eitaa logo
تنبیه الأمة
2.6هزار دنبال‌کننده
173 عکس
77 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم * و لا تلبسوا الحق بالباطل و تکتموا الحق وانتم تعلمون *(سوره بقره؛ 42) (حق را با باطل نیامیزید و حق را با این که میدانید، کتمان نکنید). ضرورت تعظیم شعائر فاطمی چند سالی است در ایام فاطمیه، تلاشهایی در راستای به زیر سوال بردن بزرگداشت این ایام، در قالب تشکیل هیئات عزاداری، مجالس عزا، بیان تاریخ و حوادث مرتبط با این ایام در صدر اسلام، از سوی برخی نهادهای مرتبط با اهل سنت و دیگران صورت می‌پذیرد؛ نمونه اخیر آن را میتوان مصاحبه آقای سید عقیل هاشمی از شبکه کلمه (مقیم لندن!) با آقای شیخ احمد عابدینی از ایران دانست. در این مصاحبه «شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها یک افسانه انگاشته می‌شود. بزرگداشت فاطمیه، یک انحراف تلقی می‌گردد که در زمان ائمه - علیهم السلام – سابقه ندارد. و گفته شد: در این باره امکاناتی صرف می‌شود که باید در مسیر تبیین معارف به کار گرفته شود، نه در راستای عزاداری و درگیری افراد با یکدیگر».  در همین راستا، چند سال قبل هم امام جمعه شهر خاش با انکار هرگونه ایراد حادثه تلخ بر حضرت فاطمه زهرا – سلام الله علیها – مرگ حضرت را شش ماه بعد از رحلت پیامبر – صلی الله علیه و آله – بر اثر تب دانست؟! و به دلالت التزام و اشاره، کل عالمان شیعه را در طول تاریخ، بدهکار و متهم به تحریف تاریخ کرد. طبیعی است که در آینده نیز با این سخنان و مصاحبه‌ها مواجه خواهیم بود، به ویژه اگر پاسخی درخور به این بیانات طلبکارانه داده نشود.  گفتنی است رفتار مزبور، از اصل  و قاعده‌ای سرچشمه می‌گیرد که اهل سنت به آن پایبند بوده‌اند؛ قاعده‌ای که می‌گوید: تاریخ صدر اسلام نباید بررسی شود، مطالعه و تحلیل آن حرام است، حتی در اطراف آن، نباید فکر شود. (عدم الخوض لا بالفکر و لا بالبحث و الطلب). باید از آن چه بین اصحاب گذشته، چشم پوشید(الامساک عما شجر بین الاصحاب)ر.ک: ابن تیمیه، مجموع الفتاوی ، ج4، ص 332؛ ابن حجر ، الصواعق المحرقة، ج2، ص 621، محمد صالح العثیمین. شرح العقیدة الواسطیة، ج26، ص 2، محمد بن عبدالله الوهیبی؛ دیدگاه اهل سنت در مورد اصحاب (ترجمه اسحاق بن عبدالله دبیری عوضی)، ص 44-45و ص 59-61؛و... صفحه یکم ادامه در پیام بعدی https://eitaa.com/salsabeal
اهل سنت در ترکیز بر این قاعده، تا به آن حد اصرار ورزیده‌اند که عالمانی چون ابن عبدالبر صاحب الاستیعاب و ابن قتیبه دینوری صاحب الامامة و السیاسة به دلیل نقل بخشی از تاریخ اصحاب مورد بی‌مهری دیگران قرار گرفتند.(ر.ک: قاضی ابوبکر بن العربی العواصم من القواصم، ج1، ص 261). اهل تسنن با همین ابزار به ویژه با توسعه قاعده نسبت به تابعین و دیگران بسیاری از اصحاب، تابعان و عالمان نامی آن روزگار را سر پا نگه داشتند. و اگر نبود این تمسک، وجود احادیثی چون حدیث «کلاب حوأب و جمل ادبب»، حدیث «فئه باغیه» و «معیار بودن رضایت و غضب حضرت فاطمه سلام الله علیها و حرمت آزار ایشان» بسیاری از کنشگران صدر اسلام را زمین گیر می‌کرد. در کنار این قاعده، اضافه کنید منع ناموجه کتابت احادیث نبوی و اجازه ندادن به ثبت تاریخ تا اواخر قرن اول! که هرکدام اثر خود را در جهت دادن به افکار مسلمانان گذاشت.  واضح است که ما - به هیچ وجه - مدافع ایجاد اختلاف، هتک حرمت‌ها و به زیر سوال بردن معتقدات هیچ مذهب و گروهی از مسلمانان نیستیم. ما معتقدیم قرآن، پیامبر عظیم الشأن، امامان معصوم، عقل و عقلا بر پرهیز از آنچه گفته شد، بلکه بر تقریب و همگرایی در عمل دلالت و هدایت دارند. پدیده‌ای که جهان اسلام به ویژه در دوران معاصر به آن نیازمند است. لکن: صفحه دوم ادامه در پیام بعد https://eitaa.com/salsabeal
لکن: 1. به حکم آیه‌ای که در صدر نوشته، آمد، کتمان حقیقت و آمیخت ناموجه حق و باطل جایز نیست. به راستی با چه منطقی تفکر و گفتگو نسبت به مقطعی از تاریخ (تاریخ صدر اسلام به ویژه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله) که باورهای یک مسلمان را شکل می‌دهد، می‌تواند حرام باشد چون عمل کرد برخی زیر سوال می‌رود؟! تاریخ آن مقطع مثل تاریخ حمله نادرشاه به هندوستان یا پادشاهی فلان پادشاه در آفریقا نیست که دانستن و ندانستن آن برای ایمان و هدایت انسان تفاوتی نداشته باشد! 2. اگر برفرض غیر واقع مطالعه و تحلیل تاریخ صدر اسلام را حرام بدانیم، آیا افسانه‌انگاشتن شهادت حضرت زهرا - سلام الله علیها – و انکار هرگونه حرکت ناروا نسبت به ایشان، بیت فاطمه - سلام الله علیها - و حوادث دیگر در درون خود گزارش تاریخی با تحلیل ندارد؟ این که هجوم به بیت فاطمه (س) نانجیبانه به این گونه توجیه شود که خلیفه و نیروهایش می‌خواستند ببینند اگر داخل خانه از «مال الله» چیزی هست بردارند و بین مسلمین پخش کنند، (انه کبس البیت لینظر هل فیه شیء من مال الله الذی یقسمه و ان یعطیه لمستحقه. ابن تیمیه، منهاج السنة، ج8، ص 291) گزارش و تحلیل حرام تاریخی نیست؟! گویا حرمت نقل تاریخ و تحلیل آن یک طرفه است! توصیه صاحب این قلم این است که نابخردانه وقایع تاریخ را افسانه پنداری نکنیم.  صفحه سوم ادامه در پیام بعد https://eitaa.com/salsabeal
3. تعجب از کسانی است که نبود عزاداری به سبک امروزین در ایام فاطمیه را در زمان امام علی و حسنین (علیهم السلام) نشان از بی‌اعتباری، غیر ضرور – بلکه انحراف آن – می دانند؟ در حالی که کمتر آشنایی به تاریخ حکایت از این دارد که هیچ زمینه‌ای در آن زمان برای این حرکت‌ها جز به ندرت و در مواقعی خاص نبوده است. البته منکرانی هم نبوده‌اند که تشیع و امامت و عالمان امامیه را بدهکار کنند و لذا تا زمینه و دریچه‌ای باز می‌شد حضرات معصوم علیهم السلام مصیبت‌های وارده را متذکر می‌شدند، چراکه اذا زال المانع جاز و عاد الممنوع.  فضای نامناسب در آن زمان تا جایی بود که حتی در زمان امام صادق (علیه السلام) وقتی تعدادی محدود در خانه امام جمع می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند امام اشاره به بستن درب خانه می‌کنند و دستور گریه آرام می‌دهند (کافی، ج8، ص 216).  4. البته هیچ عالم دینی و متفکر اسلامی  موافق عزاداری به هر سبک و سیاق نیست؛ عزاداری را باید هدایت کرد و عامل ترویج و تبلیغ معارف دین قرار داد. تاریخ را روشن کرد و نسل مخاطب را هدایت نمود. کسانی که دغدغه صرف مال و وقت را برای بیان معارف دارند، آیا نمیدانند که یکی از بهترین راه‌های نشر مذهب و اسلام اقامه مجالسی مثل فاطمیه و عاشورا است؟! هدایت میلیون‌ها انسان و دانشمندان و نویسندگانی توانمند چون سید ادریس الحسینی از مراکش نویسنده «لقد شیعنی الحسین – علیه السلام – و احمد حسین یعقوب از اردن نویسنده «این سنة الرسول و ماذا فعلوا بها» و... جز از برکات و آثار همین جلسات است؟!  5. در پایان باید از بزرگانی چون سید شرف الدین صاحب «المراجعات» و سید محسن امین صاحب «الشیعة بین الحقائق و الاوهام» یاد کرد که چگونه در روش خالد و محمود خویش، بنیان گفتگوی روشنگر و فارغ از ایجاد شقاق، اختلاف و نفاق را گذاشتند. روشی که همیشه تاریخ درمان دردها است و متضادنمای «یا بیان حقیقت با اختلاف و یا کتمان حقیقت بدون اختلاف» را حل کرده و مرتفع ساختند. إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ. الحمد لله رب العالمین قم – حوزه علمیه – ابوالقاسم علیدوست 1 / 10 / 1402 8 / ج2 / 1445  صفحه آخر پایان بیانیه https://eitaa.com/salsabeal
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ آیا علما و حوزه‌های علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟ 🎥 تیزر 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی ⁉️ آیا امام یک استثناء بود و فقهای دیگر وارد سیاست نمی‌شدند؟! ⁉️ آیا امام در نهضت انقلابی خود، فقها و علما و بدنه حوزه را همراه نکردند؟! ⁉️ فقط حضرت امام اعلامیه‌های سیاسی می‌دادند؟! ⁉️ فقها و علما پس از پیروزی انقلاب چه برخوردی با حکومت اسلامی داشتند؟! 🎞 فیلم کامل:👇🏻 Aparat.com/v/tzqKi @Tanbiholomah
صوت استاد ابوطالبی.mp3
45.44M
❇️ آیا علما و حوزه‌های علمیه با امام خمینی ره و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی ره ♨️ آنچه خواهید شنید (روی زمان‌ها کلیک کنید همان بخش از صوت پخش خواهد شد)👇🏻 🔺 مواضع سیاسی علما در طول تاریخ 01:45 🔺 قیام ها زمان پهلوی 10:35 🔺 سکولاریسم در حوزه 12:07 🔺 آیا امام تنها بود؟ 13:15 🔺 شاگردان امام 19:57 🔺 موافقت یا مخالفت علما با تشکیل حکومت؟! 14:44 🔺 سکوت مقطعی برخی از علما 32:24 🔺 بیانیه آیت الله العظمی خویی 37:52 🔺 همراهی و موافقت علما تا به امروز 41:34 🎞 فیلم کامل:👇🏻 Aparat.com/v/tzqKi @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ عامل تنش ایران و آمریکا، ایران است یا آمریکا؟ (۱) 🖋 محمدصادق احمدی 🔸 برخی ادعا می‌کنند دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به خاطر تنش‌زایی ایران و بالخصوص تصرف سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب است. 🔺 حال آنکه معارف قرآن کریم و واقعیات خارجی هر دو دلیل بر بطلان این ادعاست. یکی از اصطلاحات پر تکرار در قرآن کریم است. طاغوت معنایی دارد که آن را از صرف کفر متمایز می‌کند. زیرا در جایی به کار می‌رود که سرکشی و طغیانی درکار باشد؛ جایی که دستگاهی در مقابل دستگاه خدا و حاکمیت دین قد عَلم کند. لذا طاغوت به سرمنشأ گمراهی اطلاق می‌شود. 🔻 قرآن کریم را به همراه بندگی خدا، دو پایه‌ی اصلی دعوت تمامی انبیا معرفی می‌کند: و لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏... و همانا در هر امتی پیامبری فرستادیم که [اعلام کند که] خدا را بپرستید و از [پرستش] طاغوت بپرهیزید (نحل: ۳۶) ♨️ در نگاه قرآن کریم با طاغوت باعث آرام‌گرفتن نزاع و دست‌برداشتن او از سلطه‌گری و زیاده‌خواهی نمی‌شود. خاصیت او طغیان‌گری و سرکشی است و تا هویت ایمانی و قبول حاکمیت خدا را در جامعه اسلامی ریشه‌کن نکند دست‌بردار نیست. ✅ خداوند در قرآن می‌فرماید: یأَیهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ عَدُوِّى وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيهْم بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ كَفَرُواْ بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقّ‏ يخُرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُواْ بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فىِ سَبِيلىِ وَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتىِ تُسِرُّونَ إِلَيهْم بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَ مَا أَعْلَنتُمْ وَ مَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ إِن يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُواْ لَكُمْ أَعْدَاءً وَ يَبْسُطُواْ إِلَيْكُمْ أَيْدِيهَمْ وَ أَلْسِنَتهَم بِالسُّوءِ وَ وَدُّواْ لَوْ تَكْفُرُونَ ای اهل ایمان! دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید، شما با آنان اظهار دوستی می‏کنید، در حالی که آنان به طور یقین به آنچه از حق برای شما آمده کافرند، و پیامبر و شما را به خاطر ایمانتان به خدا که پروردگار شماست بیرون می‏کنند، اگر برای جهاد در راه من و طلب خشنودیم بیرون آمده‏اید مخفیانه به آنان پیام می‏دهید که دوستشان دارید؟ در حالی که من به آنچه پنهان می‏داشتید و آنچه آشکار کردید داناترم، و هرکس از شما با دشمنان من رابطه‌ی دوستی برقرار کند، مسلماً از راه راست منحرف شده است. اگر بر شما چیره شوند، دشمنانتان خواهند بود، و دست‏هایشان را و زبان‏هایشان را به بر ضد شما می‏گشایند، و آرزو دارند که ای کاش شما هم کافر شوید. (ممتحنه: ۱ و ۲) ✅ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کفَرُوا یرُدُّوکمْ عَلی أَعْقابِکمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِینَ ای اهل ایمان! اگر از کافران فرمان برید، شما را به گذشتگانتان بازمی‏گردانند، در نتیجه زیانکار خواهید شد. (آل‎عمران: ۱۴۹) همانطور که می‌بینیم در این آیات تاکید شده حتی اگر مؤمنین نسبت به طاغوت دوستی و اطاعت هم داشته باشد طاغوت به سرکشی ادامه خواهد داد. 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد👇🏻 @Tanbiholomah
❇️ عامل تنش ایران و آمریکا، ایران است یا آمریکا؟ (۲) 🖋 محمدصادق احمدی 💢 از حیث واقعیت خارجی نیز هر کس و تعاملش با سایر کشورها به خصوص ایران را مرور کند خواهد دید که عیناً همان مطلبی که قرآن کریم بر آن تأکید دارد در مورد آمریکا صدق می‌کند. در این رابطه به چند مورد اشاره می‌کنیم: 1️⃣ کودتای ۲۸ مرداد در جریان ملی شدن صنعت نفت و پیروزی ملت ایران در نهضت و کوتاه‌کردن سلطه انگلیس از صنعت نفت، آمریکا به اعتمادی که دولت مصدق به این کشور داشت خیانت نمود و همانطور که خود آمریکا بعدا اسنادش را منتشر کرد با حمایت آمریکا دولت مصدق سرنگون شد بدون اینکه سفارتی تصرف شده باشد یا ضربه‌ای به آمریکا زده شده باشد. 2️⃣ دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران در زمان پهلوی با بررسی تاریخ پهلوی و حتی اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمد به روشنی مشخص می‌شود ظلمی که پهلوی به ملت ایران روا می‌داشت از جنایات ساواک گرفته تا دیگر مسائل با حمایت آمریکا انجام می‌گرفت. 3️⃣ پناه دادن به شاه ظالم که ملت بر علیه او قیام کرده بود و خواستار