eitaa logo
طلبه تراز| بصیرت
409 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
82 فایل
༻﷽༺ «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة» هرکس که مرگ به سراغش آمد در حالی که امام زمان خود را نشناخت،مرگ او مرگ جاهلانه است. #مبانی #اخبار #تحلیل #جریان_شناسی #اصطلاحات #تاریخ
مشاهده در ایتا
دانلود
🧐تأمّل در کلام اللّه... ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
❇️حجة الاسلام والمسلمین بناب: 🔴صهيونيسم و تفاوت آن با يهود 🔰مقدمه در بررسي­هاي کلّي استنتاج مي­شود که مقولۀ صهيونيسم با يهود، تفاوت­هاي بسياري دارد به طوري که امروزه طرف­داران واقعي دين يهود، از مخالفين جدّي صهيونيسم هستند و هرگز با اهداف غيرانساني طرف­داران صهيونيسم موافق نيستند و در محافل مختلف جهاني، اعتراضات شديد خويش را نسبت به سياست­هاي ددمنشانۀ صهيونيست­ها ابراز داشته­اند. بنابراين ضروري به نظر مي­رسد که بررسي­هايي نسبت به ديدگاه­هاي آن­ها داشته باشيم. ابتدا لازم است به معانى لغوى و اصطلاحى دو كلمۀ «يهود» و «صهيونيسم» بپردازيم و سپس فرق موجود بين اين دو را تبيين نماييم. 1. معناى لغوى «يهود»: «هود» از لغت عبرى گرفته شده و به معناى حمد و شكر و مجد است و «يهودا» نام فرزند چهارم حضرت يعقوب(ع) از همسرش به نام «لينه» است و به نظر مى­رسد كه كلمۀ «يهود» نيز از همين اسم برگفته شده باشد. لغويان «يهود» را واژه­اى بيگانه دانسته­اند، امّا يقين نداشتند كه «عبرى» است يا «فارسى». 2. معناى اصطلاحى «يهود»: يهود در اصطلاح، به كسانى گفته مى­شود كه پيروان دين حضرت موسى(ع) هستند و كتاب تورات را كتاب آسمانى مى­دانند و از شريعت ايشان تبعيت مى­نمايند و با آمدن اسلام، آن را نپذيرفتند. و بر دين خود پاى­بند هستند. البتّه "آرتور جفرى" بر اين عقيده است كه واژۀ يهودى در شعر كهن عربى به كار رفته است؛ بنابراين اعراب پيش از روزگار حضرت محمد (صلى الله عليه و آله) به خوبى با آن آشنايى داشتند. "هورو ويتس" مى­گويد: «در قرآن، يهوديان روزگار حضرت محمد (صلى الله عليه و آله) و يهوديان عهد قديم به نام «بنى­اسرائيل» خوانده شده­اند». 3. معناى لغوى و اصطلاحى «صهيون، صهيونى و صهيونيسم»: صهيون بر اورشليم يا كوهى در نزديكى اورشليم اطلاق مى­شود. در كتاب مقدّس، واژۀ صهيون، نام تپه­اى است واقع در جنوب شرقى اورشليم كه دامنه­اش بخشى از اورشليم را نيز تشكيل داده و قلعه­اى به نام «يبوسيان» در آن وجود داشته است كه داود پيامبر(ع)، در آن جا براى «تابوت عهد» قصرى بنا كرد. صهيونى: منسوب به صهيون، لقب كسانى است كه قبل از تشكيل حكومت اسرائيل، از تأسيس آن جانب­دارى مى­كردند. صهيونيسم: «مرام و مسلك حزب بين­المللى يهود و مسلك گروهى است كه طرف­دار سلطه و نفوذ يهوديان بر اقوام و ملل ديگرند». هم­چنين نهضتى را گويند كه از اواخر قرن نوزدهم به منظور ايجاد يك ميهن يهودى در فلسطين به وجود آمد. صهيونيسم در اصطلاح به جنبش و نهضتى اطلاق مى­شود كه از آرمان مسيحيان طايفۀ بنى­اسرائيل براى رسيدن به ارض موعود و تشكيل دولت و ملّتى واحد، مايه گرفته است. چنان كه اشاره شد، يهوديت آيينى است رسمى و آسمانى كه قائل به نبوت حضرت موسى(ع) و قبول تورات به عنوان كتاب آسمانى هستند. پيروان اين دين به يقين مى­دانستند كه آن، تا آمدن پيامبر بعدى رسميت دارد. در هر صورت، پيروان دين يهود به اصول و مقرراتى كه در تورات بيان شده بود، پاى­بند بودند و سعى داشتند به آن عمل نمايند؛ هر چند انحرافات سياسى در طول تاريخ در اين دين آسمانى به وجود آمد و برخى از فرصت­طلبان براى بهره­بردارى شخصى و دنيوى از آن، تحريفاتى در آن به وجود آوردند، ولى باز كسانى هستند كه با بسيارى از اين تحريفات مخالف­اند و جوياى حقيقت­اند. پروفسور "روژه گارودى" فيلسوف و اسلام­شناس فرانسوى با بررسى فرقه­هاى يهوديت در اعصار مختلف، به مراسمات، آيين­ها و برنامه­هاى معنوى آن­ها اشاره مى­كند و دربارۀ آن­ها در قرن شانزدهم چنين مى­نويسد: «آخرين نسل پرهيزگاران يهودى كه در قرن شانزدهم در لهستان به دنيا آمد و افكارش با بينش عرفانى آلمانى و از جمله "اكهارت" نزديك بود، در قرن نوزدهم نيز با انتشار «نامه­هايى به پرهيزگاران دربارۀ خلسه» و با زنده نمودن تابش جرقۀ حضور خداوند در وجود هر كسى كه از آن برخوردار است، بار ديگر شكوفا مى­شود».[1] هم­چنين مى­نويسد: «در برابر سنّت كهن يهوديت، صهيونيسم سياسى نوعى فساد و تباهى ملّى­گرايانه و استعمارگرانه به شمار مى­رود كه مسيرش نه از يهوديت كه از ملّى­گرايى و استعمارگرايى اروپاى قرن نوزدهم نشأت مى­گيرد. صهيونيسم، نوعى مطالعۀ دست­چين و انتخابى و مشخّص از تورات را كه مبتنى بر انحراف واقعى از برنامۀ خداوند است، مورد استفاده قرار مى­دهد و آن را به عنوان پوشش و پرده­اى براى پنهان نمودن مقاصد سياسى­اش به كار مى­برد.»[2] بنابراين، صهيونيسم از مسير اصلى يهوديت بسيار منحرف شده و به عنوان يك نهضت سياسى مطرح گرديده است و پاى­بند برنامه­هاى مذهبى يهود نيست. چنان كه بنيان­گذار صهيونيسم، "تئودور هرتزل" نيز به بسيارى از مسائل مذهبى يهود توجّه نداشت. يهوديان در تجاوز به فلسطين و اشغال آن و آواره نمودن مردم اين سرزمين، با صهيونيست­ها در تقابل و تضاد بودند؛
چنان كه در جلسات محرمانۀ وعده­نامۀ «بالفور» ـ كه پس از سه سال مناقشه و مبارزه بين صهيونيست­ها و يهودى­ها منتشر شده ـ "وايزمن" و "سوكولوف" از جنبش صهيونيستى، "لويد جورج" و "بالفور" وزير امور خارجه و "مونتاگيو" وزير كشور انگلستان، "كلود مونتفيورى" از يهوديان انگلستان شركت داشتند. مونتاگيو در يادداشت اعتراض­آميزى به دولت انگلستان مى­نويسد: «كه طبق اين اصل، مسلمانان و مسيحيان بايد جاى خود را به يهوديان بدهند». "ماليسيون" استاد حقوق از آمريكا دربارۀ اختلاف نظر صهيونيست­ها و يهودى­ها مى­نويسد: «در وهلۀ نخست دربارۀ انگيزۀ اساسى صهيونيست­ها، در شك و ترديد بودند؛ اما پس از مطالعۀ پيش­نويس­هاى پيشنهادى آن­ها، دريافتند كه اين پيشنهادها مخالف دين يهوداند».[3] جنبش صهيونيسم در مقابل فشارهاى يهوديان انگليسى، به ناچار تضمين­هايى بر رعايت حقوق حقّۀ ساكنين اصلى فلسطين داد؛ امّا براى پيش­برد مقاصد استعمارى خود به يك صهيونيست آمريكايى به نام "برانديس" متوسل شده تا بدين­وسيله رئيس جمهور آمريكا "ويلسون" را متقاعد كند كه انگلستان را زير فشار قرار دهد تا پيشنهاد صهيونيست­ها را قبول نمايد. بنابراين، مبارزۀ يهوديان با صهيونيست­ها بيان­گر ارتباط حياتى صهيونيسم با استعمار انگليس و دشمنى با يهود است. در افسانه­هاى صهيونيستى كوشش مى­شود كه حتّى فعاليّت­هاى منفى "هرتزل" پدر روحانى صهيونيسم و از تبليغ كنندگان فعال ادغام جامعۀ يهودى در جوامع اروپايى را به نفع صهيونيسم تمام كند؛ اگر چه ادّعا شده كه هرتزل در نهايت و پس از قضيّۀ «دريفوس» در فرانسه دريافت كه ادغام يهوديان در جوامع ديگر امرى محال است. بنابر نظر طراحان جنبش صهيونيستى، اصول فكرى اين جنبش در اين خلاصه مى­شود كه يهوديان متشتت در جهان يك امّت را تشكيل دهند كه البتّه در اين مورد هم اختلاف نظر دارند. به برخى مى­گويند: «يهوديت يك دين است نه بيش­تر و نه كم­تر»؛ چنان كه "هيرنى ادلر" خاخام بزرگ انگلستان مى­گويد: «يهوديت يك دين است كه هيچ­گونه محتواى سياسى ندارد»؛ در مقابل، برخى ديگر عقيده دارند كه يهوديت، قومى متمايز است. هرتزل مى­گويد: «ما ملّت واحدى را تشكيل مى­دهيم». در نگرش كلّى مى­بينيم در مقابل سياست­هاى يادشده براى تشكيل دولت يهودى در كشورى مستقل و منطقۀ استثنايى فلسطين، اين خود يهودى­ها هستند كه با اين طرح استعمارى مخالف بوده­اند، تا اين كه با ابتكار تئورى جديد، برخى مشكلات صهيونيستى برطرف شد. "ارنست رنان" تئورى جديد را چنين بيان كرده است: «امّت به معناى يك روح و بيدارى معنوى است. شرايط امّت مى­تواند در افتخار مشترك به گذشته، از ارادۀ مشترك در حال حاضر و ميل به تحقق پيش­رفت­هاى بزرگ در آينده خلاصه شود.»[4] "مارتين بابر" با افشا نمودن ريشۀ عميق اين فساد صهيونيسم سياسى ـ كه از يهوديت به وجود نيامده، بلكه ملّيت­گرايى اروپايى قرن نوزدهم، آن را باعث گشته است ـ چنين مى­نويسد: «مذهب يهود از اصل خود جدا گشته و اين امر، نوعى بيمارى است كه علامت آن، پيدايش ملّيت­گرايى يهود در اواسط قرن نوزدهم بود... اين شكل تازۀ دلبستگى به زمين، نوعى سرپوش است كه تمام آن­چه را كه يهوديت ملّى جديد غرب به عاريت گرفته است، در خود پنهان مى­دارد... انديشۀ «برگزيدگى» اسرائيل در تمام اين جريان چه نقشى دارد؟ «برگزيدگى» نه يك احساس برترى، كه يك مفهوم مقّدر است. اين احساس از مقايسه با ديگران به وجود نمى­آيد، بلكه از يك استعداد و مسئوليت در راه انجام وظيفه­اى كه دائماً پيغمبران آن را متذكر شده­اند، نشأت مى­گيرد. اگر به خود مى­باليد كه به جاى اطاعت از خداوند، از نوعى برگزيدگى برخورداريد، اين خيانت در انجام وظيفه است».[5] "مارتين بابر" با يادآورى «اين بحران مليّت گرايى» صهيونيسم سياسى كه نوعى فساد و تباهى در معنويت به شمار مى­رود، چنين نتيجه مى­گيرد: «ما اميدواريم كه ملّت يهودى را از ارتكاب اين اشتباه در زمينۀ تبديل يك ملّت به يك بت بر خطر داريم، ولى در اين راه ناكام مانده­ايم». با بررسى­هاى انجام شده، كاملاً روشن مى شود كه صهيونيسم از يهود و يهوديت فاصلۀ زيادى گرفته است. در واقع، صهيونيسم به جاى اين كه برنامه­هايش را بر اساس معتقدات مذهبى يهود، ترسيم كند، بر اساس عقيدۀ مؤسسين صهيونيسم، چون "تئودور هرتزل" كه اعتقاد چندانى به مذهب يهود و اجراى مراسمات آن ندارند، برنامه­ريزى كرده است و در يك جمله مى­توان گفت كه در مسائل سياسى به نازيسم نزديك­تر از مذهب يهود است. منابع: ۱ـ گارودي. روژه، پروندة اسرائيل و صهيونيسم سياسي، ترجمة نسرين حكمي، ج2، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 1369ش. ۲ـ درجزي. فريبرز، يهوديت و صهيونيت، ص9. ۳ـ جديدبناب. علي، عملکرد صهيونيسم نسبت به جهان اسلام، قم: انتشارات مؤسسۀ آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، ۱۳۸۲.
پي­نوشت 1. گارودي. روژه، ماجراي صهيونيسم سياسي، ص25. 2. همان. 3. درجزي. فريبرز، يهوديت و صهيونيت، ص9. 4. همان. 5. گارودي. روژه،ماجراي صهيونيسم سياسي، صص31 و 32. ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🧐تحلیل سیاسی روشمند چه کاربردهایی دارد ؟ 🔰 تحلیل سیاسی روشمند می‌تواند به ارتقاء آگاهی بینش و بصیرت جامعه کمک شایانی کند . با این ابزار است که فرد در جامعه ضمن شناخت منطقی و صحیح پدیده‌های سیاسی ، در فضای غبارآلود فتنه و در هنگام درهم‌آمیختگی حق و باطل ، می‌تواند گرفتار حیرت نشود و در لحظات حساس که باید نقش تاریخی و تکلیف شرعی خود را انجام دهد ، قادر باشد با استفاده مناسب از ابزار و فنون تحلیل سیاسی ، به تصمیمی مناسب ، دقیق و صحیح برسد. در کتاب روش تحلیل سیاسی "فن تحلیل سیاسی" روش‌مند از منظر نظام اندیشگی و عملی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)مورد توجه قرار گرفته است . این الگو برآمده از توصیه‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای تحلیل پدیده‌های سیاسی است و سعی شده با نگاهی کاربردی و مهارت افزا ، دو بُعد اصلی قدرت تحلیل سیاسی روشن شود . ابتدا مسائل ذهنی که مقدمه تحلیل سیاسی هستند ، به‌عنوان گام اول مورد توجه قرار گرفته‌است. در گام دوم نیز به فنون تحلیل سیاسی به‌عنوان یک مهارت در امر تحلیل سیاسی توجه شده است . عدم توجه به هرکدام از این دو به گونه‌ای باعث اشتباه در فهم و تحلیل پدیده‌ها و نهایتاً انحراف و اشتباه در قضاوت ، تصمیم‌گیری و رفتار خواهد شد . حسن الگوی روش تحلیل سیاسی ، در آن است که از تجارب علمی و عملی حوزه امر سیاسی در آن بهره‌گیری کامل صورت گرفته و سبب شده تا لوازم فهم و تحلیل پدیده‌های سیاسی و اجتماعی بهتر از روش‌های مرسوم مطرح‌شده برای جامعه فراهم اید. ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🧐تأمّل در کلام امام معصوم.... ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🔴مقدمات تحلیل سیاسی 🔰 تحلیل سیاسی روشمند از منظر رهبر معظّم انقلاب اسلامی ، دارای مقدماتی است که باید قبل از ورود به عرصه تحلیل آن را بدست آورد . درک پیچیدگی‌های شرایط زمانه ، کسب آگاهی دینی و تاریخی ، جهان‌بینی توحیدی ، توجه به خودسازی معنوی ، آزاداندیشی ، شجاعت در فهم و توجّه به خطوط قرمز ؛ از مهم‌ترین موارد مرتبط با مقدمات تحلیل سیاسی می باشد که در روز های اینده به هر یک از آن‌ها تفصیلاً اشاره خواهد شد . 🌹لازم به ذکر است که مطالب درج شده در کانال دارای سیر و ترتیب بوده و لذا برای استفاده هرچه بهتر از مطالب و تقویت قوّه ی تحلیل در خود ، نیاز به پیگیری و تمرین ان به صورت پیوسته میباشد. ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧐شورای نگهبان چیست و چه وظایفی دارد⁉️ 🧐ساختار شورای نگهبان چگونه است⁉️ 🧐اعضای آن چگونه انتخاب میشوند⁉️ 🔰برای اشنایی بیشتر با این نهاد مهم(همچون شناخت کامل وظایف و اعضاء ،شناخت تشکیلات اداری و نحوه تشکیل جلسات) به این ادرس مرجعه فرمایید: https://www.shora-gc.ir/fa/guardian-council ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🧐تأمّل در کلام امام معصوم.... ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
📍گزیده صوتی مجموعه آثار شهید مطهری متناسب با سیر مطالعاتی حوزه علمیه. 🔴 🔴 🔴 صوت ها با زمان های کوتاه تولید شده و با بیانی متناسب با کتب ‌شهید، تا به راحتی قسمت های کوتاه و مجزا را گوش دهید و در هر زمان و مکان امکان استفاده باشد؛ در مسیر حرکت، در بین فعالیت ها، در حجره و هر جای دیگر... 📚 کتاب اول، آزادی معنوی است؛ کتابی که در آن شهید به بیان موارد زیر می‌پردازند: 🔸🔸🔸 ◀️ ١)چیستی‌آزادی در فرهنگ‌های مختلف ◀️ ٢) تببین جایگاه آزادی فردی و اجتماعی ◀️ ۳) رابطه بین آزادی فردی و آزادی اجتماعی 🔸🔸🔸 📆 هر دو شب یکبار ⏰ ساعت ۲۲:۳۰ در کانال بارگزاری می‌شود. ✅ با ما همراه باشید 👇 🆔 @Talabedartarazenghlab
فالانژیسم: نام حزب فاشیست اسپانیا می باشد. این حزب را "خوزه آنتونیو پریمودو ریورا" پسر دیكتاتور پیشین، "پریمودو ریورا"، در سال 1933 بنیان گذاشت. تیرانی (تیرانیسید): عنوانی است برای حكومت ظالمانه ای كه قدرت را از راه غیر قانونی در یونان باستان به دست می گرفت و در یونان "تورانوس (Tyrnnus)" می نامیدند. ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🔰 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔰 📍مرحله اول: 🔴جهان‌بینی توحیدی انسان در انتخاب جهان‌بینی و فهم اساسی مفاهیم توحیدی ، با نگاه توحیدی به جهان طبیعت ، یک بصیرتی پیدا می کند فرق بین نگاه توحیدی و نگاه مادی در این است : با نگاه توحیدی ، این جهان یک مجموعه نظام‌مند است ، یک مجموعه قانون‌مدار است ، طبیعت هدف‌دار است ؛ ما هم که جزئی از این طبیعت هستیم ، وجودمان ، پیدایش مان و زندگی‌مان هدف‌دار است بی‌هدف به دنیا نیامدیم . این ، لازمه نگاه توحیدی است . معنای اعتقاد به وجود خداوند عالم و قادر این است وقتی فهمیدیم هدف‌دار هستیم ، آنگاه در جستجوی آن هدف برمی‌آییم . خود این جستجو ، یک تلاش امیدوارانه است . تلاش می‌کنیم آن هدف را پیدا کنیم بلکه هدف را یافتیم ، فهمیدیم هدف چیست ، تلاشی شروع می‌شود برای رسیدن به آن هدف . در این صورت همه زندگی می شود تلاش ؛ آن هم تلاش جهت‌دار و هدف‌دار . از آن طرف این را هم می‌دانیم که با نگاه توحیدی ، هر گونه تلاش و مجاهدتی در راه هدف ، انسان را قطعاً به نتیجه می‌رساند این نتایج مراتبی دارد ؛ یقیناً به یک نتیجه مطلوب می رساند با این نگاه ، در زندگی انسان دیگر یأس ، ناامیدی ، سرخوردگی و افسردگی معنی ندارد وقتی شما می‌دانید وجود شما ، پیدایش شما ، حیاط شما ، تنفس شما با یک هدفی تحقق پیدا کرده است ، دنبال آن هدف می‌گردید و برای رسیدن به آن هدف تکاپو و تلاش می‌کنید از نظر خدای متعال که آفریننده هستی است ، خود این تکاپو هم اجر و پاداش دارد . به هر نقطه‌ای که رسیدید ، درواقع به هدف رسیدید این است که در دیدگاه توحیدی ، خسارت و ضرر برای مؤمن اصلاً متصوّر نیست . فرمود : ((ما لنا الا احدی الحسنیین)) ؛ یکی از دو بهترین در انتظار ماست؛ یا در این راه کشته می‌شویم ، که این بهترین است ؛ یا دشمن را از سر راه برمی‌داریم و به مقصود می‌رسیم ، که این هم بهترین است پس در این‌جا ضرری وجود ندارد . درست نقطه مقابل ، نگاه مادی است . نگاه مادی اولاً پیدایش انسان را ، وجود انسان را در عالم بدون هدف می‌داند ؛ اصلاً نمی‌داند برای چه به دنیا آمده‌است . البته در دنیا برای خودش هدف‌هایی تعریف می‌کند _ به پول برسد ، به عشق برسد ، به مقام برسد ، به لذت‌های جسمی برسد ، به لذت‌های علمی برسد ؛ از این هدف‌ها می‌تواند برای خودش تعریف کند _ اما این‌ها هیچکدام هدف‌های طبیعی نیست ، ملازم با وجود او نیست . وقتی اعتقاد به خدا نبود ، اخلاقیات هم بی‌معنی می‌شود ، عدالت هم بی‌معنی می‌شود ؛ جز لذت و سود شخصی ، هیچ چیز دیگری معنا پیدا نمی‌کند اگر انسان در راه رسیدن به سود شخصی پایش به سنگ خورد و آسیب دید ، ضرر کرده ، خسارت کرده اگر به سود نرسید ، اگر نتوانست تلاش کند ، نوبت به یأس و ناامیدی و خودکشی و به کارهای غیرمعقول دست زدن می رسد . پس ببینید فرق بین نگاه توحیدی و نگاه مادی ، معرفت الهی و معرفت مادی این است . این ، اساسی‌ترین پایه‌های بصیرت است . با این نگاه ، وقتی انسان مبارزه می کند ، این مبارزه یک تلاش مقدس است ، اگر جنگ مسلحانه هم بکند ، همین جور است اصلاً مبارزه براساس بدبینی و بدخواهی نیست . مبارزه برای این است که انسانیت _ نه فقط شخص خود او _ به خیر و کمال و رفاه و تکامل مقامات رفیع نائل شود با این نگاه ، زندگی چهره زیبایی دارد و حرکت در این میدان وسیع ، یک کار شیرین است . خستگی انسان با یاد خدای متعال و با یاد هدف برطرف می شود . این ، پایه اساسی معرفت است ؛ پایه اساسی بصیرت است . این بصیرت خیلی چیز لازمی است ؛ این را باید ما در خودمان تأمین کنیم . بصیرت در حقیقت زمینه همه تلاش‌ها و مبارزات انسانی در جامعه است . این یک سطح بصیرت . (۸۹/۸/۴) ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
📍تحلیل بیانات مقام معظم رهبری 🔴سیاست عمده آمریکا، کمرنگ کردن فلسطین در اذهان مردم است. 🔰با حضور استاد اسماعیل پور 🕰زمان:۹۹/۳/۷ _ ساعت ۱۸:۳۰ لطفا در ساعت معیّن به لینک زیر مراجعه فرمایید: ‏https://www.skyroom.online/ch/alimola/yaali ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه): 🔴 مجلس از همه ی مقاماتی که در یک کشوری هست بالاتر هست... 🔴 امید ان است رسیدگی به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را برمیدارد در رأس برنامه ها قرارگیرد. 🔴 از حضرات فقهای نگهبان تقاضا میشود که در ماموریت مهم خودبه هیچ وجه ملاحظه ی اشخاص و یا گروه های انحرافی را ننموده و... ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
📌 آنچه در پی می آید توصیه های یازده گانه امام خمینی به نمایندگان نخستین دوره مجلس شورای اسلامی است که به مثابه منشور نمایندگی، راهبرد تکالیف آنان را تبیین می کند. در این نامه، امام خمینی با واکاوی خاستگاه و جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی، نمایندگان را به انجام وظیفه قانونی و اسلامی خود فرا می خواند. 🔰بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏🔰 با خواست خداوند متعال و به مبارکى و میمنت در روزى بسیار بزرگ، مجلس شوراى اسلامى افتتاح مى‏شود. روز سیزدهم رجب که روز ولادت با برکت و سعادت بزرگمرد تاریخ و معجزه دهر امیر المؤمنین على بن ابی طالب- صلوات اللَّه و سلامه علیه- مجلس مقدس شوراى اسلامى که اولین مجلس جمهورى اسلامى است و اولین مجلس است که با انتخابات آزاد انجام گرفت، گشایش مى‏یابد. و من امیدوارم که این مجلس به برکت این روز مبارک، مجلس عدالت و پیرو اسلام و به نفع مسلمین و کشور اسلامى باشد. سپاس خداوند بزرگ را که در مدتى کوتاه ملت شریف ایران موفق شد که اساس جمهورى اسلامى را با آزادى و آرامش بنیان گذارد؛ و این از برکت اسلام و وحدت کلمه قشرهاى متعهد اسلامى است. این جانب طلیعه این مجلس مبارک را به ملت بزرگ ایران و شما نمایندگان محترم تبریک عرض مى‏کنم و تذکراتى را که دوستان من، خود نیز توجه دارند تکرار می‏نمایم: 1- شما دوستان محترم نماینده ملتى هستید که جز به اسلام بزرگ و عدالت الهى- اسلامى فکر نمیکنند؛ و انتخاب شما براى پیاده نمودن عدالت اسلامى که در طول سلطنت ظالمانه و غاصبانه رژیم شاهنشاهى از آن محروم بودند؛ رژیمى که ثروت سرشار کشور را به خود و هم‏پیمانان نامیمون خود اختصاص داد و براى ادامه سلطه جبارانه خود به جیب ابرقدرتها ریخت و ملت مظلوم را در سطح بسیار وسیعى از اولین احتیاجات محروم و به خاک سیاه نشاند، و کشور را در تمام زمینه‏هاى فرهنگى، اقتصادى، سیاسى و نظامى وابسته به اجانب و خصوصاً امریکا کرد. ببینیم شما و دولت منتخب شما با ملت مستضعف که به حرکت انقلابش همه ما را از انزوا خارج نمود چه خواهید کرد. 2- امید آن است که رسیدگى به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را در بر مى‏گیرد در رأس برنامه‏ها قرار گیرد، و در نخستین مجلس شوراى اسلامى طرحهایى جدى در رفاه حال این طبقه محروم داده شود، و از طرف دولت منتخب شما بدون مسامحه به مورد اجرا گذاشته شود تا در پیشگاه خداوند متعال، بعضى از دیون خودتان را به این طبقه عزیز- که جان خود را براى اسلام و آزادى و استقلال کشور در طبق اخلاص گذاشته و پیروزى را براى انقلاب اسلامى به ارمغان آوردند- ادا کرده باشید. 3- شما منتخبین مجلس که از پشتیبانى جدى ملت عزیز برخوردارید، باید با کمال قدرت در مقابل قدرتهاى شیطانى که در رژیم دست نشانده سابق، حاکم بر سرنوشت ما بودند بایستید و از هیچ قدرتى غیر از قدرت خداوند قادر نهراسید، و جز به مصالح کشور به چیز دیگرى فکر نکنید. متوجه باشید که در خارج از مجلس با صحنه‏سازیها و اغفال، چه بسا چپگرایان و یا راستگرایان و یا ریشه‏هاى فاسد رژیم سابق طمع کنند که با نفوذ در مجلس مقاصد شوم اجانب را تحمیل نمایند. باید همه با هوشیارى در طرحها و مسائل روز دقت فرمایید و از کیْد دشمنان به خداى تعالى پناه ببرید. خداوند متعال همه ما را از لغزشها نگه دارد. 4- بحمد اللَّه در مجلس، دانشمندان و علماى آشنا به احکام شرع مطهر حضور دارند و فقهاى نگهبان حاضرند؛ لکن لازم است طرحهایى که در مجلس مى‏گذرد مخالف با احکام مقدسه اسلام نباشد و با کمال قدرت، با پیشنهادهاى مخالف با شرع مقدس که ممکن است از روى ناآگاهى و غفلت طرح شود شدیداً مخالفت نمایید، و از قلمهاى مسموم و گفتار منحرفین هراسى نداشته باشید و سخط «1» خالق را براى رضاى مخلوق‏ تحصیل نکنید و خداوند قاهر و قادر را حاضر و ناظر بدانید. 5- این مجلس که اولین دوره در جمهورى اسلامى است، الگویى است براى مجالس آینده؛ و هر سنت حسنه و یا سیئه‏اى ممکن است در مجالس دیگر اثر گذارد و براى شما اجر جزیل و یا خداى نخواسته وزر و وبال به بار آورد. لازم است در مذاکرات و برخورد آرا به طور آرام و با احترام متقابل عمل شود، نه مثل دوره‏هاى رضا خان و بعد از آن. و لازم است از دسته‏بندیها و جهتگیریهاى غیر اصولى براى کوبیدن طرف مقابل جداً احتراز شود که تنها حل مسائل در محیط آرام امکانپذیر است. 6- ویژگى این مجلس و محیط کشور در این دوره ایجاب مى‏کند که مجلس و دولت هماهنگ شود تا بر مشکلات کشور فائق آیند. و هیچ یک از نهادهاى جمهورى اسلامى خصوصاً مجلس و رئیس جمهورى و دولت براى یکدیگر و دیگران کارشکنى نکنند و خود را به طور جدى در خدمت اسلام و کشور درآورند تا خداى متعال آنها را پشتیبانى فرماید.
و نداى آسمانى انسان‏ساز وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقوا «1» را در نظر داشته و اطاعت نمایند، و از منازعه و تفرقه اجتناب نمایند و به امر آموزنده الهى گوش فرا دهند . وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ «2» که دنباله آن تنازع، فشل «3» و شکست و رفتن رنگ و بو و آبروست. 7- سیاست «نه شرقى و نه غربى» را در تمام زمینه‏هاى داخلى و روابط خارجى حفظ کنید و کسى را که خداى نخواسته به شرق و یا به غرب گرایش دارد هدایت کنید و اگر نپذیرفت، او را منزوى نمایید. و اگر در وزارتخانه‏ها و نهادهاى دیگر کشور چنین گرایشى باشد که مخالف مسیر اسلام و ملت است اول هدایت و در صورت تخلف، استیضاح نمایید که وجود چنین عناصر توطئه‏گر در رأس امور یا در قطبهاى حساس، موجب تباهى کشور خواهد شد. 8- طرحها و پیشنهادهایى که مربوط به عمران و رفاه حال ملت خصوصاً مستضعفین است انقلابى و با سرعت تصویب کنید، و از نکته‏سنجیها و تغییر عبارات غیر لازم که موجب تعویق امر است اجتناب کنید، و از وزارتخانه‏ها و مأموران اجرا بخواهید که از کاغذ بازیها و غلط کاریهاى زمان طاغوت اجتناب کنند و رفاه ملت مظلوم و عقب افتادگیهاى آنها را به طور ضربتى تحصیل و ترمیم کنند. 9- در ادارات دولتى، قوانین دست و پاگیرى که در مجالس غیر قانونى رژیم سابق به تصویب رسیده و موجب تعویق و یا تعطیل امور شده و مى‏شود و جامعه را به تنگ آورده است به طور انقلابى لغو کنید- گر چه خود لغو است- و به جاى آنها قوانین مترقى را که رفاه ملت در آنها به بهترین وجه ملاحظه شده باشد جایگزین گردانید. 10- مجلس جمهورى اسلامى همان سان که در خدمت مسلمین است و براى رفاه آنان فعالیت مى‏نماید، براى رفاه و آسایش اقلیتهاى مذهبى- که در اسلام احترام خاصى دارند و از قشرهاى محترم کشور هستند- اقدام و فعالیت مى‏نماید، و اساساً آنان با مسلمانان در صف واحد و براى کشور خدمت مى‏کنند و در صف واحد از تمام ارزشها و مآثر آن برخوردار مى‏باشند. 11- از حضرات فقهاى نگهبان تقاضا مى‏شود که در مأموریت مهم خود به هیچ وجه ملاحظه اشخاص و یا گروههاى انحرافى را ننموده و به وظیفه بسیار خطیر خود قیام و اقدام نموده و نگهبانى از اسلام و احکام مترقى آن نمایند، و خدمت خود را با قدرت تمام در پیشگاه خداوند متعال و ولى مطلق او حضرت ولى اللَّه اعظم امام عصر- عجل اللَّه تعالى فرجه الشریف- عرضه دارند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و کشور عزیز را خواستارم. و السلام على المسلمین و على عباد اللَّه الصالحین. چهارشنبه 7 خرداد ماه 59/ 13 رجب 1400 روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ (1)- بخشى ازآیه 103 سوره آل عمران: «به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید». (2)- سوره انفال، آیه 46: «وَ اطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَلا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبرُوا انَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ» و همه با روح وحدت ایمانى پیرو فرمان خدا و رسول باشید، و هرگز راه اختلاف و تنازع را نپویید، که در اثر تفرقه ترسو و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل (در راه خدا) پایدار و صبور باشید که خدا همیشه با صابرین است. (3)- سستى، رخوت، ضعف. منبع: صحیفه امام، ج‏12، ص: 361 تا 364 ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
📰 : 📍 رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند. 🔷 بخشی از پیام: 🔻 امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را میتوان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ی آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام میکند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است. 🔺 🖇 لینک دسترسی به متن کامل پیام: 🌐 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=45736 ✅ با ما همراه باشید 👇 🆔 @Talabedartarazenghlab
🌐 : 📃 پیام آقا به مناسبت آغاز به کار یازدهمین مجلس شورای اسلامی| ٩٩/٣/٧ 📌 «آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار، یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار، یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است.» ✅ با ما همراه باشید 👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🌐 : 📃 پیام آقا به مناسبت آغاز به کار یازدهمین مجلس شورای اسلامی| ٩٩/٣/٧ 📌 «نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ی قانونگذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ی امید مردم و نقطه‌ی اتّکاء مجریان، و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت.» ✅ با ما همراه باشید 👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🌐 : 📃 پیام آقا به مناسبت آغاز به کار یازدهمین مجلس شورای اسلامی| ٩٩/٣/٧ 📌«در اقدام به وظیفه‌ی نظارتی، تأکید اینجانب بر رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حبّ و بغض‌های شخصی و جناحی است. نه حقّی از مدیر و مجری خدوم و زحمت‌کش ضایع شود و نه اغماض و اهمالِ بی‌مورد صورت گیرد.» ✅ با ما همراه باشید 👇 🆔 @talabetaraz_basirati
طلبه تراز| بصیرت
📰 #باخبر: 📍 رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند. 🔷
🌐 : 📃 پیام آقا به مناسبت آغاز به کار یازدهمین مجلس شورای اسلامی| ٩٩/٣/٧ 📌 «در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.» ✅ با ما همراه باشید 👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🔰بیانات مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) ،امروز ،به مناسبت اولین روز شروع به کار مجلس یازدهم: بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.  امروز به هدایت و توفیق الهی یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی آغاز میشود و پیشانیِ باشکوه و درخشان مردم‌سالاری اسلامی بار دیگر در برابر چشم جهانیان رخ مینماید. خداوند حکیم و قدیر را بر کمک به ملّت ایران در حرکت بی‌وقفه‌ی تشکیل مجلس قانونگذاری سپاس میگویم و از همّت و انگیزه‌ی ملّت عزیز تشکّر میکنم و به منتخبان ملّت که توانسته‌اند امید و اعتماد رأی‌دهندگان را جلب کنند تبریک میگویم.  امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را میتوان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ی آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام میکند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است. همه‌ی دستگاه‌های حکومتی و مردمی و همه‌ی آحاد، وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند. ضمانت اجرای این وظیفه نیز -علاوه بر قوّه‌ی قضائیّه که مسئولیّتش تضمین اجرای قانون است- در خود مجلس پیش‌بینی شده است که حقّ تحقیق و تفحّص، حقّ ردّ و قبول مدیران ارشد قوّه‌ی مجریّه، حقّ تذکّر و سؤال و استیضاح، از آن جمله است. پس اگر قانون، درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن بدرستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست می‌یابد. این است شأن والای مجلس و این است تکلیف حیاتی و مهمّ آن.  آن که میتواند مجلس را در این جایگاه شایسته بنشاند، شما نمایندگان محترمید. آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ی قانونگذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ی امید مردم و نقطه‌ی اتّکاء مجریان، و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت. آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار، یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار، یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است.  در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.  سیاستهای کلّی اقتصاد مقاومتی در این زمینه، راهنمای معتبری است. توجّه به تنظیم برنامه‌ی هفتم که در شمار وظایف نزدیک مجلس یازدهم است و نیز توجّه به کاهش نقش تعیین‌کننده‌ی نفت خام در منابع مالی دولت که خود فرصت مغتنمی برای ترسیم خطّ اقتصادی کشور است، توصیه‌ی دیگر اینجانب به شما عزیزان است.  در اقدام به وظیفه‌ی نظارتی، تأکید اینجانب بر رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حبّ و بغض‌های شخصی و جناحی است. نه حقّی از مدیر و مجری خدوم و زحمت‌کش ضایع شود و نه اغماض و اهمالِ بی‌مورد صورت گیرد.  همکاری نمایندگان با یکدیگر، درهم‌تنیدگی تجربه‌ی مجرّبان با شور و حرارت جوانان و تازه‌واردان، مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو و عدم مسابقه در احراز این یا آن جایگاه، موضع‌گیری‌های انقلابی در حوادث مهمّ جهانی و داخلی، اهتمام به مرکز پژوهشها و دیوان محاسبات، صدور آرامش و اطمینان به افکار عمومی کشور در نطقها، تعامل برادرانه با قوای مجریّه و قضائیّه، نسخ قوانین زائد و مزاحم، و اجتناب از تکثّر و تراکم قوانین، توصیه‌های دیگر اینجانب به شما نمایندگان ملّت است. مطمئنّم که رعایت این سرفصل‌ها به ملّت ایران ثابت خواهد کرد که انتخاب آنان درست بوده است، و میل به حضور در انتخابات را در آنان افزایش خواهد داد. تقوا و توکّل و اعتماد به خدا را سرمایه‌ی بی‌پایان خود بدانید و با قدرت و جدّیّت حرکت کنید. خدا یارتان باد.  لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی پیش بویژه از رئیس پُرانگیزه و پُرتلاش آن جناب آقای دکتر لاریجانی قدردانی کنم و اجر و ثواب الهی را برای هر عمل صالح آنان مسألت نمایم. سلام و صلوات خدا بر حضرت بقیّة‌الله اعظم (روحی فداه) و رحمت و مغفرت الهی نثار ارواح طیّبه‌ی شهیدان و امام و پیشوای آنان حضرت امام خمینی. والسّلام علیکم و رحمةالله سیّدعلی خامنه‌ای     ۷ خرداد ۱۳۹۹       ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
🔰 هم اکنون تیتر یک سایت KHAMENEI.IR 🚨مطالبه رهبر انقلاب از مجلس جدید: ⚠️معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس باشد. ۹۹/۳/۷ ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
♦️ قالیباف رئیس مجلس شد . ♦️🔹 با شمارش آراء نمایندگان ، آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد . ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati
♦️🔹 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای علی لاریجانی را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند. 📖 متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: "بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته نظر به تجارب مفیدی که جنابعالی در دوران مدیریت در بخشهای گوناگون بویژه در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی از آن برخوردار گشته‌اید، جنابعالی را به مشاورت رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب میکنم. امید است این مسئولیت در خدمت هدفهای والای نظام قرار گیرد. " والسلام علیکم سیّدعلی خامنه‌ای ۸ خرداد ۱۳۹۹ ✅ با ما همراه باشید👇 🆔 @talabetaraz_basirati