17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ دستاوردهای انقلاب اسلامی در گسترش بین المللی تشیع در آفریقا
🎥 حجتالاسلام والمسلمین ایمانی، مبلغ بین الملل
➖ شیعهشدن بزرگ وهابیون آفریقا؛
➖ همهی خیر از جمهوری اسلامی است!
📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجتالاسلام ایمانی، در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد جاودان: شرکت در راهپیمایی واجبه...
@Tanbiholomah
22.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅نسبت دادهها و ارادهها!
🚫ماجرای شرحبیل که با بمباران اخبار، او را مقابل امیرالمومنین قرار دادند!
🔰ورودیهای مغز حتی اگر اشتباه باشند کار خودشان را میکنند ...
✔️ استاد عابدینی (حفظهالله)
🌐به نقل از کانال حوزه توئیت
@Tanbiholomah
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ انتقال «فناوری مقاومت» به یمن!
📝 یکی از حسنات جمهوری اسلامی
🎥 حجتالاسلام والمسلمین ایمانیمقدم، مبلغ بین الملل
#فناوری_مقاومت
#حسنات_جمهوری_اسلامی
📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجتالاسلام ایمانی، در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ سعه و ضیق مرزهای انقلابیبودن
🖋 صالح رحمتی
🔸 مقدمه
اول:
بسیار روشن است که نباید لباسی برای «انقلابیبودن» دوخت که فقط به قامت برخی بیاید و خیل کثیری از افراد را از دامنه انقلاب بیرون براند.
باید در معنای «انقلابی» سعهی نظری داشت و از تعلق قلبی افراد به اسلام و نظام اسلامی تا رفتار اسلامی را با همدیگر ملاحظه نمود.
دوم:
و این نکته نیز روشن است که نمیتوان مرز معنایی «انقلابی» را چنان فراخ گرفت که هر مرتکب صغیره و کبیرهای را شامل شود.
پس مرز سعهی نظر باید مشخص گشته و دایره انقلابیبودن آنجا بسته گردد؛ که اگر چنین نباشد، در آیندهای نزدیک شاهد رونمایی از همجنسباز انقلابی، رباخوار انقلابی، فاحشه انقلابی و... خواهیم بود.
❓بیحجاب انقلابی، آری یا خیر؟
بعد از این دو مقدمه، سخنی کوتاه درباره تصاویری که در راهپیمایی 22 بهمن منتشر شده و چند دختر کاملا بیحجاب را نشان دادند، بیان میشود:
🔺 کشف حجاب کاملی که این دختران انجام دادند از چند حالت خارج نیست:
1. یا آگاهی از حکم شرعی حجاب و قانون حجاب دارند یا ندارند؟
2. اگر، آگاهی به حکم شرعی و قانون حجاب دارند، یا به قصد سوء، با کشف حجاب کامل به راه پیمایی آمده و تصویر خود را منتشر ساختهاند یا بدون قصد سوء و با حسن اعتقاد به کشف حجاب، به راه پیمایی آمدهاند؟
🔻 و اما درباره احتمالات:
احتمال اول:
ادعای عدم آگاهی از حکم شرعی حجاب و قانون حجاب، نمیتواند ادعای مقبولی باشد. آن هم بعد از چند ماه اغتشاش در کشور در موضوع حجاب. حداقل، در چنین فضایی کسی نمیتواند قاطعانه بگوید هنوز برخی از جوانان از این حکم الهی و قانون حجاب اطلاعی ندارند. ضمن آنکه، گویا برخی از همین دختران، توسط بانوان محجبه مورد تذکر هم قرار گرفتهاند.
احتمال دوم:
اگر کسی آگاهی دارد، لیکن به قصد سوء به راه پیمایی میآید.
شیوه مواجهه با چنین افرادی روشن است و نیازی به بحث ندارد که باید مسئولین مربوطه به آن رسیدگی نمایند.
احتمال سوم:
این احتمال، مهمترین و چالشیترین احتمال است. برخی افراد، مدعیاند همانطور که «حزب الله» در لبنان دارای طرفدارانی بیحجاب است یا انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا طرفدارانی بیحجاب دارد، چه اشکالی دارد بگوییم برخی دختران در ایران، تعلق خاطر به انقلاب اسلامی دارند لیکن نمیخواهند محجبه باشند؛ بلکه میخواهند کشف حجاب نمایند.
✅ در پاسخ میتوان گفت:
➖ تصور اینکه چنین فردی، تعلق خاطر به انقلاب اسلامی دارد، تصوری بعید نیست و میتوان چنین فردی را تصور نمود که اصل نظام اسلامی را میپسندد اما قانون حجاب را نه.
اما همه سخن، درباره «شیوه مواجهه» با این فرد است. آیا صرف اینکه کسی «تعلق خاطر» به نظام داشته، اما به برخی از قوانین آن معترض باشد، توجیهکننده این است که حاکمیت یا نهادهای فرهنگی، در معنای «انقلابی» تجدید نظر کرده و آن را توسعه دهند؟ آیا چنین دیدگاهی به آنجا نمیرسد که دامنه احکام الهی نیز براساس اهواء و امیال، موسع و مضیق گردند؟
➖ یا اینکه رفتار دیگری لازم است؟ باید، چنین فردی را نه درون انقلاب، بلکه در لبه و پرتگاه جدایی از انقلاب اسلامی به حساب آورد و با تذکر و راهنمایی، از او دستگیری کرد. در واقع بجای تجدید نظر در معنای اسلام و انقلاب، موضوعی برای نهی از منکر یا ارشاد پیش آمده است.
➖ براساس این دغدغه، نباید تصاویر دختر مکشفه ای که پرچم جمهوری اسلامی را بر دوش خود گرفته و در راه پیمایی شرکت کرده، وجه تحسین به خود پیدا کند، بگونهای که حتی برخی دختران کم سن و سال هم در اصالت حجاب تردید نمایند. بلکه نیاز است، افراد طبقهبندی گردند: ارزش دختر محجبه کامل انقلابی ابراز شده و نقص کسی که کشف حجاب کامل کرده به صراحت بیان شده و نهی از منکر گردد.
🔺 البته، همه اینها، در صورتی است که، تعلق خاطر چنین افرادی به اسلام و انقلاب، مفروغ عنه گرفته شده باشد. در غیر این صورت، مجال تردید در تعلق خاطر ایشان هم وجود دارد. چرا که آنها با چشمان خود دیدند این نظامی که آنها به آن تعلق دارند، در همین سنگر حجاب، جنگید و دیدند که دشمن از همین ناحیه، فروپاشی نظام اسلامی را آغاز کرده است. پس، بهتر نیست با التزام به حجاب، همان نظام را یاری نمایند؟ و چگونه تعلق خاطری است که همنوا و همصدا با جبهه دشمن است؟ درحالیکه، بسیار بانوانی بودند که در همین اغتشاشات به دلیل تعلق خاطر به نظام اسلامی و رهبری، پوشش خود را حتی تصحیح کردند.
✅ خلاصه کلام:
نباید از چنین رفتارهایی قبحزدایی شده و با توسعه نفسانی در معنای «انقلابی»، هم اسلامزدایی از ماهیت انقلاب گردد و هم دلدادگان به اسلام را ناامید نمود و هم زمینه برای تحقق صورتهای اقبح دیگر به نام انقلابیبودن فراهم آید.
#حجاب
#مرز_انقلابی_بودن
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫 #ببینید | جرم کدام یک بیشتر است، قتل یا اهانت به پیامبر؟
🗓به مناسبت ۲۵ بهمن، سالروز حکم تاریخی امام خمینی قدس سره مبنی بر ارتداد سلمان رشدی
📱 @mesbahyazdi_ir
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ انجمن حجتیه و پارادوکس رفتاری
🎥 حجتالاسلام والمسلمین ایمانیمقدم، مبلغ بین الملل
#انجمن_حجتیه
📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجتالاسلام ایمانی، در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ایمان ابوطالب(ع) از دیدگاه اهلبیت (علیهمالسلام)
🖋محمد جعفر طبسی
🔸بیست و ششم ماه رجب بنا به نقل صاحب کتاب جنّات الخلود، سالروز رحلت شیخ الصحابه و عموی رسول خدا(ص) حضرت ابوطالب(ع) است.(ص۱۶؛ منیة الراغب فی ایمان ابیطالب(ع)، محمدرضا طبسینجفی(ره)، ص۲۰۳)
🔹این شخصیت مظلوم و بزرگ تاریخ اسلام، خدمات زیادی را به پیغمبر اکرم(ص) انجام داد و حامی بسیار بزرگی برای آن حضرت(ص) بود. یکی از مباحث جنجالی درباره آن شخصیت مظلوم، ایمان اوست که از دیرباز مورد بحث و گفتگو بوده است. در این یادداشت کوتاه نیمنگاهی به بر اثبات ایمان او از دیدگاه ائمه اطهار(ع) میاندازیم.
🔸پیش از آن جا دارد به بیان جناب احمد بن حنبل اشاره کنیم(فضائل الصحابة، ص۲۵۸) وی به سند خود از انس بن مالک صحابی پیامبر(ص) نقل میکند: «وقتی ابوطالب بیمار شد و در همان مریضی از دنیا رفت، شخصی را نزد رسولخدا(ص) فرستاد و درخواست کرد تا آن حضرت(ص) شفایش را از خداوند بخواهد. «ادع ربّک أن یشفینی» واقعا اگر ابوطالب(ع) مؤمن نبود، چگونه چنین درخواستی از خداوند میکند؟!
🔹مرحوم طبرسی(م سده۶ق) صاحب تفسیر ارزشمند مجمعالبیان، میگوید: «قدثبت اجماع اهلالبیت(ع) علی ایمان ابیطالب(ع) و اجماعهم حجّة لأنّه احدالثقلین اللذین امر النبیّ(ص) بالتمسّک بهما» «بر ایمان ابوطالب(ع) اجماع اهل بیت(ع) وجود دارد. اجماع ایشان از آن جهت که یکی از ثقلینی هستند که پیامبر(ص) به تمسّک کردن به آنها دستور داده، حجّت است» (مجمع البیان، ج۴، ص۴۴۴) این اجماعی که این مفسّر توانا به آن اشاره کرده، بسیار دقیق و مهمّ است. زیرا از هیچیک از ایشان(ع) درباره مؤمن نبودن ابوطالب(ع) حتّی یک روایت ضعیف، نقل نشده است. بیتردید اهلبیت(ع) به دلیل حدیث ثقلین، عِدل و همسنگ قرآنکریم هستند.
🔸علّامهمجلسی(ره) روایتی را نقل میکند که از امامسجّاد(ع) درباره ایمان ابوطالب(ع) سؤال شد. فرمود: «آری مؤمن بود» گفتند: «اما برخی گمان میکنند که کافر بود. آن حضرت(ع) فرمود: «شگفتا! آیا به ابوطالب(ع) طعنه میزنند؟ یا به رسولخدا(ص)؟ در حالی که خداوند نهی نمود که زن مومن همراه و همسر کافر باشد. بیتردید فاطمه بنت اسد همسر ابوطالب(ع)ـکه از زنان با ایمان و با سابقه درخشان بودـ با همسرش(ع) زندگی کرد تا آنکه ابوطالب(ع) از دنیا رفت.(بحارالانوار، ج۳۵، ص۱۱۵)
🔸مجلسی(ره) در روایتی دیگر، از ابوبصیر از امام باقر(ع) نقل کرده که فرمود:«ابوطالب(ع) مسلمان و مؤمن از دنیا رفت. شعر او در دیوانش بر ایمان او دلالت میکند.»(مات ابوطالب بن عبدالمطلب(ع) مسلما مؤمنا...»(همان، ص۱۱۷) نیز در روایتی دیگر نقل کرده که ابانبن محمّد به امامرضا (ع) نامه نوشت و پرسید: «فدایت شوم! من به ایمان ابوطالب(ع) تردید دارم. آن حضرت(ع) در پاسخ نوشتند: «اگر به ایمان ابوطالب(ع) اقرار نکنی، سرانجام و بازگشتگاه تو دوزخ خواهد بود.»(إن لمتقرّ بإیمان أبیطالب(ع)...»(همان، ص۱۱۰)
✅نتیجه آنکه دیدگاه و گفتار و کردار عترت پیامبر(ص) مانند قرآن حجّت و معتبر است. در مسأله مهمّی همچون «ایمان ابوطالب(ع)» باید نظر اهلبیت(ع) را میزان و فصلالخطاب قرار دهیم. آنچه از روایات ائمّهاطهار(ع) نقل شده، نشان میدهد که ایشان بر مؤمن بودن حضرت ابوطالب(ع) تأکید و اتفاق نظر داشتهاند.
🌐 به نقل از کانال غدیر خم
@Tanbiholomah