eitaa logo
کانال تنهامسیر استان سمنان
561 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
61 فایل
جهت انتقاد پیشنهاد و ارائه ی مطلب با ادمین ارتباط برقرار کنید.👇👇👇 @saghidashtekarbala
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگه میشه بیای حرم و چایی امام رضا رو نخوری؟ از خدا برات می خوام یک استکان چایی یا دمنوش در هوای پاییزی در حرم آقاجان😍
غیرت پسرا رو میشه از احوالاتشون توی روضه‌ی‌ حضرت‌زهراس توی‌ فاطمیه فهمید🚶🏾‍♂️.. فاطمیه اینجوریه‌ که پسرا واسه‌ ی‌ پهلوی‌ شکسته‌ی‌ مادرشون‌ گریه‌ میکنن ؛ دخترا برای‌ غربت‌ پدرشون💔 :)) چند جمله حق:)💔📿
😭😭😭😭😭😭
صداۍهق‌هق مردۍمیان‌نخلستان‌پیچیده..
⚫️امام جعفرصادق (علیه السلام) می‌فرمایند: ✔️ هرکس که در حال انتظار ظهور از دنـــیــــا بـــرود ... 🔲 منبع: (بحار،جلد ۵۲، ص ۱۲۶)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 ثمره قرائت قرآن از نگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) 🔻امام حسن مجتبی علیه‌السلام: مَن قَرَأ القرآنَ كانَت لَهُ دعوةٌ مُجابةٌ إمّا مُعَجَّلَةً و إمّا مُؤَجَّلةً. ❇️ كسى كه بخواند، يك دعاى مستجاب شده دارد، دير مستجاب شود يا زود. 📚 بحارالانوار : / ۹۳ / ۳۱۳ / ۱۷ ╭ ۞﴾📖﴿۞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله: دل ‏ها نيز همچون مس، زَنگار مى ‏گيرند. پس آنها را با استغفار و تلاوت قرآن، جَلا دهيد 📚أعلام الدين صفحه293 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄
آقای وافی: 🚨 امروز صبح ( یکشنبه) ساعت ۸:۳۰ پخش زنده از شبکه یک سیما توصیف شرایط و تببین وظایف در قبال جبهه مقاومت انشالله با دعای خیر شما بتوانم به خوبی این تبیین را انجام دهم... ⭕️ امروز با پیامک به برنامه به توان مردم(ساعت۸:۳۰ شبکه یک) ۳۰۰۰۰۱۲۲ موج مطالبه از مسئولین بابت انجام وعده صادق ۳ را ایجاد کنید... محمدمسلم وافی 🆔 @Moslemvafi ━🍃❀💠❀🍃━═••• @vafimoslem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 يسبح لله ما في السماوات والارض. ┊ ┊ ┊ ┊ ┊❣سبحان الله ┊ ┊ ┊ ┊❣ الحمدلله ┊ ┊ ┊ ❣ لا اله الا الله ┊ ┊ ❣ الله اڪبر ┊ ❣ سبحان الله وبحمده ❣ استغفرالله 🌸در آغاز روز دهانمان را ✨خوشبو می کنیم با ذکر نام الله 🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم ✨ الــهـــی بــه امــیــد تـــو
دلتنگی ! عجب‌ واژه‌ زیباییست‌ ، برای‌‌ ِشرح‌ ِحال‌ ِپریشان من : ) . _روز‌های‌بی‌مادر‌:)💔
دیشب سر سجاده دعای حسن علیه السلام این بود که مادر من دست به دیوار نگیرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این خانم در سن ۱۴ سالگی دارند کارشناسی ارشد می‌خوانند، خواهرشان هم نابغه است. اما خوب؛ چون با حجابند نباید دیده شوند... ولی ما منتشر می‌کنیم و شما هم نگرش بدید تا همه بفهمند که حجاب محدودیت نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حقوق زن شاغل در زندگی مشترک 💬خانمی که شاغل است و حقوق مستقل دارد آیا باید به همسرش بدهد و خرج زندگی کند یا متعلق به خودش است؟ 🔹آیا زن مى تواند بدون اذن شوهر از اموال خودش نذر کند یا به کسی بدهد؟ 💠 استاد وحیدپور 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عادی میشه، مثل ترکیه ⏪بابا چرا انقدر سخت میگیرین، مگه فقط ایران یه کشور اسلامیه. یه کم از ترکیه یاد بگیرید، با حجاب و بی‌حجاب، مسلمون و غیر مسلمون کنارهم خوش خرم زندگی میکنن. هیچ مشکلی هم ندارن و همه چیز براشون عادی شده 📌بریم گوشه‌ای از عادی شدن رو ببینیم... 🔴
دهه هفتادیا دارن مامان‌بزرگ و بابابزرگ می‌شن، اون‌وقت دهه‌شصتی‌ها ازدواج نمی‌کنن می‌گن چون جَوونی نکردیم هنوز.😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚یک لقمه کتاب عاشورا مظهرِ دفاع از توحید در مقابلِ دنیاپرستی و طواغیت است، مظهرِ درگیریِ اعتقادی و جدالِ مکتبی برای حفاظت از پرستشِ خدای متعال در مقابل دنیاپرستان است، نه فقط دعوت به احکامِ فردی. و امروز، مکتبِ ما از موضعِ اقتصاد در معرضِ خطر قرار گرفته است، جامعهء شیعه را چالشِ چندین سالهء اقتصادی درگیر کرده است و از موضعِ اقتصاد، ابلیس و جنودِ ابلیس می توانند به اعتقاداتِ ما حمله کنند. حاج آقا؛ این حرف ها چیست؟ چرا کار را سخت می‌کنید؟ خُب اقتصاد، تولید و توزیع و مصرف و تورم و نقدینگی و کاهشِ ارزشِ پولِ ملی و... تخصص می‌خواهد؛ فنی و پیچیده است؛ ما چه کار می‌توانیم بکنیم؟ چرا کارهای سخت را به ما می‌گویید؟ بحث های فنی و تخصصی دارد؛ در همه جای دنیا هم انجام میدهند؛ خب بروند انجام بدهند تا درست شود. همین حرفها و همین واگذاری ها که کارهای تخصصی را کارشناسان بروند انجام بدهند، ما را به این روز انداخته است. تجربهء آن را هم داریم؛ هم تجربهء اقتصادی را داریم که در این سالها که ملتِ امام حسین( ع)، برای دفاع از مکتبِ امام حسین( ع)، هیچگاه توسطِ نخبگان به صحنه آورده نشدند و منبرها خالی از این حرف ها بود، مردم هم برای این امور بسیج نشدند، و دائماً به متخصصینِ امر سپردند و وضعیت همین است که می بینیم؛ و چهل سال است که همچنان در موضوعِ اقتصاد و تورم و کاهشِ ارزشِ پولِ ملی دچار هجمه هستیم. در مشروطه همینطور بود؛ در مشروطه هم یک موضوعِ جدیدی اتفاق افتاد، گفتند دیگر از استبداد خسته شدیم؛ از سلطنتِ مطلقه خسته شدیم؛ از اینکه هرچه پادشاه خواست، همان بشود. این استبداد است؛ بیاییم پادشاه را مشروط کنیم به قوانینی که نمایندگانِ مجلس از طریقِ پارلمان تصویب می کنند. این تجربه را در مشروطه داشتیم. می خواهم بگویم چرا عنوان را فتنهء اعتقادی، مشروطهء اقتصادی قرار دادیم؛ به این مقدمه توجه کنید: صدها و هزاران سال مردم بودند و شاه؛ شاه و رعیت؛ هرچه شاه بگوید همان قانون است؛ هرچه میلِ او کشید، همان دستور است؛ همان را هم باید اجرا کنند، وگرنه تیغِ دودَم در انتظارِ آنهاست. بعد در مغرب زمین، چیزی به نام مشروطه و پارلمان و رایِ مردم مطرح شد، آهسته آهسته به همهء دنیا کشیده شد و وارد ایران هم شد. گفتند این حکومتِ استبداد است؛ بیاییم با رایِ مردم، به این زورگویی و استبدادِ شاه قید بزنیم و شرط برای آن بگذاریم و آن را مشروطه کنیم. مرحوم شهید شیخ فضل الله نوری هم وارد شد و خودش از موسسینِ مشروطه و مطالبهء عدالت بود. بعد مراجعِ ثلاثِ نجف هم وارد شدند. در راسِ آنها مرحوم آخوندِ خراسانی بود که از بزرگان حوزه است، (و هنوز هم کتابی که ایشان نوشته، منشأ و محورِ تدریس درس های خارج و سطوح عالی حوزه است) شیخ فضل الله نوری هم (که پیش از این قضایا به عنوانِ نماینده میرزای شیرازی محسوب می‌شد) وارد شد و پیگیری کرد که مشروطه باید حاصل شود و جلوی استبداد گرفته شود. بعد کم‌کم دیدند این مشروطه یک سری متخصص و کارشناس دارد. از طرفِ نجف و مرحومِ آخوند خراسانی گفتند: کار را به اینها بسپارید. مرحوم شیخ فضل الله می‌گوید: اینها آدم های خطرناکی هستند و بلکه معلوم است که فاصلهء زیادی با دین و مذهب دارند. کم کم بین علما در *مواجهه با موضوعِ جدید*، اختلاف ایجاد شد. موضوعی که شیخ فضل الله نوری و یارانِ او حس می‌کردند خطرِ هجمه به دین و اعتقاد و مکتب است و آنرا مصداقِ ضربه به قرآن و تسلطِ کفار می دانستند. از آن طرف هم آخوندِ خراسانی و همراهانِ او می‌گفتند: نه، این مصداقِ رفعِ استبداد است. موضوعِ جدیدی بود و هر دو طرف در اوجِ تقوا و ورع، در اوجِ علم و فقاهت. شیخ فضل الله نورچشمیِ میرزای شیرازی بود و مرحومِ آخوند هم که بزرگِ مراجعِ نجف؛ هر دو هم اهلِ فقاهت؛ اما موضوع، جدید و پیچیده و تخصصی بود، گفتند کار را به کارشناس ها و کاردان ها بسپارید. این طرف میگفت: مصداقِ رفعِ استبداد است و آن طرف می گفت: مصداقِ هجمه به دینِ مبین است. بیانِ شیخ فضل الله نوری است که میگفت: "داعیه، داعیهء کربلاست. در کربلا هجمه به امامِ مبین کردند، امروز هجمه به کتابِ مبین و قواعدِ قرآن و قوانینِ قرآن می کنند با این مشروطه". این اختلاف، ملت و امتِ دینی و مومنین را دو شقه کرد؛ بعد، همان کاردان ها و کارشناس ها و متخصصینِ امرِ مشروطه و پارلمان، که غرب گرا بودند، مسئله را در دست گرفتند. شیخ فضل الله را به شهادت رساندند و آخوندخراسانی را هم مسموم کردند. و هر دو جناحِ روحانیت را حذف کردند و خودشان بر سرِ کار آمدند. این تجربهء خوبی نیست که چون یک امری تخصصی است، بسپارید به متخصصین! همین مسئله، مشروطه را رقم زد و شیخ فضل الله به دار کشیده شد. 📗فتنهء اعتقادی،مشروطهء اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا