eitaa logo
کانال تفسیر نفیس 3
30 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه به امام زمان علیه السلام ابراز محبت کنیم؟ وقتی اینقدر راحت میشه ابراز محبت کرد، چرا خودمون رو محروم می‌کنیم؟! 💠
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان مهم امام خمینی(رحمه‌الله) درباره : همه مسئولیم...
🖌 از اعمال دهه اول ماه ذی الحجه ‍خواندن پنج دعایی که جبرئیل برای حضرت عیسی(علیه السلام) از جانب خداوند هدیه آورده است : ☘ اشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلاَّ اللهُ ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِیدِهِ الْخَیرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَیء قَدیرٌ. ☘ اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لاشَریکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ یتَّخِذْ صاحِبَهً وَلا وَلَداً. ☘ اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ، وَلَمْ یکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ. ☘ اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، یحْیی وَیمیتُ، وَهُوَ حَی لا یمُوتُ، بِیدِهِ الْخَیرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَیء قَدیرٌ. ☘ حسْبِی اللهُ وَکَفی، سَمِعَ اللهُ لِمَنْ دَعا، لَیسَ وَرآءَ اللهِ مُنْتَهی،اَشْهَدُللهِ بِما دَعا،وَاَنَّهُ بَریءٌ مِمَّنْ تَبَرَّءَ، وَاَنَّ لِلّهِ الاْخِرَهَ وَالاُولی. 📚 مفاتیح الجنان
انا لله و انا الیه راجعون با تاثر در گذشت عالم بزرگوار مرحوم ایت الله غیاث الدین طه محمدی را تسلیت عرض می کنیم . با فقدان ایشان نظام اسلامی یکی از سابقون در نهضت را از دست داد . مجروحیت و باز داشت شدن در قیام لله فیضیه مبارکه ، دستگیری توسط ساواک و در دوران استقرار نظام اسلامی حضور در جبهه ها و سابقه بیش از سی سال امامت جمعه در فامنین و همدان و نمایندگی ولی فقیه در استان همدان ، نمایندگی مجلس خبرگان و تدریس سطوح عالی فلسفه و فقه در حوزه علمیه قم فصل نورانی از زندگی و مجاهدت این شخصیت ارزشمند در نظام اسلامی بوده که ان شا الله حسنات و مبرات ایشان در محضر خداوند تبارک و تعالی است . خداوند روح آن فقید سعید را مملو از مغفرت و رحمت الهی بفرماید .
🌀 نظر مراجع معظم تقلید درباره معامله با ارز دیجیتال
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اهمیت اعمال در دهه اول ذی الحجه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی
چیزی که نمی‌توانی در قیامت از آن دفاع کنی، نه ببین، نه بشنو، نه بگو، نه بنویس!
امام علی علیه السلام: وَأَکْرِمْ عَشِيرَتَکَ، فَإِنَّهُمْ جَنَاحُکَ الَّذِي بِهِ تَطِيرُ، وَأَصْلُکَ الَّذِي إِلَيْهِ تَصِيرُ، وَيَدُکَ الَّتِي بِهَا تَصُولُ قبيله و خويشاوندانت را گرامى دار، زيرا آنها پر و بال تواند که به وسيله آنها پرواز مى کنى و اصل و ريشه تواند که به آنها باز مى گردى و دست و نيروى تو که با آن (به دشمن) حمله مى کنى 📚نهج البلاغه نامه 31
‍ امام سجاد(علیه السلام) فرمودند: ⭕️مردم در زمان ما و طبقه هستند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"! 🔹در نگاهی به احادیث و روایات معصومین(ع) می‌بینیم آن بزرگواران برای بیان درجه قبح گناهان از تمثیل‌های فراوانی استفاده کرده‌اند تا پیروان خود را از ارتکاب چنین اعمالی بازدارند و بتوانند با جلب رضایت الهی مسیر سعادت را بپیمایند. 🔹زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش طبقه‌اند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"! ✅اما "شیر"، حاکمان و پادشاهانی هستند که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند و ظلم کنند، ولی احدی در برابر فسادشان ایستادگی نکند". ✅اما "گرگ"، تجار و کسبه‌ای هستند که در وقت خریدن جنس، آن را مذمّت می‌کنند تا ارزان‌تر بخرند، ولی برای فروش، آن را می‌ستایند تا گران بفروشند". ✅اما "روباه"، کسانی هستند که دین را وسیله‌ای برای دنیایشان قرار داده‌اند و آنچه را به زبان می‌آورند در دل قبول ندارند". ✅اما "خوک"، مردانی که شبیه زن هستند و رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که ذلیل و اسیر شهوتند و به هرعمل زشتی که دعوت می‌شوند پاسخ مثبت می‌دهند". ✅اما "سگ"، انسان بد زبان و فحاش است به طوری که مردم از ترس زبانش او را احترام می‌کنند.(در واقع کسی که جلوی زبانش را نمی‌گیرد و حرف‌های زشت از دهانش بیرون می‌آید و مردم از ترس آن که مبادا به آنها فحاشی یا بد زبانی کند او را احترام کنند و یا اینکه در منزل همیشه سروصدا می‌کند و سر زن و بچه‌هایش داد و فریاد می‌کشد! این شخص گرچه در ظاهر شکل آدم است ولی در باطن سگ است و خوی و خصلت آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ وارد محشر می‌شود". ✅و اما "گوسفند"، شخص با ایمانی است که مانند گوسفند افراد شرور موی او را می‌بُرند و گوشت او را می‌خورند و استخوانش را می‌شکنند". منبع: خصال شیخ صدوق، ابواب شش گانه،/ ترجمه فهری، ج‏2، ص378.