eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ نکته قرآنی 🔹وهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا 🔸و اوست كه باران را پس از اينكه [مردم از آمدنش] نوميد شدند، نازل مى كند. 📗سوره شوری، آیه ۲۸ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂دین خدا را یاری کنید. 🍂 یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَ اللّهِ.... (صف/۱۴) ⚡️ای مؤمنین! این دعوت خدای متعال است که شما را به یاریِ دین خدا فرا می خواند. 🍁همانطور که ولیّ خدا نیز در روز عاشورا، همین نصرت دین را از مردم مطالبه کرد و فرمود: هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی 💥و چنانکه حضرت زینب سلام الله علیها نیز پس از عاشورا، با تبیین و روشنگری های خود، دین خدا را یاری نمود. ⭐️پس با عمل خود(هراندازه که از دستتان بر می آید) دینِ خدا و نظام اسلامی را تقویت کرده و از تضعیف آن جلوگیری کنید تا در روز قیامت رو سفید باشید. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ سکوی پرواز عقیدۀ پاک، عمل صالح است. کسی که می‌گوید خدا رازق است اما چشم امیدش به کارفرمایش است، لذت‌پرواز در افق‌های متعالی‌تر از آسمان دنیا را تجربه نمی‌کند. 📖فاطر، آیۀ ۱۰ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
پس از ورود همه در ، افرادی را كه و باتقوی بوده اند، از جهنّم نجات خواهیم داد و ستمگران را فروگذاردیم تا در بر زانو درافتند. 🌺 سوره مریم 72 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈پاسخ هاى ابراهیم علیه السلام به احتجاج و بهانه مشرکان ....ادامه 🌸 افزون بر آن که می‌توانست بگوید : خورشید از مشرق ، از جانب من است و اگر ربّ تو دیگری است ، بگو آن را از درآورد و در نتیجه ابراهیم علیه السلام با سخت ‌تری روبرو می‌شد و اگر بر فرض ، خداوند خورشید را از مغرب بیرون می‌آورد ، آن وقت دلیل وجود ، طلوع خورشید از مغرب می‌شد ؛ حال آنکه او ، طلوع خورشید از مشرق بوده ؛ در نتیجه ، دلیل دوم ابراهیم نیز از بین می‌رفت . ⬅️۲ . امر احیا و اماته در دست موثر قادر و مختاری است که احیا و اماته را به و اختیار خویش اعمال می‌کند و او فقط خداوند است ؛ زیر موثر غیر مختار اثر ثابت خواهد داشت و چنانچه و اماته به او منصوب باشد ، هیچگاه نباید احیا به اماته یا اماته به احیا شود . 🌺نمرود در گفته : * انا احیی و امیت * و حاصل سخن او این است که اگر از احیا و اماته‌ای که پایه استدلال است ، احیا و اماته و بدون وسایط زمینی و آسمانی باشد ، بدیهی است که این امر ، واقع است و اگر با این وسایط باشد ، هر یک از ما نیز با به اسباب یاد شده ، به انجام آن قادریم ؛ چه اینکه همه می‌دانیم ، با آمیزش ایجاد می‌شود و شخص با سم می‌میرد . 🌸 ابراهیم علیه السلام پاسخ داده که و اماته از سوی خداوند ، به واسطه حرکات حاصل می‌شود ؛ اما این حرکات ، نیازمند فاعل ، یعنی خداوند متعالی است ؛ زیرا او را از مشرق بیرون می‌آورد و اگر نمی‌پذیری ، آن را از بیرون آر. ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن کریم آیه ۱۲۷ وَ قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِ فِرْعَوْنَ أَ تَذَرُ مُوسى‌ وَ قَوْمَهُ لِيُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَ يَذَرَكَ وَ آلِهَتَكَ قالَ سَنُقَتِّلُ أَبْناءَهُمْ وَ نَسْتَحْيِي نِساءَهُمْ وَ إِنَّا فَوْقَهُمْ قاهِرُونَ «اعراف آیه 127» و اشراف قوم فرعون (به او) گفتند: آيا موسى و قومش را رها مى‌كنى تا در زمين فساد نمايند و موسى، تو و خدايانت را رها كند؟! (فرعون) گفت: به زودى پسرانشان را مى‌كشيم و زنانشان را (براى كنيزى) زنده نگاه مى‌داريم و ما بر آنان تسلّط كامل داريم. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِ فِرْعَوْنَ أَ تَذَرُ مُوسى‌ وَ قَوْمَهُ لِيُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَ يَذَرَكَ وَ آلِهَتَكَ قالَ سَنُقَتِّلُ أَبْناءَهُمْ وَ نَسْتَحْيِي نِساءَهُمْ وَ إِنَّا فَوْقَهُمْ قاهِرُونَ «اعراف آیه 127» و اشراف قوم فرعون (به او) گفتند: آيا موسى و قومش را رها مى‌كنى تا در زمين فساد نمايند و موسى، تو و خدايانت را رها كند؟! (فرعون) گفت: به زودى پسرانشان را مى‌كشيم و زنانشان را (براى كنيزى) زنده نگاه مى‌داريم و ما بر آنان تسلّط كامل داريم. نکته ها فرعون پس از شكست در برابر موسى، از آن حضرت وبنى‌اسرائيل دست برداشت. در اين مدّت تبليغات پيروان موسى زياد شد تا آنجا كه اشراف قوم فرعون از سكوت او احساس خطر كرده و خواستار جلوگيرى و برخورد با آنان شدند. فرعون خود را خالق نمى‌دانست، بلكه «ربّ» مى‌پنداشت: «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى‌» «1» و مى‌گفت: براى شما معبودى جز خود سراغ ندارم، «ما عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرِي» «2» ولى او و مردمش معبودهايى داشتند و آنها را به عنوان مظاهرى از خالق مى‌پرستيدند. «آلِهَتَكَ» پیام ها 1- بخشى از مفاسد طاغوت‌ها، به خاطر فساد اطرافيان است. «وَ قالَ الْمَلَأُ» 2- رژيم‌هاى باطل طاغوتى، در مواجه با حقّ و مردان حقّ، دچار تصميم‌هاى متضادّ و سردرگم مى‌شوند. لذا فرعون گاهى تصميم به قتل موسى مى‌گيرد، «ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسى‌» «3» و گاهى او را آزاد مى‌گذارد تا آنجا كه مورد اعتراض اطرافيان قرار مى‌گيرد. «أَ تَذَرُ مُوسى‌ وَ قَوْمَهُ» 3- حركت اصلاحى پيامبران از ديد طاغوت‌ها، فساد، فتنه، اغتشاش و خلاف‌ «1». نازعات، 24. «2». قصص، 38. «3». غافر، 26. جلد 3 - صفحه 147 مصالح عمومى است. «لِيُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ» 4- حذف پسران و حفظ زنان، يك سياست فرعونى است تا جوانمردى و غيرت از مردان رخت بربندد و زنان، ابزار برنامه‌ها و سياست‌هاى آنان شوند. مثل سياست استعمارى امروز. «سَنُقَتِّلُ أَبْناءَهُمْ وَ نَسْتَحْيِي نِساءَهُمْ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 مصادیق خیر و شرّ ✅ در تکمیل بحث نوبت صبح و ظهر؛ در برخی آیات قرآن کریم، شاهد آن هستیم که خداوند متعال به ذکر برخی مصادیق خیر و در مقابل، به برخی مصادیق شرّ اشاره داشته که این امر برای تصحیح افکار آنان‌که در این تشخیص گرفتار اشتباه و کژ‌اندیشی می‌شوند، می‌تواند راه‌گشا باشد. این هدایت و تربیت قرآنی در تقابل واژه‌ها نمود پیدا کرده است: ▫️انفاق: و انفقوا خیرا لانفسکم (تغابن/۱۶) ▪️بخل: و لایحسبن الذین یبخلون بما اتاهم الله من فضله هو خیرا لهم بل هو شرّ لهم (آل‌عمران/۱۸۰) ▫️تقوا: و تزودوا فان خیر الزاد التقوی (بقره/۱۹۷) ▪️گناه: و ما عملت من سوء تود لو ان بینها و بینه امدا بعیدا (آل‌عمران/۳۰) ▫️مغفرت: لمغفرة من الله و رحمة خیر مما یجمعون (آل‌عمران/۱۵۷) ▪️عذاب و مجازات: و لو یجعل الله للناس الشرّ استعجالهم بالخیر لقضی الیهم (یونس/۱۱) ▫️رحمت خدا: و رحمت ربک خیر ممّا یجمعون (زخرف/۳۲) ▪️سختی قیامت: یخافون یوما کان شرّه مستطیرا (انسان/۷) ▫️بهشت: قل اونبئکم بخیر من ذلکم للذین اتقوا عند ربهم جنات (آل‌عمران/۱۵) ▪️جهنم: افأنبئکم بشرّ من ذلکم النار وعدها الله (حج/۷۲) 🔹در نهایت می‌توان از تجسّم خیر و شر در قیامت و قابل مشاهده بودن آن دو برای انسان‌ها یاد نمود که قرآن برخی مقابله‌های خود به این موضوع اشاره داشته است. از جمله: ▫️یوم تجد کل نفس ما عملت من خیرا محضرا (آل‌عمران/۳۰) روزی که هر کس هر کار خیری که انجام داده، حاضر می‌بیند. ▪️و ما عملت من سوء تودّ لو انّ بینها و بینه امدا بعیدا (آل‌عمران/۳۰) و آرزو می‌کند میان او و هر کار شرّی که انجام داده، فاصله زمانی زیادی باشد. ▫️فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره (زلزال/۷) پس هر کس هم‌وزن ذره‌ای کار خیر انجام دهد، آن را می‌بیند. ▪️و من یعمل مثقال ذرة شرا یره (زلزال/۸) و هر کس هم‌وزن ذره‌ای کار شر کرده، آن را نیز می‌بیند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 قسمتی از آیه 4 سوره حدید هوَ مَعَکُمْ أَيْنَ ما کُنْتُمْ 📚 ترجمه: او با شماست هرجا که باشید اگر منتظرید یک خبر خوش بهتون برسه که از خوشحالی جیغ بکشید کافیه آین آیه رو بخونید که او با شماست هرجا که باشید... آیا خبری خوش تر از این وجود دارد؟! ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 ناظران بر اعمال ✅ وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (توبه/۱۰۵)؛ و بگو: [هرچه می‌خواهید] عمل کنید که به‌زودی خدا و پیامبر او و مؤمنان، عمل شما را خواهند دید، و به‌زودی به سوی دانای نهان و آشکار بازگردانده می‌شوید و شما را از آنچه می‌کردید، با خبر خواهد ساخت. 🔹در قرآن کریم، از روش‌های گوناگونی برای غفلت‌زدایی انسان استفاده شده‌است؛ از جمله توجه‌دادن انسان به این که اعمال وی، ناظر و مراقب دارد و اعمال او نه تنها در دید خداوند می‌باشد، بلکه حتی رسول خدا(ص) و دیگر اولیای دین نیز شاهد آنند. این آیه شریفه، به همگان خطاب می‌کند که عمل کنید و بدانید که هر رفتاری که داشته باشید (چه عمل خوب و چه عمل بد)، خداوند و پیامبرش و مؤمنان آن را می‌بینند و شما در معرض دید آنها خواهید بود. 🔹عرضه اعمال 🔸اگر انسان احساس کند شخصی مراقب او است، معمولا وضع خود را چنان تنظیم می‌کند که مورد اشکال نباشد. شخصیت مراقب نیز در مراقبت تاثیر دارد. از کسانی که قطعاً بر اعمال فرد ناظر و آگاه هستند، علاوه بر خدا، رسول او و مؤمنان واقعی می‌باشند. این آیه طبق عقیده شیعه، عرضه اعمال بر اولیای خدا را بیان می‌کند. این آگاهی و نظارت بر اعمال، مقدّمه پاداش و کیفری است که در جهان دیگر در انتظار او است؛ لذا به دنبال این جمله می‌افزاید: و به‌زودی به سوی کسی که آگاه از پنهان و آشکار است، باز می‌گردید، و شما را به آنچه عمل کرده‌اید خبر می‌دهد و طبق آن جزا خواهد داد. (تفسیر نمونه، ج۸، ص۱۲۸) 🔹مؤمنانِ ناظر، چه کسانی هستند؟ 