هدایت شده از فتح قلم🖋
#تجربه
#دانش_آموزی
#پرسش
یکی از دانش آموزا بعد از نماز پرسید:
من یک آیه دیدم که خداوند می گفت:راه اینه شما خواستید هدایت بشید نخواستید گمراه بشید.چرا لحنش انقدر تهدید آمیزه.یا من حس می کنم تهدید آمیزه مهربون تر نیست.
گفتم:
اتفاقا یک جورایی این لحن پر از دادن اختیار هست.اما اگر شما چنین حسی دارید می شود گفت این نوعی خبردادن هست.فرض کنید پشت دیوار نمازخانه مدرسه اتفاق بد یا خوبی بیفتد که شما از آن بی اطلاع باشید . کسی را که آن جا را می بیند و به شما خبر می دهد که حواست به آن طرف دیوار باشد شما سرزنشش می کنید؟
یا مثلا در آزمایشگاه دو ماده را بصورت اتفاقی باهم ترکیب می کنید و یک ماده جدید حاصل می شود.شما نه از فرمول مولکولی آن نه از خواصش اطلاعی ندارید.بعدا با تجربه و مطالعه ،شناخت پیدا می کنید.اگر همان روز که شما بی اطلاعید یک نفر شیمیدان که خبره است به شما بگوید ادامه ی این آزمایش منجر به انفجار می شود خواستی ادامه بده نخواستی ادامه تده با این خبر،تلقی شما از گوینده، بی خیالی و سردی و خشن بودن اوست یا اینکه دلسوزی و در عین حال اختیار دادن به شما؟هر کاری که انجام می دهیم مثل یک واکنش شیمیایی است که ما ظاهرش را می بینیم اما از ترکیبی که تولید می شود بی اطلاعیم.در آزمایشگاه شما نهایتا رنگ و مزه آن محصول را می بینید اما چیستی و ویژگی های آن محصول را نمی شناسید مگر با تحصیل و پژوهش.یک شیمیدان ماهر وجود دارد که البته بدون اینکه نیازی به آزمایش داشته باشد،اثر آن کار یا فکر را می بیند. از تمام واکنش هایی که افکار و اعمال ما با جهان و با خودنان انجام میدهد اطلاع دارد.ترکیب حاصل از هر واکنش را می شناسد. خبر می دهد که تکرار این فکر یا رفتار مثل آن آزمایش باعث ته نشین شدن چیزی در وجودت یا در وجود دیگران می شود.انقدر رسوب ادامه پیدا می کند تا وقتی دیگر محلولی در کار نباشد ووجودت بجای آنکه سیال و زلال وحلال باشد به یک لوله آزمایشگاهی پر از رسوب جامد تبدیل شده که باید دورش بریزی.انگار که شما سنگ شدی.
🔹فتح قلم🔹
@fatheGhalam
✍روز دانشجو🎉
متعلق به دانشجوی ضد آمریکاست(مقام معظم رهبری):
⏰ ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند،
⏰تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همهی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیلهی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود میآید. ❓چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همهی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد آمریکاست، ۱۳۸۷/۰۹/۲۴
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=41090
🌷🌷🌷یاد سه شهید دانشجوی دانشگاه تهران در سال ۳۲ ، که در دانشکده فنی به خون کشیده شدند تا امروز ایران #آزاد و مستقل از آمریکایی باشد که مستشاران و مهندسان آمریکایی در ایران
حق توحش!🐯
📝در لیست حقوقی خود از مردم ایران نگیرند!!
یعنی
🙈شما مردم ایران وحشی هستید و توانایی علمی و پیشرفت ندارید و مهندسان آمریکایی شما مردم بی تمدن را باید تحمل کنند و متجاوز از قاره دور به سمت شما بیایند تا مهندس برای کشور شما بشوند...
بنابر کاپیتولاسیون آمریکایی ، در کشورخود شما ایران
یک
سگ آمریکایی🐶
از شاه ایران شما 🤴
ارزش بیشتر داشت
⏰۱۶ آذر ، روز دانشجوی شهید باغیرت استقلال طلب ضدآمریکا
@agahiezanan
نمونه کلاس نوجوان و فیش و ...
✍روز دانشجو🎉 متعلق به دانشجوی ضد آمریکاست(مقام معظم رهبری): ⏰ ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانش
👏👏👏👏👏
#طرح درس
خییییلی حیف حتی جماعت مذهبی اینا رو نمیدونن اغلب
یه مدل ورود به بحث با همین محتوا برا نوجوونا میشه داشت
که اول کلاس مربی بگه روز دانشجو و هفته دانشجو رو به شکل ویژه به شماها که دانشجوهای فردای مملکتین تبریک میگم
و به افتخار خودتون دست بزنید
و به خودتون ببالید که دانشجو و دانشگاه میتونه خیلی برا رشد و پیشرفت کشور موثر باشه
و بعد بگیم دوست دارن دانشجوی کدوم دانشگاه و کدوم رشته بشن(چون بچه ها خیلی دوست دارن از این مقوله حرف بزنن)
بعد بپرسیم چه چوری شد که این روز رو به اسم دانشجو زدن؟
و بعد ماجراشو بیان کنیم و آخرش پل بزنیم که ارزش علم آموزی چه تو دین چه برای هر فرهیخته ای چقدره و کجاها و چگونه و چطور دانشجو و دانش آموز میتونن برد اثرگذاری داشته باشن...
و آخرش بگیم برا آینده خودشون و خروجی دانشگاه و مدرسه شون چه برنامه ای دارن که تاثیرگذاری جدی و شگرف داشته باشن
یه خاطره از ارزش کار و تابید مار شهید دانشجوی نخبه احمدی روشن هم تو کانال گذاشتم که میشه یا بیان کرد خیلی احساسی برای تحریک احساس به خصوص وقتی بحث خیلی اثر گذار شده
و یا اگه حس و حال بچه ها متناسبه کلیپشو پخش کرد
#روز_دانشجو
#دانشجو
هدایت شده از توسلی والا
🔶لیست صوت های دوره 26جلسه ای دین فطری:
🎵جلسه اول
🔸عظمت هستی
🎵جلسه دوم
🔸عظمت وجود بینهایت
🎵جلسه سوم
🔸جلوه های لطف بینهایت در هستی
🎵جلسه چهارم
🔸تجلی رحمت بینهایت در خلقت انسان
🎵جلسه پنجم
🔸اتصال با بینهایت
🎵جلسه ششم
🔸لذت بینهایت
🎵جلسه هفتم
🔸دنیا پیش نیاز لذت بینهایت
🎵جلسه هشتم
🔸سنتها و امدادهای الهی برای رساندن انسان به بینهایت
🎵جلسه نهم
🔸ادامه سنتها و امدادهای الهی؛ درمان در برزخ
🎵جلسه دهم
🔸جهنم آخرین عامل پالایش برای رساندن انسان به بینهایت
🎵جلسه یازدهم
🔸مسیر شوم خلود در جهنم و راه نجات
🎵جلسه دوازدهم
🔸صفات الهی نردبان رسیدن به بینهایت
🎵جلسه سیزدهم
🔸پیش نیازهای حرکت به سوی بینهایت
🎵جلسه چهاردهم
🔸آغاز حرکت در مسیر بینهایت (گام به گام تا بینهایت)
🎵جلسه پانزدهم
🔸بهداشت روح شرط اتصال به بینهایت
🎵جلسه شانزدهم
🔸تسلیم بودن در تمام ابعاد زندگی شرط اتصال به بینهایت
🎵جلسه هفدهم
🔸اخلاص راه خلاصی از نفاق در مسیر بینهایت
🎵جلسه هجدهم
🔸استفاده از تمام فرصتها برای حرکت در مسیر بینهایت
🎵جلسه نوزدهم
🔸استقامت در برابر موانع
🎵جلسه بیستم
🔸تلاش برای ایجاد حاکمیت الهی و مبارزه با طاغوت
🎵جلسه بیست و یکم
🔸ابلیس اولین طاغوت
🎵جلسه بیست و دوم
🔸تمدن طاغوت های آشکار و روش انبیاء الهی
🎵جلسه بیست و سوم
🔸تمدن طاغوت های پنهان و روش ائمه اطهار علیهم السلام
🎵جلسه بیست و چهارم
🔸عصر غیبت و هجوم همه جلوههای طاغوت
🎵جلسه بیست و پنجم
🔸تکمله بحث طاغوتهای آشکار و پنهان
🎵جلسه بیست و ششم
🔸تکمله مباحث طاغوتهای آشکار و پنهان، عصر ظهور و عصر رجعت
https://eitaa.com/dinefetri
21.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠میشه کسی با درس خوندن کاری کنه که مقدمات فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را مهیا کند.....
🕊⚘شهید مصطفی احمدی روشن:
امام زمان فرمودند از بچههای هستهای راضی هستم........
خاطرهای بسیار زیبا و شنیدنی
لطفا ببینید و بشنوید☝🏻
اللهم عجل لولیک الفرج🌺
☘🌼
این خاطره رو هم میشه در پایان برا ارزش علم و دانش و دانشجو و دانشگاهی بیان کرد و یا پخش کرد، ب فراخور حال بچه ها البته
#خاطره
#روز_دانشجو
#دانشجو