eitaa logo
تلویحات
248 دنبال‌کننده
223 عکس
92 ویدیو
11 فایل
تلویحات یاسر حسین پور (نام کتابی است از سهروردی) دکتری فلسفه مدرس حوزه و دانشگاه تالیفات: فلاح فلسفه عالم نفس از تشکیک تا وحدت عالیجناب فلسفه (در دست نگارش) https://eitaa.com/YaserHoseinpour Instagram:@Yaser_Hoseinpour Telegram:t.me/Talvihaat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«خدوم» بیش از هر واژه دیگری می تواند، دکتر اخلاقی عزیز را در قامت یک «مسئول» توصیف کند. یاسر حسین پور @Talvihaat
📸 توزیع شیر خشک بین مردم قهرمان و آواره شده‌ در مدرسه «شهید دلال المغربی» در نوار غزه به نیابت از شهید فتحی شقاقی... شماره کارت جهت مشارکت: 💳 5892107046373166 گروه جهادی شهيدالقدس ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حساب‌های حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. 🇵🇸 @shahideqods @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با توجه به سه آیه شریفه هفدهم سوره مبارکه اعلی هفتاد و هفتم سوره مبارکه نساء و چهارم سوره مبارکه ضحی چه نسبتی میان زندگی افراد در دنیا و وضعیت اخروی آنها وجود دارد ؟ @Talvihaat
نسبت وضعیت زندگی دنیوی و اخروی.mp3
8.86M
نسبت وضعیت زندگی دنیوی و اخروی یاسر حسین پور @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا نماز می خوانیم؟ چرا قرآن تلاوت می کنیم؟ چرا به زیارت می رویم؟ اصلا چرا زندگی می کنیم؟ چرا کار می کنیم؟ چرا درس می خوانیم؟ چرا به سیاست و اقتصاد مشغولیم؟ و چرا به خانواده اهمیت می دهیم؟ بر اساس تعالیم اسلامی، هر پاسخی به این سوالات جز «قرب الهی» پاسخی مردود و غیر قابل قبول است. حقیقت آن است که اولا باید بیاموزیم و ثانیا باید به کار ببندیم که جز برای خدا هیچ کاری نکنیم. و جز در این صورت، سعادت نخواهیم یافت. برای شروع، بهترین زمان، است و بهترین کار آن است که دست کم یک عمل خیر را در طول چهل روز جز برای خدا انجام ندهیم. امید آنکه رفته رفته به سرتاسر زندگی مان، تعمیم یابد. یاسر حسین پور @Talvihaat
دیروز تصویری از مقام معظم رهبری در بخش فلسفه کتابخانه شخصی‌شان منتشر شد. عنوان برخی از کتاب‌هایی که در این تصویر دیده می‌شود عبارت است از: - منطق معرفت در نظر غزالی اثر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی - تحلیل ذهن اثر برتراند راسل - شرح رسائل فارسی سهروردی اثر سیدجعفر سجادی - جهان باز اثر کارل پوپر - ترجمه الهیات شفا از آیت‌الله محمدمهدی گیلانی - ترس و لرز اثر کرکگارد - فلسفه حقوق بشر از آیت‌الله جوادی آملی - جمهور اثر افلاطون - شرح مبسوط منظومه اثر شهید مطهری - مبادی مابعدالطبیعی علوم نوین اثر ادوین آرتور برت - شرح اسفار اربعه اثر آیت‌الله مصباح یزدی - اصول حکومت آتن اثر ارسطو - نهایة الحکمه اثر علامه طباطبایی - رساله منطقی فلسفی اثر لودویگ ویتگنشتاین - شرح حال و آرای فلسفی ملاصدرا از سیدجلال‌الدین آشتیانی - شرح الهیات شفا آیت الله مصباح یزدی - فلسفه صدرا اثر آیت الله جوادی آملی - آشنایی ایرانیان با فلسفه‌های جدید غرب اثر کریم مجتهدی - فلسفه هگل از استیس -رحیق مختوم شرح آیت الله جوادی آملی بر اسفار ملاصدرا -نیایش فیلسوف اثر غلامحسین ابراهیمی دینانی یاسر حسین پور @Talvihaat
🇮🇷 ثبت نام کشوری طرح ولایت تابستان ١۴٠٣ | ویژه جوانان 🗓 زمان برگزاری: ٢٨ تیرماه ١۴٠٣ (به مدت ۴٠ روز) 🟥 تمدید مهلت ثبت نام تا ٢۵ اردیبهشت ماه از طریق:👇 🌐 Hamzevasl.ir 📍مکان: مشهد مقدس 🔻کسب اطلاعات بیشتر: ☎️ برادران: 09962867500 09962878708 ☎️ خواهران: 09387804161 09231554161 💎 ؛ آمیزه‌ای از علم و ایمان، تفکر و عاطفه 📱https://eitaa.com/joinchat/1843658842Cb2da399c6e ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🪧 @Talvihaat
کتابهایی برای تحلیل انقلابی.pdf
3.17M
🔸در همشهری دیروز مطلبی آمده با عنوان "چه کتابی بخوانیم تا تحلیلگر انقلابی شویم؟" 🔸یک سیر مطالعاتی در سه سطح ارائه شده. ضروری، تکمیلی و عمیق بعد کتاب‌هایی برای مطالعه بیشتر هم پیشنهاد شده است. 🔸ضرورت این مطالعات و چرایی این سیر هم توضیح داده شده، همگی در قالب اینفو. 🔸درباره هر کتاب هم یک توضیح یک خطی و درباره کتاب‌های سطح ضروری هم توضیح صوتی بیان شده. 🔸 مطالعه این محتوای خوب،توصیه می شود. @Talvihaat
التماس دعا @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید چگونه، سرمایه داری بیش از آنکه رفع مایحتاج کند، تعمدا احتیاج کاذب ایجاد می کند. و چگونه زندگی در جهان امروز، بیش از آنکه متاثر از نیازهای واقعی باشد، در اسارت احتیاجات خیالی است. و چگونه افراد هر روز با رفع هر نیاز، نه تنها احساس استغنا نمی کنند بلکه دچار فزون خواهی بیشتر می شوند. و در نهایت چگونه «غنای فی نفس» به مثابه یک ارزش الهی و انسانی، عملا بیش از همیشه دور از دسترس بشر قرار گرفته است. یاسر حسین پور @Talvihaat
سیاست ائمّه چه بود؟ اینکه امام با همه‌ی آن مقامات و مرتبتِ الهی و امانت الهی که دستش هست، اکتفا کند به اینکه مثلاً یک مقدار احکام و یک مقدار اخلاق بگوید و مانند اینها، این به نظر اصلاً برای انسان وقتی که درست توجّه کند قابل فهم نیست؛ آنها هدفهای بزرگی داشتند. هدف عمده‌ی آنها هم ایجاد جامعه‌ی اسلامی [بوده]؛ که ایجاد جامعه‌ی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکان‌پذیر نیست. در زمان امام صادق (ع)؛ به حضرت مراجعه میشده که چرا قیام نمیکنید؛ مکرّر در روایت داریم و دیده‌اید دیگر که چرا قیام نمیکنید. حضرت هم به هر کسی یک استدلال یا یک جور جوابی میدهند. خب، چرا از حضرت این‌قدر سؤال میکنند که چرا قیام نمیکنید؟ علّتش این است که بنا بوده حضرت قیام کند؛ این را شیعه میدانسته، این بین شیعه مسلّم بوده. وقتی که به امام حسن (سلام الله علیه) اعتراض کردند که چرا شما صلح کردید، از جمله‌ی حرفهایی که مکرّراً از حضرت نقل شده این است که: «ما تَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم‌ وَ مَتاعٌ‌ اِلیٰ‌ حین‌»؛ این [کار] یک زمان دارد، یک اَمَد دارد، یک سرآمد دارد. شما چه میدانید؟ یعنی این وعده است. آن وقت در روایت امام این وعده مشخّص شده؛ در روایت است: اِنَّ اللهَ جَعَلَ هذَا الاَمر فی سَنَةِ سَبعین. امام مجتبیٰ سال ۴۰، ۴۱ این حرف را زدند، بنا بوده سال ۷۰ قیام انجام بگیرد و حکومت اسلامی تشکیل بشود؛ در تقدیر الهی این بوده. بعد میفرماید: «فَلَمّا قُتِلَ‌ الحُسَینُ‌ عَلَیهِ السَّلَامُ اِشتَدَّ غَضَبُ اللَهِ عَلَی اَهلِ الاَرضِ فَاَخَّرَه‌»؛ وقتی در سال ۶۱ ــ محرّم ۶۱ ــ حضرت به شهادت رسیدند، این کار عقب افتاد؛ این بنا بود سال ۷۰ انجام بگیرد، به خاطر شهادت سیّدالشّهدا و عوامل بیرونی‌ای که طبعاً مترتّب بر این معنا میشد، این کار عقب افتاد. حالا در تعبیر روایت، «اِشتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلَی اَهلِ الاَرض» است، امّا میدانیم که این «اشتداد غضب» و آنچه بر آن مترتّب میشود، با همین عوامل ظاهری و علل و عوامل معمولی تطبیق میکند؛ عوامل معمولی‌اش این است، که باز در یک روایت دیگر هست که: اِرتَدَّ النّاسُ‌ بَعدَ الحُسَینِ‌ اِلّا ثَلاثَة؛ «اِرتَدَّ» نه به معنایی که از دین برگشتند، یعنی بعد از امام حسین، شیعه از این راهی که داشت میرفت مردّد شد؛ یعنی با این وضع چه جوری میشود رفت؛ مگر سه نفر: یحیی‌بن‌امّ‌طویل [و دو نفر دیگر]؛ سه نفر بیشتر نماندند. حضرت صادق میفرماید: «ثُمَّ‌ اِنَّ‌ النّاسَ‌ لَحِقوا وَ کَثُروا»، سی سال زحمت امام سجّاد و بعد حضرت باقر، نتیجه‌اش این شده که این [تعداد بیشتر شد]. در [همان روایت، خدای متعال آن امر حکومت را که سال ۷۰ قرار بود اتّفاق بیفتد، به تأخیر انداخت به سال ۱۴۰؛ «فَاَخَّرَهُ اِلی اَربَعینَ وَ مِائَة».(۸) سال ۱۴۰، سال زندگی امام صادق است دیگر؛ حضرت [سال] ۱۴۸ از دنیا رفتند. این بینِ شیعه، بین خواصّ شیعه گفته میشده، تکرار میشده. بعد البتّه حضرت علّت اینکه تأخیر افتاد را بعداً در همین روایت ذکر میکنند که این‌جوری شد که تأخیر افتاد. لذا شما می‌بینید ــ در روایت هست ــ که زُراره که خب دیگر جزو نزدیک‌ترین‌ها است؛ زراره در کوفه است؛ میدانید اهل کوفه است؛ ساکن کوفه بود، یپیغام میدهد به حضرت، نامه‌ای مینویسد به حضرت و میگوید که یک نفر از دوستان ما، یعنی از شیعه، اینجا دچار گرفتاریِ قرض شده و حکومت میخواهد این را دستگیر کند به خاطر قرض سنگینی که دارد. الان مدّتی است از زن و بچّه‌اش دور شده و فرار کرده و آواره است. اگر «هذا الأمر» ـ یعنی همین مسئله‌ حکومت ــ اگر در همین یکی دو سال بناست اتّفاق بیفتد، بگوییم این [فرد] باشد تا وقتی که این اتّفاق بیفتد و شماها بیایید سر کار و قضیّه خلاص بشود؛ امّا اگر قرار نیست، بنا نیست این [امر] یکی دو ساله انجام بگیرد، رفقا جمع شوند، پول جمع کنیم و قرض این بیچاره را بدهیم که بیاید سر خانه و زندگی. این را زراره سؤال میکند؛ این شوخی نیست. زراره چرا احتمال میدهد که ظرف یکی دو سال بشود این کار اتّفاق بیفتد؟ باز یک روایت دیگر از زراره دارد، میگوید: «و الله لا اری علی هذه الاعواد الّا جعفراً»؛ «اعواد» یعنی منبر، یعنی ستونهای منبر؛ میگوید روی این ستونهای منبر، من غیر از جعفر را نمیبینم. یعنی یقین داشته که حضرت می‌آیند روی منبر خلافت می‌نشینند؛ یعنی این [انتظار] وجود داشته. بعد خب «یَمحُوا اللَهُ ما یَشاءُ وَ یُثبِتُ‌ وَ عِندَهُ اُمُّ الکِتاب‌»؛ قدر الهی این است، قضای الهی این نیست. قضای الهی، آن که قَدَرِ تثبیت‌شده است، آن به‌اصطلاح قرار قطعی‌شده، آن [امر] نبوده؛ به خاطر عوامل خاص و علل و عوامل این‌جوری. پس ائمّه دنبال این قضیّه بودند؛ این خیلی قضیّه‌ی مهمی است. بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی کنگره جهانی امام رضا علیه السلام نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ @Talvihaat
تاثیر پذیری فردوسی از کلینی.pdf
324.3K
ﺗﺄﺛﯿﺮﭘﺬﯾﺮی حکیم ﻓﺮدوﺳﯽ از شیخ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﺩﻳﺒﺎچه ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﺳﻨﺪی ﺍﺳﺖ، ﮔﻮﻳﺎ ﺑﺮ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﻭ ﺑﺎﻭﺭها، ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩﻫﺎ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻓﺮﺩﻭسی ﺩﺭ ﺳـﺮﺍﻳﺶ ﺷـﺎﻫﻨﺎﻣﻪ. دکتر مهدی دشتی در این مقاله مستنداتی از اثرپذیری مرحوم فردوسی از مرحوم کلینی در شاهنامه ارائه کرده است. @rozaneebefarda @Talvihaat
مولوی در کنار ابن عربی و ملاصدرا، یکی از سه ضلع اصلی حکمت اسلامی است. اما مع الاسف دچار سوء تعبیرات ژورنالیستی و زرد بسیاری شده است. ائتلاف شوم ترکی_ایرانی «ملت عشق» و «مست عشق» به مانند دو لبه یک قیچی، مثنوی معنوی او را شرحه شرحه ساخته اند، در حالیکه فی الواقع، دست کم به عقیده خود او، رهبری و شهید مطهری، اصول اصول اصول دین ماست. امروز روزنامه جوان یادداشت نسبتا خوب و در عین حال عامه پسندی درباره مولوی بزرگ نوشته است که خواندنش خالی از لطف نیست: واجب آمد شرح‌کردن رمزی از انعام او https://www.javanonline.ir/fa/news/1229197/%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%D8%AD%E2%80%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%C2%A0%D8%B1%D9%85%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%B9%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%88 یاسر حسین پور @Talvihaat
امشب،شب اول قبر پسرعموی عزیزم حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبر حسین پور است. مناسب است جهت شادی روح پاک آن مرحوم، به نیابت از ایشان در این امر خیر مشارکت فرمایید. ✅ تا کمک ها به غزه ارسال شد. 🔴 : قرار هست برای تعدادی از خانواده‌های فلسطینی که اکنون خانه و کاشانه‌شون در غزه ویران شده هر آنچه که مورد نیازشون هست تهیه کنیم. 💳 5029087001597700 کانون فرهنگي تبليغي شهيدالقدس 💳 5892107046373166 گروه جهادی شهيدالقدس همچنین می‌تونین از درگاه پرداخت اقدام کنین👇🏻 📲 http://madad.ir/ ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حساب‌های حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. یاسر حسین پور 🇵🇸 @shahideqods @Talvihaat
حدودا دو سال پیش، یادداشتی از بنده با موضوع نسبت بین حکمت متعالیه و جمهوری اسلامی و با عنوان «جمهوی اسلامی، تحقق نظریه تکامل یافته ملاصدرا در فلسفه سیاسی است» در روزنامه فرهیختگان منتشر شد. یاسر حسین پور @Talvihaat
والله خیر حافظا و هو ارحم الرحمین اللهم صل على سيدنا محمد و آل محمد و ادفع عنّا البلاء المبرم من السماء انك على كل شيء قدير
یا رآدَّ یُوسُفَ عَلى یَعْقُوبَ یا کاشِفَ ضُرِّ اَیُّوبَ یا غافِرَ ذَنْبِ داوُدَ یا رافِعَ عیسَى بْنِ مَرْیَمَ وَ مُنْجِیَهُ مِنْ اَیْدِى الْیَهوُدِ یا مُجیبَ نِدآءِ یُونُسَ فِى الظُّلُماتِ یا مُصْطَفِىَ مُوسى بِالْکَلِماتِ یا مَنْ غَفَرَ لِآدَمَ خَطیَّئَتَهُ وَ رَفَعَ اِدْریسَ مَکانا عَلِیّا بِرَحْمَتِهِ یا مَنْ نَجّى نُوحاً مِنَ الْغَرَقِ یا مَنْ اَهْلَکَ عاداً الاْوُلى وَ ثَمُودَ فَما اَبْقى وَ قَوْمَ نوُحٍ مِنْ قَبْلُ اِنَّهُمْ کانُوا هُمْ اَظْلَمَ وَ اَطْغى وَالْمُؤْتَفِکَهَ اَهْوى یا مَنْ دَمَّرَ عَلى قَوْمِ لوُط وَ دَمْدَمَ عَلى قَوْمِ شُعَیْبٍ یا مَنِ اتَّخَذَ اِبْراهیمَ خَلیلا یا مَنِ اتَّخَذَ مُوسى کَلیما وَاتَّخَذَ مُحَمَّدا صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ عَلَیْهِمْ اَجْمَعینَ حَبیبا یا مُؤْتِىَ لُقْمانَ الْحِکْمَهَ وَ الْواهِبَ لِسُلَیْمانَ مُلْکا لا یَنْبَغى لاِحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ یا مَنْ نَصَرَ ذَاالْقَرْنَیْنِ عَلَى الْمُلُوکِ الْجَبابِرَهِ یا مَنْ اَعْطَى الْخِضْرَ الْحَیوهَ وَ رَدَّ لِیُوشَعَ بْنِ نوُنٍ الشَّمْسَ بَعْدَ غرُوُبِها یا مَنْ رَبَطَ عَلى قَلْبِ اُمِّ مُوسى وَ اَحْصَنَ فَرْجَ مَرْیَمَ ابْنَتِ عِمْرانَ یا مَنْ حَصَّنَ یَحْیَى بْنَ زَکَرِیّا مِنَ الذَّنْبِ وَ سَکَّنَ عَنْ مُوسَى الْغَضَبَ یا مَنْ بَشَّرَ زَکَرِیّا بِیَحْیى یا مَنْ فَدا اِسْماعیلَ مِنَ الذَّبْحِ بِذِبْحٍ عَظیمٍ یا مَنْ قَبِلَ قُرْبانَ هابیلَ وَ جَعَلَ اللَّعْنَهَ عَلى قابیلَ یا هازِمَ الاْحْزابِ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فرازهای از دعای مشلول