eitaa logo
تدبر حسینی
236 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
118 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪ (ع) (۴) صفحه دو ◾️🔳◾️یاران پیامبر صلی الله علیه و آله به سبب زیستن در عصر رسول خدا و آشنا بودنشان با سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و داشتن این موقعیت خاص، مورد توجه همگان هستند؛ هر چند همه آنها در یک سطح نبودند و گروهی از آنها نتوانستند بر ایمان خود ثابت بمانند و از مسیری که در زمان پیامبر انتخاب کرده بودند منحرف شدند؛ به همین دلیل لازم است بین آنهایی که به رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ایمان آورده و تا آخر بر همین صراط مستقیم ماندند و آنهایی که در بین راه بریدند و کارهای خلاف سیره پیامبر و خلاف دستورات آن حضرت مرتکب شدند فرق قائل شد. ◾️ نسبت به گروه اول اظهار مودت ◾️و نسبت به گروه دوم و اعمالشان اظهار تبری کرده و از اعمال غیر اسلامی آنها برائت جوییم؛ و لذا مسلمانان طبق سنت خداوند در قرآن، این گروه را که شقاوت و مخالفتشان از فرمان و سیره پیامبر را به نهایت رساندند و سبب گمراهی عده زیادی شدند لعن کرده و از آنها بیزاری می جویند. ◾️◾️◾️◾️ با نام خدا که عاشقی پیشه اوست ابراز محبتی کنم خدمت دوست سرمایه من امید من عشق علی است عشقی که از آن دو عالمم شاد و نکوست 🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین eitaa.com/tadaborehussaini استادضرابی / مرداد۱۴۰۱ ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحه خوانی تاسوعا شهید عباس بابایی اگر دست علمدارت بجویم گهی بوسم گهی چون گل ببویم 🚩
٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪ (ع) (۴) صفحه سه 🎆تفاوت معنای سب و لعن سب در اسلام حرام اعلان شده است و در لغت به معني شتم و دشنام است. 📔( بحار /ج‏66، ص241) و لازم نيست كه در آن تهمت نيز باشد . ✨خداوند متعال مي فرمايد: «وَلاَ تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ فَيَسُبُّوا اللهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْم...» (انعام/ 108)؛ (و شما مؤمنان بر آنان که غير خدا را مي خوانند دشنام مدهيد تا مبادا آنها هم از روي دشمني و جهالت خدا را دشنام دهند). ✨پيامبر گرامي اسلام صلَّي اللّه عليه و آله نيز به شدّت دشنام دادن را نهي کرده است؛ ايشان مي فرمايند: «سِبابُ المُسْلمِ فُسُوقٌ» 📔(صحيح البخاري، ج5، ص 2247)؛ (دشنام به مسلمان ، فسق و گناه است). ✨در جريان جنگ صفين وقتي به اميرمؤمنان عليه السَّلام گزارش دادند که برخي از ياران وي شاميان را ناسزا مي گويند، حضرت آنان را فرا خواند و چنين فرمود: «إِنّي أَکرَهُ لَکُمْ أَنْ تَکُونُوا سَبّابِينَ وَلکِنَّکُم لو وَصَفْتُم أَعْمالَهُمْ وَذَکَرْتُمْ حالَهُمْ، کانَ أَصْوَبَ في الْقَولِ وَأَبْلَغَ فِي الْعُذْرِ» 📔(نهج البلاغة، قصار 206)؛ (دوست ندارم دشنام دهنده باشيد، اما اگر کردار آنان را بازگو کنيد و روش آنان را تشريح کنيد، به حقيقت نزديک تر و عذري رساتر براي شما خواهد بود). ✨همچنين امام صادق عليه السَّلام مي فرمايد: «سباب المؤمن کالمُشرِفِ علي الهلکة» 📔 (وسائل الشيعة، ج‏12، ص298، 158)؛ (کسی که به مؤمن ناسزا بگوید همچون کسی است که در پرتگاه هلاکت باشد). ◾️ بنابراين «سب» مطلقاً در اسلام حرام است و هر فرد عاقل و دانايي از دشنام و ناسزاگويي و بددهانی رويگردان است و از آن بهره نمي گيرد؛ ◾️اما مسأله لعن با سب فرق مي كند لعن به معني راندن و دور کردن از خوبی است. ◾️لعن به معناي طرد و دور کردن با غضب است. ◾️لعن اگر از طرف خداوند باشد در آخرت به معناي عقوبت و در دنيا به معناي انقطاع از قبول رحمت و توفيقش است. واگر از طرف انسان باشد به معناي دعا و نفرين و در خواست بر ضرر غير است». 📔( راغب اصفهانى / 741) شاید بهترین تعبیری که مفهوم لعن عربی را در فارسی منتقل کند عبارت «خدا نیامرزد» باشد. خدایا فلانی را لعن کن؛ یعنی از او نگذر، او را نیامرز 🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین eitaa.com/tadaborehussaini استادضرابی / مرداد۱۴۰۱ ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🚩🚩🚩🚩🚩◾️◾️◾️◾️◾️ .....در آن شب امام حسین (علیه‌السّلام) همه اصحاب خود را جمع کرد و فرمود من یارانی باوفاتر و بهتر از یاران خود سراغ ندارم، و خاندانی نیکوتر و مهربان‌تر از خاندان خود ندیده‌ام، و بیعت خود را از آنان برداشت، و فرمود: به همه شما اجازه رفتن می‌دهم، پس همه آزادید که بروید و بیعتی از من بر گردن شما نیست. در مقابل همه اصحاب آن حضرت با سخنان حماسی اعلام دفاع و وفاداری کردند. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩◾️◾️◾️◾️ امان از اختیاری که مارا از تو بازدارد حسین جان 🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین eitaa.com/tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪ (ع) (۴) صفحه چهار ◾️لعن در قرآن خداوند متعال در قرآن کريم در موارد متعددي گروهي را لعن و نفرين كرده است كه اين دليلي بر مشروعيت به کار بردن اين واژه به صورت اصل اولي مي باشد. در قرآن با اينكه از سبّ نهي شده است؛ ولي نه­ تنها هيچگاه از لعن نهي نكرده است؛ بلکه خود بارها عده اي را لعن كرده است. 🎆مصاديق لعن در قرآن کريم با مراجعه به قرآن کريم پي مي بريم که خداوند متعال افراد و گروه هاي بسیاری را لعن كرده است : (و همانا لعنت من برتو ابلیس است تا روز جزا)، «وَ إنَّ عَلَيْکَ لَعْنَتي إِلي يَوْمِ الدِّينِ» (ص/ 78) (همانا خداوند لعنت کرده کافران را و براي آنان جهنم را آماده نموده است)، « إنَّ اللهَ لَعَنَ الْکافِرينَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعيراً » (احزاب/ 64) (لعنت شدند کساني که از بني اسرائيل کافر شدند، به زبان داود و عيسي بن مريم)، « لُعِنَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ بَني إِسْرائِيلَ عَلي لِسانِ داوُدَ وَعيسَي بْنِ مَرْيَمَ » (مائده/ 78) (آگاه باش لعنت خدا بر ظالمان است)، « ألا لَعْنَةُ اللهِ عَلَي الظّالِمينَ » (هود/ 17) (و کساني که خدا و رسول را اذيت مي کنند خداوند آنان را در دنيا و آخرت مشمول لعنت خود قرار داده است)، « وَالَّذينَ يُؤْذوُنَ اللهَ وَ رسُولَهُ لَعَنَهُمَ اللهُ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ » (احزاب 57) (کساني که به زنان با ايمان و پاک دامن بي خبر از کار بد تهمت بستند محققاً در دنيا و آخرت ملعون شدند)،« إِنَّ الَّذينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ الْغافِلاتِ الْمُؤْمِناتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ» (نور/ 23) (و هرکس مؤمني را به عمد بکشد مجازاتش آتش جهنم است که در آن جاويد معذب خواهد بود. خدا بر او خشم و لعنت کند، و عذابي بسيار شديد برايش مهّيا سازد).« وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤمِناً مُتَعَمِّداً فَجززاءُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضَبَ اللهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذابَاً عَظيماً » (نساء/ 93) (خدا مرد و زن از منافقان و کافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده، همان دوزخ براي کيفر آنان کافي است، و خدا آنان را لعن کرده و براي آنان عذاب ابدي است). « وَعَدَ اللهُ الْمُنافِقينَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْکُفّارَ نارَ جَهَنَّمَ خالِدينَ فِيها هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللهُ وَلَهُمْ عَذابٌ مُقيمٌ » (توبه/ 68) (شما منافقان اگر از فرمان خدا و طاعت روي برگردانيد يا در زمين فساد و قطع رحم کنيد باز هم اميد داريد؟ اينان همين منافقانند که خدا آنان را لعن کرده و گوش و چشمشان را کور گردانيد).« فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِي الاَرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحَامَکُمْ أُوْلَئِکَ الَّذِينَ لَعَنَهُمْ اللهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمَي أَبْصَارَهُمْ » (محمد/ 22-23) 🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین eitaa.com/tadaborehussaini استادضرابی / مرداد۱۴۰۱ ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪ (ع) (۴) صفحه پنج ◾️لعن در احاديث رسول خدا (صلي الله عليه و آله) پيامبر اكرم (صلَّي اللّه عليه و آله) افرادی را که باعث انتشار فساد و تباهی بودند لعن مي فرمود مانند: دزد، جواني که خود را به شکل زن درآورد، و نیز زنی که خود را شبیه مرد کند، کسي که حيواني را به غير نام خدا ذبح کند، کسي که والدين خود را لعن کند، کسی که عمل قوم لوط انجام دهد و يا رشوه بگيرد و.... 📔( مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص309 و 317.) مي فرمود: « خدا لعنت کند شراب، شرابخوار، ساقي، بايع و مشتري آن را و...» 📔( سنن أبي داود، ج 2، ص350، ح 3674) و نيز مي فرمود: « خدا لعنت کند گيرنده ربا و دهنده و نويسنده و شاهد آنرا». 📔( مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص393 و402.) شعبي می گويد: عبداللّه بن زبير در حالي که بر کعبه تکيه زده بود، گفت: سوگند به پروردگار اين خانه «لَقَدْ لَعَنَ رَسُولُ اللّه فُلاناً وَما وُلِدَ مِنْ صُلْبِهِ» 📔( مسند أحمد بن حنبل، ج4، ص5.)؛ (رسول خدا فلاني و آن کس که از صلب او متولد شود را لعن کرده است). در مورد شخص مورد ادعاي عبدالله بن زبير، حاكم نيشابوري درحديثي در مستدرک، او را حکم بن عاص و فرزندانش معرفي مي كند: «لَعَنَ رَسُولُ اللّه الحَکَمَ وَوَلَدَهُ» 📔( کتاب الفتن والملاحم، ح 8485)؛ (پيامبر حکم بن عاص و فرزندان او را لعن کرد). و نیز مروان و پدرش مورد لعن رسول خدا صلی الله علیه و آله قرار گرفتند. حاکم نیشابوری در کتابش مستدرک می گوید: «رسول الله لعن أبا مروان ومروان في صلبه» 📔( کتاب الفتن والملاحم، ح 8483.)؛ (پیامبر پدر مروان را لعن کرد در حالیکه مروان در صلب او بود). عبدالله بن عمر در جایی دیگر مى گوید: رسول خدا صلى الله علیه وآله در روز جنگ احد چنین نفرین نمود: «اللّهُمَّ الْعَنْ أباسُفْیانَ...» 📔(جامع البيان فى تفسير القرآن، طبرى ، ج‏4، ص58، سورة آل‏عمران، آية 128.) دشمن آن هر که هست چاکش در دل دشمن این هر که هست خاکش بر سر 🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین eitaa.com/tadaborehussaini استادضرابی / مرداد۱۴۰۱ ع