فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽ا✨
😇 #پیام__اخلاقی__امروز
💯‹#استغفار📿›
💯استغفار📿یعنیچی؟!♥️ ⇩
💯-یعنیمنوببخشمنخرابکردم
💯جبرانڪنبرام . . .✨"
🎤#استاد_پنآهیان
•┈┈••✾•♥️•✾••┈┈•
«
•┈••✾❀🕊﷽🕊❀✾••┈•
#شاهسلامعݪیڪ ✋
صبح اسٺ دلم
هواییِڪرب وبلاسٺ
ازجانب قلبـــِ من برآن خاڪ سلام....
#صلیاللهعلیڪیااباعبداللهع♥️°
🌱#اللہمعجللولیڪالفرج 🌱
••●❥🌷✧🌷❥●
🔴قرآن کریم در آیات ۲۶۵تا ۲۶۷ در چند محور سخن می گوید:
💠تمثیل برای انفاق کنندگان در راه خدا
به مانند باغی که باران فروان به آن برسد ومیوه بسیار دهد واگر باران ریز ببارد همیشه شاداب و با طراوت است .
🌳🌧🌳
❌ تمثیل انفاق ریایی به مانند باغ کشاورزی است که باد سوزانی به آن بوزد و شعله ور گردد و از بینبرود.
🌳🌪🔥🌾
🎁دستور به انفاق از بهترین اموال و انفاق نکردن از اموال غیر مرغوب .
🔻سیدالشهدا(ع)، با بلای عاشورا، حجابِ طواغیت را دریدند.
🔻 اربعین امتداد عاشورا است.
🔻زیارت اربعین یک زیارت ویژه است.
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«اربعین ادامه عاشوراست و اگر عاشورا نبود، اربعین هم نبود. حضرت با بلای عاشورا حجابِ طواغیت را دریدند. اصلاحی که امام حسین(ع) در امت ایجاد کردند این است که امت را به مدار ولایت و توحید برگرداندند و به معروف دعوت کردند. آن معروفی که سیدالشهداء(ع) مردم را به آن دعوت کردند، امیرالمؤمنین(ع) است: همانگونه که امام صادق(ع) میفرماید: «الْمَعْرُوفُ فِي أَهْلِ السَّمَاءِ الْمَعْرُوفُ فِي أَهْلِ الْأَرْضِ وَ ذَاكَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیهالسلام».
امام زمان(ع) سه غیبت دارد. نخست اینکه حضرت خود، کلمه و آیه غیبی است که فرمود: «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ». این غیبی که خدا به نبی اکرم صلی الله علیه و آله داده و کار هم با ایشان تمام می شود امام زمان(عج) است. در سوره یونس هم به این نکته اشاره شده است. دوم اینکه حقیقت ولایت، در غیبت و حجاب است. سوم اینکه جسم امام(عج) غایب است. عاشورا نقطه کانونی تجلی و درگیری حق با ظلمات برای رفع این حجابهاست. برای خود امام(ع) که حجابی نیست. حجاب برای ماست. به شفاعت حضرت، عاشورا این حجاب را از امت تاریخی برداشته است و یوم الظهور، یوم الرجعه و یوم القیامه از یوم الحسین(ع) است. با این نگاه، اربعین ادامه این عاشوراست. لذا زیارت اربعین یک زیارت ویژه است.»
#فرق_من_و_بسیجی_هیچ!!
🌷یک جا نمیشست غذایش را بخورد. به سنگر بچه بسیجیها سر میزد و هر جا یک لقمه ای میخورد؛ ناهار، شام یا حتی صبحانه ، فرقی نمیکرد. وقتی هم که ازش میپرسیدم؛ چرا این کار را میکند؟! میگفت:...
🌷....میگفت: اگر من در سنگر فرماندهی بنشینم و غذا بخورم، آن بسیجی که نان خشک یا دوغ یا ماست میخورد، فکر میکند؛ من که فرمانده هستم، غذایی بهتر از غذای او میخورم. این جوری بهتراست. بگذار بسیجی بداند، بین من که فرمانده هستم با او [که] یک بسیجی است فرقی وجود ندارد.
🌹خاطره ای به یاد فرمانده شهید حاج شهید عبد الحسین برونسی
سلام دوستان با توجه به اینکه کلاس های مثبت اندیشی در سطح شهر زیاده شده جلسه ای در باب تحلیل این جریان شکل گرفت چون هیچکدام از شما نتوانستید شرکت کنید خلاصه آن برای شما با صوت گذاشته میشود ممنون
1.wav
27.47M
#صوت
نقد و بررسی
جلسات مثبت اندیشی
قسمت اول ◀️۴۶ دقیقه
استاد شریعتی اردکانی
(شهریور ۱۴۰۰)
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه ای از مطالب اشاره شده در نشست نقد جلسات مثبت اندیشی
( اردکان_۱۹ شهریور ۱۴۰۰)
مراد ما از جریان شناسی انحرافات این است که جریاناتی که در اعتقاد و مرام منتظران حضرت ولی عصر ایجاد خلل ، کندی میکند را شناسایی و مواظبت کنیم
در هر جامعه ای همیشه واقعیاتی وجود دارد که با تفاسیر و برداشت ها و سلایق، تبدیل به انحراف می گردد، پس انحرافات و جریان های انحرافی بخشی از واقعیت آن جامعه را در برداشته و حتی خدماتی را برای افراد ایجاد می کنند پس نباید به دلیل این که بخشی از آن خوب است و یا اثراتی دارد، آن را قبول کرد
در شهرستان اردکان به دلیل رویکرد دینی و مذهبی مردم، متاسفانه شاهد برخی از جریانات انحرافی هستیم که از عرق دینی و مذهبی مردم سوء استفاده می کنند .جریان هایی همچون، ارتباط با اجنه، زاغ آتیش کردن، تخم نظر شکستن، فال و رمالی، چشم سوم ( چاکراه )، جادو و طالسم و.. هستیم
این انحرافات برای برخی از مردم خدماتی و رفع مشکلاتشان می کنند اما در کل انتقادهایی به این نوع انحرافات وارد است مثل
1. اغراق کردن
2. زندگی مردم را دست خوش خود کردن و به تباهی کشیدن
3. اخذ مال نامشروع
4. ادعاهای کاذب
5. و اگر اثری هم در پی داشته باشد یا ناچیز است و یا امور دیگری هم در آن دخالت داشته
پس بایسته است که از مراجعه به این جریانات انحرافات دوری گردد
اما جریان مثبت اندیشی
اینکه یک روشی برای خروج از معضل افسردگی بوده و توانسته برای برخی یا در شرایطی ایجاد اثر کند شکی نیست
این جریان به تعبیری نوظهور است و نیاز به واکاوی و بررسی بیشتر دارد
اما اگر مثبت اندیشی را زیر مجموعه ای از علم روانشناسی بدانیم مثل علم شخصیت شناسی که باید متخصصین علم و روانشناسی در مورد صحت آن صحبت کنند و ما از باب شواهد میدانی انتقاداتی را وارد می دانیم
1- بسیاری از روانشناسان و روانکاوان هم نسبت به این مثبت اندیشی بدبین بوده و با تعابیری همچون مثبت اندیشی افراطی و مثبت اندیشی سمی از آن یاد کردهاند و خطر آن را گوشزد می کنند
2- اغراق گویی و ادعاهایی که گاه خارج از عقل می باشد و محقق نشده است
3- عدم نتیجه و شاکی شدن بسیاری از شرکت کنندگان
اما اگر آن را مجموعه و جریانی بدانیم که با اهدافی و با خدماتی در پی ایجاد یک خلل و مشکلاتی برای جامعه منتظر بدانیم اینجاست که باید با نگاهی بدبینانه به آن برخورد کنیم
که از این منظر جریانی است که اشکالات متعددی به آن وارد است
1- اصالت با انسان و خروج از حاکمیت خدا ( یعنی خواستگاه این علوم از اینجا تولید شد که بشر مرگ خدا را اعلام کرده بود و دیگر برای دین و خدا جایگاهی قائل نبود )
2- به دام هرمنوتیک
3- نگاه ابزاری به دین یعنی دین را برای خود و دنیا تفسیر کردن
4- برداشتهای سلیقهای از دین
5- این جریان ارزش های دینی همچون ؛ گریه، ایثار، کمک به فرد ناتوان و احترام را قبول نمی کند
6- بی ارزش شدن کارها ( چون هدف خود انسان است نه خدا )
در کل مثبت اندیشی هم در مبانی هم در روش و هم در اهداف با اسلام تطابق ندارد پس نیاز به یک کارشناس خبره دارد تا بتواند تطابق صورت دهد و دقت در منابع دینی بتواند بخشی از معضل را حل نماید.
در کل، مثبت اندیشی با رویکرد اسلامی دچار خلل و اشکالات جدی میباشد هر چند در متون و منابع دینی ما بسیاری از کلمات مثل امید، لبخند، اخلاق خوش، انتظار فرج و ... داریم که کاملاً بر جنبه انرژی و نگاه مثبت به دنیا و آخرت دارد که بایسته است که روی همین مبانی دینی که هم زیبا تر و هم کاربردی تر است کار شود و باید ( همانند سند 2030 که نیازی نیست دیگران برای ما دیکته کنند )، با توجه به کارشناسان و منابع دینی پیگیری و اجرا شود...
2.wav
27.16M
#صوت
نقد و بررسی
جلسات مثبت اندیشی
قسمت دوم◀️ ۴۶ دقیقه
استاد شریعتی اردکانی
(شهریور۱۴۰۰)