eitaa logo
«طـلـبـه نـوشـت»
262 دنبال‌کننده
369 عکس
38 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ✍️حدیث، رجال، فقه، تاریخ، عقاید، سیاست، فکاهیات و... ✉️ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/17368738011123
مشاهده در ایتا
دانلود
«طـلـبـه نـوشـت»
#عدالت_صحابه #تاریخ #اهل_سنت 💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۴) 🔻عالم اهل سنت یحیی بن ابی بکر ع
💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۵) 🔻عالم اهل سنت قاضی عز الدین بن عبد السّلام شافعی در رابطه با آفت های زبان انسان گوید: ▫️از آفت های لسان خوض و فرو رفتن در امور باطل است که آن همان سخن گفتن در معاصی می باشد مثل حکایت کردن احوال آمیزش جنسی و مجالس گناهکاران و شراب خواری و ظالمان و حکایت کردن آراء و اعتقادات مذاهب باطله و همچنین حکایت کردن آنچه که بین صحابه از اختلاف و دعوا واقع شد. 🔹متن عربی: قال عز الدين بن عبد السلام فى فصل آفات اللسان الخوض فى الباطل هو الكلام فى المعاصى كحكاية احول الوقاع ومجالس الخمور وتجبر الظلمة وكحكاية مذاهب اهل الاهواء وكذا حكاية ما جرى بين الصحابة رضى الله عنهم. 📚روح البيان اسماعیل حقی ج ۴ ص ۱۴۳ @Talabeh_nevesht110
- ناشناس.mp3
933.7K
استدلال رائفی پور در اثبات کالا بودن زن در غرب!
📌یکی از روشهای مرسوم در همه علوم، ارائه ملاک و مناط است تا مخاطب خودش آن ملاک را بر مصادیق، تطبیق بدهد. نرخ شاه عباسی اش این است که مثلاً پزشک به بیمار بگوید چیز ترش نخور. این ملاک شامل ترشی و انار ترش و لواشک ترش و پرتقال ترش و سوپ ترش و... می شود. یا مثلاً فقیه به مقلد بگوید هر رطوبت مشکوکی، پاک است. لذا مقلد با دیدن فرش یا لباس یا موکت یا زمین یا هرچیز دیگری که رطوبت دارد ولی شک دارد بول است یا آب، حکم به طهارت می کند. 💡جناب رائفی پور اینجا می گوید: «اگر زن کالا نیست چرا بابت رابطه جنسی، مرد به زن پول می دهد؟ و با اینکه برابری جنسی میان زن و مرد هست چرا مردها به زنها پول می دهند؟ پس: زن کالاست» 🔺ملاک و مناطی که در این سخنان هست [و اصلاً شاید خود رائفی پور هم ملتفتش نبوده و ناخودآگاه با همین حرفش اشکال را به اسلام برگردانده] این است که «هرکجا بابت رابطه جنسی، مرد به زن پول بدهد پس نتیجه می شود زن کالاست» ✏️ اولاً بطلان این حرف به وضوح، روشن است زیرا در اسلام هم مرد موظف و مکلف به پرداختن مهریه به زن است چه در عقد دائم چه عقد موقت یکساعته. ✏️ ثانیاً فرض کنیم قضیه برعکس می شد و در غرب، زنها به مردها پول میدادند. آیا این بار رائفی پور از کالا بودن مرد سخن میگفت؟ لذا باید سوال اساسی را از رائفی پور پرسید که چه رابطه منطقی میان دادن پول بابت رابطه جنسی، و کالا بودن گیرنده پول هست؟ ✏️ثالثاً رائفی پور می گوید زن و مرد برابری جنسی دارند. اگر چنین است همین اشکال مهریه در اسلام را جواب بدهد. هر پاسخی بدهد غرب هم میتواند همان جواب را بدهد. ✏️رابعاً در اسلام برای برخی کارها می شود پول گرفت مثلاً زن برای کارهای خانه میتواند از مرد، مزد بگیرد یا بابت شیردهی فرزند می تواند از شوهرش مطالبه پول کند. آیا با همین منطق رائفی پور می شود گفت زن در اسلام، کنیز و کلفت و نوکر مرد است؟ یا می شود گفت در اسلام، فرزند شیرخوار، واسطه درآمدزایی مادران است تا بابت شیردهی از شوهرش پول بگیرد؟ 🔍 نتیجه : از اینکه فاحشه ها در غرب [و بلکه در همه جای دنیا] برای رابطه جنسی، پول میگیرند منطقاً نمیتوان نیتجه گرفت زن در غرب، کالاست و تحلیل رائفی پور با واقعیات سازگاری ندارد بلکه عین این ایراد به اسلام هم وارد می شود. @naghd_raefi
🟠 ما دقیقاً با چه شخصی مواجهیم؟ پاسخ این سوال با اندکی جستجو در اینترنت روشن می شود. عرض می شود با کسی مواجیهم که در موضوعات زیر، سخنرانی های مفصل داشته و بعضاً هر موضوعی چند جلسه ادامه داشته است: 🖍سخنرانی های مفصل رائفی پور: جنود عقل و جهل/ جن و شیطان/ تمدن/ مهدویت/ موسیقی/ صهیونیزم/ نیچه و مسیحیت/ ذوالقرنین/ تاریخ بنی اسراییل/ نشانه های ظهور/ زن/ حجاب/ فمنیسم/ فرقه های نوظهور/ جنگ نرم/ اقتصاد/ فراماسونری/ نقد داروینیسم/ فتنه های آخرالزمان/ ارض موعود/ محمد در عهدین/ اقتصاد مقاومتی/ آسیبهای ماهواره/ شبهات انتظار/ سبک زندگی/ سیاستهای آمریکا در برابر ایران/ پیشگویی های آخرالزمان/ حکومت علوی/ تحولات منطقه و سوریه/ عرفانهای نوظهور/ بیداری اسلامی/ نقش ایران در ظهور/ ایران و غرب/ انسان سازی در عصر انتظار/ مدیریت زمان/ رمالی و جن گیری/ عدالت/ امام شناسی/ حکومت دینی و سکولار/ وهابیت و سلفیه/ حکومت امام زمان/ صنعت کشاورزی/ داعش/ جریان شناسی مردم کوفه/ رسانه و مدگرایی/ شیوه های تبلیغ/ شرح زیارت آل یاسین/ شرح زیارت اربعین و... 🖍 و در موضوعات زیر هم مطالبی از او منتشر شده است: ازدواج/ تعدد زوجات/ همسرداری/ هخامنشایان/ علائم ظهور/ کرونا/ کسب و کار/ موساد/ مجاهدین خلق/ تاریخ اسلام/ تربیت فرزند/ ارز دیجیتال/ لیبرالیسم/ بهاییت/ یوگا/ وسواس/ جاسوسی/ مباحث روانشناسی/ تفسیر قرآن/ فرق و ادیان/ مباحث بین المللی/ مباحث خانواده/ مسائل اجتماعی / مسائل حوزه و دانشگاه/ معماری/ صوفیه/ رجعت/ نفاق و .... از دیگر موضوعاتی است که ایشان در آنها صحبت دارد. 🔺نکته مهم: این موضوعات، تنها بخش بسیار اندکی از حوزه هایی هستند که رائفی پور درباره آنها سخنرانی داشته است و آنقدر حجم و تنوع موضوعات مطالب ایشان زیاد است که ثبت همه آنها ملال آور است و به نظرم باید بجای این کار موضوعاتی را ثبت کرد که ایشان درباره آن «سخنرانی نکرده است» که احتمالا اگر هیچ موضوعی نباشد شاید خیلی کم باشد. 🔉 همانطور که ملاحظه کردید این عناوین و موضوعات (که صرفا قطره ای از دریای موضوعاتی است که جناب رائفی پور خود را واجد صلاحیت دیدند درباره آنها سخنرانی کرده و مطالبی به مخاطب تحویل بدهد) واقعا حیرت آور است. براستی اگر کلاه خود را قاضی کرده و وجدان خود را حَکَم قرار بدهیم میتوانیم باور کنیم یک جوانی که هنور به 40 سالگی هم نرسیده است در این موضوعات مطالعه تخصصی و علمی دارد؟ اگر چنین نیست- که قطعا و یقینا نیست- پس باید گفت ورود ایشان در هر مساله ای که نیازمند تخصص است مفاسدی در پی خواهد داشت که شاید نقاط مثبت و قوت احتمالی سخنان ایشان و سخنرانی هایش را بپوشاند. احتمالاً ایشان تصور کرده است با جستجوی مختصری در اینترنت و مطالعه برخی مطالب سایتها و وبلاگها و حداکثر تورق چند کتاب و مقاله میشود درباره هر موضوعی سخنرانی کرد. حال آنکه برای برخی از این موضوعات باید سالها مطالعه و تحقیق و پژوهش کرد تا شاید بتوان یک سخنرانی علمی ارائه داد و الا منبر عوامانه از هر کسی بر می آید. @naghd_raefi
«طـلـبـه نـوشـت»
#الاسس_الحدیثیه_و_الرجالیه #عند_العلامة_محمّد_تقي_المجلسي 💠معنای "حدیث صحیح" در نزد متقدمین و متأخر
💠دأب محدثین و روات در تألیف کتب فقهی 🔻روات و محدثین امامیه وقتی می خواستند کتابی تألیف کنند تنها در یک باب از ابواب فقهی کتابی تألیف می کردند و کتابی که در آن همه ابواب فقهی جمع باشد تألیف نمی شد، لذا در کتب رجالی در احوال روات می بینیم می گویند: له کتاب الصلاة یا له کتاب الصید یا له کتاب الزکاة و... 🔻اولین محدثی که یک کتاب در همه ابواب فقه(طهارة و صلاة و زکاة و صوم و صید و نکاح و طلاق و...) تألیف کرد محدث جلیل القدر ثقه الاسلام شیخ معظم محمّد بن یعقوب الکلینی(رحمة الله علیه) است که کتاب کافی را در اصول و فروع و روضه تألیف کرد و بعد از شیخ کلینی، شیخ جلیل و سعید صدوق (رحمة الله علیه) کتاب شریف من لا یحضره الفقیه را در ابواب فقهی تألیف کرد. 📝متن عربی: فإن دأب المحدثین سابقا إفراد کل فن من الفقه بکتاب کما یظهر من النجاشی و الفهرست و أول من جمع أبوابه ثقة الإسلام محمد بن یعقوب الکلینی رضی الله عنه، ثمَّ الصدوق رحمه الله فی هذا الکتاب. 📕روضه المتقین ج ۱ ص ۱۲ شرح خطبه الفقیه @Talabeh_nevesht110
«طـلـبـه نـوشـت»
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۵) 🔻گاهی شبهه می شود که حدیث صفوان بن مهران جمال مرسل است.
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۶) 🔻چند سوال و اشکال به طرفداران نظریه ۱۳ رجب داریم که بر اساس قول غیر معصوم یعنی عتاب بن اسید اموی قائل شدند ولادت حضرت در ۱۳ رجب است: 1⃣آیا عتاب خود در سن و سالی بوده تا این که شاهد تولد امیرالمؤمنين عليّ عليه السّلام باشد؟ و یا این که او از دیگری نقل نموده است؟ در نتیجه عن حسٍّ بوده و یا عن حدسٍ؟ و در صورتی که از کس دیگری نقل نموده است آن شخص چون برای ما مجهول است نقل عتاب ارزش ندارد چرا که روایت مرسل فاقد اعتبار است، و اگر خودش شاهد بوده و نقل نموده که بازهم درست نیست زیرا طبق تاریخ او هنوز در هنگام ولادت امیرالمومنین به دنیا نیامده بود! 2⃣آیا کسی مثل عتاب اموی که با حکومت غاصبانه و ظالمانه پس از شهادت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) تا مرگ اوّلی همکاری کرده، و هیچ گزارشی از ارتباط حسنه او با اهل بیت اطهار علیهم السّلام وجود ندارد فردی ثقة است و به خبر او در رابطه با اهل بیت اعتماد می کنید؟ 3⃣هیچ اجماعی بر اینکه ولادت امیرالمومنین در ۱۳ رجب بوده، نشده است و قول ۱۳ رجب اصلاً روایت و حدیث نیست تا بر فرض بگوییم چون با ۷ شعبان متعارض است ولی مشهور است باید ۱۳ رجب را ترجیح بدهیم. 4⃣قول ۱۳ رجب اگرچه قول مشهور است ولی قاعده ای کلیه نداریم بر اینکه هر مشهوری صحیح باشد، چقدر از مشهورات که باطل و غلط اند. 5⃣چطور اقوال مورخین و غیر معصومین را بر قول هفتم شعبان که به بسند صحیح از امام صادق علیه السّلام نقل شده است ترجیح می دهید؟! امام صادق روز ولادت امیرالمومنین را نمی دانست ولی دیگران می دانند؟!! @Talabeh_nevesht110
✴️یک نکته تفسیری در خصوص آیه اولی الامر ⬅️آن افرادی که معمولا بعضی آیات قرآن را که منحصر در اهل بیت است از حصر خارج می کنند و می گویند مثلا اهل بیت مصداق اتم این آیه هستند و بقیه را نیز این آیه شامل می شود و اختصاص به اهل بیت ندارد. 🔻این ها معمولا بین ظاهر قرآن و باطن قرآن عمدا یا جهلا خلط می کنند، یا اصلا نمی دانند ظاهر و باطن قرآن چیست؟! ⬇️اهل البیت علیهم السّلام در معنای ظاهر و باطن قرآن فرمودند: ➖ظاهر قرآن: آن آیه ای است که مثلا در شأن فردی خصوصاً نازل شده است. ➖باطن قرآن: آن آیه ای است که در شأن فردی خصوصاً نازل نشده بلکه من باب مصداق می شود برای افرادی تطبیق داد چرا که آن افراد مثل افرادی که در حق ایشان آیه نازل شده عمل نمودند لذا به عنوان مصداق آیه شدند، اما باید توجه داشت اهل بیت در اشرف و افضل و اتم مصادیق آیه قرار دارند. ❇️خود همین ظاهر قرآن را می شود به دو قسم تقسیم کرد: 1⃣آن دسته از آیاتی که در شأن و خصوص اهل بیت نازل شدند و کسی در آن با ایشان مشترک نیست و آن آیه منحصر در ایشان است مثل آیه تطهیر و اولی الامر و ولایت و راسخون فی العلم 2⃣آن دسته از آیاتی که در شأن اهل بیت نازل شدند و افرادی نیز در آن با ایشان مشترک است و آن آیه منحصر در ایشان نیست مثل آیات: 🔸وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ. (که بشارت ده مومنان صالح العمل را که برایشان باغ هایی هست که تحت شان انهاری جاری می باشد) 🔸الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلَاقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (کسانی که یقین دارند پروردگارشان را ملاقات خواهند کرد، و به سوی او باز می گردند) ✅که در تفسیر این آیات فرموده شده در شأن امیرالمومنین و حمزه و حسن و حسین و عمار و سلمان و عثمان بن مظعون و... نازل شده است و تا به روز قیامت می شود مصداق برای این گونه آیات گفت چرا که باطن قرآن آیاتی است که در شأن افرادی آیه ای نازل شود بعد افرادی بیایند بمثل آن افراد عمل کنند بعد آیه در شأن ایشان هم جاری شود و از مصادیق شوند. ☑️روایت در معنای ظاهر و باطن قرآن: 💠عن حمران بن أعين ، قال : سألت أبا جعفر عليه‌السلام عن ظهر القرآن و بطنه. فقال : ظهره الذين نزل فيهم القرآن ، وبطنه الذين عملوا بمثل أعمالهم يجري فيهم ما نزل في أولئك . 📚معاني الأخبار شیخ صدوق علیه الرحمة
«طـلـبـه نـوشـت»
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۶) 🔻چند سوال و اشکال به طرفداران نظریه ۱۳ رجب داریم که بر ا
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۷) 🔻گاهی برای بعضی سوال می شود که چرا شما این همه اقوال مورخین را در اینکه ولادت امیرالمومنین علیه السّلام در ۱۳ رجب بوده ترک کردید و به یک روایت چسپیدید؟! در جواب این عزیزان گوییم: 1⃣ما قائلیم در همه موارد چه در احکام چه در عقاید چه در عرفان چه در اخلاق چه در تاریخ چه در موالید اهل بیت باید به "ثقلین" تمسک داشت، لذا ترجیح ما هنگام تعارض قول مورخین و روایت صحیح السند هفتم شعبان، همان اختیار هفتم شعبان و تمسک به فرمایش امام صادق علیه السّلام است. 2⃣ثانیاً "اهل البیت ادری بما فی البیت" یعنی اهل خانه آگاه ترند به آنچه در خانه است، بی تردید امام صادق علیه السّلام به عنوان فرزند امیرالمومنین آگاه تر به روز ولادت امیرالمومنین از مورخین و از شیخ مفید و یا از دیگر علمایِ قائل به ۱۳ رجب است خصوصاً در جایی که آن فرزند از اهل خانه از علم غیب برخورد دار باشد و به ما کان(گذشته) و ما یکون(آینده) عالم باشد. 3⃣با بررسی روایات می بینیم حتی در عصر ائمه هدی علیهم السّلام تعارض بین اقوال غیر معصوم و فرمایشات اهل البیت علیهم السّلام بوده است، من باب مثال روز ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله که بعضی شیعیان فکر می کردند روز دوشنبه است برای همین در این روز شادی کرده و به سفر می خواستند بروند، وقتی به امام صادق علیه السّلام خبرش رسید حضرت فرمود: روز دوشنبه روز شومی است که رسول خدا در آن قبض روح شده و ولادت رسول خدا در روز جمعه است که مردم نمی دانند. (📚بحارالانوار ج ۵۶ ص ۳۷ و ۳۹) @Talabeh_nevesht110
«طـلـبـه نـوشـت»
#تصوف #نقد_تحلیل 💢صوفیه و تلاوت قرآن 💠از ابوسعيد ابوالخير نقل مى كنند كه گفت: چون «حالت»! به ما روى
💢علوم عقلى و نقلى را رها كن و بيا! 💠جامى در نفحات الانس در شرح حال عين الزمان جمال الدين گيلى چنين مى نگارد: «وى از خلفاى شيخ نجم الدين كبرى است، و بسيار فاضل و دانشمند بوده است در اوائل كه عزيمت صحبت حضرت شيخ كرد به كتب خانه در آمد و از لطائف علوم عقلى و نقلى مجموعه اى انتخاب كرد كه در سفر، مونس وى باشد، چون نزديك خوارزم رسيد، شبى در خواب ديد كه شيخ با وى گفت: اى گيلك! «پشته را بيانداز و بيا» چون بيدار شد انديشه كرد كه پشته چيست، من از دنيا هيچ ندارم و انديشه جمع آن نيز ندارم. شب دوم باز همين خواب را ديد، در شب سوم از شيخ پرسيد كه شيخا پشته چيست؟ گفت آن مجموعه اى است كه جمع كرده اى، چون بيدار شد آن را در جيحون انداخت! چون به حضرت شيخ رسيد گفت اگر آن مجموعه را نمى اندختى تو را هيچ فايده نمى بود! 🔻نگارنده گويد: تا به حال هر چه ديده ايم و شنيده ايم راه نجات و رستگارى در پيروى علوم نقلى و عقلى است، حديث مشهور ثقلين را عامه و خاصه از پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله نقل كرده اند و جاى هيچگونه شك و ترديدى در آن نيست و در آن تصريح شده كه اگر بخواهيد در راه خداپرستى و سعادت ابدى گمراه نشويد به دو چيز گرانمايه كه من در ميان شما به يادگار مى گذارم چنگ زنيد: قرآن و عترت من... اين سخن كجا و گفتار شيخ نجم الدين كه اگر آن «پشته علوم عقلى و نقلى» را نمى اندختى تو را هيچ فايده اى نمى بود، كجا؟! 📘جلوه حق(در نقد تصوف) ص ۱۱۰ @Talabeh_nevesht110
«طـلـبـه نـوشـت»
#عدالت_صحابه #تاریخ #اهل_سنت 💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۵) 🔻عالم اهل سنت قاضی عز الدین بن
💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۶) 🔻عالم اهل سنت قحطانی در شعری در این رابطه می گوید: ▫️ای برادر سنی این سخن من را بگیر و به دیگر اهل سنت نیز برسان که در رابطه با صحابه فقط فقط به خیر و خوبی و مدح تکلم کنید!!! و آنچه که بین صحابه از دعوا و اختلاف واقع شده است را رها کنید!!! و اقوال تاریخ و راویان را در این مورد قبول نکنید!!! 🔹متن عربی: يَا أيُّها السُّنيُّ خُذْ بِوَصِيَّتي ... واخْصُصْ بذَلِكَ جُملَةَ الإِخْوانِ قُلْ خَيْرَ قَوْلٍ في صَحَابَةٍ أَحْمَدٍ ... وَامْدَحْ جَمِيعَ الآلِ والنِّسْوانِ دَعْ ما جَرى بَيْنَ الصَّحَابَةِ في الوَغَى ... لِسُيُوفِهِم يَومَ الْتَقَى الجَمْعَانِ لاَ تَقْبَلنَّ مِنَ التَّوارخ كُلَّ ما ... جَمَعَ الرُّواةُ وَخَط كُلُّ بَنَانِ 📚مجموعة القصائد الزهديات ج ۱ ص ۱۶۰ @Talabeh_nevesht110
✳️طرق توثیق: ترحم و ترضی اعلام 💠علامه محمّد تقی مجلسی ره: 🔻اعتماد اعلامی مثل شیخ صدوق و کثرت ترحم اش دلالت بر توثیق و مورد اعتماد بودن می کند. 📚روضة المتقین 💠شیخ عبد الله مامقانی ره: 🔻دلالت بر توثیق و مدح و جلالت راوی می کند. 📚تنقیح المقال 💠شیخ ابوعلی حائری ره: 🔻دلالت بر توثیق و مدح دارد. 📚منتهي المقال 💠آیت الله سید خوئی ره: 🔻دلالت بر توثیق ندارد. 📚معجم رجال الحدیث 💠آیت الله سید روح الله خمینی ره: 🔻برای اعتماد ترضی و ترحم اعلام کافی نیست. 📚المكاسب المحرمة 💠آیت الله صافی گلپایگانی ره: 🔻کثرت ترحم و ترضی دلالت بر توثیق و مدح می کند. 📚فروغ ولایت در دعای ندبه 💠آیت الله شیخ محمّد سند: 🔻دلالت بر توثیق و جلالت راوی دارد. 📚بحوث فی مباني علم الرجال @Talabeh_nevesht110
⬅️اسیر شدن دوباره اهل بیت ⬅️خواستگاری یزید از حضرت زینب ⬅️قتل غیر عمدی حضرت زینب توسط باغ بان ⬅️محل دفن حضرت در نظر صاحب ناسخ التواریخ 💠صاحب ناسخ التواریخ بعد از نقل اسیر شدن دوباره اهل بیت(!) و خواستگاری یزید از حضرت زینب علیها السّلام(!) و شهادت حضرت زینب توسط باغ بانی که اشتباهی کلنگ را به سر حضرت زد و موجب وفاتش شد(!) از منابع مجهول و ضعیف می نویسد: 🔻در این جمله اخبار که در باب مزار حضرت صدیقه صغری زینب کبری و دوباره اسير شدن اهل بیت ورفتن بشام ووفات حضرت زینب سلام الله عليهم بروايات عديده مسطور گشت بدلائل متعدده محل اعتماد نشاید شمرد. زیرا که در کتب متقدمین یاد نکرده اند و نیز على سبيل التحقيق عبدالله بن جعفر سالهای دراز بعد از یزید وفات کرد و تازنده بودحضرت زینب از حباله نکاحش بیرون نشده بود که بگوئیم یزید میتوانست در صدد تزویج آن مخدره بر آید. 🔻آنچه صحیح مینماید این است که حضرت زینب بعداز مراجعت بمدينه طيبه وفات کرده است و در مدینه مدفون شده است دیگر وفاتش در چه وقت بوده خدای میداند. و این زینبیه که در شام است گمان میرود که همان دختر امام حسين علیه السلام باشد و آنکه در قناطر السباع است دختر امير المؤمنين صلوات الله علیه است اما نه از بطن حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها. و اگر گوئیم این مزاری که در شام است البته از حضرت زینب کبری است باید بأن روایت مذکور اعتماد کنیم که عبدالله بن جعفر آن حضرت را با خود ببرد و در شام وفات کرده در خاك شد. @Talabeh_nevesht110