🔹 مسئله ای که مرحوم آیت الله بروجردی را مصمم به قیام و شهادت کرد
❌ گلایه از اطرافیانی که نظر ایشان را تغییر دادند.
📚 جرعه ای از دریا ج۴ ص۵۴۵
روزی آقای بروجردی در اواخر عمر شریفشان با افسوس اظهار کرده بود که من دارم با دست خالی از این دنیا میروم و کاری نکرده ام. زمانی که کشف حجاب شد، من تصمیم گرفتم قیام کنم و حتی برای شهادت آماده بودم، ولی اطرافیان مانع شدند و مرا اغواء کردند که وجودتان برای اسلام ضروری تر است و من از این فیض محروم شدم. آقای شریعتمداری خطاب به آقای بروجردی عرض کرد که من اگر جای شما بودم، هیچ نگرانی نداشتم و سپس شروع کرد حدود ده دقیقه خدمات ایشان را برشمرد. آقای بروجردی فرمود: اگر ناقدین اعمال مثل شماها بودند، مسئله ای نبود، ولی چه باید کرد که «إن الناقد بصیر». آقای گلپایگانی از آقای بروجردی پرسید: شما روایت «مداد العلماء أفضل من دماء الشهداء» را معتبر میدانید؟ایشان فرمود: بله، معتبر است. آقای گلپایگانی عرض کرد: اگر هیچ یک از خدمات علمی و عملی شما را در نظر نگیریم، همین دستور شما بر جمع آوری احادیث فقهی اهل بیت برای استنباط احکام، بی تردید یکی از مصادیق واضح این حدیث است. آقای بروجردی وقتی این را شنید، فرمود: بله، من تنها امیدم به همین است.
پانوشت: چه بسا اگر در دوران منحوس پهلوی علماء اسلام با قاطعیت بیشتری در برابر انحرافهای پهلوی می ایستادند الان وضع بهتری داشتیم
@Tanbiholomah
🔰 داستانی دیگر از تأسف مرحوم آیت الله بروجردی از عدم نیل به شهادت
🔹آقا (آیت الله العظمی صافی گلپایگانی) برای حقیر، خاطرهای از آخرین ماه رمضان حیات شریف آيت اللّه العظمی آقای بروجردی أعلی الله مقامه تعریف میکردند که انصافاً درسآموز است و نشاندهنده بصیرت و اخلاص آن رجل الهی و عظیم.
🔸میفرمودند: یک روز در ماه رمضان آخر ایشان، تنها خدمتشان نشسته بودم. ایشان روزه بودند و خودشان میفرمودند که تمام روزههایم را تاکنون گرفتهام الا یک روز که آن هم به اصرار پزشکان، نگرفتم.
🔻قبل از نماز ظهر که خدمتشان مشرّف بودم، آیتالله العظمی آقای گلپایگانیقدسسرّه برای دیدار ایشان تشریف آوردند و بعد از زمانی کوتاه که به احوالپرسی گذشت، آقای بروجردی رضوان الله تعالی علیه قریب به این مضامین فرمودند كه:
◀️ من هروقت آیه (یَا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذا قیلَ لَكُمُ انْفِرُوا فی سَبیلِ اللّٰهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَ رَضیتُمْ بِالْحَیاةِ الدُّنْیا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاْعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا فِی الْآخِرَةِ إِلَّا قَلیلٌ) را میخوانم از اینكه شهادت نصیبم نشده متأسف میشوم و سبب تأسف خویش را اینطور بیان كردند که وقتی علمای اعلام به ریاست مرحوم حاج آقا نورالله اصفهانی در قم برای مخالفت با برنامههای ضد اسلامی رضاخان پهلوی اجتماع كرده بودند، و در واقع یك حركت قوی و مصمم برای حذف پهلوی یا كنترل او ایجاد شده بود، و مرحوم آیتالله حاج آقا نورالله شجاعانه آن را پیگیری، رهبری و تعقیب میفرمود، توقع این بود كه مراجع نجف اشرف به این نهضت بپیوندند و آن را تأیید نمایند.
🔸مراجع نجف اشرف نیز چنان صلاح دیده بودند كه مرحوم آیتالله آقای بروجردی - كه در آن وقت ظاهراً پس از مراجعت از سفر حج در نجف مشرف و عازم ایران بودهاند- بهعنوان حوزه نجف و سایر مراجع، به قم بروند و به آنها بپیوندند.
🔻وقتی به ایشان پیشنهاد مینمایند، آقا به قرآن كریم استخاره نموده بودند که این آیه در جواب استخاره آمده بود و ایشان از آیه استفاده كرده بودند كه این اقدام و حركت به این عنوان، هم َنفْر و حركت فی سبیل الله است، و هم فیالجمله متضمن بشارت شهادت است.
🔘 به همین خاطر قبول كردند، ولی به جهاتی، آقایان از این اقدام منصرف شده بودند و آقا شخصاً بهعنوان مراجعت به ایران و بروجرد و بعد از خاتمه نهضت قم و شهادت مرحوم حاج آقا نورالله از نجف حركت میكنند، ولی به دستور رضاخان و دولت وقت، ایشان را در مرز، دستگیر و به تهران میبرند، و در آنجا تحت نظر نگاه میدارند كه شرحی جداگانه دارد.
🔸به همین خاطر آقا كه ظاهراً همان روز این آیه را تلاوت كرده بودند، غمشان از عدم نیل به فوز شهادت تازه شده بود.
سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از:
محضرِ آفتاب- نکوداشت مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج آقا لطف الله صافی گلپایگانی- محسن اکبری شاهرودی.
@Tanbiholomah
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب مسؤول المکتب السياسي في الحوزة العلمیة الدينية في ايران إلى أبناء الأمة الإسلامية...
