eitaa logo
تلویحات
247 دنبال‌کننده
219 عکس
89 ویدیو
11 فایل
تلویحات یاسر حسین پور (نام کتابی است از سهروردی) دکتری فلسفه مدرس حوزه و دانشگاه تالیفات: فلاح فلسفه عالم نفس از تشکیک تا وحدت عالیجناب فلسفه (در دست نگارش) https://eitaa.com/YaserHoseinpour Instagram:@Yaser_Hoseinpour Telegram:t.me/Talvihaat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه ای از مناظره امروز در باب اختیار انسان و اراده آزاد سخن ها بسیار است اما قطعا آنچه در تنافی است، قاعده فلسفی ضرورت بالقیاس است. شهید مطهری با استفاده از دو مبنای فلسفی تعدد نوعی نفوس و تشکیک معتقد است اختیار نسبت مستقیم با کمال انسان دارد، آدمی هرچه کامل تر، مختار تر و بالعکس. امروز در این باره به گفتگو نشسته بودیم. یاسر حسین پور @Talvihaat
توحید، به مثابه تصور بی نهایت یا ذهن انسان، ناکام در تصور شریک الباری توحید در حکمت اسلامی، مهمترین لازمه بی نهایت دانستن خداوند، محسوب می شود. توضیح آنکه پس از اثبات واجب الوجود، بی نهایتی او اثبات می شود به بیان دیگر لازمه واجب بودن، بینهایتی است و پس از اثبات بی نهایتی خداوند، توحید ثابت می گردد. در تقریر توحید سه عبارت به کار می رود: یک. خداوند یکتاست و همتایی ندارد. دو. خداوند یکتاست و محال است همتایی داشته باشد. سه. خداوند یکتاست و محال است برای او همتایی تصور کرد. از میان سه تقریر فوق، اولی عوامانه و اشتباه است زیرا شریک الباری را ممکن می داند. دومی دقت بیشتری دارد اما به لحاظ معرفت شناختی، امکان تصور کسی یا چیزی علاوه بر بی نهایت را ممکن میداند. اما سومی معترف است در صورت تصور بی نهایت، عملا امکان تصور غیر وجود ندارد. یعنی اگر خداوند را به بی نهایتی اش تصور کنیم دیگر امکان تصور شریک وجود ندارد. به بیان دیگر در حکمت اسلامی، هر چیزی امکان تصور دارد‌ جز‌ شریک الباری. یعنی شخص دارای توانمندی ذهنی کافی و مبادی فکری، می تواند همه چیز را تصور کند حتی معدوماتی مثل «اسب بالدار» و یا حتی محالاتی همچون «اجتماع نقیضین» ولی «شریک الباری» تنها مورد غیرقابل تصور برای انسان است. زیرا تصور شریک الباری، متوقف بر تصور خداوند بی نهایت است، و تصور بی نهایت امکان تصور هر چیز دیگری را از بین می برد. یاسر حسین پور @Talvihaat
سال نو و تقارن بهار معنویت با بهار طبیعت بر همه شما همراهان عزیز مبارک ارادتمند شما یاسر حسین پور @Talvihaat
اساس تمدن غرب، که این روزها با وضوح بیشتری برای اهل دقت نمایان شده است، نه آزادی، نه الحاد، نه اومانیسم، نه نظم و نه هیچ یک از موارد مشابه است. اساس تمدن غرب، نژادپرستی است. حتی آزادی، اباحه گری و لیبرالیسم هم به دروغ و یا به اشتباه، بنیان تمدن غرب، معرفی شده اند. آزادی غربی نیز هم در تعریف، هم در گستره و هم در ضوابط ریشه در نژادپرستی دارد. و همینطور نظم. و همینطور الحاد. این روزها ماجرای دردناک و شرمنده ساز فلسطین، نمایشگاهی از بنیادی ترین باور تمدن غرب است. افراد به سادگی به طبقات مختلف تقسیم می شوند و البته مدال انسانیت منحصرا بر گردن انسان چشم آبی و مو بلوند غربی قرار می گیرد و آشکارا هر که غیر اوست فاقد هرگونه حقوق انسانی و شهروندی تلقی می شود. پیشتر در