هدایت شده از تبیان گناباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«یکی از بیمارىهاى خطرناک،
بیماری، «عادىشدنِ نعمت» است. این بیمارى چهار نشانه دارد:
1ـ این که نعمتهاى فراوانى داشته باشى، اما آنها را نعمت ندانى، و هیچگونه احساس [شکرگزارى] در قبالش نداشته باشى، گویى این که حقى کسب شده است...
2ـ این که وارد خانه شوى و همهى اعضاى خانواده در سلامتى بسر برند، اما «شکر خدا» را به جاى نیاورى!....
3ـ وارد بازار شوى و خرید کنى و تمامى مایحتاج زندگى را در چرخ دستى بگذارى و به خانه برگردى، بدون این که قدردان و شکرگذار صاحب نعمت باشى، و این امر را عادى و حق خودت در زندگى بپندارى.
4ـ هر روز در کمال صحت و سلامتى از خواب برخیزى در حالى که از چیزى نگران و ناراحت نباشى، اما خدا را سپاس نگویى!
خدایا مراقبم باش!
🔔
⚠️ #تـــݪنگـــرامـــروز
👂گوش کن چه میگویند، میگویند بهشت جایی است که:
❌ هیچ خبری از حرف مُفت در آن نباشد!
❌ کینه و نفرتی بین دلها نباشد!
👈 یعنی این دنیایی که الان ما هستیم، بویی از بهشت نبرده است!
❌ تا گوش می شنود حرف مفت است روی زبانها،
❌ و تا چشم کار می کند کینه و نفرت است بین دلها
👇👇👇👇
🌴 آیه 35 سوره نبأ 🌴
🕋 لَّا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا
⚡️ترجمه:
هرگز در آنجا سخن بیهوده و دروغ نشنوند.
📌 عظمتِ پوشالی دشمن
▪️ کربلا را تصور کن! در یک طرف، لشکری ۳۰هزار نفری و در طرف دیگر، تنها ۷۲ نفر! اما امام و یارانش برای انجام تکلیفِ خود (جهاد در راه خدا و حفظ دین) از عظمت و بزرگی سپاه دشمن نترسیدند، از تنهایی وحشت نکردند و کم بودن را مجوزی برای فرار از مقابلِ دشمن ندانستند.
▫️ اکنون نیز شیعیانِ امام زمان کماند و دشمنان بسیار. پس ما هم نمیتوانیم به بهانهی ترس از بزرگیِ سپاه دشمن و فراوانیِ تجهیزات آنها، از حضور در میدان جنگ، چه سخت و چه نرم شانه خالی کنیم.
▪️ در اوضاعِ آشفته و پُر از ظلمِ جهان، یک چیز در میانِ بیشتر افراد، مشترک است و آن اینکه، حالِ اکثرِ مردم خوب نیست و همه به دنبالِ نجات دهنده هستند. حتی با وجود کم بودنِ تعدادمان هم میتوانیم رسانه باشیم. رسانهای که (در توئیتر، اینستا گرام و...) یادِ منجی را در دلها زنده میکند. یادمان باشد این کارِ به ظاهر کوچک، قدمی بزرگ در تعجیلِ ظهور است. گاهی یک نفر، باعثِ آگاه کردن افراد بسیاری میشود.
آری! «چه بسیار گروههای کوچکی که به فرمانِ خدا، بر گروههای عظیمی پیروز شدند.» (آیه ۲۴۹ سوره بقره)
📎 #توجیه_المسائل_کربلا ۲۶
هدایت شده از Sina
ترویج فرهنگ نوعدوستی با پویش «برای سلامتی یکدیگر ماسک بزنیم» در گناباد
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی گفت: به همت تعدادی از روحانیون مستقر و هجرت و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی این پویش با هدف فرهنگ سازی استفاده از ماسک و عمل به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در شهرستان گناباد اجرا و ادامه دارد.
.وی گفت: در این طرح روحانیون با حضور در مراکز پرتردد و محل تجمع در سطح این شهرستان ضمن اقدام به آموزش شهروندان اقدام به توزیع ماسک رایگان بین مردم میکنند.
.
هدایت شده از تبیان گناباد
🌹 تصویر و جمله منتشر نشده از کتابخوانی سردار سلیمانی بهمناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی
هدایت شده از تبیان گناباد
🌹نکته ای خواندنی از زندگی علامه طباطبایی
▪️۲۴ آبان ، سالروز رحلت علامه طباطبایی (ره): گاهی یک عصبانیت، بیست سال انسان را به عقب میاندازد.
▪️علامه طباطبائي (قدس سره) ميفرمودند:
در مدرسه ايستاده بودم و متوجّه شدم کسی دست خود را روی شانۀ من گذاشت. برگشتم، مرحوم آیت الله آقاي قاضي (قدس سره) را دیدم. ایشان فرمودند: «فرزندم، اگر دنيا ميخواهي نماز شب بخوان، اگر آخرت ميخواهي نماز شب بخوان، اگر هم دنيا و هم آخرت را ميخواهي، نماز شب بخوان»
🌹شادی روحشان صلوات
هدایت شده از تبیان گناباد
🌹یکی از اساتید علامه طباطبایی، مرحوم قاضی بود.ایشان (مرحوم قاضی) در مسجد کوفه و مسجد سهله حجره داشتند و بعضی از شب ها را به تنهایی در آن حجرات بیتوته می کردند و شاگردان خود را نیز توصیه می کردند تا بعضی از شب ها را به عبادت در مسجد کوفه و یا سهله بیتوته کنند و دستور داده بودند که چنان چه در بین نماز و با قرائت قرآن و یا در حال ذکر، فکری برای شما پیش آمد و یا صورت زیبایی را دیدید و یا بعضی از جهات دیگر عالم غیب را مشاهده کردید، توجه ننمایید و دنبال عمل خود باشید
♦️استاد علامه طباطبایی می فرماید: روزی من در مسجد کوفه نشسته و مشغول ذکر بودم، در آن بین یک حوریه بهشتی از طرف راست من آمد و یک جام شراب بهشتی در دست داشت وبرای من آورده بود و خود را به من ارائه می نمود. همینکه خواستم به او توجه کنم یاد حرف استاد افتادم و لذا چشم پوشیده و توجهی نکردم. پس آن حوریه برخاست و از طرف چپ من آمد و آن جام را به من تعارف کرد، من نیز توجهی ننمودم و روی خود را برگرداندم، پس آن حوریه بهشتی رنجیده شد و رفت و من تا به حال هر وقت آن منظره به یادم می افتد، از رنجش آن حوریه متاثر می شوم
📚کتاب مهرتابان. یادنامه و مصاحبات تلمیذ (سید محمد حسین حسینی تهرانی) و علامه طباطبایی، قم: باقرالعلوم.
هدایت شده از تبیان گناباد
🔴 نامه خیلی محرمانه ساواک درباره سوابق علامه طباطبایی و افتتاح حساب بانکی ایشان جهت کمک به فلسطینیان
هدایت شده از تبیان گناباد
4_5792141012180664936.mp3
642.6K
▪️امام خمینی: ضایعهای برای حوزههای علمیه و مسلمین حاصل شد و آن رحلت مرحوم علامه طباطبایی است
🗓سالروز رحلت علامه طباطبایی(ره)
هدایت شده از تبیان گناباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه
🌹 ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
🗓سالروز درگذشت علامه طباطبایی(ره)
🕊شادی روحشان صلوات
هدایت شده از تبیان گناباد
🌹تصویری از مادر شهید مالک طاهر که در مراسم تدفین فرزندش خنچه های عروسی اش را آورده است.
♦️سه نفر از نیروهای مرزبانی به نامهای استوار دوم "مسلم جهانآرا"، استوار دوم "مالک طاهر" و سرباز وظیفه "کامران کرامت" بعدازظهر روز جمعه در درگیری با عناصر تروریستی بهدرجه رفیع شهادت نائل آمدند.
هدایت شده از تبیان گناباد
📌آثار نماز
🏷امام على عليه السلام:
✍لَو يَعلَمُ المُصَلِّي ما يَغشاهُ مِن جَلالِ اللّهِ ما سَرَّهُ أن يَرفَعَ رَأسَهُ مِن سُجودِهِ
اگر نمازگزار بداند كه چه هاله اى (حلقه نورانی ای) از جلال خدا او را فرو مى پوشاند، هرگز دوست ندارد كه سر خود را از سجده اش بر دارد
📚ميزان الحكمه جلد6 صفحه 285
🔔 پیامبر اکرم(ص):
ناسزا مگو! ناسزا اگر مجسم گردد بدترین و زشتترین صورتها را دارد
🔹عایشه همسر رسول اکرم(ص) در حضور ایشان نشسته بود که مردی یهودی وارد شد. هنگام ورود به جای سلام علیکم گفت:
«السام علیکم» یعنی «مرگ بر شما». طولی نکشید که یکی دیگر وارد شد، او هم به جای سلام گفت «السام علیکم». معلوم بود که تصادف نیست، نقشهای است که با زبان، رسول اکرم(ص) را آزار دهند.
🔸عایشه سخت خشمناک شد و فریاد برآورد که: «مرگ بر خود شما و ...».
🔹 رسول اکرم(ص) فرمود:
«ای عایشه! ناسزا مگو. ناسزا اگر مجسم گردد بدترین و زشتترین صورتها را دارد. نرمی و ملایمت و بردباری روی هر چه گذاشته شود آن را زیبا میکند و زینت میدهد، و از روی هر چیزی برداشته شود از قشنگی و زیبایی آن میکاهد. چرا عصبی و خشمگین شدی؟».
🔸عایشه گفت: مگر نمیبینی یا رسول الله که اینها با کمال وقاحت و بیشرمی به جای سلام چه میگویند؟.
🔹 فرمود: چرا، من هم در جواب گفتم: «علیکم» (بر خود شما) همین قدر کافی بود.
📙 استاد مطهری، داستان راستان، ج١، ص١٧٠-١٦٩
🔻معجزهی اخلاق🔻
✍ راجع به خصوصیات عربها قبل از اسلام، زیاد شنیدیم:👈 «زمان جاهلیّت».
🤔 امّا آیا تا حالا با خودمون فکر کردیم که:
⁉ چی شد که مردمِ اون زمان، با اون خصوصیات، عاشق پیامبر شدند؟؟
⁉ چه جوری اون مردم، جذب پیامبر شدند؟؟
⁉ اصلاً، پیامبر چه جوری تونست اسلام رو تو اون فضا توسعه بده، که امروز یه دین جهانی باشه؟؟
✔️ جواب یک کلمه است:
👈 اخلاقِ خوبِ پیامبر.
☝️ اصلاً یکی از معجزاتِ بزرگِ پیامبر، #اخلاق و #خوشرویی اون حضرت بوده.
🔚 تو این زمینه، یه آیه تو قرآن داریم، که دانستنش برای هر مسلمانی لازمه.
⚡️ قرآن خطاب به پیامبر اکرم (ص) میفرماید:
🕋 فَبِمٰا رَحْمَةٍ مِنَ اَللّٰهِ لِنْتَ لَهُمْ، وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ اَلْقَلْب،ِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ
(آل عمران/۱۵۹)
💢 ای پیامبر! این فضل و رحمت خدا بود که تو در برابر مردم نرم و مهربان شدی.
💢 و اگر خشن و تندخو و سنگدل بودی، مردم از اطراف تو پراکنده میشدند.
🔎 خیلی دقّت کنیم.
☝❌️ خدا با پیغمبر خودش هم تعارف نداره.
میفرماید: ای پیامبر❗️
☝ اگر تو هم میخواستی با مردم، با تندی و خشونت😠😡 برخورد کنی، هیچ کسی دور و برت جمع نمیشد.❌️
☝ این برخوردِ خوب،😌🙂 و اخلاق خوشِ تو بود که مردم رو جذب کرد.✅
⚠️ یعنی برخوردِ با مردم ان قدر مهمه که، اگر پیامبر خدا (ص) هم می خواست با تندی با مردم برخورد کنه، کسی جذبش نمیشد.
ما که دیگه جای خود داریم.👌
📣📣... دونستن این آیه، برای ما که
می خواهیم مردم رو به دین خدا دعوت کنیم فوقالعاده لازمه.
🔔 خصوصاً کسانی که فعالیتهای تبلیغی میکنند.👌
☝️ بدونیم که مردم با برخوردِ خوبِ ما به دینِ خدا علاقهمند می شن، نه با حرفهای ما.
✔️ با عملِ ما جذب می شن،
نه با قولِ ما.
تو محل زندگیمون،🏡
محل کارمون،🏢
محل تحصیلمون👨🏫
و...
👌 هرجایی که هستیم، یه طوری برخورد کنیم، و یه طوری با مردم معاشرت کنیم، که همه رو عاشق اسلام کنیم.👏👏
✔️ هم خودمون رو قبول داشته باشند،🙂 هم دینمون رو.😎
📛 نه اینکه اخلاقمون یه طوری باشه که، همسر و بچههامون هم قبولمون نداشته باشند، چه برسه به مردم.😔😕☹️
هدایت شده از تبیان گناباد
💌 #ڪــلامشهـــید
🌹 شهـــید علی چیت سازان:
کسی میتواند شب عملیات از سیمهای خاردار دشمن عبور کند که از سیمهای خاردار نفس خود گذشته باشد.