انصروا أهلنا في غزة بمقاطعة إسرائيل!
#الضربة_القاصمة
#الضربة_القاضیة
با زیرنویس عربی
🔰 پیام عربی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه خطاب به امت اسلامی در خصوص لزوم ایجاد جنبش و مطالبه عمومی در جهان اسلام برای وادار کردن دولت های اسلامی جهت قطع همه ارتباطات اقتصادی و سیاسی به رژیم کودک کش صهیونیستی با زیر نویس #عربی
🔹 عزیزانی که ارتباطات بین المللی دارند می توانند با انتشار این پیام تصویری برای مخاطب عرب زبان در کمک به مردم مظلوم غزه و #ضربه_قاطع به اسرائیل سهیم باشند.
🔹 إن شاء الله نسخه با زیرنویس زبانهای دیگر هم ارائه خواهد شد.
✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزههای علمیه 👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ مواضع سلف صالح حوزه در قبال فلسطین (۱)
📝 بیانیه آیت الله خویی قدس سره در حمایت از فلسطین
بسم الله الرحمن الرحیم
به همه برادران مسلمانمان (وفقهم الله تعالى):
نیروهای کافر به بخش بزرگی از سرزمینهای اسلامی از جمله مسجدالاقصی هجوم آوردهاند و مسلمانان در طول سالهای گذشته متحمل رنجهایی شدهاند و در ماه مبارک - که ماه بزرگ خداست – با استعانت از خداوند متعال، عزم خود را جزم کردهاند برای دفاع از سرزمینشان.
خداوند میفرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ الله جَمِيعاً وَلَا تَفَرَّقُوا» پس #تکلیف_دینی ما را موظف میکند به وحدت کلمه و حمایت از مدافعینِ سرزمینهای اسلامی با کمکهای لازم.
از خداوند متعال میخواهیم که تلاشهای آنان را ختم به موفقیت کند و آنها را بر دشمنانشان پیروز کند. إن تَنصُرُوا اللهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ.
نجف اشرف یازدهم رمضان سال ۱۳۹۳ ه.ق
🖋 ابوالقاسم موسوی خویی
📗 فلسطین فی وجدان علماء الاسلام
#فلسطین
#سلف_صالح_و_فلسطین
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ مواضع سلف صالح حوزه در قبال فلسطین (۲)
📝بیانیه آیت الله بروجردی (قدس سره) در حمایت از فلسطین
بسم الله الرحمن الرحيم
نحمد الله تعالى في السراء والضراء وعلى كل حال، ونشكو إليه ما لقيه أخواننا المسلمون في زماننا هذا من المشركين بباكستان ومن اليهود بفلسطين، ولقد صدق عملهم بالمسلمين ما أخبرنا الله تعالى به في كتابه الكريم: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ . ولكن العجب والاسف كله من صنع اليهود! فإنّهم بعدما كانوا تحت حماية الإسلام والمسلمين قريباً من أربع عشر قرناً محفوظة نفوسهم وأعراضهم وأموالهم وشعائرهم الدينية، قد أصبحوا في هذا الزمان ينتقمون من المسلمين ما صنعوه إليهم في تلك المدة المديدة من الإحسان، فجعلوا يقتلون رجالهم الصالحين بالفتك والغيلة، ويقتلون ذراريهم، ويهتكون أعراضهم، ويخربون معابدهم وبيوتهم، ولا يرقبون فيهم الا ولا ذمة، وأولئك هم المعتدون.
فنسأل الله تعالى أن ينصر المسلمين نصراً عزيزاً، ويجعل لهم من لدنه سلطاناً نصيراً، وأن يخذل هولاء القوم الذين لم يراعوا حق المسلمين، وأن يضرب عليهم الذلة والمسكنة، ويجعلهم أذل الأمم. نرجو من أخواننا المؤمنين في إيران وغيرها أن يتضرعوا في الدعاء عليهم بالخذلان ولإخوانهم المسلمين بالنصر والغلبة.
اللهم انصر جيوش المسلمين وسراياهم ومرابطيهم في مشارق الأرض ومغاربها، واخذل أعدائهم، وفرّق كلمتهم، وألق الرعب في قلوبهم، وأنزل عليهم بأسك الذي لا ترده عن القوم المجرمين، وصلّ على أشرف أنبيائك محمد وآله المنتجبين.
🖋حسين الطباطبائي البروجردي - خرداد ۱۳۲۷ هـ. ش".
❇️ترجمه
📝متن بیانیه تاریخی مرحوم آیت الله بروجردی در محکومیت اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست های متجاوز در سال 1948 میلادی
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند متعال را در حال عافیت و گرفتاری و در هر موقعیتی ستایش می کنیم و از آنچه که برادران مسلمان ما در زمان ما از مشرکان پاکستان و یهودیان در فلسطین با آن روبرو شده اند به او شکایت می کنیم و عمل آنها علیه مسلمانان مطابق است با آنچه خداوند متعال در کتاب شریف خود به ما خبر داده است: «: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ» ( سرسختترین مردم در دشمنی با مسلمانان، یهودیها و بتپرستهایند! در مقایسه با آنها و در برخی مواضع، نزدیکترین مردم در دوستی با مسلمانان، مسیحیهایند. این برای آن است که در بینشان کشیشهای اهل علم و راهبهای خداترس بهچشم میخورند و همچنین، برای اینکه نوعاً مسیحیها در برابر حق گردنکلفتی نمیکنند!) اما تمام تعجب و حسرت از کار یهودیان است ! آنها بعد از اینکه نزديك به چهارده قرن جان و آبرو و اموال و شعائر ديني یهودیان تحت حمايت اسلام و مسلمانان محفوظ بوده است، در اين زمان شروع به انتقام گرفتن از مسلمانان در مقابل رفتار نیکی که در اين مدت با آنان داشته اند ، كرده اند. از این رو آنان به قتل عام مردان صالح با وحشیگری و خشونت و کشتن فرزندان و هتک حرمت و تخریب مساجد و خانه هایشان پرداختند و نه حق خویشاوندی را رعایت میکنند و نه عهدشان را. آنها حقیقتاً تجاوزکارند؛ از خداوند متعال می خواهیم که به مسلمانان پیروزی بزرگ عطا فرماید و از جانب خود نیرویی عطا فرماید و این گروهی را که حقوق مسلمین را رعایت نکردند دچار ذلت و فقر نماید . از هموطنانمان در ایران و جاهای دیگر میخواهیم برای به ذلت افتادن آنها و برای پیروزی برادران مسلمانشان دعا کنند. خدایا سربازان و مرزبانان اسلام را در شرق و غرب زمین پیروز فرما و دشمنانشان را خوار فرما و انسجامشان را از هم بگسل و در دلهایشان وحشت افکن و عذاب خود را بر آنان نازل فرما و بر بزرگوارترین پیامبرت محمد و آل برگزیده او درود فرست.
🖋حسین طباطبایی بروجردی - خرداد 1327 ق.
📗 فلسطین فی وجدان علماء الاسلام
#فلسطین
#سلف_صالح_و_فلسطین
https://eitaa.com/Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ مواضع سلف صالح حوزه در قبال فلسطین (۳)
📝 بیانیه آیت الله حکیم (قدس سره) در خصوص جهاد علیه اشغالگری صهیونیستها در فلسطین
📝 نص بيان آية الله العظمى السيد الحكيم بشأن الجهاد ضد الاحتلال الصهيوني لفلسطين: «إننا ندعو جميع مسلمي العالم إلى التمسك أكثر بالإسلام، واليوم بعد أن بدأ جهاد المسلمين ضدّ اليهود الصهاينة لا بد من الاتحاد ورص الصفوف وعدم إعطاء عدو الإسلام الفرصة لالتقاط الأنفاس ومواصلة عدوانه على أخوتهم المسلمين، لذا يجب تعميم الجهاد، والله معنا. محسن الطباطبائي الحكیم - النجف الأشرف".
📝 ترجمه:
ما از همه مسلمانان جهان می خواهیم که بیشتر به اسلام پایبند باشند و امروز پس از شروع جهاد مسلمانان علیه یهودیان صهیونیست، باید با هم متحد شوند، صفوف خود را جمع کنند و به دشمن اسلام فرصت ندهند که نفسی تازه کند و به تجاوزات خود به برادران مسلمان خود ادامه دهد، پس باید جهاد را گسترش داد و خدا با ماست. محسن طباطبایی الحکیم - نجف الاشراف.
📗 فلسطین فی وجدان علماء الاسلام
#فلسطین
#سلف_صالح_و_فلسطین
@Tanbiholomah
🌀 جدال درون حباب و جهاد بیرون حباب
🖋 حسین محمودزاده
🔸 تعبیر «تأثیر حباب» به معنای محصورشدن کاربر توسط حلقههای همفکر و همسو در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به کار میرود.
گاهی چنین حالتی نتیجهی انتخاب آگاهانه و مستقیم خود کاربر است و گاهی نتیجهی الگوریتم و الگوی معرفی محتوا و ایجاد ارتباط توسط سکوی مورد استفادهی او.
🔺 متأسفانه گاهی مشاهده میشود که کنشگران دغدغهمند در فضای مجازی، بیشتر از اینکه به جهاد و تلاش بیرون حباب بپردازند و نقشی در #راهبری_افکار_عمومی و تبیین و دفع شبهه از ذهن قشر خاکستری داشته باشند، درگیر جدالها و مناقشات مختلف با همفکران خود، درون حبابهای خودی میشوند. در موضوعات مختلف فرهنگی (مثلا حجاب) یا راهبردی (جبههی مقاومت)، افرادی بدون هیچگونه سابقه و حتی اقدام نسبت به جهاد بیرون حباب، مشغول جدال – و گاهی متأسفانه پنجهکشیدن به چهرهی یکدیگر- درون حباب هستند.
🔻 برای مثال، آیا درست است که در موضوع واکنش به حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، به جای اینکه بیرون از حباب خودمان برویم و از فرصت پیش آمده - برای آشنایی بیشتر قشر خاکستری با آرمان مقاومت و حداکثری کردن وحدت ملی در پشتیبانی از تصمیمهای سخت نظام- استفاده کنیم، با واکنشهای عصبی درون حباب خودمان، فرماندهان جبههی مقاومت را متهم به ترس و محافظهکاری بیدلیل کنیم؟!!
✅ کنشگری مطلوب در فضای مجازی و حقیقی، #جهاد_تبیین در بیرون حباب و ایجاد ارتباط با کسانیست که دلشان آماده است اما ذهنشان شبههزده.
♨️ استمرار جدال در درون حباب به جای جهاد بیرون آن، در درازمدت موجب اختلاف، از دست رفتن زبان مشترک با قشر خاکستری و #انزوا خواهد شد.
@Tanbiholomah
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم
ذرهای نباید به موشک و پهپاد و ابزار و امکانات نظامی دلخوش کرد. تأثیر همۀ اینها در دست خداوند است. اگر مشیت خداوند تعلق بگیرد، به هدف اصابت میکنند وگرنه خیر.
همه شروع به #دعا و #صلوات کنیم و متضرعانه از خداوند، نصرت اسلام و مسلمین را طلب کنیم.
فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم ۚ وَما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ ۚ وَلِيُبلِيَ المُؤمِنينَ مِنهُ بَلاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَميعٌ عَليمٌ﴿۱۷﴾
این شما نبودید که آنها را کشتید؛ بلکه خداوند آنها را کشت! و این تو نبودی (که تیر) انداختی؛ بلکه خدا انداخت! و خدا میخواست مؤمنان را به این وسیله امتحان خوبی کند؛ خداوند شنوا و داناست.
@Tanbiholomah
اللَّهُمَّ إِلَيْكَ أَفْضَتِ الْقُلُوبُ وَ مُدَّتِ الْأَعْنَاقُ وَ شَخَصَتِ الْأَبْصَارُ وَ نُقِلَتِ الْأَقْدَامُ وَ أُنْضِيَتِ الْأَبْدَانُ، اللَّهُمَّ قَدْ صَرَّحَ مَكْنُونُ الشَّنَآنِ وَ جَاشَتْ مَرَاجِلُ الْأَضْغَانِ، اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ تَشَتُّتَ أَهْوَائِنَا، وَكَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَقِلَّةَ عَدَدِنَا، فَفَرِّجْ عنا يَا رَبِّ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ، وَ نَصْرٍ مِنْكَ تُعِزُّهُ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ
@Tanbiholomah
دستور صریح قرآن:
آن گاه که نصرت و فتح می رسد،مشغول تسبیح ، حمد و استغفار شوید.
استغفار مانعی است بر سر راه غرور و خود شیفتگی در پی چنین نعمت بزرگی.
@HamidVahidi_ir
@Tanbiholomah
🔹 در پیروزیها باید تسبیح خدا و استغفار کرد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان
به نظر من این دوگانهها[در مواجهه با حوادث] سؤالات [مهم] است؛ ما از خودمان باید سؤال کنیم که در این دوگانهها چه جوری باید عمل کنیم. البتّه پاسخ دادنِ زبانی به اینها آسان است امّا پاسخ دادن عملی و ملتزم شدن، به این آسانی نیست. به نظر من پاسخ اینها در منابع اسلامی ما روشن است. [مثلاً] در مواجههی با پیروزیها قرآن به ما درس میدهد: اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ، وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا، فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّکَ وَ استَغفِرهُ اِنَّه کانَ تَوّابًا؛ نمیگوید خوشحالی کن، مثلاً برو وسط میدان شعار بده؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک؛ [میگوید] برو تسبیح کن؛ این مربوط به تو نیست، مربوط به خدا است؛ استغفار کن. در خلال این حرکت ممکن است یک غفلتی از تو سر زده باشد، از خدای متعال طلب مغفرت کن؛ در برخورد با حوادث مثبت این جوری باید برخورد کرد: دچار غرور نشدن، و از خدا دانستن که «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللهَ رَمىٰ»این اغترار به نفْس و اغترار [نسبت] به خدا که انسان غرّه بشود، [درست نیست]؛ «فَحَقُّ لَکَ اَن لا یَغتَرَّ بِکَ الصِّدّیقون»در دعای صحیفهی سجّادیّه [آمده] که صدّیقون هم نبایستی اغترار پیدا کنند به تو که بگویند «ما که دیگر با خدا وضعمان روشن است و ...»؛ نخیر، خدای متعال با صدّیقون هم رودربایستی ندارد؛ [اگر] یک وقت خطائی بکنند، ضربه را خواهند خورد. کاری که انجام میگیرد، کار خوبی را که انجام گرفته، از خودمان ندانیم، از خدا بدانیم. واقع قضیّه هم همین است. | ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
@Tanbiholomah
♨️پیچ تاریخی
🎙در سخنان رئیس جمهور آمریکا
✍حسین محمود زاده
🔹رئیس جمهور ایالات متحده دست کم در دو موضع به شکل جدی از نقطهی عطف و پیچ تاریخی کم سابقه سخن گفته است؛
در موضعی اظهار میکند در هر ۶-۷ نسل یکبار چنین موقعیتی پیش میآید:
B2n.ir/n96264
و در موضع دیگر، از تغییر بزرگ در جهان سخن میگوید و اینکه تصمیمها در این مقطع برای سرنوشت دهههای آینده دخیل خواهد بود:
B2n.ir/k79843
🔹در کشورهای دیگر، دیدگاههای متفاوتی نسبت به ایالات متحده و سران آن وجود دارد؛ ولی به نظر میرسد بر اساس تمامی این دیدگاهها باید این سخن را جدی گرفت. اگر امریکا را دشمن بدانیم، یا رقیب و یا حتی الگوی سیاستورزی برتر در جهان، این محاسبه و ارزیابی از شرایط فعلی جهان توسط رئیس جمهور ایالات متحده قابل توجه است و باید جدی گرفته شود. این دیگر یک هشدار صادر از تریبونهای داخلی نیست تا عدهای مثلا با تعبیر «پیچ تاریخی» یا «موقعیت حساس کنونی» شوخی کنند. این بار تفاوت میکند و دشمن، رقیب یا قطب آمال عدهای، مساله را در بالاترین سطح جدی گرفته و به آن اعتراف میکند، عاقلانه این است که ما هم جدی بگیریم.
