.٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪
#تدبر_حسینی (ع)
#شرح_زیارت_عاشورا (۴)
صفحه پنج
◾️لعن در احاديث رسول خدا (صلي الله عليه و آله)
پيامبر اكرم (صلَّي اللّه عليه و آله) افرادی را که باعث انتشار فساد و تباهی بودند لعن مي فرمود مانند: دزد، جواني که خود را به شکل زن درآورد، و نیز زنی که خود را شبیه مرد کند، کسي که حيواني را به غير نام خدا ذبح کند، کسي که والدين خود را لعن کند، کسی که عمل قوم لوط انجام دهد و يا رشوه بگيرد و....
📔( مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص309 و 317.) مي فرمود:
« خدا لعنت کند شراب، شرابخوار، ساقي، بايع و مشتري آن را و...»
📔( سنن أبي داود، ج 2، ص350، ح 3674) و نيز مي فرمود:
« خدا لعنت کند گيرنده ربا و دهنده و نويسنده و شاهد آنرا».
📔( مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص393 و402.) شعبي می گويد: عبداللّه بن زبير در حالي که بر کعبه تکيه زده بود، گفت: سوگند به پروردگار اين خانه «لَقَدْ لَعَنَ رَسُولُ اللّه فُلاناً وَما وُلِدَ مِنْ صُلْبِهِ»
📔( مسند أحمد بن حنبل، ج4، ص5.)؛
(رسول خدا فلاني و آن کس که از صلب او متولد شود را لعن کرده است).
در مورد شخص مورد ادعاي عبدالله بن زبير، حاكم نيشابوري درحديثي در مستدرک، او را حکم بن عاص و فرزندانش معرفي مي كند: «لَعَنَ رَسُولُ اللّه الحَکَمَ وَوَلَدَهُ»
📔( کتاب الفتن والملاحم، ح 8485)؛
(پيامبر حکم بن عاص و فرزندان او را لعن کرد). و نیز مروان و پدرش مورد لعن رسول خدا صلی الله علیه و آله قرار گرفتند.
حاکم نیشابوری در کتابش مستدرک می گوید: «رسول الله لعن أبا مروان ومروان في صلبه»
📔( کتاب الفتن والملاحم، ح 8483.)؛
(پیامبر پدر مروان را لعن کرد در حالیکه مروان در صلب او بود).
عبدالله بن عمر در جایی دیگر مى گوید: رسول خدا صلى الله علیه وآله در روز جنگ احد چنین نفرین نمود: «اللّهُمَّ الْعَنْ أباسُفْیانَ...»
📔(جامع البيان فى تفسير القرآن، طبرى ، ج4، ص58، سورة آلعمران، آية 128.)
دشمن آن هر که هست چاکش در دل
دشمن این هر که هست خاکش بر سر
🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین
eitaa.com/tadaborehussaini
استادضرابی / مرداد۱۴۰۱
#ماه_محرم
#امام_حسین ع
#لعن_در_حدیث
.٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪
#تدبر_حسینی (ع)
#شرح_زیارت_عاشورا (۴)
صفحه شش
◾️◾️◾️اولین لعن مطرح شده در زیارت عاشورا
«فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَاللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و َاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها »
موسسین بنیاد ظلم بر اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله)، نه تنها بر ایشان بلكه بر همه اهل عالم تا روز قیامت سختترین ظلم را روا داشتند و آن دو ظلم بود:
◾️یكى مانع شدن از نوشتن وصیت پیامبر اکرم در آخرین ساعت عمر خود،
◾️و دیگری موضوع جمع شدن در سقیفه و گرفتن حق آل محمد.
◾️◾️ اما در مورد وصیت پیغمبر(صلی الله علیه و آله)، یکی از علمای بزرگ اهل سنت که در سال ۵۴۸ قمری از دنیا رفت، محمدبن عبدالکریم شهرستانی بود. ایشان کتاب معروفی به نام “مِلَلُ وَ النّحَل” دارند و این جمله را در آن کتاب نوشتند:
«اولین نزاع و اختلافی که در اسلام واقع شد همان است که محمد بن اسماعیل بُخاری به اسناد خود از عبدالله بن عباس نقل نمود که چون موتِ حال رسول الله(صلی الله علیه وآله) شدت یافت فرمود:
«ایتونی بِالدَواةٍ وَ قِرطاس أکتُب لَکُم کِتابا لا تضلوا بعدی» یک کاغذ و دواتی برای من بیاورید من شما را نصیحت کنم، که دیگر بعد از آن گمراه نمی شوید. عمر گفت: درد بر او غلبه کرده، کتاب خدا ما را بس است و احتیاجی به نوشته آن حضرت نیست. چون نزاع و گفتگو در اطراف بستر آن حضرت زیاد شد، حضرت فرمود: برخیزید از نزد من بروید که نزد من نزاع سزاوار نیست.
◾️◾️ ابن عباس می گوید: بالاترین مصیبت و بلا در آن وقتی بر ما نازل شد که مانع نوشته رسول خدا شدند.»
◾️ متن این روایت در معتبرترین کتب اهل سنت موجود است، مانند کتاب صحیح بخاری. در چهار جای این کتاب، این روایت آمده است. جلد ۴ صحفه ۳۱، جلد ۵ صفحه ۱۳۷، جلد ۷ صفحه ۹، جلد ۸ صفحه ۱۶۱
◾️◾️بعضی از متون اهل سنت در نقل این جریان چنین آورده اند که آن شخص این جمله را گفت: «إنّ الرَّجُلَ لَیَحجُر» این مرد هذیان میگوید. «حسبنا کتاب الله»کتاب خدا ما را کافی است.
هر چند اهانت به نبی جان سوز است
این ظلم و ستم بنایش از دیروز است
پیغمبر و کاغذ و قلم، یادت هست؟
سر منشاء این اهانت از آن روز است
🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین
eitaa.com/tadaborehussaini
استادضرابی / مرداد۱۴۰۱
#ماه_محرم
#امام_حسین ع
السلام علی الراس المرفوع
السلام علی الشیب الخضیب
🚩
وتمام شد
داستان عشق
و مستان می عشق حسینی را لاجرعه سرکشیدند
اینک
ماییم و دردعشق
یاحسین
🚩
#تدبر_حسینی
#عاشورا
#ملت_امام_حسین
این شام غریبان یتیمان حسین است درخاک تپیده تن خونبارحسین است
🚩🚩🚩🚩
#شام_غریبان
#تدبر_حسینی
.٪٪٪٪٪٪◾️🕊◾️٪٪٪٪٪٪٪
#تدبر_حسینی (ع)
#شرح_زیارت_عاشورا (۴)
صفحه هفت
( پایه های ظلم براهل بیت علیهم السلام)
◾️قاضی ایاض شافعی [عالم بزرگ شافعی] در کتاب شفاء و کرمانی در شرح بخاری نقل می کنند که: «گوینده این کلام هر که بوده اصلا به رسول خدا ایمان نداشته، و از معرفت کامل به مقام و مرتبه آن حضرت عاجز بوده چه آنکه نزد ارباب مذاهب ثابت است، که انبیاء عظام در مقام ارشاد و هدایت خلق اتصال به غیب عالم دارند، خواه در حال صحّت یا مرض. حتما باید اوامر آنان اطاعت شود پس مخالفت با آن حضرت، خاصه بیانِ کلمه هذیان دلیل بر عدم معرفت به مقام آن حضرت میباشد.»
◾️دومین بنا ی ظلمی که گذاشته شد جریان سقیفه بود:
موقعی که پیامبر از دنیا رفتند قبیله اوس و خزرج ( که از اول هم با هم جنگ داشتند ) در منطقهای به نام سقیفه بنی ساعده جمع شدند تا خلیفه مشخص کنند. اوس میگفت چرا خلیفه از بین ما و شما (انصار) انتخاب شود؟! از مهاجرین باشد. آنهایی که از مکه آمدهاند، انتخاب کنید. نزاع بالا گرفت
در این لحظه خلیفه دوم به سمت ابوبکر می رود و میگوید دستت را دراز کن میخواهم با تو بیعت کنم.
عمر با ابوبکر بیعت میکند، و دیگر بحثی نمیشود.
خلیفه اول به عنوان خلیفه بعد از پیامبر انتخاب میشود.
سلمان میگوید: آمدم پیش حضرت علی(علیه السلام) که در خانه پیامبر بود و پیامبر از دنیا رفته بودند. جریان را برای حضرت عنوان کردم و گفتم که اجتماعی شده و ابوبکر به عنوان خلیفه اول معرفی شد.
◾️حضرت فرمودند: متوجه شدی ابتدا چه کسی با ابوبکر بیعت کرد؟
عرض کردم: نه!
ولی پیرمردی را دیدم که در پیشانیاش اثر سجود بود با حالت گریه خود را به ابوبکر رساند و با او بیعت کرد. سپس از منبر به زیر آمده و از مسجد خارج شد.
حضرت فرمودند او را شناختی؟
گفتم نه،
◾️ حضرت فرمود: او ابلیس بود، خدا او را لعنت کند. این روایت در کتاب سَلیم بن قیس که کتاب بسیار مهمی است آمده و در سلسله راویان مختلف، ابنهشام، محمد جریر طبری، عبدالرزاق بن همّام، محمد بن اسماعیل بخاری و ابن حنبل نقل کردهاند.
📔( ابنقتیبه، الإمامة و السیاسة، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۲۲)
🚩 سلام برحسین و اولادحسین واصحاب حسین
eitaa.com/tadaborehussaini
استادضرابی / مرداد۱۴۰۱
#ماه_محرم
#امام_حسین ع