🔸منظور از مؤمنان در آیه، تمام افراد با ایمان نیستند، بلکه گروه خاصی هستند؛ زیرا به طور مسلم، اعمال مردم برای همه مؤمنان مشهود نیست و از آن اطلاعی ندارند؛ پس مراد از «المؤمنون» فقط گروه خاصی هستند (الف و لام در المؤمنون برای عهد است، نه برای جنس). این مؤمنان خاص، به اذن خدا از اسرار غیب آگاهند و به مقامی رسیده‌اند که مانند پیامبر(ص) و در طراز او بوده و آنها نیز شاهد اعمال هستند. آنها همان صلحای امّت می‌باشند که در رأس آنها، حضرات معصومین(ع) قرار دارند که جانشین پیامبر(ص) بوده و از مقام ولایت الهی برخوردارند. 🔹در محضر پیامبر و معصومان(ع) 🔸امام صادق(ع): «تمام اعمال مردم، هر روز صبح به پیامبر(ص) عرضه می‌شود؛ اعمال نیکان و بَدان؛ بنابر این مراقب باشید و این مفهوم گفتار خداوند است که می‌فرماید: و قل اعلموا فسیری الله عملکم و رسوله و المومنون ...» (اصول کافی، ج۱، ص۱۷۱) همانطور که گفته‌اند؛ اعمال ما هر دوشنبه و پنجشنبه بر امام زمان (عج) عرضه می‌شود. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ مقامات حضرت مریم درقرآن❤️ 1⃣ محدَّث بودن(سخن گفتن فرشتگان‌بااو) ✴️ وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ ... ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻱ ﻣﺮﻳﻢ !(آل عمران٤٢) 2⃣ گزینش ✴️ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ ... ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ.(آل عمران٤٢) 3⃣ عصمت ✴️ وَطَهَّرَكِ .... ﻭ خدا [ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻭ ﺑﺎﻃﻨﻲ ] ﭘﺎﻙ ﺳﺎﺧﺘﻪ .(آل عمران٤٢) 4⃣ سرآمد زنان عصر خود ✴️ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ ﻭ ﺑﺮ ﺯﻧﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(آل عمران٤٢) 5⃣ پاکدامنی ✴️ وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا ﻭ [ ﻧﻴﺰ ] ﻣﺮﻳﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﻤﺮﺍﻥ [ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ] ﻛﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﺎﻙ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺖ.(تحریم١٢) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ أَلَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِىَّ الْأُمِّىَّ الَّذِى يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِندَهُمْ فِى التَّوْرَيةِ وَ الْإِنجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَٰتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَٰئِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْٰلَلَ الَّتِى كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ ءَامَنُواْ بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِى أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‏ (اعراف/۱۵۷) 🔹رحمت الهى، شامل كسانى است كه علاوه بر ایمان، زكات و تقوا، از رسول و پیامبر درس نخوانده‌اى پیروى مى‌كنند كه (نام و نشانه‌هاى او را) نزد