eitaa logo
تدبر حسینی
236 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
118 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
کن تا که کنند ‎تن رها کن تا همه جانت کنند بگذر از و و جان خویش ‎تا الله دورانت کنند @Taghvim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم انی اسالک خیر ما سئلک عبادک الصالحون واعوذ بک مما استعاذ منه عبادک الصالحون ..... 💞💐💞💐💞💐 پروردگارا مارا پیرو بندگان صالحت در در خواست هایمان قرار بده @tadaborehussaini
❣️ تحلیل وبررسی عید قربان در معرفی قهرمان بزرگ توحید حضرت ابراهیم خلیل الرحمن علیه السلام در کلام استادشهید انقلاب 🔸حتما بخونید 👇👇👇👇👇
✳️ عید قربان ، یادآور خاطره بزرگ قهرمان توحید نظری و عملی(1) ✅ گاه به انسان دستورى مى‏ دهند كه فلسفه آن روشن است، يعنى عقل آن را درك مى ‏كند و مى‏ فهمد. خوب، آدم يك كارى مى‏ كند كه هم دستور خداست و هم چيزى است كه عقل خودش هم فلسفه‏ اش را درك مى‏ كند. ✅ اما اگر فلسفه حکم را نفهمد و صرفاً روى اعتماد كامل به فرمانِ فرمان‏دهنده عمل كند، اين از نظر اطاعت و عبادت مقام بالاترى دارد. او به قدرى به دستورهاى اين آقا يا به دستورهاى اين طبيب مطمئن است كه با اينكه يك ذره از فلسفه آن چيزى نمى ‏داند ولى مى‏ گويد من آن را مى‏ دانم. ✅ فهميدن فلسفه احکام ، مقدمه معرفت است ولى عمل كردن من به اين است كه اسلام دستور داده باشد. اين است كه عابد در مقام عبادت و در مقام عمل سراغ اين نمى‏ رود كه فلسفه را بفهمد، بعد عمل كند. در مقام معرفت ، سراغ فلسفه مى ‏رود، در مقام عمل ، تسليم محض است. ✅ خداوند به ابراهيم مى‏ گويد: برو زن و بچه را تنها در بيابان وحشتناك بگذار و بيا. ولى ابراهيم چون مى‏ داند اين امر خداست «لِمَ» نمى‏ گويد، «چرا» نمى‏ گويد. مى‏ داند اين يك فلسفه‏ اى دارد و بى‏ حساب نيست. زن و بچه را مى‏ گذارد و مى‏ رود. بعد قبيله «جُرهُم» آمدند و چون آب زمزم پيدا شده بود- و عرب هم كه نياز زيادى به آب دارد- آنجا چادر زدند و كم‏ كم آنجا يك دهى شد و اسماعيل به اين شكل در آنجا بزرگ شد. ✅ چه جوانى! برومند، رشيد، با معرفت، آن‏چنان بامعرفت كه خود قرآن نقل مى‏ كند وقتى كه حضرت ابراهيم به اسماعيل اعلام مى‏ كند كه پسركم! در عالم رؤيا اين‏چنين به من دستور مى‏ دهند كه سر تو را به دست خودم ببُرم، فوراً عرض مى‏ كند: «يا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ» پدرجان! امر خداست، اطاعت كن. يك همچو پسرى! 👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/shakhes1340
✳️ عید قربان ، یادآور خاطره بزرگ قهرمان توحید نظری و عملی(۲) ✅ قرآن مى‏ گويد: «فَلَمّا اسْلَما وَ تَلَّهُ لِلْجَبينِ. وَ نادَيْناهُ انْ يا ابْراهيمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيا»؛ (صافات:۱۰۳-۱۰۵) : همين كه اين این دو (ابراهیم و اسماعیل) اسلام خودشان را ظاهر كردند (اسلام يعنى تسليم) يعنى پدر و پسر تا اين اندازه نشان دادند كه به دستور خدا اعتماد دارند، تسليم امر خدا هستند، در مقابل موضوعى كه از طرفى يقين دارند دستور خداست ولى از طرفى هيچ فلسفه ‏اى و توجيهى برايش نمى ‏فهمند تسليم هستند، دستور رسيد كه كافى است. ✅ خدا هم كه واقعاً نمى ‏خواست ابراهيم فرزندش را بكشد، چون فايده و خاصيتى نداشت كه پدرى به دست خودش پسرش را بكشد بلكه يك سنتى بود كه قبلًا انسانها را مى ‏كشتند و ابراهيم بايد اين سنت را نسخ كند. ✅ اما چطور اين سنت را نسخ كند؟ اگر ابراهيم قبل از اين قضيه اين سنت را نسخ مى ‏كرد، مردم حق داشتند بگويند ابراهيم خودش ترسيد، براى اينكه بچه ‏اش را قربانى نكند گفت: انسان را قربانى كردن، ديگر ملغى! اما ابراهيم مقام تسليم را تا اينجا رساند كه صد در صد حاضر شد بچه ‏اش را به دست خودش قربانى كند، مقام اسلام و تسليمش در نهايت درجه ظاهر شد، آن‏وقت دستور رسيد كه نه، كافى است: «قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيا» ✅ بنابراين يك ركن عيد قربان كه ما مسلمين بايد آن را عيد بگيريم براى اين است كه : يك يادگار و خاطره بزرگى از قهرمان توحيد دارد كه نه تنها توحيد فكرى است، بلكه توحيد عملى است. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حج)، ج‏25، ص 117-111-با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
🌹الخلیل یاءمرنی والجلیل ینهانی 🖌اثر ارزشمند استاد فرشچیان @tadaborehussaini
متی ترانا ونریک 💞 یا امیر العرفات💞 عند کعبه العشاق💞 @tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرصه آزمون صداقت ....... @tadaborehussaini
« الحسین بن علی قال:حدّثنی أبی علیّ بن أبی طالب (ع) قال:قال رسول اللَّه (ص) :یا علیّ لولاک ما عرف المؤمنون من بعدی؛ حسین بن علی (ع) فرمود:پدرم علیّ بن أبی طالب (ع) برای من نقل کرد که پیامبر (ص) فرمود: ای علی! اگر تو نبودی، اهل ایمان پس از من شناخته نمی‌شدند. @tadaborehussaini