eitaa logo
تنبیه الأمة
2.5هزار دنبال‌کننده
172 عکس
77 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
شریح‌ها در راه کربلاها 🔹در واقعه کربلا، صحنه های فراوانی برای عبرت وجود دارد، به گونه ای که عدم توجه به آنها، موجبات تکرار وقایع میگردد. یکی از این صحنه ها، استفاده ای است که، عبیدالله بن زیاد (لعنه الله) از جایگاه «شریح قاضی» بهره برده و خود را از خطر حتمی نجات میدهد. 🔹شیخ مفید در الإرشاد، این صحنه را اینگونه گزارش میکند: «وَ بَلَغَ عَمْرَو بْنَ الْحَجَّاجِ أَنَّ هَانِئاً قَدْ قُتِلَ فَأَقْبَلَ فِي مَذْحِجَ حَتَّى أَحَاطَ بِالْقَصْرِ وَ مَعَهُ جَمْعٌ عَظِيم‏». عمروبن الحجاج که از قبیله مذحج بود، با شنیدن خبر قتل هانی بن عروة گروه بزرگی را جمع کرده و قصر کوفه را احاطه میکند. وقتی خبر محاصره به گوش عبیدالله میرسد، به شریح قاضی میگوید: «ادْخُلْ عَلَى صَاحِبِهِمْ فَانْظُرْ إِلَيْهِ ثُمَّ اخْرُجْ وَ أَعْلِمْهُمْ أَنَّهُ حَيٌّ لَمْ يُقْتَل‏» به دستور عبیدالله، شریح به محل زندانی شدن هانی رفته و به او نظر انداخته و سپس به سوی افراد قبیله هانی میرود و خبر از زنده بودن او میدهد. وقتی که عمروبن الحجاج این خبر را از او میشنود میگوید: «أَمَّا إِذْ لَمْ يُقْتَلْ فَالْحَمْدُ لِلَّهِ ثُمَّ انْصَرَفُوا» 🔹نسبت به این واقعه پرسشهای متعددی قابل طرح است و مهمترین آن هم این است که، چرا عبیدالله در این ماجرا و گزارش زنده بودن هانی، از افراد دیگری استفاده نکرده است؟ او از «شریح قاضی» میخواهد که این خبر را برساند، چرا که شریح دارای منزلت و وجاهتی است که، میتواند «اعتمادزا» باشد و ابهام و تردید دیگران را برطرف نماید. و شاید به همین دلیل است که، آنها به راحتی و بدون هیچ اعتراض دیگری مثل اینکه درخواست ملاقات خود هانی را داشته باشند، با صرف شنیدن اینکه او کشته نشده است منصرف گشتند. یعنی، با وجود آن حمیتی که نسبت به بزرگ قبیله خود داشتند، آن انصراف سریع میتواند ریشه در همین نکته «اعتماد» باشد که عبیدالله بن زیاد از طریق شریح قاضی ایجاد کرد. و این چنین است که، عبیدالله ها میتوانند هانی ها را به حبس بکشانند و آنها را در حبس به قتل برسانند، اما مذحجی ها نتوانند از بزرگ خود حمایت کنند و جان او را نجات دهند، چرا که به شریح ها اعتماد کرده اند. @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت‌الله جوادی آملی(دام ظله) 🔹ما رفتیم و نام پیغمبر را زنده کردیم و برگشتیم..... @Tanbiholomah
تنبیه الأمة
❇️ آقای دولت خانواده های مؤمن سزاوار چنین جفایی نیستند! 🖋 مرتضی صادقی ‼️روزی که انقلاب شد و خون عز
﷽ چندی قبل در کانال، نوشته ای در باب لزوم حفظ حرمت بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی منتشر شد. سرانجام وزارت بهداشت با اهتمام جدی خود ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دستورالعمل ملی پوشش استاندارد ویژه بیماران را در جهت حفظ کرامت، حریم خصوصی، حقوق و امنیت روانی، به کلیه مراکز و موسسات دولتی و خصوصی ابلاغ کرد. این پوشش‌ها و البسه طراحی شده شامل ۱۷ مدل پوشش نظیر گان مخصوص اتاق عمل، لباس زیر مخصوص جراحی، شلوارهایی جهت انجام کولونوسکوپی، سونوگرافی کانال رحمی، ارتوپدی و همچنین پیراهن های مخصوص سونوگرافی پستان، ماموگرافی، شیردهی نوزادان، ارتوپدی، فیزیوتراپی، دیالیز، پوشش مقنعه و تعدادی البسه دیگر بوده است. متاسفانه پس از مصاحبه خبری مسئول محترم دبیرخانه قانون انطباق، عفاف و حجاب وزارت بهداشت، هجمه غیر منطقی و غیر علمی و کارشناسی از سوی برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخلی و خارجی، علیه این اقدام خداپسندانه و رضایت‌بخش صورت گرفت که می تواند موجب دلسردی دست اندرکاران و طراحان این حرکت مبارک گردیده و تأثیر منفی جهت عملیاتی شدن این دستورالعمل ملی گردد. بر همین اساس خواهشمند است به منظور حفظ کرامت، حریم خصوصی، حقوق و امنیت روانی بیماران، با تأیید و امضا این پویش، در جهت نهادینه نمودن این دستورالعمل اقدام فرمایید. با تشکر فراوان لطفا منفعل نباشید و امضا کنید https://www.karzar.net/126735 @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودم دیدم فضای آسمان‌ها پر از انا الیه راجعون بود... @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه ظهر عاشوراء آیت الله جوادی آملی @Tanbiholomah
﷽ ✅چند کلمه حرف حساب با آقای منتخب 🖋 سید علیرضا نقیب‌پور 1⃣ذکر مکرر آموزه‌های نهج البلاغه در نطق‌های انتخاباتی و تاکید بر پیمودن راه مولا علی این حق را برای مردم محفوظ میدارد که، عملکرد شما را در همین روزهای معدود بررسی نمایند، تا معلوم شود تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟! 1.1. در تمام عهد مالک که شیوه انتخاب وزیران و کارگزاران حکومت را مطرح می کند، نه زن بودن امتیاز است و نه سنی بودن و یا مثلا مسیحی بودن. اگرچه اقلیت‌های مذهبی در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و دارای نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده و در کمال آزادی دینی در حال زندگی هستند، اما به هر حال، اگر در کشوری که اکثریت جامعه مسلمان شیعه هستند اسلام و تشیع امتیاز محسوب نشود، قطعا مسیحی و سنی بودن امتیاز نخواهد بود. 1.2. در همان عهدنامه جمله‌ای است که بارها آن را خوانده‌اید: وَ لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ الرَّعِيَّةِ أَثْقَلَ عَلَى الْوَالِي مَئُونَةً فِي الرَّخَاءِ وَ أَقَلَّ مَعُونَةً لَهُ فِي الْبَلَاءِ وَ أَكْرَهَ لِلْإِنْصَافِ وَ أَسْأَلَ بِالْإِلْحَافِ وَ أَقَلَّ شُكْراً عِنْدَ الْإِعْطَاءِ وَ أَبْطَأَ عُذْراً عِنْدَ الْمَنْعِ وَ أَضْعَفَ صَبْراً عِنْدَ مُلِمَّاتِ الدَّهْرِ مِنْ أَهْلِ الْخَاصَّةِ وَ إِنَّمَا [عَمُودُ] عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْيَكُنْ صِغْوُكَ لَهُمْ وَ مَيْلُكَ مَعَهُمْ عبارات روشنی که ویژه‌خواری گروه‌ها و مجموعه‌های خاص را مذمت و توجه به رضایت عموم مردم را به عنوان شاخص مطرح می‌نماید‌، اما شما در عمل رسما برای احزاب اصلاحاتی امتیاز ویژه قائل شده‌اید. 2⃣ ملت ایران مجموعه ای از قومیت‌ها و مذاهب است که قرنهاست در کنار هم زندگی مشترک و مسالمت آمیزی داشته و دارند. چرا باید از سر نادانی یا منفعت‌طلبی بدون در نظر گرفتن مصالح کلان ملت با حساس کردن بی‌جهت این تنوع و طرح ادعاهای بی دلیل، این طیف به هم‌پیوسته را به گسل‌های تنش‌آفرین تبدیل نمود؟ چرا بدون نگاه صحیح به مساله قومیت‌ها به جدایی و سهم‌خواهی در میان آنان دامن بزنیم، تا اگر چند وزیر کابینه سنی نباشد تبعیض به طور کامل مرتفع نشده باشد؟ این دست تقسیم مسئولیت‌ها دامنه اختلافات را کمتر نمی‌کند، بلکه تشدید می‌نماید و دامنه مطالبات را هر روز بیشتر می‌کند. جدول امتیازبخشی به قومیت یا مذهبی در ساز و کار انتخاب وزیران شاید به ظاهر در مسیر جلب رضایتِ بخشی از ملت شریف ایران باشد، اما نهایت آن، تشویش خاطر بیشتر و بالارفتن توقعات روز افزونی است که در بسیاری از مواقع توجیه منطقی در نگاه کلان ندارد. اتفاقی که ممکن است ابعاد امنیتی و مخاطره‌های اجتماعی به بار آورد. 3⃣درباب مساله زنان، نگاه ویترینی به زن را باید متوقف کرد. مطالبه زنان فرهیخته ایرانی این نیست که یک وزارتخانه به زنان سپرده شود ولی صدها خلاء قانونی در حمایت از زنان و خانواده نادیده گرفته شود. زن فهیم و نجیب ایرانی هم می‌داند که باید بدون توجه به جنسیت، شایسته‌ترین‌ها برای مناصب در نظر گرفته شود و نگاه جنسیتی به زن مورد پسند آنان نخواهد بود. 4⃣مساله انسجام و اجماع از پرتکرارترین شعارهای جنابعالی بود. حضور پررنگ دولت روحانی در شورای راهبری در کنار حضور برخی از افراطیون طیف اصلاحاتی‌ها راه را برای ایجاد وفاق مسدود می‌کند. حضرتعالی نسبت به سایر منتخبان مردم در سال‌های پس از انقلاب حائز کمترین آراء شده‌اید و متاسفانه فاقد پشتوانه مردمی قوی برای کارهای مهم هستید، بنابراین بیش از هر رئیس دولتی نیازمند تحقق شعار خودتان یعنی همدلی و وفاق و انسجام برای انجام کارهای بزرگ هستید. 5⃣برخی از رفتارهای شما در این روزها برای همه ما شیرین و گوارا بود. از پاسخ نامه دبیرکل حزب الله تا حضور بی‌آلایش در هیات های عزاداری سید الشهداء. امیدواریم در عرصه حکمرانی مواظب باشید سادگی شما موجب سوء استفاده آدم‌هایی نشود که برایتان مایه زحمت و سرافکندگی گردند. @Tanbiholomah
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱. آیا مذاکره بطور کلی راه غلطیست؟ ۲. نظریه خلع سلاح به دنبال چیست؟ ۳. هدف آمریکا از خلع سلاح ایران چیست؟ آیت الله میرباقری پاسخ می‌دهد. @Tanbiholomah
240722_2121(1) (Trimmed).mp3
1.83M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی: یکی از شاخصهای اصلی مسئولیت در نظام اسلامی، مودت فی القربی است، بحث شیعه و سنی نیست؛ مودت فی القربی یک تکلیف قرآنی است. 1403/5/1 @Tanbiholomah
240722_2121 (Trimmed).mp3
2.04M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی: نمیشود، زیر خیمه امام حسین (علیه السلام) ترویج منکر کرد. باید مراقب انحرافات و آسیبها و بدعتها بود. 1403/ 5/ 1 @Tanbiholomah
بسم الله الرحمن الرحیم اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ. بزرگوارانی که حقیر را می‌شناسند می‌دانند که اگر حرفی می‌زنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمی‌خواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را می‌شناسد می‌داند. چنان‌که در مورد صحبت جناب آقای به هیچ وجه نمی‌خواهم از بعضی از بداخلاقی‌هایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما... ▫️نکته‌ای که به نظرم می‌رسد یک این است که واقع‌اش بنده نمی‌فهمم [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟] 🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسن‌اش ذاتی است؛ چنان‌که می‌دانید بعضی عناوین قبح و حسن‌اش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستی‌ها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را می‌دهیم به تو، به آن یکی نمی‌دهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست. بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان باشد، یا از فلان باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه می‌دهد، باید کار صورت بگیرد. ▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستان‌شان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده می‌شود این است که بعضی وقت‌ها بحثی را مطرح می‌کنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامه‌اش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست! 🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینه‌ساز برخی نکات بشود که افرادی بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثه‌ای که پیش آمد_ دارد به طرف یک‌نوع استقرار و آرامش می‌رود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلم‌های غیرقابل کنترل راه نیفتد. ▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما می‌گویید «راعنا» این‌ها تمسخر و سوءاستفاده می‌کنند، نگویید این جمله را. به نظر می‌رسد اگر این مطلب مورد توجه قرار می‌گرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمی‌شد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود. ▫️چیزی که من خیلی به‌نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای‌ ناکرده ما با بی‌دقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند! 🔻 شما می‌دانید ما متأسفانه بعضی حرکت‌ها را می‌بینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آن‌ها را تأیید نمی‌کنند! یعنی از کارهایی که انجام می‌شود، خب این‌ کارها گاهی موجب می‌شود یک وقت بهانه دست این‌ها داده می‌شود. 🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم خدشه‌دار نشود هم از دفاع شود. به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم کشور باید حفظ شود. 🔻به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم، هر جمله‌ای که باعث شود و بخواهد جمعیت‌ها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است. به نظرم اگر این‌جا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حمله‌هایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمی‌کنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که می‌گویند ممکن است این اظهارات زمینه‌اش را ایجاد کرده باشد. استاد ابوالقاسم علیدوست https://eitaa.com/salsabeal @Tanbiholomah