❇️ #شاه_کلید_استمرار...
#روایت_دوم
🔹نمیدونم چرا اما از قبل چندین بار به دوستان مسئول و هماهنگ کننده گفتم فقط #مدارس_دخترانه #متوسطه_دوم، اونم فقط کلاس 11 یا 12 رو هماهنگ کنن
اما هم دیروز و هم امروز تقدیر به نحوی شد که برم مدارس #متوسطه_اول، دیروز کلاس هشتم، امروز هم کلاس هفتم و نهم.
🔸خلاصه بعد از هماهنگی های امروز گفتن برید #کلاس_نهم. حدود 25 30 نفر تو کلاس بودن.
از حیث #تقید_به_حجاب خیلی با مدرسه دیروزی که رفته بودم متفاوت بود، عمده بچه ها حجاب خوب داشتن الا سه چهار نفری که اون هم مقداری از موهاشون بیرون بود.
🔹ابتدای کلاس گفتم دوست دارید مباحث خودم رو مطرح کنم یا سوالات شما رو پاسخ بدم؟
به خلاف کلاس دیروزم، اینجا همه گفتن دوست داریم مباحث خودتون رو بشنویم. هم این نکته و هم نکته قبل برام #تعجب_آور بود.
🔸اما #عجیب_تر اینکه کلاس با این تعداد دانش آموز، به شدت آروم بودن، به شدت به حرف هام گوش میکردن، خیلی کم وسط حرف هام میپریدن،
با خودم میگفتم کلاس نهمی، اون هم با این تعداد دانش آموز، این همه آروم، مگه داریم؟
🔹خلاصه سعی کردم از زاویه ای جدید اهمیت و جایگاه بحث #حجاب و در لابه لاش یه سری مباحث دیگه رو براشون تبیین کنم به نحوی که خسته کننده نباشه و بتونه در اونها #تغییر_نگرش ایجاد کنه.
البته لابه لای مباحث سوالاتشون رو هم میپرسیدن ولی مقدارش خیلی کم بود.
🔸اما این آرامششون، خوب گوش دادنشون، سر و صدا نکردنشون، اینکه کم سوال بودن و بیشتر دوست داشتن مباحث من رو بشنون و...
همه و همه برام خیلی عجیب بود، به شدت کم تاثیر نسبت به #اتفاقات_اخیر، حداقل من بروز خاصی ندیدم، دقیقا به خلاف مدرسه ای که دیروز رفته بودم.
🔹خلاصه این کلاس تموم شد و قرار شد ساعت بعد بریم #کلاس_هفتم، تعدادشون کمتر بود، حدود 20 نفر.
#وضعیت_حجاب بچه های این کلاس هم خوب بود الا سه چهار نفر خصوصا دو نفر که وضعیت حجاب مناسبی نداشتن
🔸وارد کلاس که شدم، همین دو دختر دست تو گوشاشون گرفتن که حرف های من رو نشنون، برام جالب بود،
سعی کردم هیچ واکنش خاصی نشون ندم، 5 دقیقه ای که گذشت چون بحث داشت به جاهای جذاب میرسید دیدم آروم دست هاشون رو از گوششون بیرون آوردن و بعد شدن جزو فعال های توی بحث.
شاید نصف یا یک سوم بچه ها وقتی صحبت میکردم #یادداشت_برداری میکردن که برام جالب بود.
🔹خلاصه این کلاس هم از جهات متعدد خیلی شبیه به کلاس قبلی بود، این مدرسه و مدرسه ای که دیروز رفته بودم، با اینکه هر دوشون متوسطه اول بودن
اما تفاوتشون خیلی محسوس و واضح بود، تو ذهنم داشتم بررسی میکردم علتش چیه؟ تا اینکه وارد دفتر شدم و چند دقیقه ای با مدیر و معاونشون صحبت کردم.
🔸دیدم چندین عامل به نحو جدی موثر بوده، از جمله مهمترین عواملش، #دغدغه_خاص شخص #مدیر و #معاون_پرورشی مدرسه بود.
واقعا برا مدیر و معاون پرورشی مهم بود علاوه بر درس، بچه ها تربیت صحیح هم بشن، رشد دینی هم داشته باشن و...
🔹عامل مهم دیگه به تبع همین مسئله، دعوت از چندین #روحانی اعم از طلبه خواهر یا برادر توی همین مدت سه ماهه امسال بوده، میگفت شما نهمین روحانی هستید که تو همین مدت به مدرسه ما میاید.
🔸تازه داشتم متوجه میشدم #علت_تفاوت این مدرسه با مدرسه ای که دیروز رفته بودم به چه چیزی برمیگشت:
این مدرسه با پیگیری های معاون پرورشی مدرسه تو این مدت کوتاه، من نهمین روحانی اونجا بودم اما مدرسه دیروزی، من اولین روحانی اونجا بودم چون به هر دلیلی مسئولین اون مدرسه خیلی پیگیر روحانی و مسائل فرهنگی اونجا نبودن.
🔰 اینجاست که انسان میبینه #دغدغه مثل یک بمب میتونه موثر واقع بشه، اینجاست که #اثر_استمرار و #فایده_مداومت در تربیت به خوبی خودش رو نشون میده...
🆔https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ انجیل و تورات واقعی
🔹حقیقت #دین_مسیح با حقیقت #دین_اسلام تفاوتی ندارد.
همان چیزی را که #حضرت_مسیح آورده است، اسلام شاید اضافه هم داشته باشد.
چون اسلام بعداً آمده؛
🔸اما مشکل اینجا است که این انجیلی که دست شماست، انجیلی نیست که خدا از آسمان فرستاده باشد. اینها #روایات است.
احتمال دارد آن #انجیل_اصلی دست یهودیها باشد؛ #یهودیهای_فلسطین. آنها خیلی آدمهای #مرموزی هستند.
🔹بعید نیست #انجیل_واقعی و #تورات_واقعی را داشته باشند. البته قایم میکنند و به کسی نشان نمیدهند.
اما اینهایی که ما داریم، و من هم دارم، روایت است. با چیزی که خدا بر قلب حضرت عیسی نازل کرده است فرق میکند.
🔸آن انجیل متأسفانه الان در اختیار کسی نیست. اگر آن بود، خیلی از مشکلات حل میشد. آدم میگذاشت کنار قرآن و میدید که اینها با هم هیچ تفاوتی ندارند.
📚بیانات #آیت_الله_خامنه_ای در منزل خانواده شهید ارمنی «#وهانج_رشیدپور»؛ دی ماه ۱۳۹۴.
➕مطالعه کامل متن و حاشیه این دیدار: https://khl.ink/f/35223
➕دانلود کلیپ این دیدار: https://khl.ink/f/35212
🆔https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ پدیده ای به نام اینستا
#روایت_سوم
🔹تقریبا برام مسجل شده که همه ما باید یه پیج توی #اینستاگرام داشته باشیم تا حداقل همین محتواهای بدیهی و روشنی که توی #ایتا برای هم دیگه میفرستیم رو با یک #هنر و سلیقه ای توی اینستا بذاریم
تا حداقل اون بخش از مخاطبین مون رو که بیشتر اونجا پرسه میزنن و در امثال ایتا حضور ندارن، بتونیم تغذیه کنیم.
🔸امروز روز عجیبی برام بود، تقدیر باز هم ما رو به مدرسه #متوسطه_اول برد اما این بار #کلاس_هفتم.
وارد کلاس که شدم دانش آموزان حدود 20 25 نفر بودن، #وضعیت_حجاب در ظاهر بدک نبود، غیر از 5 6 نفری که نصف و نیمه پوشش سر نداشتن.
🔹ابتدا گفتم مباحث تو ذهن خودم رو بگم یا بیام سراغ سوالات تو ذهن شما؟ همه گفتن سوالات ما.
اول یه مقدمه براشون رفتم و بعد رسیدم به سوالات اونها.
مدارس قبلی هم بعضا میدیدم که تحت تاثیر #فضای_مجازی هستن، اما اینجا جور دیگه ای بود.
خیلی خیلی متاثر از فضای مجازی خصوصا #اینستا بودن.
🔸البته به حرف هام خوب گوش میدادن اما سوالاتشون خیلی زیاد بود، از این شاخه میپریدن به اون شاخه، خیلی سعی میکردم یکی یکی سوالاتشون رو پاسخ بدم اما مگه وقت اجازه میداد، به سرعت در حال تمام شدن.
🔹سوالاتشون رو که پرسیدن، دیدم عینا همون پُست هایی هست که امثال #علی_کریمی تو اینستا گذاشتن،
جالبیش اینجا بود که با تردید هم نمیگفتن بلکه از #عمق_جان بهش اعتقاد داشتن، پیش خودشون انگار این مسائل از #یقین_نفس_الامری هم بالاتر باشه.
🔸از استناد خنده دار اون خانم بازیگر به #قانون_اساسی گرفته تا اینکه چرا خامنه ای بچه هاشو فرستاده اروپا خوشگذرونی اما اینجا #مهسا_امینی رو میکشه؛
از اینکه چرا این همه آدم مثل #نیکا_شاکرمی رو میکشید گرفته تا اینکه چرا به فلانی تجاوز کردید، چرا این همه بخور بخور راه انداختید و...
🔹خب سوالات خیلی زیاد بود، به خاطر همین فقط رسیدم سه چهار مورد رو که خیلی هم با اعتقاد و یقین میگفتن بررسی کنم و تهش هم تقریبا تو کلاس قبول کردن که اشتباه میکردن اما باز دست میزاشتن رو چیزهای دیگه و مجدد با یقینی عجیب و غریب مطرحش میکردن.
🔸فکر میکردم حداقل با پاسخ دادن به همین سه چهار سوال، بعد کلاس احتمالا یه کم از موضع خودشون عقب نشینی کنن و حداقل این قدر با یقین مطرح نکنن اما دیدم کلاس که تموم شد ریختن سرم و دوباره همون حرف ها رو تکرار کردن
🔹هی میگفتم مگه من پنبه این ها رو تو کلاس براتون نزدم، ولی انگار هنوز به قلبشون رسوخ نکرده بود، خب شاید طبیعی بود چون تیرهای اینستا خیلی عمیق تر به قلبشون نشسته بود که به این راحتی قابل پاک کردن نبود.
قطعا اگه این جلسات #مداومت داشت میتونست اثرات جدی در این بچه ها ایجاد کنه، چه اینکه در همین حدش هم به نظرم روی بعضی شون که اثر خیلی خوب داشت رو برخی هم کمتر
🔸از بچه ها خواستم از #مدیر بخوان که یه جلسه هم چهارشنبه بزاره تا بحث رو ادامه بدیم،
خودمم بعد کلاس به مدیر گفتم داستان اینجوری هست و اگه میشه حتما یه کلاس چهارشنبه به من بدید که ادامه بحث رو با این بچه ها داشته باشم
اما مدیر هم آب پاکی رو ریخت روی دست من و گفت به هیچ وجه امکانش نیست، شما رو به خیر و ما رو به سلامت.
🔹تو همون چند دقیقه ای که باهاش صحبت کردم، متوجه شدم تقریبا #دغدغه خاصی تو این بحث ها نداره،
میگفت کلا تا حالا هیچ #روحانی اینجا نیومده،
اگه الانم من رفته بودم، به خاطر اصرار خودم بود و گرنه اونها طلب خاصی نداشتن، سال گذشته هم خبر خاصی از روحانی اونجا نبوده.
🔸بله اگه وضعیت مدیر و پرورشی مدرسه اینچنین باشه، روحانی هم اونجا حضور نداشته باشه، قطعا نتیجه اش میشه همون #بچه_های_اینستایی که من دیدم.
🔰خدایا به حق #فاطمه_زهرا(س) بچه های ما رو از دست ایادی دشمن نجات بده و به دامن اهل بیت برگردان،
دوستان این شب ها تو #اشک ها تون برا این بچه ها هم دعا کنید، بخواید که به #فطرت خودشون برگردن.
🆔https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ عصبانیت از ذکر یا زهرا(س)
▪️تمامی بازجوهای کمیته مشترک ضد خرابکاری معتاد و الكلى بودند و بسیار قسی القلب.
▪️تازه وقتی متوجه میشدند متهم مذهبی هم هست، شکنجه ها چند برابر میشد.
▪️#حسینی از بازجویان #ساواک از آوردن نام #حضرت_زهرا(س) خیلی عصبانی میشد.
▪️هر وقت یکی از زندانیها زیر شکنجه اسم ایشان را می آورد، میگفت:
➕«اسم هر کس را میخواهی بیاور، این اسم را نیاور. اگر بیاوری آن قدر میزنمت تا
بمیری.»
📚 خاطرات #عزت_شاهی، ص۲۸۶
🆔https://eitaa.com/TarikhDEF
تاریخ دیروز، امروز، فردا
❇️ پاسخ شهید بهشتی به طراحان رفراندوم #آمار_دین_داری_مردم ▫️«طرح مسئله #رفراندوم، درست به منظور #ت
❇️ #آمار_دین_داری_ایران
🔹چند نفر از دوستان از آماری که تو این پیام داده بودم پرسیدن، الحمدلله فایل ارائه این جلسه تو آپارات بارگذاری شده، فایل صوتیش هم هست.
🔹پیشنهاد میکنم حتما حتما فایل این جلسه رو گوش کنید، شاید به بخشی از محتوای ارائه شده در این جلسه اشکال داشته باشید، اما بالاخره نتیجه کار علمی یک گروه کارشناسی شده این آمارها، صرف خود این میتونه قابل توجه باشه
🔹اگر میخاید یک #شناخت_صحیح از #واقعیات_ایران اسلامی داشته باشید، نه شناختی که فضای مجازی برای ما تصویر کرده، پیشنهاد میکنم حتما این فایل رو گوش کنید.
🔹بخش دوم جلسه هم مربوط به تحلیلی از اتفاقات و #اغتشاشات_اخیر هست، مبتنی بر همان شناختی که در بخش اول ارائه شده بود.
➕دیدن فیلم تصویری با ارائه طه رضا نیرهدی
▪️بخش اول: https://www.aparat.com/v/pb9E5
▪️بخش دوم: https://www.aparat.com/v/V49tZ?playlist=1874593
🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
بخش دوم ارائه جناب نیرهدی_پنجشنبه اول.mp3
38.02M
💠بخش دوم ارائه جناب نیّرهدی
تاریخ دیروز، امروز، فردا
💠بخش اول ارائه جناب نیّرهدی
اینم صوت اون جلسه هست
❇️ به جای رفتن به مدارس
#روایت_چهارم
🔹دیروز بعد از پیگیری برای اینکه ببینم کدوم یکی از مدارس هماهنگ شده، متوجه شدم #آموزش_پرورش هیچ مدرسه ای رو هماهنگ نکرده،
🔹گفتن ظاهرا قراره وزیر آموزش پرورش بیاد و آقایون مشغول جلسات برای هماهنگی برنامه هستند، خب قبول باشه ان شاالله.
🔹البته خب بیکار ننشستیم، به جاش با #امام_جمعه شهر که تازه منصوب شدن جلسه ای گرفتیم و برنامه ریزی یک برنامه تبلیغی مدارس برای هفته #اعتکاف و #دهه_فجر رو دنبال کردیم.
🔹امسال شروع اعتکاف از شنبه 15 بهمن هست، به مدت سه روز، دقیقا دهه فجر هم مقارن با این ایام شده، بهترین فرصت هست برای اینکه بشه بخش زیادی از دانش آموزان رو به اعتکاف کشوند و اونجا برنامه ریزی خاص برا این بچه ها کرد.
🔹این برنامه ریزی خاص برا بچه هایی که اومدن اعتکاف اما صبح ها که معتکفین خواب هستند هم میشه برنامه ریزی عام برا بقیه بچه ها که تو مدارس هستند کرد و وارد مدارس شد.
🔹خلاصه امام جمعه هم بسیار همکاری کردند تا بشه یه #دوره_توانمندسازی طلاب شهرستان برگذار کنیم تا طلاب منطقه(شهر ما فقط 70 مبلغ برادر و خواهر در #مدارس_امین داره) بتونن با توان بیشتری به مدارس ورود کنند و یک تیم منسجم بشن. بچه های قمی رو هم بتونیم به خط کنیم برا اون هفته که عالی میشه.
🔰 از الان برا اون هفته #برنامه_ریزی کنیم...
🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ سیره امام در عمل به قانون دیگر کشورها
▪️یکی از مواردی که در اتفاقات اخیر زیاد میدیدیم، زیر پا گذاشتن بلکه له کردن #قانون توسط عده ای بود. استنادشون هم به #انقلاب_57 بود، میگفتن شما خودتون تا خواستید #قانون_شکنی کردید حالا که به ما رسیده قانون مدار شدید.
▪️راست میگن شاید عده ای از انقلابی ها قانون خیلی براشون مهم نبوده، کسانی که در #فتنه_۸۸ هم #بزرگترین_قانون_شکنی_بعد_انقلاب رو رقم زدن، چه اینکه همین الان هم ممکنه خیلی ها رعایت نکنن
اما جالبه بدونیم اتفاقا #امام_خمینی به عنوان رهبر انقلاب 57 به شدت روی قانون تاکید داشتن حتی قانون کشورهای غیراسلامی.
در ادامه به چند مورد از سیره ایشون در احترام به قانون دیگر کشورها اشاره میکنیم:
1️⃣ خانم #دباغ نقل میکنند: «یکی از خصوصیات بارز امام این بود که حتی در مملکت کفر هم حقوق و قوانین اجتماعی آن جامعه را رعایت می کردند.
▪️از جمله وقتی در #پاریس برادران پولی جمع کرده و گوسفندی خریدند و آن را در پشت حیاطی که امام برای نماز به آنجا می آمدند، ذبح کردند و به مناسبت #شب_عاشورا مقداری از آن خوراک تهیه کردند و مقداری از آن را هم برای منزل امام فرستادند.
▪️چون در فرانسه قانونی وجود دارد که طبق آن ذبح هر حیوانی در خارج از کشتارگاه به خاطر رعایت مسائل بهداشتی ممنوع است تا امام از چنین قانونی اطلاع یافتند، فرمودند:
چون تخلف از قانون حکومت اینجا شده است، من از این گوشت نمی خورم.»
📚برداشتهایی از سیره امام خمینی؛ ج 4، ص 291
2️⃣ #صادق_طباطبایی از همراهان امام در #نوفل_لوشاتو نقل میکنه:
▪️«یکبار چند تا از دوستان دو عدد مرغ کشتند و خوراک مرغ درست کردند و وقتی برای امام بردند، امام اعتراض کردند و نخوردند. بعداً هم گفتند: من راضی نیستم در اینجا کاری خلاف قانون و مقررات فرانسه انجام شود...
یک بار یک گوسفند می گیرند و در همان باغ ذبح می کنند و یکی از دوستان همان نیمه شب شروع کرد به درست کردن #خورشت_قیمه. صبح #سید_احمد_آقا به حاج مهدی[#عراقی] گفت شنیده ام دیشب علیه تو کودتا کرده اند!
او هم گفت #تحریم می کنم و به گوش امام رساند و امام نیز علاوه بر آنکه از آن غذا نخورد، به شدت آن را منع کرد. تا اینکه بعد از چند روز توانستیم توسط ترک ها و مراکشی ها گوشت #ذبح_اسلامی برایشان فراهم کنیم.»
📚مجله حضور، ش 80، ص 240
3️⃣ یکی از شاگردان امام نقل میکنه: «من در ایام اقامت امام در #نجف_اشرف، به دلیل ممنوعالخروج بودنم، بهصورت #قاچاق به نجف رفتم و خدمت حضرت امام رسیدم. ظهر بود، در اتاق را باز کردم و سلام کردم. فرمود:
▪️علیکمالسّلام. شما هم قاچاق آمدید؟ گفتم: بله. بعد امام فرمود: «دیگر به شکل قاچاق نیایید. هر وقت خواستید بیایید، با گذرنامه باشد» و این اصرار امام برای آن بود که مرا به رعایت قانون وادار سازد.»
📚پا به پای آفتاب، ج4، ص157
🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
به نظرتون چرا مردم، از با حجاب گرفته تا کم حجاب، از پیرمرد گرفته تا دهه نودی، از فقیر گرفته تا غنی، از معترض گرفته تا غیرمعترض، همه و همه الان چند روزه که هجوم آوردند سمت گلزار شهدای کرمان؟
آیا غیر از اینه که مردم عمیقأ عاشق هویت و اهداف و آرمان های حاج قاسم بودند؟ عمق مسئله چیه؟
حاج قاسم میگفت جمهوری اسلامی حرمه و حفظش واجب، یعنی این همه جمعیت میلیونی که زیر تابوتش رو گرفتن و الان رفتن به زیارتش، مخالف اصل جمهوری اسلامی اند یا معترض به عملکرد ضعیف و غیرانقلابی مسئولین؟
به نظرتون چند درصد از مردمی که زیر تابوت حاج قاسم رو گرفتند و الان یا خودشون یا دلهاشون رفته زیارت حاج قاسم حقیقتا با اصل جمهوری اسلامی مشکل دارن؟
قضاوت با شما اما یعنی این همه جمعیت، مردم ایران نیستند؟
اتفاقات اخیر دستگاه محاسباتی خیلی ها رو بهم ریخت، همه اش فکر میکردن فرداست که دیگه انقلاب برگرده، از این وری گرفته تا اون وری، اما...
البته که همه مردم ایران هم اینها نیستند، نباید این اشتباه رو هم کرد...
🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ محکوم شرایط نباش!(بخش اول)
🌱 یکی از مسائلی که جوون های ما خیلی دچارش اند، اینه که معمولا محکوم شرایط اطراف خودشونند، چون از حیث درونی دارای #استحکام کافی نیستند، خیلی راحت رنگ محیطشون رو میگیرند.
🌱 یادم نمیره تازه دو سه ماه از ورودمون به #دانشگاه نگذشته بود که رفیق اذان گو و مذهبیم، کسی که به هیچ وجه فکرش رو هم نمیکردیم، دیدم رنگ هم اتاقی هاش رو گرفته و داره #سیگار میکشه، چند روز بعد متوجه شدم #دوست_دختر دار شده و...
🌱 از این نمونه ها من که کم ندیدم، شما هم حتما زیاد دیدید، چه بسا خود ما هم خیلی دچارش شدیم اما نکته اش چیه؟ نکته مهمش اینه که #درونمون تهی و خالیه. هر وقت کسی #احساس_ضعف کنه، #اعتماد_به_نفس نداشته باشه، راحت از اطرافیانش رنگ میگیره.
🌱 هرگاه کسی به این قدرت رسید که #مقهور_محیط اطرافش نشد بلکه تونست تاثیرگذار بر اطرافش باشه، این نشون دهنده اینه که چنین شخصی دارای نفس و #شخصیت_قوی ای شده.
🌱 بله منکر #تاثیر_محیط_بر_تربیت افراد نیستیم، قطعا محیط اثرگذاره اما به قول #عین_صاد(#حرکت، ص51و187) نکته اینه که هیچگاه انسان، محصور و محکوم شرایط نیست که بگیم دیگه کار تمام شد بلکه نهایتش انسان اثرپذیر از شرایطه،
به این معنا که انسان از شرایط و جبرهای پیرامونیش متاثر میشه ولی هیچگاه اون شرایط و جبرها، حاکم بر انسان نیستند.
🌱 اساسا همین شرایط محیطی و جبرهاست که زمینه #انتخاب، #اختیار و #آزادی انسان را فراهم میکنه، به خاطر همینه که انسان هیچگاه محکوم اونها نیست بلکه با توجه به اختیار و آزادیش، #مسئول افعال و اعمالش میشه.
🌱 پس شرایط، زمینه ساز انتخاب آدمی است، نه حاکم بر انتخاب های او. آدمی محکوم شرایط و موقعیت ها نیست بلکه فرزند انتخاب خویش و زاده موضع گیری هاست. ممکنه دو نفر در یک موقعیت باشند، ولی موضع گیری های متفاوت، اونها را متفاوت میکنه.
🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF