eitaa logo
تنبیه الأمة
2.4هزار دنبال‌کننده
170 عکس
72 ویدیو
19 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @MohamadMahdi63
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 بشنوید از مهاجرین 🎙 شما صدای محمّـد حامد ابو وَرد، دانشجوی اهل غزه را می‌شنوید. 🎞 کاری از طلبه مدیا 🎥 @Talabeh_Media
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 محبت مردم غزه به اهل بیت چطور است؟ 🕌 در مساجد چه می‌گذرد؟ 🎙 از زبان یک دانشجوی غزه‌ای مقیم تهران بشنوید! 🎞 کاری از طلبه مدیا: 🎥 @Talabeh_Media
29.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷دوره تخصصی فقه المقاومه ویژه طلاب سطوح عالی، خارج و اساتید حوزه در سالن همایش های دارالشفاء همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره، برگزار می گردد. ✅ اساتید گرانقدر حضرات آیات و حجج اسلام محسن اراکی، سید محمد علی مدرسی یزدی، محمد جواد فاضل لنکرانی، احمد مبلغی، محمد قائنی نجفی و مجتبی عبدخدائی 🧭زمان: پنجشنبه 4 آبان ماه صبح و عصر برگزار می گردد. 💠 طلاب محترم سطوح عالی، خارج و اساتید می توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان در این دوره ثبت نام نمایند. http://reg.ismc.ir/rules/401 ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه @ejtemaievasiasi
🔷دوره تخصصی فقه المقاومه ویژه طلاب سطوح عالی، خارج و اساتید حوزه در سالن همایش های دارالشفاء همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره، برگزار می گردد. ✅ اساتید گرانقدر حضرات آیات و حجج اسلام محسن اراکی، سید محمد علی مدرسی یزدی، محمد جواد فاضل لنکرانی، احمد مبلغی، محمد قائنی نجفی و مجتبی عبدخدائی 🧭زمان: پنجشنبه 4 آبان ماه صبح و عصر برگزار می گردد. 💠 طلاب محترم سطوح عالی، خارج و اساتید می توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان در این دوره ثبت نام نمایند. http://reg.ismc.ir/rules/401 ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه @ejtemaievasiasi
نکوداشت معلم مقاومت مرحوم علامه محقق آیت الله سید جعفر مرتضی العاملی زمان: پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ مکان: قم سالن همایش دارالشفاء @Tanbiholomah
🔰موضوعات اساتید: ۱. استاد مبلغی: موضوع شناسی فقهی مقاومت فلسطین ۲. استاد فاضل لنکرانی: نظریه جهاد ذبی ۳. استاد مدرسی:حمله مقاومت به مناطق مسکونی در اراضی اشغالی و مسأله نهی از قتل نساء و صبیان در جنگ براساس فقه شیعه و اهل سنت ۴. استاد قائنی نجفی: پیامدهای فقهی رضایت به ظلم و معصیت دیگران ۵. استاد عبدخدایی: چیستی فقه مقاومت و ابعاد آن @Tanbiholomah
دوره علمی فقه المقاومه هم اکنون سالن اجتماعات دارالشفاء ارائه استاد مدرسی یزدی موضوع: حمله به مناطق مسکونی در اراضی اشغالی و مسأله نهی از قتل نساء و صبیان در جنگ براساس فقه شیعه و اهل سنت @Tanbiholomah
شروع ارائه استاد قائنی موضوع: پیامدهای فقهی رضایت به ظلم و معصیت دیگران @Tanbiholomah
دوره تخصصی هم اکنون با ارائه حضرت آیت الله قائنی. پخش زنده کنفرانس فقه المقاومه آدرس لینک http://livehowzeh.ir/tv با سخنرانی اساتید معظم حوزه های علمیه پنجشنبه ۴ آبانماه ۱۴۰۲ ساعت۸:۱۵صبح. دارالشفا _ قم ۴ آبان ۱۴۰۲ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/ejtemaievasiasi @Tanbiholomah
دوره تخصصی هم اکنون با ارائه حضرت آیت الله فاضل. موضوع: جهاد ذبی پخش زنده کنفرانس فقه المقاومه آدرس لینک http://livehowzeh.ir/tv با سخنرانی اساتید معظم حوزه های علمیه پنجشنبه ۴ آبانماه ۱۴۰۲ ساعت۸:۱۵صبح. دارالشفا _ قم ۴ آبان ۱۴۰۲ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/ejtemaievasiasi @Tanbiholomah
🔰برنامه ها ۶:۳۰ تا ۶:۴۵ قرآن و مجری ۷ تا ۸ استاد مبلغی ۸:۱۵ تا ۹:۱۵ استاد مدرسی ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ استاد قائنی نجفی ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۴۵ استاد فاضل لنکرانی ۱۴ تا ۱۵ توسل به اهلبیت علیهم السلام سخنرانی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی ۱۵:۱۵ تا ۱۶:۱۵ استاد عبدخدایی ٣٠:۱۶ تا ۱۷:۳۵ یادبود علامه سیدجعفر مرتضی العاملی @Tanbiholomah
🔰به اطلاع مخاطبین عزیز می‌رسانیم که با همکاری دفتر سیاسی‌اجتماعی حوزه‌های علمیه، بزرگداشت مدافع امنیت طلبه بسیجی در ضمن مراسم هیأت انصارالمهدی عجل‌الله‌فرجه برگزار خواهد شد. @ansarolmahdi_aj
گویا حملات زمینی رژیم اشغالگر به غزه شروع شده است. سلاح مومن دعاست. هفته قبل، با یکی از شیعیان غزه که پدرش از مبارزین اونجا بود گفتگویی داشتیم. حرفهای مختلفی زد. در آخر ازشون پرسیدیم از ما چکار میاد. گفت دعا و دعا دوستان دست به دعا وتوسل بردارید اللهم انصر الاسلام و اهله و اخذل الکفر و اهله بحق محمد و آله الطاهرین 🤲 @Tanbiholomah
ختم 14 هزارصلوات هدیه به روح مطهر مادر حضرت حجت عجل الله فرجه الشریف جهت گشایش و فرج در امور مسلمین و نابودی زودتر رژیم اشغالگر عدد مورد نظرتان را به ادمین اطلاع دهید @mohamad26263 @Tanbiholomah
[001] [00003] قائنی.mp3
15.09M
❇️ صوت ارائه اساتید دوره فقه المقاومة 🎙 پیامدهای فقهی رضایت به ظلم و معصیت 👤 استاد قائنی نجفی 📝 جنگ قواعدی دارد: 2:45 📝 رضایت به گناه خودش یک گناه است: 6:38 📝 حد رضایت به گناه (مثل قتل مظلومین) چیست؟ + مستندات روایی 9:50 📝 مجازات راضیان به ظلم، حد است یا قصاص؟! 22:58 📝 منظور از «رضایت» به ظلم و معصیت چیست؟ 26:13 📝 قدر متیقن از «رضایت»: 29:46 📝 روایات اجرای حد «راضی به ظلم» اختصاص به ظهور امام زمان ندارند 33:40 📝 رضایتی که موجب ارتداد و کفر و جاری شدن حد قتل می‌شود 45:32 📝 حکم نیروی نظامی کشوری که اعلام حمایت از قتل و غارت نیروی نظامی کشور دیگری (مثل اسرائیل) کرده است 49:00 ✔️دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
استاد مبلغی نهایی - Copy.mp3
13.65M
❇️ صوت ارائه اساتید دوره فقه المقاومة 🎙 موضوع‌شناسی فقه‌المقاومة 👤 استاد مبلغی ➖ مقدمات مباحث موضوع شناسی: ماهیت موضوع‌ و ایستگاه اول اجتهاد: 2:15 فهم مرحله‌ی استجداد: 5:52 اتساع مفهومی: 14:15 تعین‌بخشی: 20:40 ➖ موضوع شناسی فقه مقاومت: چهار مؤلفه اصلی: 1️⃣ مقاومون: 24:15 2️⃣ مقاومت در برابر چه کسانی؟ 32:50 3️⃣ جهت مقاومت 34:28 اخراج مسلمین از سرزمین ➖نسل‌کشی ➖توسعه‌طلبی ➖استضعاف ➖اهانت به مقدسات ➖ هدم آثار اسلامی ➖ منع از عبادت ➖ بی‌رحمی ➖ قتل زنان و کودکان 4️⃣ نوع مقاومت 49:50 ✔️دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
نهایی مدرسی یزدی.mp3
14.04M
❇️ صوت ارائه اساتید دوره فقه المقاومة 🎙 قتل نساء و صبیان در جنگ 👤 استاد سیدمحمدعلی مدرسی یزدی در منابع خاصه و عامه: نهی از قتل نساء و صبیان 9:06 بررسی روایاتی که امکان تقیید دارند 26:30 فتوای اهل سنت (شافعی) 39:22 مقتضای اصلی عملی 44:18 «تشکیل حکومت اسلامی» از مقدمات دفاع از مسلمین است 48:17 ✔️دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
AudioCutter_j-040 1402-08-17 olum qoran.mp3
490.3K
فرمایشات آیت الله جوادی آملی در مورد جنایات غزه رژیم صهیونیستی از فرعون بدتر است. مقایسه رژیم صهیونیستی با حرمله ملعون @Tanbiholomah
۸ توصیه مقام معظم رهبری به طلاب 1⃣ اوّل این‌که درس خواندن را جدّی بگیرید... درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد پایه اصلی است؛ بدون آن هیچ نقشی نمیتوانید ایفا کنید، یا درست نمیتوانید ایفا کنید. نقش‌آفرینی غلط، از نقش‌آفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است. 2⃣حفظ زى طلبگی است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: پارسایی با عزّت، و نظم در تحصیل و زندگی... طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و قناعت، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است. 3⃣ باید اخلاق اسلامی را، هم بشناسیم - همه‌مان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.  4⃣ از لحاظ علمی و همچنین از لحاظ سیاسی، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید... این‌طور نباشد که طلبه‌ی جوان در مواجهه‌ی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود بلرزد و احساس ضعف و وحشت کند. 5⃣ من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، غیرت دینی، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم این‌که از لحاظ سیاسی عصبی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند. توصیه‌ی من این است که نگذارید. 7⃣ به برادران عزیز در حوزه‌ی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئه‌ی جدایی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.  8⃣ در ارتباطات خود با مردم، اصل نرمش و تواضع و مدارا و درعین‌حال اثرگذاری و تبلیغ و هدایت را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزه‌ی علمیه و فضلای حوزه‌های علمیه همین است که بتوانند دل مردم را جلب کنند و فکر مردم را تحت تأثیر سخن هدایت‌آمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد. ۱۳۷۹/۰۷/۱۴ (به نقل از کانال منور) @Tanbiholomah
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 آیا همه زمین‌های توسط صهیونیست‌ها خریداری شد؟! 💰اسرائیلی‌ها چند درصد از زمین‌های فلسطین را خریدند؟ 🤔🧐 اگر مهاجران به یک کشور، زمین‌های آن را بخرند؛ مالک کشور می‌شوند؟! 🎙 مجموعه مصاحبه‌های اختصاصی با «مردی از » (قسمت پنجم) 📲 به طلبه مدیا بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/657522961Cbd43c59a42
کتاب سکولاريسم پنهان (بدون طرح جلد.pdf
2.3M
❇️ کتاب سکولاريسم پنهان 📝 بررسی انتقادی انديشه‌های دکتر داود فيرحی 🖋 با نوشتارها و گفتارهايی از اساتید: سيدمحمدمهدی ميرباقری، حميد پارسانيا، عبدالحسين خسروپناه، داود مهدويزادگان، محمدجواد نورزوی، مهدی اميدی، ذبيح‌الله نعيميان، محمدعلی ليالی، ابوذر مظاهری و علی احمدی‌خواه و آقايان: موسی نجفی و عليرضا جوادزاده @Tanbiholomah
SDOC-C0C4E0A97C5688588AF0D728F7DE1FEC-06-28-SI.pdf
1.08M
❇️ بررسی انتقادی تبیین کتاب «آستانه تجدد» از «فقه سیاسی میرزای نائینی» 📝 دوفصلنامه مطالعات فقه سیاست 🖋 محمد متقیان تبریزی 📌 اشاره: اعتقاد دارم، دکتر داوود فیرحی در کتاب «آستانه تجدد»، اندیشه سیاسی میرزای نائینی (رضوان الله علیه) را کرده است. در این مقاله، برخی مواضع تحریف بیان شده و با استناد به متون میرزا، صورت صحیح اندیشه او تبیین شده است. @alfigh_alosul @Tanbiholomah
❇️ علامه طباطبایی و رویکرد تهاجمی در برابر تمدن غرب 🖋 حمزه شیخ‌تبار 🔺 تا کنون، ابعاد گوناگونی از شخصیت این مرد بزرگ، توجه متفکران را به خود جلب کرده است. 🔻 با این همه، بنظر می‌رسد جلوه‌ای از شخصیت علامه طباطبایی همچنان در محاق است و آن، نگاه نافذ و تیزبین و انتقادی علامه طباطبائی نسبت به و رهاورد آن برای بشریت است. 📌 متن کامل یادداشت در کانال نخبگانی «تنبیه الأمة»⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ علامه طباطبایی و رویکرد تهاجمی در برابر تمدن غرب(۱) 🖋 حمزه شیخ‌تبار 🔸 آبان هر سال، بهانه‌ای است تا اندیشوران، مروری بر زندگی سراسر درخشان علامه طباطبایی رضوان الله علیه داشته باشند. تا کنون، ابعاد گوناگونی از شخصیت این مرد بزرگ، توجه متفکران را به خود جلب کرده است؛ دغدغه فلسفی و فکری، توجه علاقمندان علوم معقول را به چهره فلسفی کم‌نظیر این فیلسوف بزرگ جلب نموده است؛ آنان که دل در گروی اسرار سلوکی و سفر معنوی دارند نیز، همواره شیفته زندگی عرفانی این عارف شهیر بوده‌اند؛ غواصان دریای ژرف معارف قرآنی نیز همیشه المیزان را در رده نخستین منابع بالینی خود، حفظ نموده و با آن مأنوس بوده و هستند؛ حتی گهگاه، عده‌ای، هرچند به ندرت، به منزلت فقهی و اصولی این فقیه سترگ نیز پرداخته‌اند. ❗️با این همه، بنظر می‌رسد جلوه‌ای از شخصیت علامه طباطبایی همچنان در محاق است و آن، نگاه نافذ و تیزبین و انتقادی علامه طباطبائی نسبت به و رهاورد آن برای بشریت است. ✅ گزاف نیست بگوییم علامه، آگاهانه، بارها و بارها، از سیئات فرهنگ و تمدن غرب پرده برداشته و پرونده قصور و تقصیرهای این تمدن را افشا کرده و مواجهه‌ی فعال و تهاجمی بر آن داشته‌اند. این هجمه فعال، در چند جبهه سامان پذیرفته است که به خلاصه‌ای از آن اشاره می‌شود: 1⃣ معرفت‌شناسی در تمدن غرب؛ علامه، بارها هشدار داده‌اند که یکی از نقص‌های تمدن غرب، حصر روش معرفتی، بر معرفت حسی و تجربی است[1و2] حتی ایشان اعتقاد دارد که این کاستی معرفتی که غرب بدان مبتلاست، خود بستر خرافه‌ای است بسی مهم‌تر از خرافاتی که جوامع شرقی را بدان متهم می‌کنند. چرا که غرب، تجربه را آن چنان کارگشا شمرده است که بیش از اختیارات و توانایی‌های آن، از آن انتظار دارد و تلاش می‌کند تمام داده‌ها-هرچند داده‌های غیر تجربی را-با این ابزار، ارزیابی کند غافل از آن که ابزار تجربه، توان اثبات یا نفی چیزی را ندارد.[3] 2⃣ تقلید کورکورانه، سکه رائج در غرب؛ نقص پیش گفته در معرفت شناسی تمدن غرب، موجب شده است که آنها دینداران را به تقلید متهم کنند و حال آن که خود، در شؤون مختلف فردی و اجتماعی خود دچار تقلیدهای کورکورانه و بی دلیل از دیگران هستند هرچند آن را تغییر نام نهند.