eitaa logo
طلبه تراز | علم و تحقیق📖
1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
725 ویدیو
144 فایل
🔰 کانال علم و تحقیق با هدف تربیت پژوهشگر در تراز انقلاب، مسلط به مبانی و فنون تحقیق پایه ریزی شده و در راستای تحقق این امر فعالیت دارد . ویژه برنامه جاری کانال 👇 دوره کاربردی مقاله نویسی جلسات طرح کلی خادم کانال @MTahghigh تبادل @MTahghigh
مشاهده در ایتا
دانلود
گزیده خبری از دیدار آیت اللّه حکیم با طلاب حوزه علمیه صالحیه قزوین - ویژگی های طلبه موفق 🔸 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم، رئیس پژوهشکده الذریّة النبویّة، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین: ➖طلبه علوم حوزوی باید دقت و عمق علمی خود را ارتقاء دهد. ➖مباحثه و پیش مطالعه از لوازم مهم تحصیل علم در حوزه هاست که توجه و اهتمام جدی به آن، موفقیت های بسیاری برای فرد بدنبال خواهد داشت. ➖طلبه لازم است خود را که مجموعه ای از توانایی ها، استعدادها، سلیقه ها و علایق است به طور صحیح و واقع بینانه بشناسد تا با توجه به آن توانایی ها و زمینه های مورد علاقه خویش، حرکت خود را آغاز کند. 🌐مشاهده متن خبر در سایت خبرگزاری حوزه: https://hawzahnews.com/x9Qdp ✅ با ما همراه باشید. 🆔 @talabedartarazenghlab
📝 | در بیان آیت الله بهجت‼️ 🔰 چه بکنیم از بی علمی؟ چه بکنیم از ضعف در ایمان؟ از ضعف در تدین؟ چه بکنیم از این ضعف‌ها؟! چه بکنیم از این ضعف‌های اختیاری؟! 🖌 ادامه مطلب... 👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/talabetaraz_pajohesh/447
📕 | جرعه ای از کلام بزرگان : 💢 چه بکنیم از بی علمی؟ چه بکنیم از ضعف در ایمان؟ از ضعف در تدین؟ چه بکنیم از این ضعف‌ها؟! چه بکنیم از این ضعف‌های اختیاری؟! 🔹 نمی‌رویم دنبال تحصیلات علمیه، نمی‌رویم که بفهمیم که خب عمل چطور بر ما آسان بشود؟ اختیارا نمی‌رویم! اگر غیراختیاری باشد حالا، خدا می‌بخشد ما را، اما اختیاری را چه بکنیم؟ 📌 چه‌کار بکنیم از ضعف ما در علم و عمل؟ چه کار بکنیم که این ضعف ما به اختیار ماست. خودمان نمی‌رویم دنبال تقویت!!! 📚 تقویت علمیه، همین است که عرض کردم؛ درس خواندن و درس گفتن، که هیچ‌کس از آن مستغنی نیست؛ مگر انبیا و اوصیا، که صحبت درس در آنها نیست، ما هیچ ربطی به آن‌ها نداریم. ماهنوز؛ شاگردان آن‌ها؛ سلمان و ابوذر و این‌ها؛ بالای سرما قرار دارند و ما مقامات آن‌ها را هنوز خبرنداریم ونمی‌دانیم چیست. [چه رسد به مقام انبیاء و اوصیاء] 🔸 مبادا در خودمان یک خیال‌های شیطانی بکنیم! ما رعیت هستیم و در رعیت هم، رعیتِ رعیت هستیم. ما اگر اعتراف به مقام سلمان و ابوذر و مقداد و عمار نداشته باشیم، اعتراف به مافوق آنها (بالاترازآن‌ها که انبیاء‌ و اولیاء هستند) داریم؟ نه! دروغ است! 🔻 [اینکه فکر کنیم بدون اعتراف وشناخت به مقام امثال سلمان، ابوذر، مقداد و عمار، توانسته‌ایم شناختی از مقامات انبیاء و اولیاء داشته باشیم دروغ است!] 📌 ما از سلمان و ابوذر و مقداد، یقینا! عقب‌تر هستیم، [مثلا یکی] دلیلش این است که سلمان به زهیر گفت: «إذا أدرکتُم سید شباب أهل الجنة فکونوا أشُدُّ فَرحا» .. از این غنیمتی که تحصیل کردی... ⁉️ حالا تا زمان قیام سیدالشهدا چقدر طول دارد؟! زمان سلمان تا آن زمان؟! حالا از کجا او (زهیر) موفق بشود به این کار؟ هفتاد و دو تن[اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام] بیشتر نبودند! چطور [سلمان] از بین همه مردم او (زهیر) را جزو هفتاد و دوتن حساب کرده بود و دید (متوجه شد)؟ 🔸 آنها کجا و ما کجا؟! ما خیلی دوریم از آنها... 🔹 ما کجا می‌رسیم به سلمان و ابوذر و مقدادشون، ما خاک پای اون‌ها نمی‌شویم ... 🖇 بیانات معظم‌له در بین جمعی از طلاب مشهد، ۱۳۷۶/۰۵/۰۸ 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📣 : 📺 پخش‌زنده | نشست صمیمانه با موضوع اهمیت مباحث 🎙سخنران: حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا 🔻معاونت محترم حوزه های علمیه استان 📆 پنجشنبه، ۱۰ مهر ماه،⏰ ساعت ۱۰ صبح 🌐 پخش زنده از طریق لینک زیر در آپارات: http://www.aparat.com/maktabo_shohada/live 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📸 | 📚 خودسازی علمی | علم خدایی! ✍پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله: 🔸 «مَنِ ازدادَ عِلماً ولَم يَزدَد هُدًى، لَم يَزدَد مِنَ اللّهِ إلّا بُعداً» 🔹 هر كس بر خويش افزود، ولی بر اش نیفزود، جز بر دوری از نیفزود! 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📸 | جرعه ای از کلام بزرگان 📌 را از کجا فرا بگیریم؟ 🔶 علم غذای روح است و انسان علمی که فرا می گیرد را باید ببیند از کدام دهن و از کدام قلم نشأت گرفته است؛ بعضی از اذهان، گفتار ها، رفتار ها و نوشتار ها به قدری و زیباست که خدا به آنها قسم یاد می کند؛ (ن و القلم و ما یسطرون). اما همه گفتار ها و رفتار ها و نوشتار ها اینگونه نیستند، لذا انسان باید در این زمینه دقت کند. 📚 حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
50.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نقد استاد به سخنان استاد درباره اقتصاد اسلامی 🔸جلسه فقه حکومتی ۱۰مهر۹۹ 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
طلبه تراز | علم و تحقیق📖
💢 نقد استاد #خسروپناه به سخنان استاد #علوی_بروجردی درباره اقتصاد اسلامی 🔸جلسه فقه حکومتی ۱۰مهر۹۹
🔖 واکنش استاد نسبت به مصاحبه استاد بسم الله الحکیم جدی است نه شوخی مخالفت برخی از مدرسان با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است. این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عج و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم علیه السلام و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است. این واقعیت مبارک در دانشگاه های هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل سکولارها را داغ دیده کرده است. آری گرایش به فقه های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست. حال عده ای از دانشگاهیان شبه روشنفکری در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون و و و و و و و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند. مخالفان بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در حوزه و دانشگاه است. ✍ عبدالحسین خسروپناه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📸 | جرعه ای از کلام بزرگان 📌 پرده برداشتن از چهره ! 🔶 آنچه را به تلاش وا می دارد، کشش درونی آنها به دانش و پرده برداشتن از چهره واقعیت است. 📚 حضرت آیت الله سبحانی دامت توفیقاته 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
💢 شخصیت‌های حوزوی در شورای گسترش حوزه‌های علمیه انتخاب شدند ◻️ به گزارش خبرگزاری حوزه آیات سیدهاشم حسینی بوشهری و محمود رجبی به عنوان دو شخصیت علمی حوزوی در شورای گسترش حوزه های علمیه به مدت ۲ سال انتخاب شدند. 🔹 گفتنی است، شورای گسترش حوزه‌های علمیه به عنوان بالاترین مرجع تصمیم ‏گیری در زمینه ایجاد و یا صدور اجازه تأسیس، توسعه، انحلال مراکز حوزوی، با هدف رشد، بسط و ارتقای سطح و توان و در زمینه علوم و معارف اسلامی در حوزه‏ های علمیه ، در دی ماه سال ۸۲ از سوی شورای عالی حوزه‌ های علمیه تأسیس شده است. 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📚 تطبیقی؛ جدیدترین اثر منتشر شده 💢 چرا کالایی که وارد کردن آن ارزانتر تمام‌ می‌شود لز‌وما نباید وارد شود؟ 🔸 در مسئله وارد کردن کالا از خارج، فرض کنیم که از خارج وارد کردن ارزانتر تمام شود و در داخل گرانتر تولید شود. فرضاً از این جهت صرف کند ولی از یک جهات دیگر صرف نمی‌کند و آن جنبه‌های انسانی قضیه است؛ یعنی فقط به دلیل ارزان بودن نباید ملتی را از هنر تولید کردن محروم کرد. 🔻 تولید کردن یکی از این جهت مطلوب است که باید این ماده تولید شود چون مورد احتیاج است. دیگر از این نظر مطلوب است که اصلاً باید این ملت مشغول این کار باشد تا هنر تولیدش بالا برود و از زیان بیکار ماندن یا به کارهای پست و حقیر عادت کردن نجات پیدا کند. (اقتصادِ متکی به خود بر همین اساس است.) 🔻 مثلاً اگر ما همواره حساب کنیم که اگر ما فلان چیز را بخواهیم تولید کنیم ارزانترش هست، ما پول نفت داریم ارزانترش را از فلان جا می‌آوریم، آنوقت ملت ما از نظر انسانی چه ملتی از آب درمی‌آید؟ یک مردمِ بیکارِ متکی به غیرِ مفت‌خوار. پس اگر از نظر اقتصادی، بالفعل صرف نمی‌کند، بالقوه صرف می‌کند در همین که خود ملت وادار به این کار شود و خودش این کالا را تولید کند. 📝 استاد مطهری، اقتصاد تطبیقی، ص 244 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📸 | جرعه ای از کلام بزرگان 🙏 پس این چه فایده ای داشت؟!! 🔹 گاهی آدم چیزهایی را از خدا می‌‌خواهد که خودش باید به سراغ به دست آوردنش برود. «قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً»، مگر من نباید بروم بخوانم تا به علمم افزوده شود؟ وقتی می گویم خدایا تو بر من بیافزای یعنی چی؟ یعنی دیگر درس نخوانم؟ این که خیلی بعید است. یا این که باید خودم درس بخوانم؟ پس این چه فایده ای داشت؟ 🔸 دعا کردن در منطق دینی اولا توجه به این است که اختیارِ هستی به دست است، جز با او چیزی تحقق پیدا نمی کند. وَ مَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ. هر کس ایمان هم دارد با اجازه خدا ایمان آورده است. مَا أَصَابَ مِنْ مُصِيبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ. این معرفت باید از و پیدا شود. 📌 حضرت آیت الله دامت توفیقاته 🖇 ۹۷/۱۲/۲۲ 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ آدرس کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab