چه رسمی داره....mp3
8.24M
مرثیه سرایی در رثای مادر....
فضای لحنی (نظر شخصی): #شور
و اوست که تمام بهشت، فرش زیر پایش است.... حضرت مادر؛
خداوند رحمت کند تمام مادران آسمانی را
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
چه رسمی داره،دوروز دنیا
می ره عزیزت ،،میشی توتنها
خزان گل را ،،بدیده بینی
گل است ومادر،،میون گلها
ای مهربانم،آرام جانم
کجایی مادر ،،کجایی مادر
به زیر پایت،،بهشته مادر
خدا بنامت،،نوشته مادر
گذار قدم را،،بروی چشمم
دل تو با رحم،،سرشته مادر
ای مهربانم..آرام جانم
مادر کجایی،،مادر کجایی
سخته خدایا ،،داغ جدایی
گوشه نشینم ،،از بینوایی
گویم بناله،آه از جدایی
مادر خوبم برگو کجایی
ای مهربانم،،آرام جانم
کجایی مادر،کجایی مادر
گل بهارم ،،برگردبخونه
غمت زقلبم،،کشد زبونه
چوطفل این دل،،برای مادر
زند شراره،،گیرد بهونه
ای مهربانم.آرام جانم
مادر کجایی،،مادر کجایی،،،
درسینه من،،غم حجله بسته
از داغ مرگت،،پشتم شکسته
خدا میدونه ،،پس از تومادر
همیشه باشم،،محزون وخسته
ای مهربانم ،،آرام جانم
مادرکجایی،،مادرکجایی
،،،،
چه سخته یاران،،داغ جدایی
عجب تو دنیا،،چه بی وفایی
چه بازی داره، این چرخ
گردون
میون هرجمع،،میشه جدایی
ای مهربانم،،آرام جانم
مادر کجایی،،مادر کجایی
https://eitaa.com/Tanin128
یا علی و یا عظیم.mp3
2.6M
فضای لحنی (نظر شخصی): #بیات_ترک
بسم الله الرحمن الرحیم
یا عَلِی یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
https://eitaa.com/Tanin128
مناجات 4.mp3
5.91M
تمرین مناجات ماه رمضان_ شماره ۱
فضای لحنی (نظر شخصی): #شور و #دشتی
آنچنان زخم گناهان به پرم افتاده
که به صد شهر دگر هم خبرم افتاده
هرچه را جمع نمودم سر یک غفلت رفت
زیر پای همه حالا ثمرم افتاده
من همان شاخه سرسبز ته باغ تو ام
که دگر پیر شدم بال و پرم افتاده
بشکند پای من ای وای چه کردم به خودم
به چه جاهای بدی که گذرم افتاده
دل من جای علی بود خرابش کردم
دلم از نام شریف پدرم افتاده
آشتی کن که دوباره به خودت برگردم
آرزوهام همه دور و برم افتاده
جوشن ای کاش پناهم بدهد از آتش
من که خوردم به زمین و سپرم افتاده
بِعلیٍ بِعلیٍ بِعلیٍ بِعلیٍ
که هوای نجف او به سرم افتاده
تا به ایوان طلایش نظر من خورده
جنت و هشت بهشت از نظرم افتاده
برسانید سلام منه بد را به حسین
فطرس امشب تو ببر من که پرم افتاده
شب قدری ببریدم طرف کرب و بلا
خیر عالم همه در این سفرم افتاده
دم افطار فقط گریه به آن تشنه کنم
داغ خشکی لبش بر جگرم افتاده
https://eitaa.com/Tanin128
الهی آمدم.mp3
5.31M
الهی آمدم بر درگهت بهر گدایی
کرم کن از کمند معصیت یابم رهایی
نهادم با دلی بشکسته سر بر آستانت
که با سوز و نوا خوانم حدیث بی نوایی
ندارد دل قراری ، ندارم جز تو یاری
بگیر از دستم ای دوست که ما را غمگساری
الهی یا الهی یا الهی
۰۲.۱۲.۲۴
https://eitaa.com/Tanin128
_.ماه رمضان.mp3
8.91M
🎙#پادکست آموزشی
آکادمی آوانو #صداسازی
#آموزش
🔸 قسمت ششم
🔹 چطور در ماه رمضان صدای
با کیفیتی داشته باشیم؟ 👌
#ماه_رمضان #مداحی #قرائت
https://eitaa.com/Tanin128
.
🌱البته این نکته رو بدونید که در این آموزش
منظور بنده از مناجاتخوانی *(دعاخوانی نیست)*
چون دعاخوانی تفاوت های خاص دیگه ای هم داره
که بعدا بهش میپردازیم.
پس منظور ما از مناجات خوانی اینهاست👇
مضمونمناجاتی|اشعارمناجاتی|عباراتمناجاتی
که، توسط مادحین در جلسات خونده میشه
.
https://eitaa.com/Tanin128
.
🔴 ۴ تا از تفاوتهای مهم
مناجاتخوانی و روضهخوانی :
💯✔️ [ در مناجات خوانی ]✔️💯
👇معمولأ در بیشترِ مواقع👇
۱_ از اوجِ صدا و گامِ بالا ، استفاده نمیشه
۲_ میزان زاری و حزن ، یک درجه پایین تر از روضه ست
۳_ سرعت بیان کلمات ، کندتر از روضه ست.
۴_ حین اجرا ، در زبان بدن مداح ، هیجان و حرکات خاصی لازم نیست.
💯✔️ [ اما در روضه خوانی ]✔️💯
👇معمولا در بیشترِ مواقع👇
۱_ اوجِ صدا و گام بالا ، کاربرد داره
۲_ حزن و میزان سوز و گداز، بیشتره مخصوصا در گریز که باید به اوج حزن برسه
۳_ سرعتِ بیانِ کلمات هم یه کمی تندتر میشه.
(البته معنیش این نیست که سرعتی بخونیم)
۴_ حین اجرا ، در زبان بدن مداح ، مقداری حرکات خاص و هیجان ، کاربرد داره مخصوصا اوج روضه
https://eitaa.com/Tanin128
.
✍ اینم یک نکته بسیار مهمیه که :
در کنار همه تفاوتها و تمایزهایی که هست
اصل مهمّ در مدلِ اجرایِ مناجات یا روضه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
👈[ تشخیص مدّاح ] در مجلسه👉
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 معنی ساده و راحتش اینه که ⬇️
یک *مداح و مناجات خونِ حرفهای* باید
طبق اقتضائاتِ جلسه و محتوای مورد نظرش
همچنین طبقِ احوالِ مستمع در گریه کردن
در همان لحظه بهترین تشخیص رو بده
که آیا وسط خوندن مناجات یا روضه اش
به تفاوتها ، پایبند باشه؟! و یا اینکه
کاری غیر از اون موارد انجام بده؟!
.
https://eitaa.com/Tanin128
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
#شعرمناجات_متصل_به_روضه
" کلیپ صوتی "
پرچمت را هرکجا دیدم دویدم یاحسین
🎥محفل بینالحرمین ماه رمضان ۱۴۰۰
🎙نوای: کربلاییعلـیحاجیـــــانفر
.https://eitaa.com/Tanin128
.
🎥 در کلیپ صوتی بالا🔝👆🎼
از ۵ تکنیک مهم مناجاتخوانی و شعرخوانی
استفاده شده عزیزان
ابتدا صرفأ گوش کنید و تکرار کنید
و بعدش حتمأ متن پایین رو بخونید👇
https://eitaa.com/Tanin128