواندن نوحه گر و رهبانيه (چنانچه بين نصارا متداول است) و قرآن از گلوي آنها نمي گذرد (يعني مقصودشان تدبر در معاني قرآن نيست بلكه آواز خواني است) دلهاي ايشان و كساني كه كارشان را مي‌پسندند وارونه و از حق كج است.
. «»«»«»غــذای روح«»«»«» ✍امام مجتبی علیه السلام می فرماید: 🔅عجبت لمن یتفکر فی ماکوله کیف لا یتفکر فی معقوله، فیجنب بطنه ما یؤذیه و یودع صدره ما یردیه ✅ تعجب می کنم از فردی که در غذای جسمانی خود فکر می کند (که سالم و بهداشتی باشد) اما در غذای روح و جان خویش نمی اندیشد، در نتیجه شکم خود را از غذاهای زیانبخش حفظ می کند ولی سینه اش را در مقابل آن چه آن را پست می گرداند رها می کند . «»«»«»«» «»«»«»«» .
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡 👇 😔خدابرای عاقبت مملکتمون بسازه 🍁که مسئولینش چه کسانی قراراست بشوندوکسی که خدارو نفهمه سخته که مشکل مردم رو بفهمه   …………………………………… join:➣ @repentance
. 💪خـدمـت به خانواده 🌹 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله -به امام على عليه السلام-: 🔅اى على! كسى كه از خدمت كردن به خانواده عارش نيايد،بدون حسابرسى به بهشت وارد مى‌شود. 🔅اى على! خدمت به خانواده،زدايندۀ گناهان بزرگ است،خشم پروردگار را فرو مى‌نشاند،كابين سيه‌چشمان بهشتى است و بر حَسَنات و درجات مى‌افزايد. 🔅اى على! به خانواده خدمت نمى‌كند،مگر صدّيق يا شهيد يا مردى كه خدا برايش خير دنيا و آخرت را مى‌خواهد. .
. 🔥آسیب‌های انتشار عکس‌های خصوصی ✍انتشار تصاویر نامناسب خود و دیگران آفات و آسیب‌هایی را به دنبال دارد که به برخی از آنها اشاره می‌شود: قُبح شکنی 👤این افراد با انتشار تصاویر نامناسب، قُبح شکنی می‌کنند. آن‌ها به دیگران این جرأت را می‌دهند که عکس‌های نامناسب خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. ☝️ به همین ترتیب، به اشتراک گذاشتن این تصاویر به امری طبیعی در جامعه تبدیل شده و تبعات منفی زیادی دارد. ❎ الگـو گـیری 🙇نوجوانان و جوانان با دیدن عکس این افراد آن‌ها را ایده آل‌های خود فرض و در جهت شبیه شدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. آن‌ها معیارهای زیبایی و تناسب اندام را از این گروه یاد می‌گیرند و مطابق معیارهای آن‌ها پیش می‌روند. به همین دلیل گرایششان به عمل‌های زیبایی بیش تر می‌شود. 🤔 ⁉️ برخی از زنان، تصاویر بدون پوشش خود را برای تضعیف فرهنگ حجاب در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند؛ آیا این کار دو گناه (گذاشتن عکس بی حجاب و تضعیف فرهنگ حجاب) حساب می‌شود؟ 🔺 این کار حرام است و باید از آن اجتناب کنند. گناه و عقاب چنین افرادی قطعاً شدیدتر است. .
. 🌼سـلـام بـرگـل نـرگـس ✋و سـلام برشماخوبان 🌤هــرجـمعـه بــا ❣ ✨تازمان ظهورحضرتش (ان شاء الله) 5⃣هر کدام ازشما که این مطلب را میخواند ۵صلوات فقط به نیت تعجیل وزودتر آمدن حضرت مهدی عج بفرستد و باز این پیام راشما منتشر نمایید 🌱حداقل جمعه با این صلواتها اعلام آمادگی ومحبت به امام زمان عج می کنیم ومرحمی برقلب داغدارشان بشویم 🎰حساب کنید چه تعدادصلوات برای آمدنش فرستاده میشود 👌هرجمعه قرار عاشقانه ما بایوسف فاطمه سلام الله علیها فراموش نشود ❣به هراندازه که امام زمان عج رادوست داری منتشرکن ☝️پس اولین نفرباش 🌱 .