یادداشتی اشاره کرده بودم که الهیات این نژاد پرستی، نظریه تکاملی داروین است، که افراد همگی در فرآیند انسان شدن قرار دارند اما فقط یک انسان غربی است که توانسته است این فرایند را به طور کامل طی کند اما مابقی ممکن است طی قرون آتی به انسانیت دست یابند. این در حالی است که در اسلام اساس، توحید و نفی هر گونه طبقه بندی و نژاد پرستی است. همین مسأله اختلاف غرب و اسلام را در بنیادی ترین باور نشان می دهد که هرگز با اصلاحات و غرب گزینی ها قابل رفع و رجوع نیست. یاسر حسین پور @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنچه امروز در علم رخ داده و در واقع انتخاب دانشمندان برای توضیح بهتر روابط بین پدیده هاست، به صورت کامل تر و مترقی تر، چهارصد سال پیش در فلسفه اسلامی توسط ملاصدرا مطرح شد و یکی از اصول اساسی در مسأله علیت را تشکیل داد. ملاصدرا، متاثر از عرفان و شریعت، علیت حقیقی را منحصر در رابطه بین خداوند و مخلوقات تعریف کرد و در توضیح روابط میان سایر پدیده ها از علیت اعدادی سخن گفت. در علیت اعدادی همه چیز مطابق یک الگوی طبیعی و البته شاید حتی فراطبیعی پیروی می‌کند اما حقیقت آن است که آنچه میان آنهاست علیت نیست صرفا فرایند طبیعی روابط ضابطه مند طبیعی و گاه فراطبیعی میان پدیده هاست. یاسر حسین پور @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنچه این روزها در فلسطین میگذرد، رفته رفته انسان را به لحظات ملکوتی «دنیای شما در نظر من از آب بینی بز نیز پست تر است» می رساند. یاسر حسین پور @Talvihaat
طبق آیات ۲۱ تا ۲۳ سوره مبارکه إسرا، راز خوشبختی در دنیا و سعادت در آخرت به ترتیب کدامند؟ @Talvihaat
راز سعادت اخروی و خوشبختی دنیوی.mp3
8.87M
راز سعادت اخروی و خوشبختی دنیوی یاسر حسین پور @Talvihaat
تأثیرات ابن عربی بر حکمت متعالیه.pdf
4.45M
تاثیرات ابن عربی بر حکمت متعالیه دکتر فرشته ندری ابیانه ملاصدرا، علیرغم فاصله چهارصد ساله، عملا شاگرد ابن عربی و مولوی است. حکمت متعالیه، تلفیقی از مکاشفات عرفانی ابن عربی، ذوق شاعرانه مولوی و تفلسف صدرایی است. مولوی نیز، خود به واسطه قونوی شاگرد ابن عربی است. بنابراین ملاصدرا و حکمت متعالیه، بیش از هر کس متاثر از ابن عربی است. این کتاب ارزشمند، مروری اجمالی بر تاثیرات ابن عربی در حکمت متعالیه است. بسیاری از فصول این کتاب، می تواند موضوع یک پژوهش مستقل در قالب کتاب، پایان نامه و یا مقاله قرار گیرد. یاسر حسین پور @Talvihaat
با توجه به آیات ۱۹ الی ۳۴ سوره مبارکه معارج، راه عبور از طبیعت انسانی و دستیابی به فطرت الهی چیست؟ @Talvihaat
راه های رهایی از طبیعت و شکوفایی فطرت.aac
9.61M
راه های رهایی از طبیعت و شکوفایی فطرت یاسر حسین پور @Talvihaat
از حدود دو سال پیش، سه عامل «مشکلات عمیق اقتصادی مردم»، «گسلهای اجتماعی و فرهنگی پیرامون حجاب» و «فقدان مدیریت تاریخی حاج قاسم در جبهه مقاومت» موجب تضعیف کنشها و حتی واکنشهای نظامی مقاومت شد. این امر اخیرا به خصوص پس از طوفان الاقصی، اسراییل و شخص نتانیاهو را به این جمع‌بندی رسانده که در صورت وارد کردن ضربه های سنگین به ایران یا «پاسخ درخوری دریافت نخواهد کرد» یا «وارد جنگ مستقیم با ایران خواهد شد» در جبهه دشمن نکته اول برای همگان خوشایند است و نکته دوم دست کم برای نتانیاهو و همکار احتمالی آینده او یعنی ترامپ، آرزوست. بنابراین اسراییل خود را در شرایط «هم فال، هم تماشا» می بیند. می زند و هر چه پیش آید خوش آید. به لحاظ نظامی این برای اسراییل بهترین موقعیت ممکن و برای ایران، بدترین شرایط ممکن است. و این واقعیت، حتی تلخ تر از فقدان و شهادت فرماندهان ارشد نظامی ایران است. و موجب شده، حتی برخی بیانیه‌های رسمی اخیر صرفا در حد اعلامیه ترحیم و اعلان همدردی و تسلیت دیپلماتیک ساده باقی بماند! و موجب شده، رسانه ها و حتی افکار عمومی و حتی امت حزب الله، دانسته یا نادانسته برای چاره جویی در دام دوگانه غلط «انتقام» یا «صبر استراتژیک» بیفتند و هیچکس حتی به «انتقام استراتژیک» فکر هم نکند. اینکه چاره چیست و چه باید کرد، موضوع این نوشته نیست کمااینکه بر عهده نگارنده نیز نیست. این نوشته صرفا بیان موقعیت فعلی است. یاسر حسین پور @Talvihaat
ظاهرا فهم کلام رهبری در زمینه حجاب هم توسط متدینین و هم برای غیر متدینین خیلی دشواره. دقیقا مثل مسأله وحدت با اهل سنت. ایشون در زمینه وحدت میفرمایند: یک. حق مسلم با تشیع است. دو. قانون مملکت، رسمیت تشیع است. سه. دشمن علاقه مند به ایجاد تنش، دو قطبی و فعال کردن گسل دروغین فرهنگی و اجتماعی در این مسأله است و باید مراقب بود در پازل دشمن عمل نکرد. چهار. اهل سنت معتقد به اسلام و انقلاب هستند. پنج. وظیفه حاکمیت و مردم ترویج و گسترش تشیعه. شش. در عین حال، نه فقط مصلحت موقت، بلکه راهبرد دائمی وحدت و همزیستی مسالمت آمیز همه اقشار جامعه اعم از شیعه و سنی است اما برداشت متدینین مصلحت جویانه است و لذا عملا همراه نیستند حتی اگر همراه هم باشند، همدل نیستند برداشت اکثر غیر متدینین، تکثرگرایانه و کوتاه آمدن رهبری در حقانیت شیعه است و همدل نیستند حتی اگر همراه باشند در مسأله حجاب هم همینه، ایشون می فرمایند: یک. حجاب از ضروریات اسلام است و بی حجابی نه تنها حرام شرعی است بلکه حرام سیاسی هم هست. دو. قانون رسمی مملکت حفظ حجاب همه بانوان معتقد و غیر معتقد است. سه. دشمن علاقه مند به ایجاد تنش، دو قطبی و فعال کردن گسل دروغین فرهنگی و اجتماعی در این مسأله است و باید مراقب بود در پازل دشمن عمل نکرد. چهار. افراد بی حجاب معتقد به اسلام و انقلاب هستند. پنج. وظیفه حاکمیت و مردم ترویج و گسترش حجابه. شش. در عین حال، نه فقط مصلحت موقت، بلکه راهبرد دائمی وحدت و همزیستی مسالمت آمیز همه اقشار جامعه اعم از با حجاب و بی حجاب است. در اینجا هم متدینین معمولا حتی همراه هم نیستند چه برسد به همدل نیستند و لذا عملا کنشهای ما ذیل امر به معروف معمولا موجب دوقطبی و تنش زایی است یعنی همونی که دشمن میخواد. برای فهم کلام رهبری باید با ایشان همدل بود: در عین استواری در عقیده، پافشاری بر قانون و حضور فعال در میدان، نباید رفتاری بر خلاف وحدت انجام شود. چه در بحث شیعه و سنی چه در بحث باحجاب و بی حجاب بنابراین بنده در مسأله حجاب طرفدار هر نظریه ای هستم که سه مورد فوق رو لحاظ کرده باشه و در مقابل مخالف هر نظریه ای که یکی از سه مولفه بالا رو نداشته باشه: شرعیت حجاب قانون حجاب حفظ وحدت اساسا «جمهوری اسلامی ایران» یعنی همین: جمهوریت: قانون اسلامیت: شرع ایران: وحدت حول محور ایران یاسر حسین پور @Talvihaat
