eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
💠شکر نعمت؛ نعمتت افزون کند ⚡️وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیْدَنَّکُمْ وَ لَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِى لَشَدِیدٌ 💎 و نیز به یادآور هنگامى که پروردگارتان اعلام فرمود: همانا اگر شکر کنید، قطعاً شما را مى‏ افزایم، و اگر کفران کنید البته عذاب من سخت است. ⚡️این آیه، مهم ‏ترین و صریح‏ ترین آیه قرآن در مورد شکر نعمت و یا کفران آن است، که بعد از آیه‏ مربوط به نعمت آزادى و تشکیل حکومت الهى، به رهبرى حضرت موسى مطرح شده است و این، رمز آن است که حکومت الهى و رهبر آسمانى مهم‏ ترین نعمت‏ هاست، و اگر شکرگزارى نشود خداوند مردم ناسپاس را به عذاب شدیدى گرفتار مى‏ کند. شکر نعمت مراحلى دارد: الف: شکر قلبى که انسان همه‏ نعمت‏ ها را از خداوند بداند. ب: شکر زبانى، نظیر گفتن «الحمدللَّه». ج: شکر عملى که با انجام عبادات و صرف کردن عمر و اموال در مسیر رضاى خدا و خدمت به مردم به دست مى‏ آید. امام صادق‏ (ع) فرمود: شکر نعمت، دورى از گناه است و نیز فرمود: شکر آن است که انسان نعمت را از خدا بداند (نه از زیرکى و علم و عقل و تلاش خود یا دیگران) و به آنچه خدا به او داده راضى باشد و نعمت‏ هاى الهى را وسیله‏ گناه قرار ندهد، شکر واقعى آن است که انسان نعمت خدا را در مسیر خدا قرار دهد. شکر در برابر نعمت‏ هاى الهى بسیار ناچیز و غیرقابل ذکر است، به قول سعدى: بنده همان به که زتقصیر خویش‏ عذر به درگاه خدا آورد ورنه سزاوار خداوندیش‏ کس نتواند که بجا آورد در حدیث مى‏ خوانیم که خداوند به موسى وحى کرد: حقّ شکر مرا به جا آور. موسى گفت: این کار امکان ندارد، زیرا هر کلمه‏ شکر نیز شکر دیگرى لازم دارد. وحى آمد: همین اقرار تو و این که مى‏دانى هر چه هست از من است، بهترین شکر من است. به گفته‏ روایات، کسى که از مردم تشکر نکند از خدا نیز تشکر نکرده است. «من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر اللَّه». اگر نعمت خدا را در مسیر غیر حقّ مصرف کنیم، کفران نعمت و زمینه کفر است. «لئن کفرتم»، «بدّلوا نعمة اللَّه کفراً» کسانى‏ که نعمت خدا را به کفر تبدیل کردند 🔰پیامدها ۱- سنّت خداوند بر آن است که شکر را وسیله‏ ازدیاد نعمت قرار داده و این سنّت را قاطعانه اعلام کرده است. «تأذن ربّکم» شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند. ۲- خدا براى تربیت ما، شکر را لازم کرد نه آنکه خود محتاج شکر باشد. «ربّکم» ۳- با شکر نه تنها نعمت‏ هاى خداوند بر ما زیاد مى‏ شود، بلکه خود ما نیز رشد پیدا مى‏ کنیم، زیاد مى‏ شویم و بالا مى‏ رویم.«لازیدنّکم» ۴- کیفر کفران نعمت، تنها گرفتن نعمت نیست، بلکه حتى گاهى نعمت سلب نمى‏ شود ولى به صورت نقمت و استدراج در مى ‏آید تا شخص، کم‏کم سقوط کند. «لان کفرتم انّ عذابى لشدید» کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐🌐 ..... ادامه 🅰 💟آیه ۱۲ که از آیات طولانى قرآن به شمار مى‌رود و در موضوع کلاله است، در زمستان نازل شد و « آیه » ( زمستان ) نام گرفت : * وَ لَکُم نِصفُ ما تَرکَ أَزوجُکُم ..... * ✴️و در مقابل آیه ۱۷۶ همین که آن نیز به موضوع کلاله پرداخته و در تابستان نازل شده * آیه * نام گرفته است . 