آیه 23 سوره احزاب
مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً
از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [ و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود ] صادقانه وفا کردند ، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [ و به شرف شهادت نایل شدند ] و برخی از آنان [ شهادت را ] انتظار می برند و هیچ تغییر و تبدیلی [ در پیمانشان ] نداده اند
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج قاسم سلیمانی: این را بدانید؛
والله
علمای شیعه را ،تماما؛ از نزدیک میشناسم،
والله، اشهد بالله
سر آمد همه این روحانیت، این علما،
این مرد بزرگ آیت الله العظمی خامنهای است...
لبها معطر است
سلامٌ علی الحسین
عالم معطر است
سلامٌ علی الحسین...
#السلام_علے_الحسین 🍃
آیت الله بهاالدین ره: باید قبل از اذان صبح بیدار شویم و مدتی فکر کنیم تا آثار معجزه آسای تفکر را دریابیم.
@Tahzibe_Nafs
✨﷽✨
#حق_الناس_گناهی_خطرناک
✍در روایتی آمده است: یک قاضی مقدّس و بسیار عابد از دنیا رفت. او حقّی را ناحق نمی کرده و علاوه بر شهرت به قضاوت عادلانه، مۆمن و متّقی بوده است و از این رو همسرش یقین داشته که وی بهشتی است. وقتی زن جسد شوهر را در لحد قرار داد و پارچه روی صورت او را کنار زد، دید ماری از بینی او بیرون آمد و شروع به کندن و خوردن صورت او کرد. زن از این وضعیت عجیب ترسید.
هنگام شب، شوهر خود را درخواب دید و از آنچه رخ داده بود سۆال کرد و گفت: تو که انسان خوبی بودی! پس این مار چه بود؟ قاضی جواب داد: آن به خاطر برادر توست. روزی برادر تو با کسی نزاع داشت. برای حلّ مسأله به نزد من آمدند و من در دل خود دوست داشتم که حق با برادر تو باشد. نه اینکه العیاذبالله ناحقی باشد، بلکه دوست داشته حق با برادر زنش باشد البته نتیجه حکمیّت به نفع برادرت شد و من از این امر خوشحال شدم و با اینکه واقعاً حق با برادر تو بود، اکنون گرفتارم. همین که قاضی در دل بین دو مسلمان تفاوت قائل شده، عمل او در برزخ مجسّم شده و موجب آزار او گردیده است
⚠️مواظب حق دیگران باشیم گناهی که خدا آن را تا بنده حلال نکند نمی بخشد
📚 الکافی، ج 7، ص 410
@Tahzibe_Nafs
شهید بهشتی ره: یکی از آفتهای زندگی اجتماعی ما، رواج بازار دعوت زبانی و اخیرا قلمی و کساد بازار دعوت عملی است.
@Tahzibe_Nafs
استاد علیپور: ما اگر به #فطرت، به عنوان نوع خاصی از ساختار نگاه کنیم، خواهیم دید که با واژههای دیگر، یك تفاوت اساسی دارد.
🔹 کلمه «بدیع» هم یك آفرینش نوظهور است. اما در این واژه، توجه به خود این #موجود است که یک چیز نوظهور است. در بدیع توجه به #عدم نداریم،
✨ اما در فطـرت، هر آن، آن عدم با وجود، به صورت یک جا و با هم به ذهن می آید.
✳️ در فطرت، عرض کردیم که توجه به شکافته شدن عدم است. تا این عدم، بازشده و پرده برداشته می شود، موجود است، و اگر لحظهای نباشد، اصلا موجود دارای مفهوم هم نیست که بگوییم: خوب، عدم رفت و موجود آمد!
📍خود آن لحظه که عدم پاره می شود، وجود ظاهر می شود، این یک حساب عجیبی است.
✅ این نوع خاص خلقت، خاصیت آفرین است و اگر این انسان، آن خواصی که روی آن ریخته شده است را بفهمد، معنای دین را متوجه میشود.
@Tahzibe_Nafs
37.mp3
582.5K
🔸 نمازشب و تضرع در سحر
🔹 امام خامنهای (مدظلهالعالی)
@Tahzibe_Nafs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 بزرگان ما میگویند: هیچکسی در مقامات معنوی، به جایی نرسید، مگر این که اهل #نماز_شب بوده...
🔹 استاد مؤیدی
@Tahzibe_Nafs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کار خدا را با بنده قیاس نکن!!
🔹آیت الله فاطمی نیا ره
@Tahzibe_Nafs