eitaa logo
تَهذیبِ نَفْس
7.8هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
48 فایل
🌱اللهم عجل لولیک الفرج 🌱 کعبه دلهاااا 🕌🏴حسین 😭 @Tahzibe_Nafs ✨️ مدیر @hasan2810✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️‌سلام امام زمانم 🔹‌السلام علیک يَا ابْنَ الْعُلُومِ الْكَامِلَةِ السلام علیک يَا ابْنَ السُّنَنِ الْمَشْهُورَةِ 🔹‌سلام بر تواى فرزند علوم كامل الهى سلام بر تواى فرزند سنن و قوانين معروف آسمانمولای من! خوشا به حالِ کسی که خلوتش را شما پُر کرده اید.. صاحبِ دل‌های بیقرار... @Tahzibe_Nafs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬با استغفار از آتش خارج می‌شویم 🎙حجت الاسلام والمسلمین @Tahzibe_Nafs
✍️فرق مومن و کافر در بهره بری از دنیا ✍قسمت اول 🔹️ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﻧﻴﻮﻱ ﻛﻪ ﭘﺎﻳﮥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭ ﺣﻴﺎﺕ ﺑﺸﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ، ﺗﺠﺎﺭﺍﺕ، ﺯﺭﺍﻋﺎﺕ، ﺻﻨﺎﻋﺎﺕ، ﻧﻜﺎﺡ ﻭ ﻃﻼﻕ ﻭ ﻏﻴﺮﻫﺎ ﺑﻴﻦ ﻣﻮﻣﻦ ﻭ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺍﺳﺖ. ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺘﻴﺠﮥ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ ﭼﻮﻥ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﺃﺻﺎﻟﺖ ﺁﻥ ﺩﺍﺩ؛ ﻛﺎﻓﺮ ﻧﺘﻴﺠﮥ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ ﭼﻮﻥ ﺻﺮﻓﺎً ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ▪️ﻋﻼﻣﻪ ﻃﻬﺮﺍﻧﯽ رحمة‌ الله‌ علیه 📚ﻣﻌﺎﺩ ﺷﻨﺎﺳﯽ، ج ۱، ﺹ ۳۵
✍️فرق مومن و کافر در بهره بری از دنیا ✍قسمت دوم 🔹️ﺃﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻼﻡ ﺑﻴﻞ ﺩﺳﺖ ﻣﻲﮔﺮﻓﺖ، ﺗﺨﻢ ﻣﻲﻛﺎﺷﺖ، ﺯﺭﺍﻋﺖ ﻣﻲﻧﻤﻮﺩ، ﺩﺭﺧﺖ ﺧﺮﻣﺎ ﻣﻲﻛﺎﺷﺖ، نخلستان ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲﻛﺮﺩ، ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺣﻔﺮ ﻣﻲﻧﻤﻮﺩ، ﻗﻨﺎﺕ ﺁﺏ ﺭﻭﺍﻥ ﺟﺎﺭﻱ ﻣﻲﺳﺎﺧﺖ؛ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺎﻓﺮ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ، ﻓﺮﻗﺶ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺍﻳﻦ ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻥ ﺑﻴﺪﺍﺭﻱ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺁﺭﺯﻭﻱ ﺗﻤﺘّﻊ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﻟﺬّﺍﺕ ﻣﻲﻛﺎﻭﺩ ﻭ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺣﺐّ ﻧﻔﺲ ﻭ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﻣﺎﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﻔﺎﺧﺮﻩ ﺑﻬﺮﻩﺑﺮﺩﺍﺭﻱﻣﻲﻛﻨﺪ؛ ▪️ﻋﻼﻣﻪ ﻃﻬﺮﺍﻧﯽ رحمة‌ الله‌ علیه 📚ﻣﻌﺎﺩشناسی، ج۱، ﺹ ۳۵
✍️فرق مومن و کافر در بهره بری از دنیا ✍قسمت سوم 🔹️ﻭ ﺁﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻋﺎﻧﺖ ‏[ﯾﺎﺭﯼ] ﻭ ﻛﻤﻚ ﻭ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻱ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﻛﻴﻦ ﻭ ﻓﻘﺮﺍ ﻭ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺿﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺑﺪﻳّﺖ ﻭ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻣﻌﻨﻲ ﻭ ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲﺩﻫﺪ. ﺃﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻼﻡ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻪ ﻗﻨﺎﺕ ﺟﺎﺭﻱ ﻣﻲﻛﺮﺩ؟ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻪ ﺧﻄﺒﻪ ﻣﻲﺧﻮﺍﻧﺪ؟ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻪ ﺷﻤﺸﻴﺮ ﺑﺪﺳﺖ ﻣﻲﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺮﻣﺎ ﻭ ﮔﺮﻣﺎ ﺑﺎ ﻣﻮﺍﺟﻬﮥ ﺑﺎ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻣﺸﻜﻞ ﻓﻌّﺎﻟﻴّﺖ ﻣﻲﻧﻤﻮﺩ ؟ ﺁﻳﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻳﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺎﻝ ﻳﺎ ﺣﺐّ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﺋﻲ ﻣﻈﺎﻫﺮ ﻛﻤﺎﻝ ﻭ ﺟﻤﺎﻟﺶ ﺑﻮﺩ ؟ ﺍﺑﺪﺍً ﺍﺑﺪﺍً ! ﺍﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﻲﻛﺮﺩ ﺑﺎ ﺩﻳﺪﮤ ﻭﺍﻗﻊﺑﻴﻦ، ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺧﺪﺍ ﺑﻴﻦ. ﻛﺎﺭ ﻣﻲﻛﺮﺩ ﭼﻮﻥ ﻧﻔﺲ ﻛﺎﺭ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺑﻮﺩ. ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻛﺎﺭ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﺟﺰﺋﻴّﻪ. ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻣَﻔﺮﻕ ﻃﺮﻕ ﻭ ﺑﺲ. ▪️ﻋﻼﻣﻪ ﻃﻬﺮﺍﻧﯽ رحمة‌ الله‌ علیه 📚ﻣﻌﺎﺩ ﺷﻨﺎﺳﯽ، ج۱، ﺹ ۳۵
📸 دفاع مقدس در نگاه ولی