خویش در تورات و انجیل نوشته مى‌یابند. (پیامبرى كه) آنان را به نیكى فرمان مى‌دهد و از زشتى باز مى‌دارد و آنچه را پاكیزه و پسندیده است برایشان حلال مى‌كند و پلیدى‌ها را بر ایشان حرام مى‌كند و از آنان بار گران (تكالیف سخت) و بندهایى را كه بر آنان بوده برمى‌دارد (و آزادشان مى‌كند). پس آنان كه به او ایمان آورده و او را گرامى داشته و یارى كنند و از (قرآن) نورى كه همراه او نازل شده است پیروى كنند، آنان همان رستگارانند. ❇️ از پیام‌های آیه ▫️تقوا، زكات و ایمان ارزش دارد، امّا مهم، تبعیّت از پیامبر(ص) است. «للّذین یتّقون و یؤتون الزكاة و ... یؤمنون الّذین یتّبعون» ▫️پیروان پیامبراکرم(ص)، از رحمت خاصّ الهى برخوردارند. «ساكتبها ... الّذین یتّبعون الرّسول» ▫️پیامبراعظم صلى الله علیه و آله، مجراى رحمت واسعه‌ى الهى است. «و رحمتى وَسِعت كلّ شى‌ء فساكتبها ... الّذین یتّبعون الرّسول الاُمّى» ▫️پیامبراکرم(ص) هم مقام نبوّت داشت، هم مقام رسالت. «الرّسول النبىّ»، «نبىّ» به كسى مى‌گویند كه از وحى الهى آگاهى دارد و خبر مى‌دهد، ولى «رسول» مسئول ابلاغ، اجرا و نظارت هم مى‌باشد. ▫️نشانه‌ها و صفات ذكر شده از پیامبر(ص) در تورات و انجیل، به گونه‌اى با آن حضرت تطبیق داشت كه گویا خود او را در آن دو كتاب مى‌یافتند. «یجدونه» و نفرمود: «یجدون علائمه» ▫️براى نفوذ سخن و اثبات حقّ، مدرک رسمى و سند كتبى لازم است. «مكتوباً» ▫️پیامبران پیشین، به آمدن پیامبراکرم(ص) بشارت داده‌اند. «مكتوباً عندهم فى التوراة و الانجیل...» ▫️امر به معروف و نهى از منكر، در رأس برنامه‌هاى بعثت پیامبران است. «یأمرهم بالمعروف ...» ▫️موضوع مصرف و تغذیه، مورد عنایت اسلام است. «یحلّ... یحرّم» (قبل از نزول قرآن، یهود و نصارا در دام خرافات و برنامه‌هاى طاقت‌فرسا و تحریم حلال‌ها و بدعت‌گذارى‌ها بودند كه با ظهور اسلام، تمام آنها برداشته شد.) ▫️براى اصلاح جامعه، ابتدا باید امكانات حلال را فراهم كرد، سپس براى امور حرام، محدودیّت ایجاد نمود. («یحلّ»، قبل از «یحرّم» است). ▫️حلال‌ها و حرام‌هاى الهى، بر اساس فطرت است. «یحلّ لهم الطیّبات و یحرّم علیهم الخبائث» («طیّب»، به چیزى گفته مى‌شود كه مطابق طبع انسان باشد) ▫️عادات و رسوم غلط، زنجیرى بر افكار مردم است. انسان بدون انبیا، وابسته و اسیر است. «یضع عنهم اِصرَهم و الاغلال» ▫️احترام و تكریم، باید همراه امداد و تعاون باشد. «عزّروه و نصروه» («عزّروه» از «تعزیر»، به معناى حمایت با شمشیر است و مراد كسانى هستند رسول خدا را در جبهه‌ها یارى مى‌كردند.) ▫️تنها ایمان به پیامبر صلى الله علیه و آله كافى نیست، حمایت هم لازم است. «عزّروه... نصروه» ▫️قرآن، نورى است كه دلها و اندیشه‌ها را روشن مى‌كند و همواره قرین پیامبر صلى الله علیه و آله بود. «النّور الّذى اُنزل معه» (نبوّت پیامبر همراه قرآن از طرف خدا نازل شده است) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 جایگاه صبر در کلام وحی / ۱ ✅ حضرت زینب سلام الله علیها را «اسوهٔ صبر» می‌دانیم. در سالروز شهادت ایشان _ ضمن عرض تسلیت و تعزیت خدمت همه‌ی عزیزان _ به موضوع صبر در قرآن به اختصار اشاره خواهیم کرد. صبر، حَبْس نفْس و خویشتن‌داری و استقامت