eitaa logo
تنویر
443 دنبال‌کننده
108 عکس
36 ویدیو
0 فایل
✳️ تنویر، Tanwir@ ☑️ ارتباط با ادمین 👤 @admin_4000 ☑️ تارنما 🌐 Tanwir.ir ☑️ رایانامه 📧 Tanwir.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قابل توجه ژورنالیست‌ها، وکلا و مدعیان روشنفکری ▪️برای دیدن این فیلم و غصه خوردن و انزجار از اسرائیل، لازم نیست مدرک مرتبط با حقوق بین الملل داشته باشی. لازم نیست حزب اللهی باشی تا کمی تکان بخوری. فقط کافیه بدور از کینه و عناد، انسان باشی. 🆔@tanwir
♨️ استدلال حسینی در طوفان الاقصی 🔸برخی افراد استدلال می‌کنند چرا حماس که قدرت پدافندی لازم را در برابر رژیم غاصب و کودکش را نداشته و ندارد چرا عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد؟ 🔸آیا استدلال مطرح این افراد را می توان در مورد حرکت حضرت امام‌حسین(ع) مطرح کرد که چرا امام‌حسین(ع) وقتی میدانست به لحاظ آفندی و پدافندی و امکانات و تعداد نفرات از پس لشکر یزید (اسرائیل) برنمیاد، چرا حاضر به جنگ شد؟ 🔹پاسخ ساده است! نوع نگاه و بینش به زندگی و مرگ مهم است. برای هر انسان مدبری شایسته و بایسته است نوع بینش و نگاه امام‌حسین(ع) به زندگی و مرگ را هر از مدتی برای خود مرور کند. 🔸عبدالله‌ابن‌عمر (پسر خلیفه دوم) در لباس دلسوزی خطاب به حضرت اباعبدالله علیه‌السلام گفت: یابن رسول الله به کوفه نروید و زن و بچه را با خود نبرید، کشته و اسیر می‌شوید، این چهره زیبای شما خون آلود می‌شود و بخاطر حرکت شما، بین مسلمین اختلاف افتاده و مسلمین کشته می‌شوند. 💠 حضرت اباعبدالله(ع) در پاسخ می‌فرمایند: أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! نفرین بر این سخن و استدلال تا ابد، تا آنگاه که آسمان و زمین پابرجاست! 🔹حماس در بیانیه‌ی اولیه خود بعد از عملیات عزت‌مندانه و شجاعانه طوفان الاقصی نیز گفت: به جای اینکه رژیم غاصب صهیونیستی به مرور فلسطین و مردم ما را نابود کند ما شجاعانه و غیرتمندانه به قلب دشمن که خانه‌‌ی ما را اشغال کرده است، یورش می‌بریم که یا پیروز می شویم و یا همگی شهید می شویم. 🆔@Tanwir
تنویر
🆔@tanwir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸موضع‌گیری در برابر اسرائیل، سنگ محک قبل از ظهور🔸 🔹اسرائیل تبدیل شده به سنگ محک. کسانی که با ولایت طاغوت هستند، مخفیانه با اسرائیل هم‌پیمان می‌شوند. علنی رویشان نمی‌شود و منتظر زمانی هستند که رویشان بشود! 🔹یک طرف می‌گوید: «این‌ها باید به حقشان برسند». آن طرفی‌ها هم سازش با آمریکا و اسرائیل را گرفته‌اند و می‌خواهند صدای فلسطینی‌ها را خاموش کنند. در این وسط، مردم عالَم این‌طرف و آن‌طرف را مشاهده می‌کنند و بعد انتخاب می‌کنند. چه‌قدر مسیحی‌ها، کمونیست‌ها، بودایی‌ها می‌آیند و طرفدار فلسطینی‌ها می‌شوند، چقدر حتی یهودی‌ها می‌آیند، چه‌قدر مسلمان‌ها می‌آیند! 🔹اسرائیل و فلسطین الآن سنگ محک‌ هستند و به این صورت، زمینۀ ظهور دارد فراهم می‌شود. خدای تعالی می فرماید: «... إِنَ كَيْدي مَتينٌ». خدا نقشه کشیده. اصلاً پیدایش اسرائیل برای همین روزها است. یک گروه می‌گویند: «اسرائیل باید از نقشۀ جغرافیا محو بشود» و یک گروه هم خودشان دارند در اسرائیل محو می‌شوند! این قضیه، روز به روز بارزتر می‌شود. 🔹همۀ این‌ها تبدیل می‌شود به «تَبَین الرشدُ مِن الغىِ». یعنی «ولایت الله» از «ولایت طاغوت» جدا می‌شود. شرایط ماه به ماه، سال به سال در حال تغییر است. این تحولاتِ داعش و این‌ها، هنوز به نقطه ی پایانی‌اش نرسیده. اینها دوباره اوج می‌گیرند و با آن اوج گیری‌شان تحول بزرگ در عالَم واقع می‌شود. تمام آنچه دارد واقع می‌شود، حرکت‌های فرهنگی است؛ اما حرکت‌های نظامی چاشنی‌ آن است. 🆔@Tanwir
تنویر
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸موضع‌گیری در برابر اسرائیل، سنگ محک قبل از ظهور🔸 🔹اسرائیل تبدیل شده به سن
🔸شهید سیدمحمد بهشتی: دشمنان اسلام و آرمان قدس بدانند که امت اسلام تا آزاد کردن کامل سرزمین غصب شده فلسطین و بخصوص قدس عزیز از پای نخواهد نشست.🔸 🆔@Tanwir
این عکس را به یاد داشته باشید. شهاب الدین حائری کودکانه در این استودیو، آن استودیو کیف عمامه خود را بالا برده و می گوید آقای خامنه ای کاری کرد من از پوشیدن لباس طلبگی بترسم. حائری که حالا لباس یقه دار می پوشد؛ صبر می‌کنیم روزی مانند مددجو از روح مهسا امینی! با تیشرت ظاهر شود. آن موقع می پرسیم آیا از نپوشیدن تیشرت ترسیدی و رهبری مقصر است؟ ذوعلم در مناظره به درستی به او گفت تو از مردم میترسی! 🆔@Tanwir
این جمله نصیری خیلی حرف داره. نصیری مدعی مبارزه و تقابل با جمهوری اسلامی است و این حق را به خود می‌دهد که در مقابل حکومتی که خودش بیش از ۲۰ سال در بدنه حکمرانی آن حضور داشته، بایستد اما فلسطینی‌ها را جنگ سالار معرفی می‌کند. در چهارچوب فکری منحط او مبارزه با ظالم و غاصب معنا و مفهومی ندارد. واگرایی مهدی نصیری در جمله آخر روشن‌تر می‌شود. جایی که ادای بی طرفی در می‌آورد و وسط بازی می‌کند و موضوع را به منافع حزبی نتانیاهو تقلیل می‌دهد! گویی قصاب صبرا و شتیلا از سیاره‌ای دیگر آمده. نصیری حافظه تاریخی خود را از دست داده و نمی‌داند در کدام طرف تاریخ ایستاده. زمانی که مساله فلسطین فراتر از جنبه اسلامی، جنبه انسانی پیدا کرده و در کشورهای مختلف مثل انگلستان و فرانسه تظاهرات برگزار می‌کنند، وسط بازی وقاحت است. 🆔@tanwir
🔸در "دارالقران علامه طباطبایی چه میگذرد؟!🔸 🔹خانه علامه طباطبایی به عنوان پرورش دهنده ایدئولوگ ها و مبارزان انقلاب اسلامی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت الله مصباح یزدی تبدیل به دارالقرآن علامه طباطبایی شده. ♦️نکته قابل توجه بازسازی خانه ایشان توسط یک جریان فاسد اقتصادی بوده و اکنون مدیریت آن مجموعه بر عهده "حجت الاسلام احمد عابدی" می باشد. ♦️اما این روزها در کمال تعجب دارالقران تبدیل به پاتوق روحانیون غیرانقلابی و فتنه گر شده است. در آخرین محفل جریان غیر انقلابی در خانه علامه طباطبایی که دفتر فرهنگی "مفاخر خراسان" به منظور بزرگداشت "آیت الله موسوی نژاد" برگزار کردند، آقایان محمدعلی ابطحی زندانی فتنه سال ۸۸، محمدعلی ایازی عضو مجمع غیر قانونی محققین و مدرسین، محمد صادق کاملان عضو هیئت امنای دانشگاه مفید، مهدی مهریزی دگراندیش حوزه زنان و محمد عبداللهیان از مریدان جریان منتظری حضور داشتند. 🔹این تناقض به جای خود باقیست که چگونه خانه علامه طباطبایی که شاگردان حلقه اول او از تئوریسین های انقلاب بوده، به پاتوق امن برای روحانیون غیرانقلابی شده، هم چنین حجت الاسلام عابدی که در جبهه انقلابی حوزه تعریف می‌شود چگونه مجال برای حضور آنان داده. 🆔@tanwir
♨️ازسرگیری فعالیت‌های غفار عباسی استاد خودخوانده اخلاق♨️ 💠 روشنگری‌های رسانه‌های حوزوی درباره غفار عباسی و انحرافاتش منجر به انزوا و توقف فعالیت هایش در قم و دیگر استان‌ها شد. 💠 غفار عباسی که محبوبیتش را از دست داده، تصمیم دارد با فعال کردن شاگردانش، خود را احیا کند. از این رو شاگردانش درصدد هستند تا مدیریت 《مدرس مصلی》در  قم را به دست گرفته و منویات مراد خود را اجرا کنند. ⭕️ پیش از این استاد دروغین اخلاق، مدعی تلمذ خاص آیت الله بجهت و آیت الله سعادت پرور بوده که دفاتر ایشان با انتشار بیانیه‌ای، ادعای او را تکذیب کردند.
♨️کم مایگی کاظم قاضی‌زاده 🔹کاظم قاضی‌زاده از ردصلاحیت شدگان انتخابات دوره پنجم خبرگان در یادداشتی با عنوان «زینتی کردن رأی مردم، لازمه دیدگاه انتصاب» با انتساب مطلبی نادرست به علامه مصباح‌یزدی اظهار کرده:«روشن است که بر اساس دیدگاه آیه الله مومن و استاد مصباح یزدی که برای حضور مردم در مشروعیت هیچ شانی قایل نیستند، رای مردم زینتی بیش نیست و بود و نبودش موجب تقویت یا بحران مشروعیت نمی‌شود.» 🔹احمد زیدآبادی در مناظره خود پیرامون آراء و نظرات سیاسی علامه مصباح با اعتراف به اینکه یکی از کتب ایشان را ناقص مطالعه کرده دست به تحریف نظرات آیت الله مصباح زده و تخریب شخصیت ایشان زده است. 🔹 امثال کاظم قاضی‌زاده نیز درکی از اندیشه‌های علامه مصباح نداشته و حتی زحمت مطالعه کتاب اصول عقاید دوره مقدمات طلاب را به خود نداده‌اند. ایشان در آن کتاب اظهار می کند:«مردم حتی در آغاز و در تداوم حکومت نقش شرعی دارند. کمک و همدلی مردم مؤثر در عینیت بخشیدن به حکومت (حتی حکومت پیامبر) است.» ⭕️ سوال این است آقای قاضی‌زاده که در سال ۸۸ تحمل رای اکثریت را در انتخابات نداشته، چگونه نگران زینتی بودن رای مردم شده است؟ 🆔 @tanwir
♨️کج فهمی یا تحریف امام خمینی (ره)؟ 🔸هادی سروش محلاتی از مدعیان دگراندیشی در مقاله ای با عنوان " از متحجرانی که خون به دل امام می کردند چه آدرسی دارید؟" به تحریف اندیشه های امام خمینی پرداخته است. 🔸سروش "حاجی بازاری" سریال "سرزمین مادری" را نماد متحجرینی معرفی کرده که خون به دل امام خمینی کرده و روحیات متحجرین را اینگونه برمی شمارد: به رخ کشیدن گناه شخصی دیگران، حکم به ضاله بودن فلسفه و نجس بودن اصحاب آن، اهانت به بزرگان مرجعیت و روحانیت، تعبیر اوباش به جوانان عدالتخواه و دلسوز کسب و کار مردم –و نه نیروهای وابسته- وقتی فریاد ظلم ستیزی برآوردند! سروش در انتها با ژست دلسوزانه سوال کرده آیا متحجرین هدایت شدند یا رنگ عوض کرده و مراکز مهم را تصاحب کردند؟ الان چگونه تفکرات خود را القا می کنند؟  ✅ اما امام خمینی در منشور روحانیت مهم ترین نماد متحجرین-که سروش محلاتی آنرا نادیده گرفت- اینگونه می نویسد: "وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست و حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد." ⭕️ تحریف امام حربه مدعیان دگراندیشی مانند محمد و هادی سروش محلاتی است تا همزمان با برچسب زنی به روحانیون انقلابی آنان را منزوی کرده و از سویی نقطه اشتراک خود با انجمنی ها و متحجران را مخفی کنند. این دو طیف قائل به سکولاریسم و عدم برپایی حکومت اسلامی هستند. @tanwir
🌷 🌹شهید میثمی در یکی از صحبت‌هایش گفته بود: من ۳۰ ماه در زندان، ۳۰ ماه در یاسوج، ۳۰ ماه در شیراز، ۳۰ ماه هم در جبهه بودم، که ۳۰ ماه جبهه‌ام در حال اتمام است. من در عملیات کربلای 5 باید اجر خود را بگیرم. 💐شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد 🆔 @tanwir
📸 بازداشت اکبرنژاد در قم ✍️ گفتنی است با توجه به روش تنش زای وی در ابراز نظراتش چنین اقدامی متصور و متوقع بود. 🆔 @tanwir
♨️ درد را از هر طرف بخوانی درد است 🔹 اکبرنژاد از همان روز اولی که رسانه‌اش را در ایتا تأسیس کرد، می‌دانست که دیر یا زود با مسجد ضرارش برخورد خواهد شد؛ چرا که حرف‌هایش از ابتدا رنگ و بوی مباحث علمی و صرفا انتقادی نداشت. 🔹 اما وی با دو نیت فعالیت رسانه‌ای‌ خود را گسترش داد؛ یکی تحت تأثیر قرار دادن بدنه حوزه و دیگری ایجاد شکاف در بین جبهه انقلاب و به‌تبع آن، جامعه‌ای که هر روزه با جنگ شناختی-رسانه‌ای دشمن مواجهه است. 🔹 آنچه که مهم است نباید نوع مواجهه با عملیات روانی اکبرنژادها و به‌طور کلی مکتب نصیریسم، موجب بروز اختلاف در جبهه انقلاب گردد؛ چرا که این مسئله فقط مطلوب همین جماعت مذبذب‌پیشه است! 🔹 برای مقابله با پدیده اکبرنژادیسم و نصیریسم، هم برخورد قانونی بازدارنده نیاز است و هم مقابله علمیِ مستدل و مستمر که این دومی وظیفه نخبگان حوزوی است که بسیار باید جدی‌تر و پررنگ‌تر از فضای فعلی دنبال شود. ✍️ محمد ابراهیم‌زاده 🆔 @tanwir
♨️ اکبرنژاد روی دیگر نصیری 🔻 محمد تقی اکبرنژاد امروز بازداشت و بدون لباس روحانیت راهی دادسرای ویژه روحانیت شد. قرار بود ساعت ۹ شب گفتگویی در فضای مجازی با مهدی نصیری انجام دهد. 🔸 بررسی رفتارهای اکبرنژاد و حمایت نصیری _که منزوی شده_ از او، نشان از اشتراکات رفتاری آنهاست: 1⃣ هر دو بعد از تنعم از جمهوری اسلامی شروع به لگد پرانی کردند. نصیری بعد از سردبیری کیهان و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و معاونت فرهنگی در امارات و اکبر نژاد بعد دریافت بودجه و تاسیس موسسه خود. 2⃣ هر دو استاد ندیده و خاک حجره نخوردند. نصیری دو مرتبه حوزه را رها کرده و اکبرنژاد در به در به دنبال مرجعی بوده که او را به شاگردی قبول کند! 3⃣ هر دو سطحی نگر و بدون مبنای علمی هستند. 4⃣ هر دو در توهم اقبال بدنه اجتماعی به خود هستند. 5⃣ هر دو تشنه دیده شدن هستند. نصیری روزی با توهین به مقام معظم رهبری و اکبرنژاد با تکرار کلیدواژه هایی مانند «آقای خمینی». 6⃣ هر دو لجباز هستند. نصیری با اصرار و تکرار دروغ درباره صلح ایران و عربستان و اکبرنژاد با دروغ فقدان حمایت حوزه های علمیه از انقلاب. 7⃣ هر دو افراطی و صفر و صد هستند. نصیری روزی با نجس دانستن فلسفه و استفاده تکنولوژی از باب "اکل میته در ضرورت" و اکبر نژاد با گسیل دادن شاگردانش در صف شهریه و توزیع بروشورهایی با عناوین تحریم دروس حوزوی تا اجرای تحول مد نظر مقام معظم رهبری. نصیری و اکبرنژاد هیچ گاه نمیتوانند منتقد وفادار باشند، آنها همه چیز را صفر و صد می‌بینند و قدرت اصلاح مسئله ای را ندارند. 🆔 @tanwir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «ناز کردن برای خدا در مناجات شعبانیه» 🎙آیت الله جوادی‌آملی 🌙 🆔 @tanwir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📑 بازخوانی منشور روحانیت 🔹 منشور روحانیت حضرت امام، حاوی پیام‌ها، توصیه‌ها، بیان خطرات، آسیب‌های متوجه حوزه های علمیه و همچنین معرفی اسلام ناب محمدی و بیان شاخصه های اسلام آمریکایی از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است که بصورت پرونده ویژه در کانال تنویر منتشر می شود. 🔸 نکته مهمی که در بازخوانی این متن راهبردی مغفول مانده، شأن و سبب صدور آن است. منشور روحانیت حدود ده روز بعد از سخنرانی تلخ و آکنده از سیاه‌نمایی منتظری در ۲۲ بهمن ۶۷ نوشته شده و به نوعی، پاسخ به طعنه‌های تلخ اوست که تا آن زمان هنوز بر کرسی قائم‌مقامی رهبری، از زبان اپوزسیون و ضدانقلاب سخن می‌گفت. جنگ و جبهه و همچنین دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال برده بود و خون به دل خانواده شهدا و جانبازان و مجاهدان راه خدا کرده بود. 🔸 متن سخنان سیاه منتظری را اگر کسی بخواند و آنگاه متن منشور را مرور کند، معنای سخنان حکیمانه و گلایه‌های جانسوز امام را بهتر درک خواهد کرد. 🆔 @tanwir
📥 انتخاب خوب 🎙 مقام معظم رهبری: انتخاب خوب یعنی آدم‌هایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست، خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. ۱۳۹۴/۱٠/۳٠ 🆔 @tanwir
📚چرا باید منشور روحانیت را بخوانیم؟ ♨️ از مهمترین پیام‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به حوزه های علمیه منشور روحانیت است که در آن علاوه بر تجلیل از علمای راستین و نقش آنان در اعتلای پرچم دین و خدمات حوزه‌های علمیه آسیب‌ها و چالش‌های فراروی حوزه به خوبی ترسیم گردیده است. 🔻 برای درک بهتر از این پیام توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد این پیام در آخرین سال عمر مبارک حضرت امام (ره) و سه ماه قبل از ارتحال ملکوتی ایشان صادر گردیده که مبین نگرانی فوق العاده ایشان در اواخر عمر است. 🔸 قسمت عمده این پیام مربوط به انجمن حجتیه‌ای است که ظاهراً در سال ۱۳۶۲ در پی سخنرانی حضرت امام (ره) در عید سعید فطر با پیام مؤسس آن شیخ محمود حلبی تعطیل گردید و بعد از گذشت پنج سال حضرت امام (ره) در این پیام فرمودند: طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است. 🔸 البته در خرداد همان سال نیز حضرت امام (ره) در پیامی شدیداللحن خطاب به فقهاء شورای نگهبان فرمودند: «حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند.» 🆔 @tanwir
📑 اتحاد طلاب در مواجه با مروّجین اسلام آمریکایی بازخوانی منشور روحانیت(۱) 🔻در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست تقدس‌مآبی چنان تیشه به ریشه‌ی دین و انقلاب و نظام می‌زنند که گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. 🔸خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‌های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند؛ اینها مروّج اسلام آمریکایی‌اند و دشمن رسول‌الله. آیا در مقابل این افعی‌ها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؟ 🆔 @tanwir
📑 نفوذ با شعار جدایی دین از سیاست بازخوانی منشور روحانیت(۲) 🔻استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه را برای ضربه زدن انتخاب نمود. یکی راه ارعاب و زور؛ دیگری راه خدعه و نفوذ. در قرن معاصر وقتی حربه‌ی ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ تقویت گردید. 🔸اولین و مهمترین حرکت القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست، دون شان فقیه و ورود در معرکه‌ی سیاسیون، تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می‌آورد. یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‌اند. گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بی‌دینی را تنها اغیار به روحانیت زده است؛ هرگز. ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاری‌تر از اغیار بوده و هست. 🆔@tanwir
♨️ انتظارات از حوزه انقلابی بیش از این حرف‌هاست 🔹 مقام معظم رهبری بارها نسبت به انقلابی بودن و منفعل نبودن حوزه‌های علمیه نسبت به نظام اسلامی هشدار داده‌اند. 🔹 این بدین معناست که حوزه فعلی با امکانات و ظرفیت‌هایش بیش از این‌ها باید احساس مسئولیت کند و در امور خطیر و حساس، پیش‌رو و میدان‌دار باشد. 🔹 نمونه آن همین مجلس خبرگان رهبری است که اساس و قوام نظام اسلامی به آن وابسته است و جای سؤال است که بعضی از بزرگان با اینکه در زبان ادعای انقلابی‌گری و دفاع از حریم ولایت را دارند، چرا سر بزنگاه‌ها از مسئولیت‌ و ادای دِین طفره می‌روند؟! 🔹 وقتی قرار است مجلسی متشکل از نخبگان حوزوی در بالاترین و حساس‌ترین سطوح نقش‌آفرینی کند، چرا عده‌ای که اتفاقا انتظارها هم از آن‌ها بالاست، به هر طریقی که شده خود را کنار می‌کشند و ترجیح می‌دهند با عافیت‌طلبی تمام، صحنه را خالی کنند؟! 🔹 نگرانی بعدی از وضعیت علمی حوزه‌های علمیه و به‌خصوص طلابی است که برای آزمون خبرگان ثبت‌نام نموده‌ و در کمال تعجب تعداد زیادی از آن‌ها نتوانسته‌اند نمره قابل قبولی کسب کنند! این نیز درد دیگری است که برای مسئولان حوزه باید تلنگری جدی ایجاد کند! ✍️ محمد ابراهیم‌زاده 🆔 @tanwir
🔻شهید سید مرتضی آوینی: ✅ چه روزگار شگفتی ! تاریخ آینده کره ی ارض ، بارور حوادثی بس شگفت است ، حوادثی که مجد و عظمت جهانگیر اسلام را در پی خواهد داشت و این همه را تنها کسی در می یابد که منتظر است... 📚کتاب گنجینه‌ی آسمانی / ص 63 "اللهم عجل لولیک الفرج" 🆔 @tanwir
📑 خون دل خوردن امام خمینی(ره) از متحجرین بازخوانی منشور روحانیت(۳) 🔻در شروع مبارزات اسلامی اگر می‌خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است! و عده‌ای مقدس‌نمای واپس‌گرا همه‌چیز را حرام می‌دانستند هیچکس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند. خون دلی که پدر پیرتان از این دسته‌ی متحجر خورده است هرگز از فشار‌ها و سختی‌های دیگران نخورده است. 🔸 وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست و حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به‌زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الّا عالم سیاست و روحانی کاردان و زیرک، کاسه‌ای زیر نیم کاسه داشت. و این از مسایل رایج حوزه‌ها بود که هرکس کج راه میرفت متدین‌تر بود. یاد گرفتن زبان خارجی کفر و فلسفه و عرفان گناه و شرک به شمار میرفت. 🔸 در مدرسه‌ی فیضیه، فرزند ُخردسالم- مرحوم مصطفی- از کوزهای آب نوشید، کوزه را آب کشیدند؛ چرا که من فلسفه می‌گفتم. تردیدی ندارم اگر همین روند ادامه می‌یافت، وضع روحانیت و حوزه‌ها، وضع کلیساهای قرون وسطی می‌شد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعی حوزه‌ها را حفظ نمود. 🆔 @tanwir