eitaa logo
تربیت مهدوی زیر ۷سال🌹
322 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
32 فایل
tarbiatmahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
....👨‍👩‍👧‍👦 پانزدهم📚 موضوع ✍ نگاه های متفاوت به خانواده 🏡 🍒_______🍒________🍒 🔰 بعد از اشاره به دیدگاه های و به حیات انسان، بهتره که یه مقایسه ای مصداقی بین این دو تفکر در زمینه خانواده هم صورت بگیره. 🔸🔸🔷🔸 ✅ همونطور که اشاره کردیم، نگاهِ اسلام به زندگی انسان اینه که میگه:👇🏼 🌺 انسان باید بسیاری از شیرینی ها، لذّت ها، محبّت ها و شادی ها رو با "مبارزه با هوای نفس" وارد زندگیش کنه در واقع باید تلاش کنه با فراهم کردنِ مقدماتی، این شیرینی ها رو با برنامه به دست بیاره.👌🏼 💖🌷💞🌹 ⛔️اما به انسان میگه:👇🏼 -- ای انسان! "تو هیچ برنامه ای برای کسب لذّت و محبّت و رسیدن به شیرینی نداشته باش"😒 🔺همینجوری بایست و ببین چه لذّتی به تورِ تو میخوره، از همون استفاده کن! 🔺ببین هوای نفست از چی خوشش میاد از همون لذّت ببر! 🔴❌🔴 💢 میگه برنامه نداشته باش 🔹 البته این برنامه نداشتن به این معنا نیست که کلاً هیچ کاری برای لذّت بردن نمیکنن! خیر. 📌یه کارای مختصری انجام میدن تا بتونن به هوای نفسشون لذّت بدن. ⬇️🚨⬇️
🔴 💠 فردى نمی‌توانست با همسر خود کنار بیاید و هر روز با همسرش جرّوبحث داشت. نزد داروسازی قدیمی رفت و از او خواست سمّی بدهد تا بتواند با آن همسر خود را بکشد. داروساز گفت اگر سمّی قوی به تو بدهم که همسرت فوراً کشته شود همه به تو شک می‌کنند پس سمّ ضعیفی می‌دهم که هر روز در خوراک او بریزی و کم کم او را از پای درآورى. 💠 و توصیه کرد برای اینکه بعد از مرگش‌ کسی به تو شک نکند در مدتی که به او سمّ می‌دهی تا می‌توانی به همسرت مهربانی کن! این فرد، معجون را گرفت و به توصیه‌های داروساز عمل کرد. 💠 هفته‌ها گذشت و مهربانی او کار خود را کرد و اخلاق همسر را تغییر داد تا آنجا که او نزد داروساز رفت و گفت، من او را به قدر مادرم دوست دارم و دیگر دلم نمی‌خواهد او بمیرد دارویی بده تا سمّ را از بدن او خارج کند! داروساز لبخندی زد و گفت، آنچه به تو دادم سمّ نبود!👌 💠 سمّ در ذهن خود تو بود و حالا با مهر و محبّت، آن سمّ از ذهنت بیرون رفته است.✅ 💠 مهربانی قوی‌ترین معجونیست که به صورت تضمینی، نفرت، کینه و خشم را نابود می‌کند!💖 🏡
🔴 💠 معمولاً هر شب هنگام پخش سریال در تلویزیون، خلاصه‌ی قسمت‌های قبل، به صورت آنچه گذشت نمایش داده می‌شود تا بیننده، موضوع اصلی سریال را گم‌ نکند و با دیدن خلاصه‌‌ی آن، داستان فیلم را مرور کرده و تسلّط بیشتری به ابعاد آشکار و پنهان سریال پیدا کند. 👌 چه خوب است زن و مرد گاه در تنهایی خود به ویژه در سکوت، با تفکّر و یا دیدن آلبوم و فیلم‌های قدیمی، سریال زندگی خود با همسرشان را در ذهن، بازنگری کنند. تصوّر و مرور صحنه‌ها و خاطرات تلخ و شیرین زندگی، تصوّر صحنه‌های گذر از سختی‌ها و مشکلات، تصوّر تلاش‌‌های من و همسرم در رسیدن به اهداف و شرایط ایده‌آل، تصوّر روزهای اوّل زندگی عاشقانه و بطور کلّی مرور ایّام سپری شده‌ی زندگی، برکات و فواید خوبی دارد. 🔸 این‌کار تلنگر خوبی برای یادآوری زودگذر بودن، فانی بودن و بی‌وفایی دنیاست و روحیه‌ی گذشت، درک همسر، قدر یکدیگر دانستن و نگاه اخروی را در ما زنده می‌کند. 🔸این‌کار باعث می‌شود برخی از واقعیّت‌های فراموش شده‌‌ی زندگی و نقش مثبت همسر و تلاش‌های او در سریال زندگی‌مان دیده شود و این نکته را به ما یادآوری کند که هردو باهم تا این نقطه از زندگی را پیموده‌ایم در نتیجه حسّ اتّحاد و همدلی را در ما تقویت کند. 🏡
🎴مثلاً انسانِ غربی بلند میشه و یه تماس با دوستاش میگیره و یه مهمونی و پارتی رو شکل میدن یا برنامه ریزی میکنن و میرن کنار دریا و....🌊 🚫 و اتفاقاً لذّتِ خاصی نمیبرن! ولی اَداشو در میارن!😊 💢 فقط همون اوّلِ کار "یه لذّتِ مختصر" میبرن بعدش هم "در طولِ روز بدون لذّتِ خاصی زندگی میکنن!" ✅⭕️👆🏼 🔹بله در این حد برنامه ریزی میکنن و یه حرکتی میکنن اما نه اون برنامه ای که باعث "لذّتِ دائمی و عمیق" بشه ⚠️ بلکه "یه لذّتِ خیلی محدود و کوچک و عمدتاً مضر" رو برای خودشون فراهم میکنن... 🔞🔥🔞 ☢ پس یکی از مهم ترین تفاوت ها در اینه که : 🕋 دین میگه تو باید "با تلاش و برنامه به لذّت برسی" 💞 🔴 ولی کفر میگه تلاشی نکن! هر لذّتی بهت رسید ازش استفاده کن!‼️ 🔹✅➖➖🌱💖 🎊اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم🎊 🏡
🔴 : 💠 برخلاف تصور بعضی كه خیال می‌كنند این‌هایی كه بیرونِ خانه كار می‌كنند، كارشان است، آنهایی كه در خانه‌اند راحتند؛ نه، داخل خانه كار جسمانی‌اش هم سخت است، كار فكری‌اش هم سخت است؛ چون داخلی خانواده، خانم است ، طبعاً چالش‌هایی دارد. این چالشها تلاطم‌هایی در روح او به‌ وجود می‌آورد. به مجرد اینکه می‌آید در خانه، مثل اینکه فرشته نجات از آسمان نازل شد برایش. برای هر دوتان، این محیط می‌شود بهشت. بَد است؟ این اساسی‌ترین نیاز انسان است. این را سعی کنید تأمین کنید. 💠 البته خب شرایطی دارد، زحماتی دارد، البته خیلی زحمتی ندارد، یک خرده‌ای می‌خواهد؛ هم زن باید عقل به خرج بدهد، هم مرد باید عقل به خرج بدهد.
🔴 💠 شايع‌ترين راهي كه زن ندانسته جرّ و بحث را شروع مي‌كند آن است كه احساساتش را بطور مستقيم مطرح نمي‌كند و سؤالاتي طعنه‌آميز را مطرح مي‌سازد. 💠 مثلا وقتي مرد دير به خانه مي‌آيد بجاي اينكه زن بگويد: «دوست ندارم وقتي دير مي‌كني منتظرت بمونم»✅ يا «نگران بودم كه نكند اتفاقي برايت افتاده باشد.» ✅ بطور غير مستقيم و به طعنه اين سؤال را مطرح مي‌كند: 👈 «چرا اينقدر دير مي‌آيي؟»⛔️ يا «مي‌خواهي با دير آمدنت چه چيزي را ثابت كني؟»⛔️ يا «چرا به‌من زنگ نزدي؟»⛔️ 💠 مرد در این موقع حس مي‌كند كه مورد قرار گرفته است و حالت به خود مي‌گيرد و زن نمي‌داند كه مخالفت او چقدر براي شوهرش دردناك است. 💠 یاد بگیریم قبل از ابراز گلایه‌‌ی خود🔸ظاهرکلام خود را طوری اصلاح کنیم که باعث سوء برداشت همسرمان نشده و در نتیجه، مشاجره و دعوا رخ ندهد و یا به حداقلِّ خود برسد. 🏡
❣ دعا برای تربیت صالحانه 🌷🌷🌷 این دعا را اگر بخوانید هم برای خودتان دعا کردید، هم برای پدر و مادر و هم برای اولاد تان دعا کردید و هم طلب عمل صالح کردید🌷 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدارس ژاپن! ژاپن اینگونه ژاپن شد ,مدارس ما چی؟ مدرسه های ژاپن سرایدار ندارند! در ژاپن دانش آموزان تا ۱۰ سالگی امتحان ندارند. آن ها تا این زمان یاد می گیرند که چگونه زندگی کنند. یاد می گیرند از حیوانات مراقبت کنند، به دیگران احترام بگذارند و طبیعت را درک کنند. آن ها در طول این مدت ارزش هایی چون خودکنترلی، مسئولیت و عدالت را می آموزند. در مدارس ژاپن به عنوان بخشی از آموزش به بچه ها یاد می دهند که محیط اطرافشان را تمیز نگه دارند. این ذهنیت به بچه ها احترام و مسئولیت پذیری را می آموزد. به گفته یکی از آموزگاران ژاپنی: مدرسه فقط آموزش کتاب ها نیست، مدرسه آموزش عضو جامعه بودن و مسئولیت پذیری به عنوان یک عضو جامعه می باشد. هدف مدارس عمومی آموزش تمام جنبه های زندگی است نه تنها آموزش کتاب ها. آن ها زندگی کردن را یاد می گیرند. آن ها یاد می گیرند که در آینده کسی به نظافت آن ها نمی پردازد و تنها خودشان باید این کار را انجام دهند.
سخت است پارھ تنت را بھ مسلخ جنگ رهسپار ڪنی؛ اما مادران در مڪتب حسین گویند جوانم بھ فدای جوان اباعبداللھ :)'💔
🌸🍃🌸🍃 📘داستان امام حسین(ع) و شیخ رجبعلی خیاط شیخ رجبعلی خیاط به همراه شیخ حسن تزودی در امامزاده صالح تهران نشسته بودند که جناب شیخ می گوید: « یالَیتَنی کُنتُ مَعَکَ فَاَفوُزُ مَعَکَ فَوزاً عَظیما» ؛ حسین جان!ای کاش روز عاشورا در کربلا بودم و در رکاب شما به شهادت میرسیدم. وقتی اینگونه آرزو می کند،می بینند هوا ابری شد و یک تکه ابر بالای سر آنها قرارگرفت و شروع کرد به باریدن تگرگ. شیخ رجبعلی خیاط فرار می کند و به امامزاده پناه می برد. وقتی بارش تگرگ تمام می شود، شیخ از امامزاده بیرون می آید و برایش مکاشفه زیبایی رخ میدهد.... او امام حسین علیه السلام را زیارت می کند و حضرت به او می فرمایند: شیخ رجبعلی! روز عاشورا مثل این تگرگ تیر به جانب من و یارانم می بارید؛ولی هیچ کدام جا خالی نکردند و در برابر تیرها مقاوم و راست قامت ایستادند،دیدی که چگونه از دست این تگرگ ها فرار کردی. مگر می شود هر کس ادعای عشق والا را داشته باشد؟ 📘کتاب طوبای کربلا …صفحه۱۴۱
🌷شهید احمدعلی نیری
⏰ برنامه‌های خود را چگونه تنظیم کنیم تا هم بخوانیم و هم از کارهای روزانه نمانیم؟ 📝 آیت الله جوادی آملی: ✅ اگر می خواهيد نماز شب بخوانيد و درس روز شما هم لطمه‌ای نبيند، شب ها بايد كمی زودتر بخوابيد و شام را سبك‌تر ميل كنيد؛ غذای شام هرچه سبك‌تر باشد، بهتر است. 🔘 همان‌طور كه می‌دانيد بدن ما به بيش از دو وعده غذا احتياج ندارد. در روايات هم آمده است: ⚠️اگر سير هستيد، غذا نخوريد. ❌غذا خوردن در حال سيری استعداد را كم می‌كند. از بيانات نورانی حضرت اميرمؤمنان عليه‌السلام اين است: «لا تَجْتَمع الفِطْنَةُ والْبِطْنَة» يعنی فطانت و هوشمندی با پرخورى جمع نمی شود و پُرخور هرگز خردمند نمی‌شود، زيرا تمام تلاش و كوشش روح او اين است كه غذاها را هضم كند و ديگر فرصت انديشيدن ندارد. 🔘 بنابراين، نماز شب انسان را از تحصيل روز باز نمی‌دارد، با اين شرط كه انسان مراقب مسائل ديگر باشد. ⚠️بسياری برنامه‌های تلويزيونی، جلسات، گفت و شنودها و... سودمند نيست. 🔘 اگر نيم ساعت پيش از اذان صبح بلند شويد، هم به نماز شب می‌رسيد و هم به نماز اول وقت، پس از نماز هم كمی استراحت می‌كنيد و به درس روز خود می‌پردازيد. 📚 نسيم انديشه، دفتر اول، ص ۱۴۶ تا ۱۴۸ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. من لا يحضره الفقيه، ج ۲، ص ۶۱۸. ۲. غرر الحكم، ص ۳۶۰، ح ۸۱۵۷.