است. ▫️نعمت صبر از خداست و برای خداست (نحل/۱۲۷، مدثر/۷) ▫️از صفات برجسته انبیاء (انبیا/۸۵) ▫️عامل رسیدن به مقام امامت (سجده/۲۴) ▫️وابستگی صبر به اراده و تصمیم (آل‌عمران/۱۸۶) ▫️تقاضای صبر از خدا (بقره/۲۵۰) ▫️صابر نمونه (ص/۴۴) ▫️صبر، کلید بهشت (بقره/۲۱۴) ▫️صبر، ملاک شناخت (محمد«ص»/۳۱) ▫️صبر، سبب دریافت صلوات خداوند (بقره/۱۵۷) ▫️صبر، میزان درجات بهشت (فرقان/۷۵) ▫️اجر بی‌حساب (زمر/۱۰) ▫️صبر کنار شکر (ابراهیم/۵) ▫️امنیت از مکر دشمنان (آل‌عمران/۱۲۰) ▫️امداد غیبی الهی (آل‌عمران/۱۲۵) ▫️قطعی بودن پیروزی (اعراف/۱۳۷) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حیات طیبه ✅ مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» (نحل/۹۷)، هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد _ خواه مرد باشد یا زن _ در حالی که مؤمن است، او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم و پاداش آنها را به بهترین اعمالی که انجام می‌دهند، خواهیم داد. 🔹زن و مرد در کسب فضائل برابرند 🔸زن و مرد، تفاوت‌هایی از نظر جسم و روح دارند؛ به همین دلیل در احراز پست‌های اجتماعی متفاوتند؛ ولی هیچ‌کدام از اینها دلیل تفاوت شخصیت انسانی آنها یا تفاوت مقامشان در پیشگاه خدا نیست؛ به همین دلیل معیارهایی بر شخصیت و تعالی معنوی آنها بیش از یک معیار، حاکم نیست و آن، ایمان و عمل صالح و تقوا است که امکان دسترسی هر دو به آن یکسان است. این آیه جواب متقنی است به بیهوده‌گویانی که در شخصیت انسانی زن شک و تردید داشتند و ثابت می‌کند بر خلاف پندار کوته‌فکران، اسلام، دین مردانه نیست؛ بلکه به همان مقدار که به مردان تعلق دارد، به زنان نیز تعلق دارد. 🔹شرط ایمان 🔸قرآن مجید، در نود آیه نورانی خود، عمل و صلاح را در کنار هم آورده است؛ عباراتی چون: عملوا الصالحات، عمل صالحا، عمل ...، و اصلح، فلیعمل عملا صالحا، یعمل صالحا در این آیات به چشم می‌خورند. در هفتاد آیه، عمل صالح با ایمان ترکیب شده است. در بیشتر موارد ایمان بر عمل صالح مقدم شده؛ ولی در چند مورد از جمله آیه مورد بحث، ایمان مؤخر ذکر شده است. ایمان، شرط نتیجه‌بخشی بلکه تحقق یافتن عمل صالح است؛ چون بدون ایمان، اساسا تعریفی برای عمل صالح نمی‌توان ارائه داده همچنان که بدون نور نمی‌توان چیزی را دید و به درستی آن را تشخیص داد. 🔹حیات طیبه 🔸طیب، مقابل خبیث است و خبیث، هر چیز آلوده و نامتناسب با فطرت آدمی است. زندگی بدون نور روشنی‌بخش ایمان و انجام عمل صالح، هدر دادن عمر و سرمایه گرانبهای زندگی است؛ در حالی که در پرتو ایمان، نور معرفت بر همه زوایای زندگی خواهد تابید و با عمل صالح، زندگی بالندگی و کمال خواهد یافت. در این صورت حیات طیبه شکل خواهد گرفت. مزایای این زندگی، به لحاظ درونی و بیرونی به اندازه ای است که در یک جمله باید گفت: انسان در پرتو ایمان و عمل صالح، از شر خباثت‌های درون و بیرون آزاد شده و به خیر حیات طیبه نائل شده است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی که یک ربات از دریای قطب جنوب و از زیر یخهایی به ضخامت 1.5 متر گرفته و حیات رنگارنگ اونجا رو به نمایش گذاشته... 🕵‍♂قدرت خداااااا کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