🔹در چنین موقعیتی لازم است که نخبگان حوزوی و دانشگاهی از رفتار رسانهای و اجتماعی خود، ارزیابی صادقانه داشته باشند. در ایامی که گذشت، برخی حواشی بعضا نامربوط و جزئی خود را به شکل ابرمسأله و چالش کلان بر فضای رسانهای تحمیل کرد و نخبگان را درگیر خود نمود و فرصت و انرژی زیادی از فضای سیاسی اجتماعی کشور گرفت. خوب است با بررسی این مسائل از خود بپرسیم؛
⁉️ آیا مسائل اصلی و اولویتدار در موقعیت کنونی کشور در پیچ تاریخی این مسائل بودند؟ در اثر انباشت مجاهدتها و خون شهدا و خون دل دغدغهمندان در دهههای گذشته، شرایط کشور ایران و مذهب شیعه در تاریخ بیسابقه است، نگاه متوقع گذشتگان به ماست و تیغ تیز انتقاد و ارزیابی آیندگان حتما متوجه ما خواهد شد.
⁉️در روزها و شبهایی که ایدئولوژیها و کشورهای مختلف جایگاه خود را در نظم جدید و تسهیم قدرت جهانی تثبیت میکنند، خوب است صادقانه و بیتعارف از خود بپرسیم نخبگان ما وقت خود را صرف چه اموری میکنند؟
@Tanbiholomah
💢مجلس و شورای نگهبان باید پاسخگو باشند💢
🖊مرتضی صادقی
🔹 با خبر شدیم نیروی انتظامی در راستای انجام وظیفه خود مبنی بر برخورد با ناهنجاری کشف حجاب و در حالی که جای خالی لایحه حجاب به شدت حس میشود، بالاجبار روش قبلی خود یعنی گشت ارشاد را از سرگرفته است.
👈و این در حالی است که:
1️⃣گشت ارشاد روشی به شدت تنش زاست که به خاطر غلبه فضای احساسی و عصبی عکس العمل های شدیدی را در صحنه توسط طرفین به دنبال دارد و لذا مدیریت آن بسیار دشوار است.
2️⃣حساسیتی که با توجه به اتفاقات دو سال گذشته در بخشی از جامعه به وجود آمده زمینه را برای شعله ورشدن توسط کوچکترین جرقه و اشتباه مساعد کرده است.
3️⃣گشت ارشاد قابلیت بسیار بالایی برای سوژه شدن توسط رسانه ها دارد و با توجه به دست برتر دشمن در رسانه و تجربه ای که در سوژه سازی از اینگونه برخوردها به دست آورده، کاملا قابل پیش بینی است که شروع دوباره گشت ارشاد موج گسترده ای از هجمه ها و سوء استفاده ها را به دنبال داشته و دشمن بتواند برفکرواحساس مخاطب غلبه پیدا کند.
📛و همه اینها در حالی است که جرائم و مجازاتهای پیش بینی شده در لایحه حجاب بسیار مؤثرتر و کم آسیب تر هستند. لذا مسئولیت هرگونه خلل درکنترل کشف حجاب که به خاطر شروع دوباره گشت ارشاد ممکن است به وجود بیاید و راه را برای اقدامات حساب شده بعدی نیز ببندد، به عهده کسانی خواهد بود که بدون توجه به ضرورت تسریع در تصویب و اجرای لایحه حجاب، دراین زمینه تعلل نموده اند.
◀️در پایان از مسؤولین نیروی انتظامی انتظار میرود تا زمانی که لایحه حجاب عملیاتی نشده بعد از تذکر جدی به کشف حجاب کنندگان از انتقال فیزیکی آنان اجتناب کرده،در عوض با تصویربرداری مستقیم توسط مأمور تذکردهنده زمینه را برای پیگیری های بعدی و معرفی به مراجع قضایی فراهم کنند، یا با تدابیر سنجیده دیگری از آسیبهای ذکر شده جلوگیری نمایند.
@Tanbiholomah
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 شاخصه های دینداری نیازمند بازنگری است
🖌سید علیرضا نقیب پور
در شمار مولفه های دینداری جامعه معمولا از مناسکی چون نماز، روزه ، اعتکاف و حج نام برده می شود و افزایش حضور جوانان در این گونه مراسمات مذهبی حاکی از ارتقای سطح دین داری مردم قلمداد می گردد.
بدون شک این دلالت های آشکار را نمی توان نادیده گرفت اما در پایش دین داری جامعه، ضروری است شاخصه های دیگری را نیز در نظر آورد که ابعاد اجتماعی و تمدنی دین را به نمایش میگذارد که از قضا در قرآن کریم به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته است.
به عنوان مثال خداوند متعال در آیه 8 سوره منافقون عزت را مخصوص خدا و رسولش و مومنان میشمارد حال با این نگاه، تحقق بخشیدن به این عزتی که خداوند متعال برای مومنان در نظر گرفته است ملاک دین داری نیست؟
❓آیا عمل به آیه ی و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم یکی از نشانه های اقامه دین در جامعه به حساب نمی آید.؟
❓آیا بستر سازی جهت اجتناب از طاغوت که سر لوحه فرمان الاهی برای همه امت ها در همه عصرها بوده (سوره نحل آیه 36) معیار ارتقای سطح دینداری یک جامعه بشمار نمی رود؟
❓آیا ریختن هیبت پوشالی دستگاه کفر که زمینه اجتناب از طاغوت را فراهم می کند نشان دهنده گسترش ایمان در فضای جامعه ایرانی نیست؟
به نظر نگارنده پاسخ شجاعانه ایران به تجاوز رژیم کودک کش اسرائیل که در شبانگاه 25 فروردین انجام شد از مهمترین مولفه های دینداری در جامعه اسلامی است و تمام مؤمنانی که با رضایت و مطالبه سوخت حقیقی موشک ها را فراهم ساختند درین عبادت بزرگ و تمدنی شریکند.
❇️ مگر نه اینکه ایمان و باور عمیق و متمایز این ملت این فرصت را به سربازان شجاع راه سلیمانی عزیز داد تا در کارستانی شکوهمند ضربه ای غیر قابل ترمیم بر پیکره دستگاه ابلیسی صهیونیستی زده و موجبات گسترش کفر عملی و عینی به طاغوت را در میان امت ها پدید آورد.
❇️ مگر نه اینکه تمام تلاش متراکم شبکه های دجال واره بین المللی، بستر سازی جهت هضم ملت های مظلوم در شکوه خود ساخته این هژمونی شیطانی است؟ حال کدام عبادت را میتوان همتای شکستن این خیال کور و برهم زدن آن نقشه ی شوم دانست؟
✅ چه بسا تقربی که ملت مومن ایران در این عبادت عظیم و تمدنی بدست آورد که از سویی نمایش عزت و اقتدار ایمانی بود و از سویی دیگر خرد کردن هیمنه دستگاه طاغوت که کفر عینی و عملی به طاغوت محسوب می شود، با کمتر عبادتی قابل مقایسه باشد.
خداوند را بر این توفیق بزرگ شاکریم
@Tanbiholomah
بسم الله الرحمن الرحیم
❇️حاشیه ای بر یک اقدام بحث برانگیز دولت
✍️ محمد لیاقت
🔹 معاون امور زنان ریاست جمهوری در تاریخ 29 فروردین ماه در حاشیه ی نشست هیئت دولت، در مصاحبه ی خود از اقدامی جدید در آینده توسط دولت، خبر داده است. ایشان در جواب سوالی مرتبط با «درج نام مادران» در کارت شناسایی ملی، مدعی شدند: با توجه به اینکه مسئولان امر عنوان کردند که قرار است در کارتهای جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمیشود، مسئله قید شدن نام مادران نیز موضوعیت خود را از دست داد. فارغ از ملاحظات اقتصادی این نوع مصوبات مثل تحمیل هزینه های اقتصادی سنگین آن که قهرا بخشی از آن متوجه دوش مردم خواهد بود و تجربه ی تلخی که در تحویل کارت های شناسایی فعلی کسب شد، این اقدام از دو منظر مورد نقد و ملاحظه است.
1️⃣ نظرگاه اول
در فرهنگ حاکم برجامعه ی شیعی، حلال زادگی فرزندان - که در فقه اسلامی از آن به طهارت مولد تعبیر می شود- امری است که خداوند نسبت به آن اهتمام جدی داشته و به نوعی برای والدین نوعی ارزش محسوب می شود.
هر چند که در اکثر قریب به اتفاق موارد، درک ما از فهم ملاکات و مصالح احکام اسلامی قاصر است، لکن در یک نگاه پدیدار شناختی قابل تصدیق است که جعل برخی از احکام توسط شارع نسبت به این موضوع، علاوه بر کشف حساسیت بالای شارع نسبت به آن، تا حد زیادی در تامین عفت عمومی، حفظ نهاد مقدس خانواده و همچنین در یک نگاه اجتماعی، بالا رفتن سطح مقبولیت مسئولین و حکمرانان، تاثیر ویژه ای دارد.
باتوجه به این مقدمه، به نظر می رسد که، «منطق درج نام پدر در کارت شناسایی افراد، منطق مترقی و برخاسته از نگاه دینی بوده است که به عنوان یک اقدام متشرعانه در مسیر ایجاد قبح اجتماعی نسبت به پدیده ی نامشروع زنا و ترویج آزادی های نامشروع، قابل ارزیابی است».
⁉️ پرسشی که از این منظر قابل ارائه است و انتظار می رود دولت محترم پاسخی قانع کننده نسبت به آن ارائه دهد، این است که؛
با توجه به منطق روشن و محکمی که در رویکرد قبل (درج نام پدر) بوده است، ضرورت این اقدام دولت( حذف نام پدر از کارت ملی) مبتنی بر اساس چه منطق و استدلالی شکل گرفته است؟ آیا مسئولان محترم در فرآیند تصویب این مصوبه، آموزه های دینی و هنجاری های شرعی مرتبط با این موضوع را مورد بررسی و تحقیق خود قرار داده اند؟! أساسا آیا نسبت به امتداد و تاثیرات اجتماعی این اقدام هم تحقیقات کافی صورت گرفته است؟ مشخصا آیا توجه شده است که ممکن است این اقدام موجب قبح زدایی و عبور از برخی حدود و چارچوب های شرعی شود؟!
2️⃣ نظرگاه دوم
فرهنگ پژوهانی که با سند 2030 آشنایی دارند، به خوبی مطلع اند که بخشی از این سند، نفوذ و استحاله ی فرهنگی به نفع فرهنگ رقیب غربی و به ضرر فرهنگ اصیل اسلامی را به دنبال دارد.
در بندهایی از این سند که مرتبط به سیاست های تساوی جنسیتی است اینگونه آمده است:
- پایان دادن به همه اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا
- ریشه کنی همه اقدامات زیان بار مانند ازدواج کودکان، ازدواج در سنین بسیار پایین و ختنه زنان
- به رسمیت شناختن و ارج نهادن به مراقبت های داخل منزل و خانه داری (کار در منزل) بدون دستمزد از طریق : تامین خدمات عمومی، ایجاد زیر بناها و تنظیم سیاست های حفاظت اجتماعی و ترویج مسؤولیت مشترک در منزل و در محیط خانواده، تا حدی که مقررات ملی اجازه دهند.
- انجام اصلاحاتی برای برقراری تساوی حقوق زنان و مردان به منظور دسترسی زنان به منابع اقتصادی و امکان مالکیت و کنترل دارایی ها از قبیل: زمین و سایر اشکال دارایی توسط آنان و همچنین برقراری حق دسترسی زنان به خدمات مالی، ارثیه، و منابع طبیعی، درراستای قوانین ملی(کشورها)
- تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و همچنین وضع قوانین قابل اجرا برای ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح
ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
ادامه از فرسته قبل 👆👆👆
🔹 مسلما منتقدین این سند، منکر برخی از موارد مثبت و صحیح آن نیستند، بلکه آنچه که مورد ملاحظه ی جدی است، علاوه بر غلط بودن بخشی از گزاره های معرفتی این سند، از منظر آموزه های اسلامی، روح مجموعه ی این دستورالعمل هاست که به روشنی مقصد و مسیری غیر از آموزه های ناب دینی و مقاصد اسلامی در حوزه ی زنان را دنبال می کند.
📛 بنابراین آنچه که موجب نگرانی از این تصمیم احتمالی دولت می شود، در نگاه اول، نگرانی بابت عدول از ارزش ها و حدود الهی در فرآیند تصویب و اجرای این اقدام و ثانیا ترس از انفعال مسئولین امر در برابر دیدگاه ی غلط فمینستی و همچنین سیاست منفی اجرایی سازی سند 2030 توسط دولت انقلابی است. این نگرانی زمانی مضاعف می شود که پیشتر معاون امور زنان در برنامه ای تلویزیونی عنوان کرده بود که «ما توانستیم آیورا را [تحت الحفظ نسبت به موارد خودمان] برای آموزش زنان حاشیه اقیانوس هند برعهده بگیریم»
🌐 بر اساس آنچه در وب سایت رسمی آیورا آمده، عنوان شده است، کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان که ذیل آیورا بوده و جمهوری اسلامی ایران اخیرا به عنوان ریاست کارگروه آن درآمده، محورهای متعددی برای فعالیت دارد که ذیل بیانیه شانزدهمین نشست وزرایی در سال ۲۰۱۶، در بالی صادر شد. براساس آن «کشورهای حاضر در این کارگروه متعهد به تساوی جنسیتی و توانمندسازی زنان براساس کنفرانس آدیسابابا و سند ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار هستند.»
⏪ باتوجه به این نکات امیدواریم که مسئولان انقلابی و خدوم دولت فعلی در جهت تنویر افکار عمومی هر چه سریعتر نسبت به این اقدام بحث بر انگیز توضیحات کامل را ارائه دهند. و نکته ای که ضرورت دارد مورد تاکید قرار بگیرد این است که فعلا قصد توجه اتهام نسبت به دولت محترم را نداریم بلکه این نوشته صرفا در جهت ابراز نگرانی نسبت به نکات مطرح شده است.
@Tanbiholomah
🔹 سلسله مباحث «وظیفه حکومت اسلامی نسبت به رعایت احکام دینی»
✅ مدتی است در کانال دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه مباحث عالمانه و فقیهانه ای در موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی مطرح می شود که حقیقتا جای استفاده برای طلاب و فضلای حوزه دارد.
در همین راستا، مدتی است بحث وظیفه الزام حکومت اسلامی نسبت به رعایت احکام دینی را با مستندات فقهی پیگیری میکنند که تا کنون ٩ قسمت از بررسی ادله مشروعیت تعزیر توسط حاکم اسلامی (در مصادیق متعددی که برخی اش جرم های اجتماعی و عمومی به حساب نمی آیند) را مطرح کرده اند.
✳️ به همه علاقمندان پیشنهاد می کنیم این مباحث را با دقت مورد دقت و بررسی قرار دهند.
⚪️ لینک مباحث مطرح شده تاکنون:
قسمت اول
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/849
قسمت دوم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/855
قسمت سوم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/857
قسمت چهارم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/860
قسمت پنجم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/861
قسمت ششم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/863
قسمت هفتم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/871
قسمت هشتم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/873
قسمت نهم
https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/875
@Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 بخشی از احوال جناب حمزه سید الشهداء سلام الله عليه
@Tanbiholomah
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
🟩حمایت از مدافعین حریم عفت و ایمان
🔷با توجه به اینکه حجاب و پوشش ریشه در آیات نورانی قرآن و نیز ریشه در تمدن ایران دارد مردان جامعه را به غیرت و زنان جامعه را به پوشش، حجاب و عفاف فاطمی دعوت و جهت حمایت از مدافعین عفت و ایمان در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از اجرای #طرح_نور شرکت می نماییم.
🗓 پنج شنبه ۶ اردیبهشت
⏰ساعت ۱۶:۳۰
🕌 حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزههای علمیه 👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ اگر شرابخوار را حد نمیزنید لااقل از بیت المال هزینه نکنید
🖋 حسین محمودزاده
📗 «همانا شراب و قمار و... پلید و از عمل شیطان است؛ از آنها دوری کنید تا رستگار شوید.» (قرآن کریم؛ سوره مائده؛ آیه ۹۰)
💠 امام رضا علیهالسلام: «هرگز خداوند پیامبری را نفرستاد مگر اینکه حرام شمردن شراب بخشی از آئین او بود» (عیون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۴)
♨️ هر از چند گاهی، خبر مرگ یا بستریشدن عدهای به دلیل مصرف مشروبات الکی در رسانهها منتشر میشود و در کنار همهی عوارض و حواشی، فرصتی نیز برای تحلیلها و آسیبشناسیها و ... فراهم میآید.
🔺 از میان همهی این تحلیلها، شاید مضحکترین و مغالطهآمیزترین تحلیل، از آن عدهای است که چنین سوانحی را ناشی از ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران میشمرند و این را بهانه خود برای اعلام مخالفت با آن می شمرند!!
♨️ جالب اینکه این افراد با این سطح آگاهی از جرمشناسی و روانشناسی اجتماعی، هرگز - برای مثال- تلفات ناشی از سوءمصرف مواد روانگردان و توهمزا در غرب را ناشی از قوانین ممنوع کنندهی آنها در آن کشورها نمیدانند. یا توضیح نمیدهند چرا در عین آزادی کامل مشروبات الکلی در ایالات متحده، طبق آمار رسمی دولتی، سالانه ۱۴۰ هزار نفر به خاطر مصرف مشروبات الکلی به کام مرگ میروند؟
چه تضمینی وجود دارد که اگر در کشور اسلامی ایران این حرام قطعی الهی قانونی و عادی بشود، آمار چنین مرگهای تأسفانگیزی کمتر شود؟
یا اصلا به مفاسد اجتماعی مترتب بر آزادی مشروبات الکلی که هم در متون دینی ذکر شدهاند هم تجربه آن را تأیید میکنند، فکر کردهاند؟
🔻 همه این مسائل شاهد بر آن است که صاحبان تحلیلهای پیش گفته، دغدغهی جان انسانها را ندارند و اغراض دیگری را از این به اصطلاح تحلیلها پیگیری میکنند.
⛔️ نافرمانی حکم مسلّم قرآن و داشتن این رفتارهای پرخطر، هزینههای مادی مختلفی را بر نظام سلامت کشور تحمیل میکند که بخشی از این هزینهها به شکل مستقیم در قالب حق بیمه از شهروندان دیگر گرفته میشود و بخش دیگر نیز از بیت المال مسلمین و بودجهی عمومی کشور پرداخت میشود.
برای هر فرد مسلمان و مؤمن به قرآن، این سنگین است که ببیند علاوه بر ارتکاب محرمات الهی و عدم برخورد شرعی -تعزیر- با خاطیان، از سرمایههای عمومی نیز برای جبران خسارت گناهکاری این افراد هزینه شود؛ و همچنین عدهای قلم به دست با ژست دروغین دلسوزی برای جان افراد، نعل وارونه زده و پروژهی عادیسازی منکری مانند شرابخواری -که خود عامل مرگ سالانه هزاران نفر در جهان است- را پیگیری کنند.
✅ پیشنهاد ما این است که همانطور که هزینهی درمان جراحات ناشی از اقدام به خودکشی، یا نزاعهای خیابانی مشمول تعهد برخی بیمهها نمیشود، به همان شکل، هزینهی درمان و جبران خسارات بدمستی و عیاشی عدهای معدود نیز از محل بیت المال و حق بیمهای که ماهانه از دسترنج کارگر و کارمند مسلمان کسر میشود، پرداخت نگردد. به این افراد خدمات اورژانس و درمان ارائه شود، اما با هزینهی آزاد و شخصی خودشان.
#اجرای_حد
#شراب_خواری
#بیت_المال
@Tanbiholomah
هدایت شده از هیئت انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
ـ﷽-
#هیئت_انصار_المهدی عجل الله تعالی فرجه
🔰 مراسم عزاداری ظهر شهادت #امام_صادق علیه السلام
🎤 سخنران:
استاد #حسینی_قزوینی
🎤 مرثیه خوان:
حجت الاسلام والمسلمین #حائری
کربلایی جواد #مهدی
🗓 شنبه ۱۵ اردیبهشت
از اذان ظهر
📍 بلوار شهید محمد منتظری کوچه ۱۲
#دارالقرآن علامه طباطبایی قدس سره
📌 برای پارک وسایل نقلیه، به پارکینگ شهید کاظمی مراجعه شود.
برادران و خواهران
📌 جهت اطلاع از برنامهها و محتوای مراسمات، در کانال هیئت عضو شوید.
👇👇👇
Eitaa.com/ansarolmahdi_aj
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ مشکل تراشی!
🔰 توصیههای مهم #امام_صادق علیهالسلام به شیعیان
‼️ اگر اینگونه نباشید؛ سختیها و مشکلات دامنگیر من خواهد شد!
🏴 #شهادت_امام_جعفر_صادق علیهالسلام تسلیت باد
🎙 آیت الله محمدمهدی شب زندهدار
📲 به طلبه مدیا بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/657522961Cbd43c59a42
تغییر سرنوشت «یک ملت»، با حضور «دو یاور»
اگر امیرمؤمنان «حمزه» و «جعفر»، و امام صادق ع چند نفر مانند «هشامبنحکم» داشت،
نه خانه علی در آتش میسوخت نه خانه ابیعبدالله!
نه سیدالاوصیاء را کشانکشان میبردند نه شیخالائمه را!
گاه وجود دو یاور، سرنوشت یک امّت را تغییر میدهد!.
پینوشت؛
أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلَا إِلَى مَا وَصَلَا إِلَيْه(کافی ج8 ص190)
#غیرتِدینی
#دویاور
#منوَتو
https://eitaa.com/farbehi
646c53d2c92ab4.00683728.بررسی تطبیقی نقش مردم در نظریه ولایت فقیه بر اساس دیدگاه امام خمینی و آیت الله مصباح یزدی.pdf
480.9K
📚معرفی مقاله
🔹 نقش مردم از نظر اسلام در تشکیل حکومت، از مسائل مهم در فقه سیاسی ست که در بین اندیشمندان معرکه آراء می باشد.
⬅️ در این بین، نظرات مرحوم امام راحل و مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان دو اندیشمند صاحب نظر در این مسئله، قابل توجه و مورد اعتنای محققین بوده و هست.
📘 این مقاله از طلبه فاضل جناب آقای رضا نریمیسایی به مقایسه نظرات این دو عالم بزرگ پرداخته و نسبت بین آن دو رو بررسی کرده است.
✅ قابل توجه است که این مقاله جزو مقالات برگزیده در جشنواره علامه حلی ره در سال جاری می باشد.
@Tanbiholomah