eitaa logo
ترجمان عقل ظاهر
213 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
همانگونه که عقل حجت باطن است امام هم عقل ظاهر است ترجمان عقل ظاهر بسان رسولی از جانب آنان https://eitaa.com/TARJOMANAGHL
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی علیه السلام می فرمایند: لا تشتدّنّ عليكم فرّة بعدها كرّة و لا جولة بعدها صولة، و اعطوا السّيوف حقوقها، و قصّوا للحرب مصارعها، و اذمروا انفسكم علي الطّعن الدّعسيّ و الضّرب الطّلخفي و اميتوا سخت مشماريد گريزي را كه پس از آن حمله و يورش باشد و نه از جولاني كه حمله پشت سر دارد، حق شمشيرها را ادا كنيد، و بررسي كنيد در ميدان جنگ جايگاه سقوط و افتادن را، و خود را براي فرود آوردن سخت‏ترين نيزه‏ها و محكم‏ترين ضربه‏ها آماده سازيد، صداها را در سينه حبس كنيد كه براي دور كردن سستي مؤثرتر است https://eitaa.com/TARJOMANAGHL
رسول اكرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله : إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ يَأْخُذوا عَلى يَدَيْهِ أَوْشَكَ أَنْ يَعُمَّهُمُ اللّه‏ُ بِعِقابٍ مِنْهُ؛ مردم آنگاه كه ظالم را ببينند و او را باز ندارند، انتظار مى‏رود كه خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد. نهج الفصاحه ص 323 ، ح 833 https://eitaa.com/TARJOMANAGHL
امیرالمومنین علیه السلام: وَ هُوَ خاتَمُ النَّبیّینَ، اَجْوَدُ النّاسِ کَفّا وَ اَرْحَبُ النّاسِ صَدْرا وَ اَصْدَقُ النّاسِ لَهْجَهً وَ اَوْفَى النّاسِ ذِمَّهً وَ اَلْیَنُهُمْ عَریکَهً وَ اَکْرَمُهُمْ عِشْرَهً مَنْ رَآهُ بدیهَهً هابَهُ وَ مَنْ خالَطَهُ مَعْرِفَهً اَحَبَّهُ یَقولُ ناعِتُهُ: لَمْ اَرَ قَبْلَهُ وَ لا بَعْدَهُ مِثْلَهُ؛ بحارالأنوار/ جلد ۱۶/صفحه ۱۹۰ او که خاتم پیامبران بود، بخشنده ترین، پرحوصله ترین، راستگوترین، پایبندترین مردم به عهد و پیمان، نرم خوترین و خوش مصاحبت ترین مردم بود، هر کس بدون سابقه قبلى او را مى دید، هیبتش او را مى گرفت و هر کس با او معاشرت مى نمود و او را مى شناخت دوستدارش مى شد و هر کس مى خواست او را تعریف کند، مى گفت: نظیر او را پیش از او و پس از او ندیده ام. https://eitaa.com/TARJOMANAGHL
امام علی علیه السلام می فرمایند: عامل سائر النّاس بالانصاف و عامل المؤمنين بالايثار با ديگر مردمان با انصاف معامله كن، و با مؤمنان با ايثار و از خودگذشتگي عمل كن غررالحکم @TARJOMANAGHL
عاقبت ظلم به کارمند و کارگر پیامبر صلی الله علیه وآله: مَنْ ظَلَمَ أَجِيراً أَجْرَهُ، أَحْبَطَ اَللَّهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَيْهِ رِيحَ اَلْجَنَّةِ. کسی که مزد کارگر یا کارمندی را کم کند خداوند عملش را باطل می‌گرداند و بوی بهشت را بر او حرام میکند الفصول المهمة فی أصول الأئمة (تکملة الوسائل) ج ۲، ص ۲۹۹ @TARJOMANAGHL
عاقبت اذیت کردن مومن قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه وآله مَنْ آذَى مُؤْمِناً وَ لَوْ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوباً بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ كَانَ كَمَنْ هَدَمَ الْكَعْبَةَ وَ الْبَيْتَ الْمُقَدَّسَ وَ قَتَلَ عَشَرَةَ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ. نبى اكرم صلّى اللَّه عليه و آله فرموده: اگر كسى مؤمنى را آزار دهد گر چه به واسطۀ يك جمله کوتاه، روز قيامت در حالی محشور مى ‏شود كه در پيشانى او نوشته شده است «نااميد از رحمت خداست» و مانند كسى است كه «كعبه و بيت المقدس» را ویران كرده و ده هزار فرشته را كُشته است. إرشاد القلوب إلى الصواب، ج‏1، ص: 77-76 @TARJOMANAGHL
تاثیر نیکی و بدی بر عمر انسان قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : يَعِيشُ اَلنَّاسُ بِإِحْسَانِهِمْ أَكْثَرَ مِمَّا يَعِيشُونَ بِأَعْمَارِهِمْ وَ يَمُوتُونَ بِذُنُوبِهِمْ أَكْثَرَ مِمَّا يَمُوتُونَ بِآجَالِهِمْ . مردم، بيشتر از آن كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى كنند و بيشتر از آن كه با اجل خود بميرند، بر اثر گناهان خود مى ميرند. دعوات الراوندی ص ۲۹۱ ح ۳۳ @TARJOMANAGHL