eitaa logo
کانال تفسیر نفیس
247 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حدیث روز💠 💎 توصیه‌ای کاربردی از سیدالشهدا (علیه‌السلام)🌺 🔻امام حسين عليه‌السلام:🌸 اِيّاكَ وَما تَعْتَذِرُ مِنْهُ، فَاِنَّ الْمُؤْمِنَ لايُسِى ءُ وَ لا يَعْتَذِرُ وَالْمُنافِقَ كُلُّ يَوْمٍ يُسِى ءُ وَ يَعْتَذِرُ ❇️ از آنچه موجب عذرخواهى می‌شود بپرهيز، زيرا مؤمن بد نمی‌كند، عذرخواهى هم نمی‌كند، ولى منافق هر روز كار بد می‌كند و بعد عذرخواهى می‌كند. 📚 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۱۲۰ ‌ ‌
📨 :کود به قبرت بباره نامرد؛ که اگه ده‌سال دیگه مونده بودی چیزی از ایران نمی‌موند...
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ می‌خواهم بروم کربلا ولی نمیدونم تحمل گرمای کربلا را دارم یا نه؟!
{🌿💚} • • ‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامِ‌تو‌پناه‌است‌نگاهِ‌تو‌امان‌است آغوشِ‌تـودلبازترین‌جایِ‌جهان‌است! #ح‍‌سین‌جانم • • {
⛔توجه با سلام اشعه یو وی از صبح تا حدود ساعت ۱بعد از ظهر در تراز معمولی قرار داره اما از ساعت ۲ تا ۵ عصر میزان این اشعه افزایش پیدا می‌کنه و خطرناک می‌شه. در این تایم سعی کنید از منزل خارج نوشید و اگر خارج شدید حتما عینک و کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده شود.
26.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 کلیپ بسیار زیبا، از طرف اهالی گیلان.
⁉️ 2⃣چرا اسم حضرت علی علیه السلام) در قرآن نیامده است؟ 🔹🔸یکی از شبهاتی که برای عده‌ای درباره واقعه غدیر پیش می‌آید این است که چرا در قرآن از امیرالمومنین هیچ اسمی آورده نشده است.سوالی که علما به آن پاسخ داده‌اند. ♦️اولا: لازم نیست برای هر حکمی از احکام خداوند آیه ای در قرآن نازل شده باشد،مانند:تعدادرکعات نماز،نماز آیات،نماز قضا، کیفیت بریدن دست دزد و سنگ سار کردن زناکار باشرایط خاص که هیچکدام آیه ای ندارد. ♦️ثانیا:خداوند حکیم است و اگر نیازی به ذکر صریح بود حتما بیان می فرمودواوبهترازهمه انسانها می فهمد . ♦️ثالثا: اگر کسی نمی خواهد چیزی را قبول کند صریح آیه قرآن هم باشد قبول نمی کند مثل آیه ازدواج موقت درسوره نساء آیه ۲۴، که خلیفه دوم باوجود آیه قرآن آن را تحریم کرد. ♦️رابعا: مربوط به این نکته است که در تشریع احکام الهی و بیان مسایل مربوط به شریعت تنظیم و جریان کلی امور همواره با این حکمت همراه است که زمینه آزمایش افراد فراهم شود و انسانها با استفاده از اراده و اختیار خود در جهت اطاعت از اوامر و نواهی الهی ـ که در نهایت به تکامل آنها منجر میشود ــ گام بردارند. مثلاً خداوند میتوانست از ابتدا به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله بگوید که به طرف کعبه نماز بخواند اما ابتدا بیت المقدس را قبله قرار میدهد و آن گاه پس از مدتی آن را تغییر میدهد در تبیین فلسفه این کار خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنْتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَنْ يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّنْ يَنْقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ؛ - بقره، ١٤٣ ♦️خامسا: حضرت امام(قدس سره) نیز در کتاب کشف الاسرار مطرح فرموده اند و ظاهراً آن را مناسب تر میدانند این است که اگر نام مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام با صراحت در قرآن آمده بود منافقانی که تصمیم به قتل پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) گرفته بودند تا پس از آن حضرت به ریاست برسند برای نیل به مقصود خود در قرآن دست کاری میکردند؛ و روشن است که دست کاری و تحریف قرآن چه لطمه جبران ناپذیری بر پیکر اسلام وارد میساخت. ♦️سادسا: قرآن همواره کلیات مسایل را بیان میفرماید و تفسیر و تفصیل احکام را بر عهده پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) میگذارد. در این مورد از ائمه اطهار (عليهم السلام سؤال شد که چرا اسم امیرالمؤمنین علیه السلام) و ائمه (عليهم السلام) در قرآن نیامده است؟ و یا چرا در آیه «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا» مائده،۵۵ «الذین آمنوا» معرفی نشده اند؟ یا این که چرا در آیه «أطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»نساء،۵۹ اولی الامر» مشخصاً معرفی نشده اند؟ و یا در مورد نماز چرا تعداد نمازهای واجب و تعداد رکعات آنها بیان نشده است؟ هم چنین چرا در آیات مربوط به زکات موارد و مقدار آن بیان نشده است؟ ائمه اطهار علیهم السلام در پاسخ به این سؤالات فرموده اند تفسیر جزئیات احکام به عهده پیامبر اکرم(صلی الله عليه و آله گذاشته شده است؛ قرآن میفرماید: وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ؛ نحل،۴۴ ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا تو برای مردم تفصیل آن را بیان کنی بنابراین همان طور که خداوند در قرآن فرمود نماز بخوانید، اما تعداد رکعات آن را مشخص نکرد؛ به همان صورت فرمود، از اولی الامر اطاعت کنید اما آنها را معرفی نکرد تا مردم از پیامبر(صلی الله علیه و آله بپرسند و آن حضرت این مسأله را تبیین کند. 🔻به طور خلاصه در پاسخ این سؤال که چرا قرآن جزئیات احکام را بیان نفرموده، میتوان این گونه پاسخ داد که: 👈 اولا: برای این است که زمینه امتحان فراهم باشد تا مؤمنان واقعی شناخته شوند؛ 👈ثانیاً : برای این که مردم در مورد تفاصیل آنها از پیامبر اکرم(صلی الله عليه وآله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) سؤال کنند و بدین طریق جایگاه آنان در تبیین جزئیات ،احکام برای مردم روشن شود. 📚منبع:در پرتو ولایت آیت الله مصباح یزدی ، صفحه ۷۰
481.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸عده ای نادان که متاسفانه عده ای از آنها از دوستان قدیمی ما و هوداران آن رئیس جمهور سابق هستند دوره افتاده اند و در تمجید و منقبت ترامپ اشعار فکاهی بلندی می سرایند که آی اگر ترامپ بیاید نسل کشی در غزه متوقف می شود، که آی اگر ترامپ بیاید جنگ روسیه و اوکراین تمام می شود، که آی اگر ترامپ بیاید مساله هسته ای ایران دو روزه حل می شود! 🔹نمی فهمند منظور ترامپ از حل شدن این مسائل نه حل شدن مسالمت آمیز که له کردن طرف مقابل است. 🔸ترامپ بارها به نتانیاهو گفته است که کار غزه را یک سره کن و کشتار را شدت ببخش که جنگ جهانی سوم نشود. 🔹در مورد ایران هم نظرش همین است. فشار حداکثری تا رساندن ایران به نقطه تسلیم. 🔸ما با این حیوان دجال هیچ همدلی ای نداریم و تنها آرزوی نابودی و مرگش را داریم.
🔴 چند درصد مردم ایران امسال در عزاداری ها شرکت کردند؟ ▪️بر خلاف برخی تحلیل های اشتباه و علیرغم سناریوسازی رسانه‌های بیگانه، شاخص‌های علمی و پیمایش‌ها، همچنان از دینداری جامعه ایران حکایت دارند/ ۸۳ درصد مردم ایران در مجالس و هئیت‌های عزاداری محرم امسال شرکت کرده اند ▪️بر اساس یافته‌های نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی که اول مردادماه و در سطح کشوری انجام شده است، بیش از ۸۳ درصد مردم کشورمان در مجالس و هیئت‌های عزاداری محرم امسال شرکت کرده اند. ▪️بر اساس همین نظرسنجی، حدود ۴۹ درصد مردم، اعلام کردند که در منزل، محل کار یا اتومبیل، سیاهی یا نشانه عزا نصب کرده اند. ▪️بخش دیگر این نظرسنجی به میزان خواندن نمازهای روزانه در جامعه اختصاص دارد که نتیجه بدست آمده، حاکی از آن است که در مجموع ۸۶/۵ درصد مردم اهل خواندن نماز هستند؛ به این ترتیب که ۵۰/۵ درصد مقید به خواندن همیشگی نمازهای روزانه می‌باشند، ۱۷/۲ درصد بیشتر اوقات نماز می‌ خوانند و ۱۸/۸ درصد نیز گاهی اوقات نماز می‌خوانند.
امام علی علیه السلام: تنبلی و سستیِ انسان در نماز، از ضعفِ ایمان است. 📚گنج گهر (ترجمه منظوم نثر اللئالي) - صفحه ۱۶۵