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 😔اگر یاریش نمیکنیم کسی رو ازش دور نکنیم 👌فوق العاده لطفا بسیار ببینید وبسیار منتشرنمایید   …………………………………… join:➣ @repentance
✅ تأثيـر حجاب در رشد شخصيت زن 2⃣قسمت اول ✍يكى از نظريه هايى كه در اين زمينه بيان شده، پژوهشى است كه يكى از روان شناسان كشورمان انجام داده است. 👤 اين پژوهشگر با كمك گرفتن از نظريه هاى روان شناسان بزرگ و معروف، ميان نتايج حجاب و عوامل بلوغ روانى در زن مقايسه اى انجام داده و به نتايج جالبى رسيده است. ☝️او با توجه به نظريه هاى روان شناسانى چون «فرويد»، «اريك فروم»، «پياژه»، «كولبرگ» و «اريكسون» مراحل و دوره هاى تكامل روانى انسان را به پنج دوره تقسيم مى كند. 5⃣اين مراحل كه از تولد و كودكى شروع مى شود، به مرحله بلوغ مى رسد و تا پايان دوره نوجوانى ادامه مى يابد. 3⃣ سه مرحله اول كه به دوران كودكى مربوط مى شود، چون از موضوع حجاب خارج است، مطرح نمى شود. 4⃣ و 5⃣ ولى مرحله چهارم و پنجم از مراحل رشد و تكامل شخصيت را به اختصار توضيح مى دهيم. 4⃣ مرحله چهارم از تكامل روانى كه مرحله «تحرك» نام دارد، بهترين مرحله در بازشناسى اثر حجاب است. در سه مرحله قبل، بين پسر و دختر تمايز چندانى وجود ندارد، ولى با شروع اين مرحله، جدايى دو جنس در حالت هاى روانى و بروز شخصيت آغاز مى شود. در اين مرحله، تفاوت پسران با دختران، در شيوه رفتارى اجتماعى يا برخورد با اشياى بيرونى و محيط پيرامون خويش است. 😡پسران اغلب، حالت تهاجمى، ستيزه جويى و نيز تمايل آشكار براى تسلط بر ديگران را از خود نشان مى دهند. 🔹 در نتيجه، به افرادى خودرأى و داراى خودِ آمرانه و تقليدكننده از بزرگسالان تبديل مى شوند. ➕در مقابل، در دختران، حالت جذب و انقياد و قدرت جلب توجه آشكار مى شود. در نتيجه، علاقه به پوشيدن لباس هاى زيبا، آرايش كردن، با عشوه سخن گفتن، با ناز قدم برداشتن و بروز حالت هاى مادرانه، در آنان به وجود مى آيد. 5⃣مرحله پنجم، مرحله تكامل بلوغ و تعيين هويت انسانى است. در اين مرحله، ويژگى هاى بلوغ و هويت انسانى پسران و دختران، ظاهر مى شود. 👨‍💼 مردان صفت هايى مانند آرامش، پذيرش و صبر را به ويژگى هاى پيشين خود اضافه مى كنند و به جاى تسلط بر همه چيز و از جمله همه زنان، ميل به تسلط بر زندگى و خانواده خود را دارند. 👩‍💼زنان نيز با رسيدن به بلوغ روانى، به جاى تمايل به جذب همه مردان و صرف تمام وقت و نيروى حياتى خود در اين راه، فقط به يك مرد (نامزد يا شوهر) توجه دارند و ديگر توانايى هاى جسمى و روحى خود را صرف سازندگى مى كنند. 🗣نويسنده درباره اينكه ممكن است در روند مرحله چهارم، اختلال ايجاد شود و اين اختلال موجب به وجود آمدن انحراف در تكامل شخصيت فرد شود، مى نويسد: 4⃣مرحله چهارم اگر به دور از افراط و تفريط و به طور طبيعى پيش برود، مشكلى ايجاد نمى شود. ولى اگر اين شرط رعايت نشود و پسران و دختران رفتارهاى خود را كنترل نكنند، يعنى پسران بيش از حد، حالت تهاجمى و ستيزه جويى داشته باشند و دختران هم بيش از حد، جلوه گرى و خودنمايى كنند و به ظهوردادن زيبايى هاى خود بپردازند، ممكن است دو نوع اختلال به وجود آيد. 🔻 نخست، عوض شدن نقش پسر و دختر كه خطر همجنس گرايى از همين جا به وجود مى آيد و دوم تثبيت در اين مرحله و نرسيدن به مرحله پنجم؛ يعنى تكامل و بلوغ و در نتيجه، متوقف شدن رشد شخصيت است كه باعث مى شود پسران هميشه تشنه قدرت و خواهان تسلط بر ديگران بوده و دختران به موجوداتى كاملاً گيرنده تبديل شده و هميشه اسير توجه ديگران باشند. چنين دخترانى همواره مجبورند پذيرش خود را به خويشتن و ديگران اثبات كنند. ازاين رو چنين زنانى از سازندگى و به ويژه استقلال شخصيت باز مى مانند. ◀️ادامه دارد..... نشراین مطلب صدقه جاریه می باشد .
. ▪️فرارسیدن ایام اربعین حسینی باد▪️ .
. «»«»«»بوی خوش«»«»«» 🌹 از امام باقر علیه السلام روایت شده است که فرمود: «سه خصلت در حضرت رسول صلی الله علیه و آله وجود داشت که در دیگران نبود: سایه نداشت، از هر مسیری عبور می‌کرد تا مدّتی بوی خوش آن حضرت در آن مسیر بود به گونه ای که هر کس از آنجا عبور می‌کرد درمی یافت که پیامبر صلی الله علیه و آله از آن راه عبور کرده است، از کنار هر سنگ ودرختی که می‌گذشت برای آن حضرت تعظیم می‌کردند». 📗 مکارم الأخلاق، ص ۳۴. . «»«»«»«» «»«»«»«» .