پیام به کنگره‌ی جهانی هزاره‌ی شیخ مفید https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=2662 حدود سی و یکسال پیش در چنین روزهایی، «کنگره جهانی هزاره شیخ مفید» برگزار شد. مقام معظم رهبری، طی پیامی به بهانه تبیین وجوه شخصیتی شیخ مفید، با تاکید بر دین عظیم این عالم ربانی بر تاریخ علوم اسلامی، تاریخچه هزار ساله ای از سرنوشت دو علم کلام و فقه در حوزه های علمیه شیعه ارائه کردند. متن فوق، نگاشته تحسین برانگیز ایشان است که شایستگی آن را دارد به عنوان متن درسی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه قرار گیرد. در این نوشتار به طور خاص، نقش بی بدیل شیخ مفید به عنوان «بنیانگذار حوزه های علمیه» در «تثبیت هویت مستقل مکتب اهل بیت»، «بنیانگذاری شکل و قالب علمی صحیح برای فقه شیعه‌ با ابداع علم اصول» و «آفرینش شیوه جمع منطقی میان عقل و نقل در فقه و کلام» مورد توجه قرار گرفته است. یاسر حسین پور @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با توجه به آیات ۱۷ الی ۳۳ سوره مبارکه قلم، حقیقت عذاب الهی چیست؟ @Talvihaat
حقیقت عذاب اخروی.mp3
17.16M
حقیقت عذاب اخروی یاسر حسین پور @Talvihaat
صدق الله و رسوله @Talvihaat
تلویحات
#انتقام_استراتژیک از حدود دو سال پیش، سه عامل «مشکلات عمیق اقتصادی مردم»، «گسلهای اجتماعی و فرهنگی پ
پیشتر گفته شد، دوگانه «انتقام»_«صبر استراتژیک» یک دوگانه غلط و مردود است. انتقام یعنی بازی در پازل نتانیاهو و آغاز جنگ به عنوان رویای مشترک نتانیاهو و ترامپ و صبر استراتژیک یعنی پذیرش ضربات بیشتر. و گفته شد باید در اندیشه«انتقام استراتژیک» بود. انتقام استراتژیک از سویی انتقام و خروج از بی عملی است و علاوه بر آن جلوی ضربات بیشتر را می گیرد و سوی دیگر، منجر به جنگ نمی شود. بنابراین عملیات شب گذشته ایران علیه اسراییل، یک سنجه میدانی مشخص دارد: اگر منجر به جنگ شد، یعنی دچار یک خطای جدی شده ایم و اگر نه، یک انتقام استراتژیک گرفته ایم. حقیقتا برای قضاوت نهایی زود است و باید منتظر روشن شدن ابعاد متعدد ضمائم رسانه‌ای، پدافندی و غیر عامل عملیات دیشب ماند، اما شواهد متعدد و دلگرم کننده ای وجود دارد که عملیات دیشب یک انتقام استراتژیک تمام عیار، شکوهمند و افتخار آفرین بوده است. همچنین باید منتظر اعلام موضع رسمی و تصمیم رهبران دو سمت متخاصم، به عنوان عامل تعیین کننده بود. در هر صورت یکی از عناصر تعیین کننده موفقیت عملیات نظامی دیشب، وحدت کلمه مردم و پشتیبانی آنها از تصمیم نظام است. دست همه پاسداران عزیز انقلاب را بابت رقم زدن چنین افتخاری برای ایران، اسلام و تشیع می بوسم. یاسر حسین پور @Talvihaat
برخی دوستان بابت در زمینه فلسفه به بنده مراجعه می کنند. به همین جهت برخی موضوعات مناسب را برای انجام پژوهش، در سطح مقاله یا حتی پایان نامه و رساله معرفی می کنم: الف) موضوعات مربوط به علم النفس یک. انواع نفس در انسان از دیدگاه فرانکل و استاد فیاضی به مثابه مبنای انسان شناختی نظریه روانشناختی معنادرمانی دو. یگانه انگاری در سه اندیشه ملاصدرا، برگسون و نوخاسته گرایی سه. بررسی تطبیقی نظریات درباره حقیقت عذاب اخروی در دیدگاه حکمای پیش و پس از ملاصدرا چهار. چیستی و هستی امید در حکمت اسلامی پنج. واکاوی تطبیقی حقیقت اراده آزاد در حکمت اسلامی و فلسفه معاصر غرب شش. وجود ذهنی به مثابه فعل انشایی فاعل شناسا و نقش آن در معرفت شناسی هفت. بداهت وجود نفس از ابن سینا تا دکارت هشت. انسان از نگاه یاسپرس و ملاصدرا نه. سعادت انسان در اندیشه حکیمان مسلمان و فلاسفه غرب ده. حقیقت زندگی از نگاه ملاصدرا، نیچه و کرکگور یازده. اصول روان درمانگری در علم النفس صدرایی دوازده. بررسی تطبیقی بقای نفس در اندیشه ابن سینا و انیشتین سیزده. انسان در اندیشه ملاصدرا و هایدگر چهارده. نسبت شاکله قرآنی و شخصیت روانشناختی با تاکید بر مبانی علم النفس صدرایی پانزده. شاکله و ناهشیار روان ب) موضوعات مربوط به هستی شناسی یک. علیت در حکمت متعالیه و فیزیک با تمرکز بر دیدگاه ملاصدرا و لاپلاس دو. بررسی تطبیقی نظریه تداخل وجودی و وحدت شخصی وجود به مثابه تقریر حکیم از نسبت واجب و ممکن با تمرکز بر کتاب عقلانیت شهود آیت الله جوادی آملی سه. ثبات قوانین طبیعت در حکمت اسلامی و فیزیک با تاکید بر آرای ابن سینا، ملاصدرا و انیشتین چهار. بررسی تطبیقی عمده آرای ملاصدرا و اسپینوزا به مثابه مبانی حکمی اسلام و الهیات یهودی پنج. بررسی تطبیقی تشکیک صدرایی و مقولات کانتی به مثابه وجه تمایز حقایق موجود شش. حرکت در اندیشه ملاصدرا، برگسون و هگل هفت. شرور در اندیشه ملاصدرا و پلنتینگا هشت. زمان در اندیشه ملاصدرا و هایدگر نه. حرکت جوهری و ابعاد فرا سه گانه طبیعت در فیزیک معاصر ده. بررسی الهیاتی نظریه تکامل داروین و انفجار بزرگ یاسر حسین پور @Talvihaat
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح علیه اسراییل / این طلیعه فتح است 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه دشمن صهیونیستی، پیام مهمی صادر نمودند . ↙️ متن پیام معظم له بدین شرح است: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی کند «لَا یحتمل الضَّیمَ الا الذَّلِیل» احتمال یعنی تحمل، یعنی زیر بار ظلم رفتن، این بیان نورانی امام آن است که ستم را جز ملت زبون و ضعیف، احدی تحمل نمی کند. ماه مبارک رمضان که ماه قرآن بود، ماه عزیز پرور و عزتّمدار بود، یک؛ فتوحات که قرآن وعده می دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این است. در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾. اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسراییل را ریشه کن می کند و و امثال غزه را نجات می دهد و مقاومت را می پروراند و را با محشور می کند، آن فتح مطلق است . در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد، اما فتح قریب و فتح مبین چرا، اما فتح مطلق ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾ هیچ مقابلی ندارد. این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیافتد، این کارها را دیشب انجام دادند. بنازیم دستی که انگور چید ٭٭٭ مریزاد پایی که در هم فشرد اگر این می است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند. با دست این ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می برد و عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می برد. من مجدداً این بزرگواری را ، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم. غفر الله لنا و لکم والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته ↙️ لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/2563254 📚 پیام تاریخ: 1403/01/26 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra @Talvihaat
🔰 پیام حجت الاسلام و المسلمین یدالله یزدان پناه مدرس فلسفه و عرفان اسلامی در حمایت از پاسخ کوبنده ایران به اسراییل بسم الله القاصم الجبارین 🔻پاسخ دندان شکن و تنبیه پشیمان کننده نیروهای نظامی ایران اسلامی به دشمن صهیونیستی، موجی از شادی در دل ملت های مسلمان پدید آورد و در مقابل این حرکت به‌هنگام و بخردانه در دل دشمنان به ویژه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی رعب فزاینده‌ای را رقم زد. خداوند سبحان را بر این نعمت بزرگ سپاسگزاریم و پیشانی خضوع را بر آستانه آن حقیقت بی‌همتا فرود می‌آوریم و از صمیم دل بر این منّت بی مانند شکر می‌کنیم. 🔻 دشمن صهیونیستی در این رویداد مهم به وضعیتی رسیده است که چه اقدام بعدی جاهلانه را انجام دهد و چه دست از اقدام بردارد، در هر دو صورت سقوط و زوال خود را به شدت نزدیک کرده است و هر دو صورت برای این دشمن شرور و خبیث و کودک کش باخت خواهد بود و این نیز منّت دیگر خدای متعال است. 🔻تمدن غربی با شرارت ذاتی‌اش و مادی گرایی نهادینه‌اش باید منتظر عقب‌نشینی‌های تمدنی وسیعی باشد و ما باید طلعت زیبای تمدن معنوی الهی اخلاقی و اسلامی را شاهد باشیم. 🔻 بنده همچون همه مردم ایران اسلامی بر درایت و شجاعت و حکمت رهبر معظم انقلاب خضوع می‌کنم و نیز دست و بازوی دلاورمردان نظامی این فرزندان حیدر کرار و پیروان علی خیبر شکن را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم. ایامی است که حق سبحانه بیش از پیش جلوه کرده است. 🔻به توفیق الهی ملت مسلمان ایران در پشت رهبر و حکیم فرزانه ایران اسلامی متحد و یک‌دل خواهد بود و هشیارانه از این اتحاد و ایستادگی محافظت خواهد کرد. سید یدالله یزدان پناه 1403.1.26 🆔@Islamicphilosophyir @Talvihaat
تلویحات
#انتقام_استراتژیک از حدود دو سال پیش، سه عامل «مشکلات عمیق اقتصادی مردم»، «گسلهای اجتماعی و فرهنگی پ
مهمترین دستاورد عملیات ایران، خروج از مرحله «هر دو سر باخت» برای ایران به «هر دو سر برد» است حالا برای ما «هم فال است هم تماشا» دیگر این برای ماست که «هر چه پیش آید خوش آید» یاسر حسین پور @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید یک تمدن چگونه بر اساس «طغیان» بنا می شود. طغیان علیه شریعت، طبیعت و سنت. و چگونه، اومانیسم، همان «انسان خدا انگاری» است. و چگونه آزادی مبتنی بر آن در حقیقت یک طغیان واقعی است. یاسر حسین پور @Talvihaat
یکی راز موفقیت تاریخی ایران را هماهنگی دیپلماسی و میدان می داند و دیگری شورای عالی امنیت ملی را عامل اصلی موفقیت. حقیقت آن است که هماهنگی مذکور نیز موفقیت شعام است. بنابراین در ریشه یابی موفقیت، تحلیل ایران بر کیهان رجحان دارد. یاسر حسین پور @Talvihaat