🅰 💟هرکس را خدا بخواهد هدایت کند، را براى پذیرش اسلام مى‌گشاید. ✴️ این موضوع در آیه ۱۲۵ انعام آمده است؛ از همین رو آن را « آیه صدر » نام داده‌اند : * فَمن یُردِ اللّه اَن یَهدِیه یَشرَح صَدرَه لِلاِسلام .... * 🅰 💟آیه۱۰ فتح را « آیه » گفته‌اند : * إِنَّ الَّذینَ یُبایِعونَکَ إِنّما یُبایِعونَ اللّهَ یَدُاللّهِ فَوقَ أَیدِیهِم فَمن نَکثَ فِإِنَّما یَنکُثُ عَلى نَفسِهِ و مَن اَوفی بِما عهدَ علیه الله فَسَیُوتِیه اَجرًا عظیمًا * ✴️علی بن ابراهیم می گوید : آیه شرط ، پس از آیه بیعت رضوان نازل شده و خداوند با مومنان کرده است تا زمانی از آنان راضی است که از دستور پیامبر صلی الله علیه وآله سرباز نزنند و در هیچ کاری با او مخالفت نورزند و و پیمان با او را نشکنند . ادامه دارد....... کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 بایاد خدا دلها آرام میگیرد. ✨الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قَلُوبُهُم بِذِکْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ‏ ⚡️ (هدایت شدگان) کسانى هستند که ایمان آورده و دل هایشان به یاد خدا آرام مى ‏گیرد. بدانید که تنها با یاد خدا دلها آرام مى ‏گیرد. ❇️یاد خدا تنها به ذکر زبانى نیست، اگر چه یکى از مصادیق روشن یاد خداست، زیرا آنچه مهم است یاد خدا بودن در تمام حالات خصوصاً در وقت گناه است. یاد خداوند برکات بسیار دارد، از جمله: الف: یاد نعمت‏ هاى او، عامل شکر اوست. ب: یاد قدرت او، سبب توکّل بر اوست. ج: یاد الطاف او، مایه محبّت اوست. د: یاد قهر و خشم او، عامل خوف از اوست. ه: یاد عظمت و بزرگى او، سبب خشیت در مقابل اوست. و: یاد علم او به پنهان و آشکار، مایه حیا و پاکدامنى ماست. ز: یاد عفو و کرم او، مایه امید و توبه است. ح: یاد عدل او، عامل تقوا و پرهیزکارى است. انسان، بى‏نهایت طلب است و کمال مطلق مى‏خواهد، ولى چون هر چیزى غیر از خداوند محدود است و وجود عارضى دارد، دل را آرام نمى‏ گرداند. در مقابل کسانى‏ که با یاد خدا آرامش مى‏یابند، عده‏اى هم به متاع قلیل دنیا راضى مى‏ شوند. «رضوا بالحیاة الدنیا واطمأنوا بها» 🔰نماز، ذکر الهى و مایه آرامش است. «و اقم الصّلاة لذکرى»، «الا بذکر اللَّه تطمئن» ⚜ممکن است معناى «الا بذکر اللَّه تطمئن القلوب» این باشد که به واسطه ذکر و یادى که خدا از شما مى‏ کند، دل هایتان آرام مى‏ گیرد، یعنى اگر بدانیم خداوند ما را یاد مى‏کند و ما در محضر او هستیم، دل هایمان آرامش مى ‏یابد. چنانکه حضرت نوح (ع) به واسطه کلام الهى «اصنع الفلک باعیننا» آرام گرفت و امام حسین (ع) به هنگام شهادت على اصغرش با عبارت «هیّن علىّ انّه بعین اللَّه» این آرامش را ابراز فرمود و یا در دعاى عرفه آمده است: «یا ذاکر الذاکرین» ❓سؤال: اگرچه در این آیه آمده است که دل ها، و به ویژه دل مؤمن، با یاد خدا آرام مى‏ گیرد، امّا در آیات دیگرى مى‏ خوانیم هرگاه مؤمن خدا را یاد کند، دلش به لرزه مى ‏افتد. «انما المؤمنون الّذین اذا ذکر اللَّه وجلت قلوبهم» آیا این لرزش و آرامش مى‏ توانند در یکجا جمع شوند؟ راه توجیه آن چیست؟ ⁉️پاسخ: براى تصوّر وجود این همزمان آرامش و لرزش در یک فرد، توجّه به این مثال‏ ها راهگشا مى‏ باشد: الف: گاهى انسان به خاطر وجود همه مقدمات، اطمینان و آرامش دارد، امّا در عین حال از نتیجه هم نگران و بیمناک است. مثل جراح متخصصى که به علم و کار خود مطمئن است، ولى باز در هنگام عمل شخصیّت مهمى دلهره دارد. ب: فرزندان، هم به وجود والدین، احساس آرامش مى‏ کنند و هم از آنها حساب مى‏برند و مى‏ترسند. ج: گاهى انسان از آنجا که مى‏ داند فلان ناگوارى براى آزمایش و رشد و ترفیع مقام اوست، خرسند و آرام است، امّا اینکه آیا در انجام وظیفه موفق خواهد شد یا خیر، او را نگران مى‏کند و به لرزه مى‏ اندازد. د: انسان‏ هاى مؤمن وقتى در تلاوت قرآن به آیات عذاب، دوزخ و قهر الهى مى‏رسند، لرزش بر اندام آنها مستولى مى‏ شود، امّا هنگامى که آیات رحمت و رضوان و بهشت خداوند را قرائت مى ‏کنند، آرامشى شیرین، قلوب آنها را فرا مى‏ گیرد و آنها را دلگرم مى‏سازد. امام سجاد (ع) در دعاى ابوحمزه مى‏فرماید: «اذا ذکرت ذنوبى فزعت و اذا رأیت کرمک طمعت»، یعنى هرگاه گناهان خود و عدل و قهر تو را به یاد مى‏آورم، ناله مى‏زنم، امّا وقتى به یاد لطف و عفو تو مى‏ افتم امیدوار مى‏ شوم. ⚡️صاحب المیزان براى این جمله، از قرآن شاهد مى‏ آورد؛ «تقشعر منه جلود الّذین یخشون ربّهم ثم تلین جلودهم و قلوبهم الى ذکر اللَّه» یعنى در آغاز انسان دلهره دارد، ولى کم‏کم به آرامش مى‏رسد. ⚡️کسى‏که از یاد خدا غافل است، آرامش ندارد و زندگى بدون آرامش زندگى نکبت بارى است. «من اعرض عن ذکرى فانّ له معیشة ضنکا» عامل آرامش و دلگرمى‏ دستیابى به اطمینان و آرامش مى‏ت واند عوامل گوناگونى داشته باشد، ولى در رأس آنها آگاهى و علم جلوه ویژه‏اى دارد؛ - کسى‏که مى‏ داند ذرّه‏ى مثقالى از کارش حساب دارد، «مثقال ذرة خیراً یره» نسبت به تلاش و فعّالیّتش دلگرم است. - کسى‏که مى‏ داند بر اساس لطف و رحمت الهى آفریده شده، «الاّ من رحم ربّک و لذلک خلقهم» امیدوار است. - کسى‏که مى‏ داند خداوند در کمین ستمگران است، «انّ ربّک لبالمرصاد» آرامش دارد. - کسى‏که مى ‏داند خداوند حکیم و علیم است و هیچ موجودى را بیهوده خلق نکرده است «علیم حکیم» خوش ‏بین است. - کسى‏که مى‏ داند راهش روشن و آینده‏اش بهتر از گذشته است، «والاخرة خیر وابقى» قلبش مطمئن است. - کسى‏که مى‏ داند امام و رهبرش انسانى کامل، انتخاب شده از جانب خداوند و معصوم از هر لغزش و خطاست، «انى جاعلک للنّاس اماما» آرام است. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣فرازی ماندگار از سوره مبارکه انفطار با صدای استاد مرحوم محمد اللیثی به تقلید از سبک استاد مرحوم سعید عبدالصمد زناتی. 🌀مکان اجرا: حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، در سفری که اساتید دکتر احمد نعینع و محمد اللیثی به جمهوری اسلامی ایران داشتند. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🌸🍃 🔻حَلال و طَیِّب🔻 ✍ قرآن کریم به ما دستور میده، رزقِ «حَلال و طَیِّب» بخوریم: 🕋 یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا (بقره/۱۶۸) 💢 ای مردم! از نعمتهای حلال و پاکیزه‌ای که در زمین است بخورید. ⁉️ امّا فرق بینِ «رزقِ حَلال» و «رزقِ طَیِّب» چیه؟!🤔 «طَيِّب»👈 به چيزهای پاکیزه‌اى گفته میشه كه با طبع و سرشتِ آدمی سازگار باشه، و حواسّ و نفسِ انسان از اون لذّت ببره. 😊 یعنی «دلچسب و طبع‌پسند» باشه.. ⁉️ امّا و به چه معناست؟! «حَل»👈 به معنای گشودن و باز کردن است. در زبانِ فارسی هم میگیم حل کردن مسائل. «حَلّ العُقدَة»👈 يعنی گره‌گشایی كردن.➰ «حَلال»👈 یعنی چیزی که حقِّ دیگران در اون نیست، و با حقوقِ دیگران مزاحمتی نداره.. بعبارت دیگه، هیچ گِرِهی در اون نیست، و اتّفاقاً گره‌ها رو باز میکنه.🔑 «حرام»👈 یعنی چیزِ گره‌دار، چيزی كه از اون منع شده.. مثلاً «لقمه‌ی حرام»، لقمه‌ای است که در زندگی، گره‌ها و مشکلاتی رو برای فرد ایجاد میکنه.➿😰 با این توضیح فرق بینِ «رزقِ حَلال» و «رزقِ طَیِّب» مشخص شد:👇 ❌ ممکنه غذایی و پاکیزه باشه، ولی نباشه. 👈 مثل برنج، یا نون، یا گوشتِ گوسفند، یا هر غذای پاک دیگه‌ای که از راه دزدی یا رشوه یا... به دست اومده باشه. و پاکیزه هست، ولی نیست. ❌ و برعکس، ممکنه غذایی باشه، ولی نباشه. و مطابقِ طبع، و سازگار با بدنِ انسان نباشه. 👈 مثل چیبس و پُفک و فست‌فود و... که هستند، ولی نیستند. حَلال👈 یعنی پاکِ تشریعی. در شریعت و دین پاک است. طیّب👈 یعنی پاکِ تکوینی. در عالمِ طبیعت پاک است. ✅️ هر چیزی که هست، یعنی هستیم که بخوریم. ❌ ولی سفارش نشده که حتماً بخوریم. قرآن به ما دستور میده اون حلال‌هایی رو بخوریم که باشند، یعنی با بدنِ ما سازگار باشند.😊 ☝️ مثلاً در بینِ چهارپایان، گوشتِ خیلی از چهارپایان برای ما هست، ولی همه‌شون نیستند. ما رو سفارش کردند که گوشتِ گوسفند🐑و گاو🐄 و شتر🐪 بخوریم. چون اینها و پاکیزه هستند. ☝️ اگر میخوایم رُشدِ معنوی بکنیم باید خودمون رو درست کنیم، و فقط غذاهای «حلال و طیّب» بخوریم. به همین خاطر در دعاها به ما یاد دادند که بگیم: 🤲 اللَّهُمَّ ارْزُقْنا رِزْقاً حَلالًا طَيِّباً واسِعاً. خدایا! رزق و روزیِ ما را حلال، طیّب و پاکیزه، و وسیع قرار بده. الهی آمین🙏 کانال👇 @Targomeh
👇45انعام فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ پس ريشه‌ى گروه ستمكاران بريده شد و سپاس، مخصوص خداوندى است كه پروردگار جهانيان است. 🔥 ستم، ماندنى نيست. 🔥انقراض ونابودى ستمگران، حتمى است. (ظلم تمدّن‌ها را ريشه‌كن مى‌كند) «فَقُطِعَ دابِرُ» چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «فَهَلْ تَرى‌ لَهُمْ مِنْ باقِيَةٍ» «2حاقّه» 🔥 گاهى رفاه فراوان، زمينه‌ى ظلم است. 🔥 هنگام نابودى ستمگران، بايد خدا را شكر كرد. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 👇54مائده سليمان بن هارون عجلىّ گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام می فرمود: «همانا صاحب اين امر يارانش براى او نگهدارى شده‏ اند، اگر همه مردم نيز از بين بروند  خداوند يارانش را به او می رساند، و آنان همان كسانى هستند كه خداوند در باره آنان فرموده: فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ‏…..«خداوند به زودى گروهى را خواهد آورد كه آنان را دوست می دارد و آنان نيز خداوند را دوست می دارند، در برابر مؤمنان فروتن و در برابر كافران با عزّت و درشتخو و سختگير هستند» منبع اصلی: غيبت نعمانى، ص: 316 1️⃣ نساء : 159 👈🏻 نزول حضرت عیسی و همراهی با امام مهدی (عج) 2️⃣ مائده : 3 👈🏻 ناامیدی تمامی کفار جهان با ظهور امام مهدی (عج) 3️⃣ مائده : 54 👈🏻 یاران امام مهدی (عج) کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐢 ای بارز از ❗️ ♻️"هیچ در زمین ... نیست مگر اینکه همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی می‌گردند." 🍃 توجه خاصی به زندگی حیوانات دارد و از یادآوری خلقت، و آنها در راه هدایت مردم استفاده می‌کند: کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان جنجالی افک قسمت دوم سعد بن معاذ (بزرگ طايفه اوس) برخاست و گفت: تو حق دارى، اگر او (تهمت زننده) از طايفه اوس باشد، من گردنش را مى‏زنم، و اگر از طايفه خزرج باشد، دستور بده تا آن را اجرا سازيم. سعد بن عباده (بزرگ طايفه خزرج) تحت تأثير تعصب فاميلى قرار گرفت (با توجه به اين كه عبدالله بن ابى سلول از طايفه خزرج بود) به سعد بن معاذ گفت: تو دروغ مى‏گويى، سوگند به خدا توانايى كشتن چنين كسى را ندارى. اسيد بن خضير پسر عموى سعد بن معاذ، به سعد بن عباده گفت: تو دروغ مى‏گويى، به خدا قسم چنين كسى را به قتل مى‏رسانيم، تو منافقى و از منافقان حمايت مى‏كنى. در اين هنگام چيزى نمانده بود كه آتش جنگ بين دو طايفه اوس و خزرج شعله ور گردد، در حالى كه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم بر فراز منبر بود و به گفتار آن‏ها گوش مى‏كرد، سرانجام آن‏ها را خاموش نمود. عايشه افزود: اين وضع همچنان ادامه داشت و غم و غصه شديد مرا كلافه كرده بود، يك ماه بود كه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم هرگز كنار من نمى‏نشست، سرانجام روزى پيامبر نزد من آمد در حالى كه خندان بود، فرمود: بر تو مژده باد كه خداوند با نزول آيات، تو را از اين اتهام مبرا ساخت و آيات اءنّ الَّذِينَ جائُوا بِالاءِفكِ... (آيه 11 تا 16 سوره نور) را خواند. به دنبال نزول اين آيات، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم آن‏ها را كه چنين تهمتى زده بودند، احضار نمود و حد قذف (حد نسبت ناروا زدن به زن با عفت) را (كه هشتاد تازيانه است) بر آن‏ها جارى نمود.(867) بايد توجه داشت كه شايعه‏سازان به قدرى اين مسأله را بزرگ كرده بودند كه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم چاره‏اى نداشت جز اين كه مدتى تقريبا با سكوت از كنار مسأله عبور كند تا به موقع آن‏ها را رسوا زاد، و چنان كه از آيه 11 سوره نور استفاده مى‏شود، گر چه اين شايعه ظاهر زننده‏اى داشت، ولى در مجموع خير بود، و موجب شناسايى منافقان پليد گرديد. کانال👇 @Targomeh
29.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَقَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسَىٰ وَلْيَدْعُ رَبَّهُ ۖ إِنِّي أَخَافُ أَن يُبَدِّلَ دِينَكُمْ أَوْ أَن يُظْهِرَ فِي الْأَرْضِ الْفَسَادَ - غافر 26 فرعون (به اطرافیان و مشاوران خود) گفت: بگذارید من موسی را بکشم و او پروردگارش را (برای نجات خود از دست من) به فریاد خواند. من از این می‌ترسم که آئین شما را تغییر دهد، یا این که در زمین فساد را گسترش دهد و پراکنده سازد. 📺 تلاوتی بی نظیر و خاشعه، آيات 26 تا 52 سوره مبارکه غافر با صدای محمد المحیسنی کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐🌐 ..... ادامه 🅰 💟آیه ۱۸ آل عمران به « آیه » شهرت یافته است و چون با کلمه « اللّه » آغاز شده، به آن « آیه اللّه » نیز مى‌گویند : ✴️ * شَهِدَاللّه انّه لا اله الّا هو و الملائکه و اولوا العلم قائما بالقسط لا اله الا هو العزیز الحکیم * 💟 در قرائت این آیه روایاتی وارد شده است . ✴️ از خدا صلی الله علیه و آله روایت می‌کند که هر کس این آیه را هنگام بخواند و در پایانش بگوید : *و انا علی ذالک من الشاهدین * خدای تعالی به عدد هر حرفی فرشته ای را می آفریند تا برای او تا روز آموزش طلبند . 💟 و نیز بر اساس از رسول خدا صلی الله علیه و آله هر که این آیه را بخواند ، خدای تعالی هشت در را بر روی او می گشاید و هفت در را به رویش می بندد . ✴️ زبیر بن عوام می گوید : در شب ای از پیغمبر جدا نشدم تا آنچه را می گوید بشنوم . 💟 در آن شب پیوسته می فرمود : * شهدالله انّه لا اله الا هو .... * تا صبح شد . 🅰 ✴️ آیه ۱۱۹ را که به همراهى با فرمان داده « آیه صادقین » گفته‌اند : « یَـأیُّها الّذینَ ءَامنوا اتَّقُوا اللّهَ و کُونُوا مَع الصّـدِقِین ». 💟 بر اساس روایت عبدالله انصاری ، امام باقر علیه السلام آن را بر ( محمد ) تطبیق کرده است . ✴️برپایه روایت دیگری ، حضرت فرمود : مقصود ، ما هستیم و به نقلی ، امام رضا علیه السّلام فرمود : ( ) امامان علیهم السلام هستند . 💟برخی گفته اند : مقصود از در این آیه ، آنهایی هستند که در جای دیگر قرآن درباره‌شان فرمود : * رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه * (احزاب /۲۳) که منظور ، و و علیه السلام است . ✴️ ابن عباس هم گفته است : * مع الصادقین * یعنی * مع علی بن ابیطالب علیه السلام و اصحابه * ادامه دارد ........ کانال👇 @Targomeh
- ناشناس.mp3
25.51M
🎵 تلاوت جزء 16 قرآن کریم 🎤 با صدای استاد احمد دباغ 🌙 هدیه به چهارده معصوم http://eitaa.com/joinchat/2276392976Ca2fbd49deb 🔸🌸🔸🌸🔸🌸🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 👇1 نحل أَتَىٰ أَمْرُ‌اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ ۚ [هان‌] امر خدا دررسيد، پس در آن شتاب مكنيد. در روایات ائمه (ع) منظور از امرالله، به ظهور امام زمان (ع) اشاره دارد. 📚 نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۱۹۸. 🔴آیات مهدویت جزء14 1️⃣ حجر: 36-38 👈🏻 ظهور، پایان مهلت ابلیس 2️⃣ نحل: 1 👈🏻 ظهور، امری الهی 3️⃣ نحل: 33و34 👈🏻 ظهور و رجعت 4️⃣ نحل: 38 👈🏻 رجعت کانال👇 @Targomeh
👇123توبه يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَ لْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! با كسانى از كفّار كه نزديك شمايند بجنگيد. بايد آنان در شما خشونت و صلابت بيابند۰ ☘ سپاه اسلام، بايد صلابت و هيبت داشته باشد. «غِلْظَةً» ☘شجاعت درونى بايد با صلابت بيرونى همراه باشد. «وَ لْيَجِدُوا» کانال👇 @Targomeh