محاکمه او بود یکی از انگیزه‌های دانشجویانی که سفارت آمریکا را تصرف کرده اند حمایت و پناه دادن آمریکا به شاه و تحویل ندادن او به ملت ایران بود. 4️⃣ حمایت از شکل گیری کودتاها و حرکت‌های تجزیه‌طلبانه بعد از پیروزی انقلاب در فرصتی که بعد از انقلاب پیش آمد گروه‌های تجزیه طلب به خصوص در مناطق غربی از شمال تا جنوب به طمع مستقل شدن از حکومت مرکزی و تجزیه کردن بخش‌هایی از ایران اقدام به شورش و جنایات مسلحانه علیه ملت ایران نمودند و به اعتراف اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد آمریکا با این گروه‌ها در ارتباط بود و این گروه‌ها حمایت‌های فکری و تسلیحاتی را از عراق و آمریکا دریافت می‌کردند و یکی دیگر از انگیزه‌های دانشجویان تصرف کننده سفارت همین بود که به درستی دریافته بودند که سفارت به مرکز پشتیبانی و حمایت کننده برای سرنگونی انقلاب شکوهمند ملت ایران تبدیل شده است. 5️⃣ دشمنی آمریکا با سائر ملت‌ها تاریخ آمریکا پر است از سلطه جویی و ظلم به ملت‌ها که نمونه‌های آن را می‌توان در حمله نظامی به کشورهایی از قبیل افغانستان و عراق به بهانه‌های واهی و دروغین و مرتکب شدن جنایات فراوان در این کشورها و همچنین در خیانتی که به اعتماد کشورهایی همچون کره شمالی و لیبی بعد از آنکه دست دوستی به سمت آمریکا دراز نمودند کرد و آنها را مورد تحریم و حتی حمله نظامی قرار داد، مشاهده نمود. 6️⃣ خیانت به اعتماد برخی دولت‌ها بعد از انقلاب تجربه بعد از انقلاب در ایران هم شاهد دیگری بر این مدعاست که آمریکا خود بانی تنش بر علیه جمهوری اسلامی است. زیرا هر گاه برخی دولت‌ها با خیال واهی بهبود اوضاع کشور دست دوستی به سمت غرب دراز کردند و به سمت به اصطلاح تنش زدایی با آمریکا پیش رفتند با خیانت آنها مواجه شدند. لذا از بدترین تجربه‌های مدیریتی بعد از انقلاب دوره ای بود که با شعار تعامل با غرب اصلاح امور منوط به تنش زدایی با غرب شمرده شد و به عکس اکثر موفقیت‌های کشور در جایی رقم خورد که با اتکاء به خود باوری تلاش شبانه روزی و مجاهدانه برای حل مشکلات کشور صورت پذیرفت. ✅ از مجموع این شواهد به خوبی می‌توان به بطلان این ادعا که سیاست جمهوری اسلامی ریشه دشمنی غرب و آمریکا با ایران و به تبع ریشه مشکلات کنونی کشور است، و یا این ادعا که اگر جاسوس دیپلمات‌های آمریکا را به صورت رسمی از کشور بیرون می‌کردیم تنش امروز با آمریکا وجود نداشت، پی برد. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مطالعه‌ی بیشتر: ❇️ مجموعه یادداشت «انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر طاغوت» https://eitaa.com/Tanbiholomah/265 @Tanbiholomah
ـ﷽- عجل الله تعالی فرجه 🚩 اقامه عزا به مناسبت شهادت علیه‌السلام و یادبود شهدای حمله تروریستی 🎙سخنران: استاد نجم‌ الدین 🎙 سخنران ویژه خواهران: حجت الاسلام و المسلمین 🎙مرثیه خوانان: حجت الاسلام و المسلمین کربلایی جواد 🗓 یکشنبه ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۱۹:۱۵ 📍 بلوار شهید محمد منتظری کوچه ۱۲ علامه طباطبایی رحمت الله علیه برای پارک وسایل نقلیه، به پارکینگ شهید کاظمی مراجعه شود. برادران و خواهران جهت اطلاع از برنامه‌ها و محتوای مراسمات، در کانال هیئت عضو شوید. 👇👇👇 Eitaa.com/ansarolmahdi_aj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا