🎙 #کلیپ_صوتی | امام صادق علیهالسلام و داعیه تشکیل حکومت اسلامی
🎧 بشنوید👇
❇️لطفا ذائقه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) را تغییر ندهید
🖋 مرتضی صادقی
🔹چند سال قبل از این، وقتی ورود اشعار و سبکهای دور از شأن اهل بیت (علیهم السلام) به مداحیها دلگیرمان میکرد، فکرش را نمیکردیم به زودی موسیقی به صورت گسترده وارد فضای تولید و انتشار مداحی شود.
مدتی بعد از آن، وقتی کمکم موسیقیهای ملایم وارد کلیپهای مداحی شد درد آور بود پیش بینی کنیم که موسیقیهای نسبتا تند و ضربدار در کنار ذکر اهل بیت (علیهم السلام) قرار بگیرند.
🔹هنوز زمان زیادی از محقق شدن آن پیشبینی نمیگذرد و در حالی که غصه این فقره در دلمان هنوز تازه است، خبر میرسد به مناسبت بزرگداشت اسوه عفت و حیا فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در شهر مقدسش جلسه مولودی برگزار میکنند و دختران و زنان با چادر مقابل مداح مرد جوان هلهله میکنند و بالا و پایین میپرند و دست میزنند و از صدا و سیما هم این دستاورد بزرگ پخش میشود.
⁉️آیا راه و رسم تبلیغ دین این است؟
آیا شیوه ترویج سبک زندگی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اینگونه است؟
آیا روش بالا نگهداشتن پرچم عفت و حیایی که زینب کبری (سلام الله علیها) تا پای جان برای برافراشته ماندنش جنگید، اینچنین است؟
آیا مسیر تربیت دختران طبق الگوی زندگی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) از این مجالس عبور میکند؟
♨️ برادر و خواهری که دغدغه تبلیغ دین و حفظ انقلاب را داری!
حجاب بدون حس درونی حیا و بدون رفتار عفیفانه، مثل چوبی است که گرچه در ظاهر محکم است ولی در باطن موریانه آن را میخورد و درحال پوک شدن است.
خالی کردن مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام) از سبک زندگی آنان یعنی سم مهلک برای دینداری مردم، یعنی آلوده کردن پاکترین آب حیات بخش و کج کردن مستقیمترین مسیر هدایت.
شهد شیرین مرام اهل بیت (علیهم السلام) بدون یک کلمه کم یا زیاد برای تولید عسلی که به ذائقه مخاطب گوارا باشد، کافی است و نیاز به اختلاط و التقاط و تقلید از راه و روش این و آن ندارد.
✅پس لطفا ذائقه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) را تغییر ندهید.
#مداحی
#ذائقه_غلط
https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خرمشهر را خدا آزاد کرد.
❇️آیتالله خامنهای(مدظله العالی)
خرمشهرها در پیش است....
https://eitaa.com/Tanbiholomah
🔻ولادت پربرکت امام رافت و مهربانی حضرت رضا علیه السلام بر امام زمان و همه محبین مبارک باد.
https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️اندیشه «حکومت اسلامی»
🖋 صالح رحمتی
🔹در روزهای تبعید، پرسشهای متنوعی از امام راحل صورت گرفته و ایشان پاسخهایی مهم و قابل توجهی داده اند. بخشی از این پرسشها، ناظر بر طرح ایشان بعد از براندازی رژیم پهلوی است. در این یادداشت، نمونههایی از این پرسشها و پاسخها گزارش میشود:
⁉️پرسش اول
[برنامه سياسى شما چيست؟ آيا میخواهيد كه رژيم را سرنگون سازيد؟ به جاى اين رژيم، چه نوع رژيمى را برقرار خواهيد كرد؟]
- كمال مطلوب ما ايجاد يك دولت و حكومت اسلامى است؛ مع ذلك نخستين اشتغال حاضر ما سرنگون كردن اين رژيم خودسر و خودكامه است. در مرحله اول بايستى قدرتى به وجود آوريم كه به احتياجات اساسى مردم پاسخ دهد.
[مقصودتان از حكومت اسلامى چيست؟ آنچه از اين تعبير، خود به خود، به ذهن مىآيد امپراتورى عثمانى و يا عربستان سعودى است]
- تنها مرجع استناد براى ما، زمان پيغمبر و زمان امام على است.(۱)
⁉️پرسش دوم
سؤال: [هفته گذشته كه من و ديويد پرمن، به پاريس رفتيم، آيت الله خمينى در مصاحبهاى براى بخش فارسى بى. بى. سى. توضيحات بيشترى در اين باره داد]
جواب: بايد اين رژيم برچيده بشود و پس از آن، با يك رفراندم عمومى، شخصى روى كار بيايد براى حكومت موقت؛ و به آراى عمومى رجوع بشود براى تشكيل يك مجلس؛ و تمام احكامى كه از مجلس بگذرد و تمام مسائلى كه در مجلس بگذرد، آن مسائل مطابق با اتكاى به ملت است. و تغيير، يك تغيير طبيعى است از يك حكومت و سلطنت غير قانونى به يك حكومت و رژيم قانونى.
[آقا ممكن است توضيح بفرماييد كه مقصود از حكومت اسلامى جمهورى اسلامى چيست؟ و عده زيادى در ايران گفتند كه مىخواهيم برگرديم به قانون اساسى ايران؛ در اين مورد ممكن است توضيحاتى لطف بفرماييد؟]
- برگشت به قانون اساسى، همان برگشت به رژيم سلطنتى منحط است كه امرى است كهنه شده و ارتجاعى؛ و اين قابل برگشت نيست. و اشخاصى كه مىگويند مىخواهيم برگرديم در اقليت واقع هستند؛ و تمام ملت از سرتاسر كشور فرياد مىزنند كه ما حكومت اسلامى مىخواهيم. و اما رژيم اسلامى و جمهورى اسلامى، يك رژيمى است متكى بر آراى عمومى و رفراندم عمومى و قانون اساسى اش قانون اسلام و بايد منطبق بر قانون اسلام باشد؛ و قانون اسلام مترقى ترين قوانين است، و قانون اساسى آن مقدار كه مطابق با اين قانون مترقى است آنها بر جاى خود باقى مىماند و آن مقدار كه مخالف با اين است- به حكم خود قانون اساسى- قانونيت ندارد؛ و بسيارى موادش، موادى بوده است كه با سرنيزه تحميل شده است و آنها بايد ساقط بشود.(۲)
⁉️پرسش سوم
[حضرت آيت الله خواهان سرنگونى رژيم سلطنتى موجود و جانشين شدن يك جمهورى هستيد. چه نوع جمهورى در نظر داريد؟ مثل سيستم امريكايى يا فرانسوى.]
- ما خواهان استقرار يك جمهورى اسلامى هستيم و آن حكومتى است متكى به آراى عمومى. شكل نهايى حكومت با توجه به شرايط و مقتضيات كنونى جامعه ما، توسط خود مردم تعيين خواهد شد.(۳)
⁉️پرسش چهارم
[دولت پيشنهادى شما چگونه خواهد بود و چه كسى آن را اداره خواهد كرد؟]
- راجع به چگونگى دولت و رژيم، پيشنهاد ما جمهورى اسلامى است و چون ملت، ملت مسلم است و ما را هم خدمتگزار خود مىداند، از اين جهت حدس مىزنيم به پيشنهاد ما رأى دهد. ما از طريق رفراندم با ملت، يك جمهورى اسلامى تشكيل مىدهيم. و اما شخص؛ اين تابع آراى مردم است و الآن شخص معينى در نظر نيست.(۴)
ادامه در فرسته بعد👇👇👇
ادامه از فرسته قبل 👆👆👆
✅جمع بندی
مواردی که حکایت از طرح و برنامه حضرت امام برای آینده انقلاب مردم ایران باشد، متعدد است. در این موارد، به وضوح ایشان از «حکومت اسلامی» سخن میگویند؛ حکومتی با هدف تحقق احکام الهی و باتکیه بر آراء مردم مسلمان ایران شکل. امام راحل تصریح دارد که، چون مردم ایران مسلمان هستند، پس بعد از سرنگونی رژیم پهلوی، حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی را خواهند ساخت. فلذا، طرح تشکیل حکومت اسلامی بر دو پایه استوار است: هدایت از ناحیه امام و همراهی مردم، و این حکومت، تحمیل از بالا به پایین نیست.
برای بقاء حکومت اسلامی به همین معنا، باید دو عنصر هدایت امام جامعه و همراهی مردم با او، استمرار پیدا کند. و این امر، نیاز به آن دارد که فضای عمومی جامعه، فضایی دینی و اسلامی باشد تا؛ مقتضی برای هدایت امام جامعه فراهم گردد و مردم مسلمانی هم باشند که متمایل به اسلام و حکومت اسلامی باشند.
و از همین موقف روشن میشود که؛ چرا برخی اصرار دارند تا به هر صورتی که شده، رویگردانی مردم از دین را اثبات نمایند؟
-------------------
۱.مصاحبه [با لوسين ژرژ درباره مسائل سياسى و اجتماعى ايران]. ۴ ارديبهشت ۱۳۵۷/ ۱۶جمادى الاول ۱۳۹۸
۲.مصاحبه [با خبرنگاران درباره آينده حكومت اسلامى]. ۲۰ مهر ۱۳۵۷/ ۹ ذى القعدة ۱۳۹۸
۳.مصاحبه [با خانم اليزابت تارگود درباره وضع سلطنت]. ۱۰ آبان ۱۳۵۷/ ۲۹ذى القعدة ۱۳۹۸
۴.مصاحبه [با تلويزيون «سى. بى. اس» امريكا درباره سخنرانى شاه و تغيير دولت]. ۱۵آبان ۱۳۵۷/ ۵ذى الحجه ۱۳۹۸
#امام_خمینی
#حکومت_اسلامی
https://eitaa.com/Tanbiholomah
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠پاسخ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی به شش سوال درباره مبانی حکومتی حضرت امام خمینی(ره)
1️⃣حکومت از منظر امام خمینی...؟
2️⃣مبنای امام راحل درباره حکومت چه آثاری دارد؟
3️⃣آیا دین از منظر امام راحل در عرض حکومت است...؟
4️⃣حقیقت غدیر و ولایت از نگاه امام خمینی...؟
5️⃣جوهر، حقیقت و روح حکومت از منظر امام خمینی...؟
6️⃣اسلام بدون حکومت از منظر امام راحل....؟
#الاسلام_هوالحکومه
🌐کانال دیدگاهها و اندیشههای آیت الله فاضل لنکرانی
@j_fazel_lankarani
https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️ وقتی فردیت نیچه و یونگ با فردگرایی اشتباه گرفته میشود
🖋 دکتر حمید رفیعیهنر؛ روانشناس و عضو هیئت علمی
🔸 چندی پیش قطعه کلیپی از جناب آقای دکتر خدایاری فرد، منتشر شد که ظاهرا در جمع تعدادی از فرهیختگان شهر شیراز ارائه شده است.
در آن بخش؛ ایشان به لزوم کنار گذاشتن چیزی که آن را «حجاب اجباری» مینامند تأکید میکند و به حاکمیت جمهوری اسلامی توصیه میکند به منظور حفظ سلامت روان جامعه لازم است این قانون برداشته شود و زنان به انتخاب خود با حجاب یا بدون حجاب در انظار ظاهر شوند!
🔺 توجیه علمی ایشان برای این تجویز؛ لزوم «خود بودن» افراد است. ایشان میگویند: «کسی که بدون حجاب بیرون میآید و یا کسی که با حجاب ظاهر میشود این «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع مفیدتر است. بهجای اینکه خودمان را طوری تغییر دهیم و چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم... .» بعد به مسئولین توصیه میکنند «بهعنوان یک نمونه آزمایشی بگذارید «حجاب اجباری» در شهر شیراز برداشته شود و هیچ کس هیچ فشاری را وارد نکند!»
❓اما سؤالی که پیش میآید این است که بازگویی سخنان فردریک نیچه و کارل یونگ در بیش از یکصد سال پیش در جامعه اروپا که نتوانست درستی و کارآمدی خود را اثبات کند و حتی نتوانست سلامت روان خود آنها را حفظ کند (به زندگینامه نیچه مراجعه کنید) الان دقیقا چه سودی برای جامعه ایرانی ما دارد؟
بله!
آنچه ایشان بهعنوان ایده روانشناختی خود در حال بیان بوده؛ و اصرار بر آن دارند «دقیقا» کلام نیچه؛ فیلسوف آلمانی و بعدها؛ یونگ؛ روانتحلیلگر سوئیسی در ضرورت «فردیت» و «خود بودن» جهت حفظ سلامت روان است؛ و تقریبا هیچ چیز جدیدی بدان اضافه نشده است!
🔻 به مطالب ذیل توجه کنید:
➖ نیچه در یکی از آثار خود ادعا میکند سلامت روانی نه در گروهها، بلکه در انسانهای منحصربهفرد و برتر که شهامت «خود بودن» را دارند وجود دارد (Nietzsche 2003)
➖ و یونگ در کتاب «روابط بین ایگو و ناهشیار» (1928) نوشت «در نظر گرفتن کافی خصوصیات خود، بجای سرکوب آنها، برای عملکرد اجتماعیِ بهتر، مفیدتر است». یونگ اغلب از نیچه نقل میکرد که «آن چیزی شو که هستی!»:
Become what you are!
🔺 در چرایی تکرار تحلیلهای شخصی (و نه یافتههای علمیِ) این اندیشمندان توسط یک استاد ایرانی صحبتی نیست؛ امّا ای کاش، حال که قرار است جامعه اسلامی ما نسخهپیچ تجویزهای نیچه و یونگِ قرن نوزده اروپا شود؛ لااقل تمام ایدههای آنها، و نه صرفا بخشی از آن مورد توجه قرار میگرفت!
🔻 نیچه و یونگ در جریان تبیین شخصیت آدمی سه مفهوم جمعگرایی، فردگرایی، و فردیت را از هم مجزا کردهاند. از نظر آنها همراهی با گرایشها و خواستههای جمعی (یعنی سازگاری با جامعه) همواره نمیتواند مفید و یا حتی اخلاقی باشد؛ بلکه لازم است فرد به تفرد یا فردیت خود توجه کرده یعنی به نیروها و انگیزههای درونی خود نیز توجه کند؛ نیروهایی که میتواند مثبت یا منفی باشد و به جای تلاش برای حذف یا ترکیب آنها، همچون یک بوم نقاشی، رنگهای مختلف را در کنار هم بپذیرد؛
امّا موضوع مهمی که یونگ بدان توجه کرده (ولی استاد محترم آن را رها کرده) این است که در کنار این؛ فرد باید مراقب باشد گرفتار پدیده «فردگرایی» نشود! فردگرایی یعنی بیتفاوتی و تحقیر هنجارهای جامعه!
از منظر یونگ بین فردیت و فردگرایی تفاوت وجود دارد: «فردگرایی به معنای تأکید و اهمیت دادن عمدی به برخی ویژگیهای مفروض شخصی به جای ملاحظات و تعهدات جمعی است» (یونگ 1928: 267).
یونگ میگوید «سوژه خود بودن، منفرد بودن، یا فردیت باید چیزی را به نفع جامعه تولید کند و تا زمانی که هیچ ارزش مثبتی ایجاد نکند، به صورت یک حالتِ (رشد نایافته) باقی میماند». از نظر او فرد بهعنوان یک حد وسط بین خودیت و سازگاری با جامعه تلقی میشود، از این رو فرد نمیتواند از سازگاری با جامعه دست بکشد؛ زیرا طبق باور یونگ در دنیای روانی فرد، از قبل، یکسری عناصر جمعی (بهعنوان کهن الگو) وجود دارند که امکان سازگاری با جامعه را فراهم میکند.
♨️ آقای دکتر خدایاری عزیز! آنچه شما در حال ترویج آن هستید «فردگرایی» یونگ است و نه «فردیت یافتگی» او!
تجویز کنار گذاشتن حجاب یعنی تشویق جامعه به زیر پا گذاشتن هنجارهای جامعه؛ یعنی سوق دادن افراد به فردگرایی و نه تفرد روانشناختی! یعنی اهمیت دادن به خواستههای خود و تحقیر هنجارهای اجتماع؛ نه پذیرش نیروهای متعدد در دنیای درون!
تفرد روانشناختیِ یونگ قرار است فرد را به این مرحله برساند که ضعفها را در کنار قوتهای خود ببپذیرد؛ نه اینکه قوتهای جامعه را زیرپا بگذارد!
♨️ ای کاش لااقل همچون نیچه به مفاخر ایران زمین(حافظ و سعدی) توجه میکردید و مثل همیشه برای تداوم فرهنگ اصیل ایرانیِ خودمان تلاش میکردید!
دوست دارم که بپوشی رخ همچون قمرت
تا چو خورشید نبینند به هر بام و درت( سعدی شیرازی)
#حجاب
@Tanbiholomah