[4] علامه معتقد است آن مقدار از فضائل اخلاقی و حتی پیشرفت‌های مدنی که در جوامع غربی به چشم می‌آید چیزی جز تبعیت از میراث ادیان الهی و تعالیم انبیاء نیست و بر این مطلب استدلال هم ذکر می‌کنند. البته ایشان تصریح می‌کند که غربی‌ها، با این الگوگیری هرچند ناقص تا حدودی به پیش رفتند ولی امت‌های اسلامی با بی‌اعتنایی به گنجینه ارزشمند خویش، دچار عقب‌ماندگی شدند.[5] ایشان تصریح دارد که تأثیرگذاری اسلام بر جهان غرب، مطلبی است که مورد اعتراف روشنفکران اروپایی نیز واقع شده است.[6] علامه، به مسأله حقوق زن اشاره کرده و تأکید می‌کند که اسلام، بسی پیش از غرب، آزادی زن را تضمین کرده است و غرب، بعد از مدت‌ها تلاش کرد از اسلام تقلید کند هرچند در این تقلید ناشیانه عمل کرد.[7] 3⃣ ناکارآمدی تمدن غرب در اداره انسان؛ از نظر ایشان، بر خلاف آن چه روشنفکران غرب‌زده می‌پندارند که تمدن غرب الگوی ایده‌آل بشریت در پیشرفت و سعادت است[8] غرب، در تأمین سعادت بشر، ناموفق عمل کرده است و صرف قدرت ظاهری و یا پیشرفت مادی، از نظر اسلام، سعادت به حساب نمی‌آید بلکه سعادت آن است که بعد جسمانی و روحانی بشر را تحت تأثیر قرار دهد.[9] تمدن غرب، در اجرای نیز ناکام بوده است و با نادیده گرفتن مفسده ربا و مصلحت انفاق، پایه‌های عدالت را لرزان ساخته است.[10] آنچه غرب، به ارمغان آورده است تنها یک تمدن با محوریت لذت مادی است.[11] همین امر سبب شده است که غرب، موفق به حفظ اخلاق نیز نشود.[12] 4⃣ شعارهای دروغین تمدن غرب؛ می‌توان گفت اوج غرب ستیزی علامه طباطبایی در جایی است که مظالم تمدن غرب را بر می شمرد؛ او تمدن غرب را، بخاطر شعارهای خوش خط و خال ولی دروغینی همچون آزادی، مالکیت، استقلال، حفظ منافع مشترک و ... مورد مذمت قرار می‌دهد.[13] و تصریح می‌کند که تمدن غرب، نه تنها به این شعارها عمل نکرد بلکه با استثمار ملت‌ها، شیوه‌ای از بردگی مدرن را بنیان نهاده است. ایشان، وحشی‌گری‌های غرب در جنگ جهانی دوم، اشغال ایران، مظالم فرانسه و انگلیس و آمریکا و اروپای شرقی را به عنوان نمونه‌های باقی‌ماندن رسم برده داری در بین غربی‌ها متذکر می‌شود.[14] و حتی تأکید می‌کند که آفریقا و آسیا قربانی طمع و غارت غربی‌ها گشته‌اند.[15] 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد👇🏻 @Tanbiholomah
❇️ علامه طباطبایی و رویکرد تهاجمی در برابر تمدن غرب(۲) 🖋 حمزه شیخ‌تبار 5⃣ نقد غرب‌زدگی؛ از دیدگاه علامه طباطبایی، یکی از جرائم تمدن غرب آن است که انسان غربی را به عنوان انسان ایده آل به جهان معرفی کرد و به تمامی جوامع، این گونه القاء کرد که ایده‌آل‌ترین شرایط برای جوامع آن است که از هر جهت، به شکل اروپایی‌ها درآیند.[16] از قضا، ایشان اضافه می‌کند که جهان اسلام نیز در سده‌های اخیر، دچار این غرب‌زدگی شده است و هرگاه جهان اسلام دچار انحطاط شده است بخاطر همین تقلید کورکورانه از غرب بوده است.[17] 📚 منابع: [1]المیزان، ج1،ص47 [2]المیزان، ج1، ص210 [3]المیزان، ج1،ص 422 [4]المیزان، ج1، ص423 [5]المیزان، ج2، ص151 [6]المیزان، ج4، ص100 [7]المیزان،ج2، ص276 [8]المیزان، ج4، ص98 [9] المیزان، ج4، ص 104 [10]المیزان، ج2، ص 384 [11]المیزان، ج13، ص87 [12]المیزان، ج4، ص111 [13]المیزان، ج4، ص107 [14]المیزان، ج6، ص 355 [15]بررسی های اسلامی، ج2، ص307 [16]بررسی های اسلامی، ج1، ص122 و 278 [17]شیعه، مصاحبات کربن با علامه، ص209 @Tanbiholomah