🔻ایجاد «دوقطبی کاذب» در جامعه، رفتاری منافقانه است
🔻دیکتاتوری ناشی از دوقطبیسازی، شومتر است یا دیکتاتوری رضاخان و آلسعود؟
🔻 #مقدمات_شهادت_امامحسین(ع)- ۱
🔸یکی از ریشههای واقعۀ کربلا، جریان نفاقی بود که در همان دورۀ پیامبر(ص) شکل گرفت؛ زمانی که «عبداللهبناُبی» در سخنرانیاش «دوقطبیِ مهاجرین و انصار» درست کرد. وقتی این حرف به گوش پیغمبر(ص) رسید، حضرت آنقدر غضبناک شد که یکروز با کسی حرف نزد. (تفسير قمي/۲/۳۶۹)
🔸«عبدالله بن ابی» جامعۀ مدینه را دوقطبی کرد و سورۀ منافقین، دربارۀ او نازل شد. البته اختلاف نظر در جامعۀ اسلامی مایۀ برکت است، اما ایجاد دوقطبیِ کاذب در جامعه، و ذلیلکردن یک قطب، و عزیز دانستن یک قطب دیگر، یک رفتار منافقانه است.
🔸 دوقطبیسازی موجب میشود خفقان روانی و دیکتاتوری رسانهای در جامعه ایجاد بشود، چون هر کسی میخواهد انتقاد کند، میترسد که او را منسوب کنند به یکی از دو قطب. لذا هر انتقادی، تلقّی به توهین میشود و با هر امر به معروف و نهی از منکری، خیلی سخت برخورد میشود.
🔸 تقاضا میکنم اندیشمندان بررسی کنند «دیکتاتوری رسانهای» که معمولاً ذیل عملیات دوقطبیسازی کاذب انجام میگیرد، شومتر است یا دیکتاتوریِ انواع دیکتاتورها مثل رضاخان قلدر و آلسعود؟
🔸یکی دیگر از ضررهای دوقطبیسازی این است که موجب میشود شایستهسالاری از بین برود و کسانی بالا بیایند که شایسته نیستند، چون هر کسی از هر دو قطب بالا بیاید و شایسته نباشد، میگویند «دیگر این فرد مال قطب ما است و باید از او دفاع کنیم؛ چارهای نیست!»
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران- ۹۸.۶.۲۲
👈🏼صوت و متن کامل:
📎 panahian.ir/post/5687
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🔻انتخابات یکی از موقعیتهایی است که برخی میخواهند جامعه را دوقطبی کنند
🔻رئیسجمهور، هم علیه دوقطبی سخن میگوید هم خودش دوقطبی برای انتخابات آینده میسازد!
🔻 #مقدمات_شهادت_امامحسین(ع)-۲
🔸دوقطبیسازی کاذب موجب دیکتاتوری روانی میشود. متأسفانه در جامعۀ ما هم سالهاست که یک دوقطبی کاذب شکل گرفته است.
🔸انتخابات یکی از موقعیتهایی است که بعضیها میخواهند از آن سوءاستفاده کنند و جامعه را دوقطبی کنند. درحالیکه انتخابات در یک جامعۀ سالم، باید طوری باشد که افراد و کاندیداها حرفهای خودشان را بزنند و با جذابیتِ برنامههایشان رأی جمع کنند، نه با تخریب کاندیداهای دیگر!
🔸اگر در یک انتخابات، همّت بر تخریب کاندیداهای دیگر باشد، این انتخابات نتیجۀ سالمی نخواهد داشت. ضمن اینکه تخریب با شیوۀ دوقطبیسازی، خیلی بدتر از تخریبِ یک فرد است.
🔸من تشکر میکنم که اخیراً رئیسجمهور علیه دوقطبیسازی صحبت کردند. ولی برای من خیلی عجیب بود که ایشان در یک سخنرانی میتوانند هم یک دوقطبی برای انتخابات آینده بسازند، هم علیه دوقطبی صحبت کنند!
🔸هم دوقطبی در موضوع زن ایجاد کنند و به تبلیغاتچیها گِرا بدهند که روی این دوقطبی برای انتخابات آینده، کار کنید، درحالیکه واقعاً آنچنان دوقطبیای در موضوع زن وجود ندارد و بعد در همان سخنرانی، علیه دوقطبی صحبت کنند. این یکمقدار عجیب است و البته از اینجور اتفاقها در سخنان ایشان زیاد اتفاق افتاده است.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران- ۹۸.۶.۲۲
👈🏼صوت و متن کامل:
📎 panahian.ir/post/5687
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
هدایت شده از درمحضرقرآن 📖 واهل بیت ع #فقط_به_عشق_علی
980622-Panahian-RisheHayeGhatleEmamHoseinRaFaramooshNakonim-128k.mp3
30.07M
🔊صوت | ریشههای قتل اباعبدالله(ع) را فراموش نکنیم
👤استاد# پناهیان
📆زمان: 98/06/22
☀مکان: نماز جمعه تهران
🕯🏴
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@darmahzareghoran
┗━━━🍂━━
هدایت شده از درمحضرقرآن 📖 واهل بیت ع #فقط_به_عشق_علی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
موج مجازی
#رهبرم_تنها_نیست.
تا میتونید نشر دهید..
🕯🏴
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@darmahzareghoran
┗━━━🍂━━
5b9195610038b77c98802089_4759435803289822775.mp3
3.98M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 71
#سوره_نحل ،آیه ۷۱
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏮سوره 16. نحل آيه 71
آیه🔻
⤵«٧١» ﻭَﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓَﻀَّﻞَ ﺑَﻌْﻀَﻜُﻢْ ﻋَﻠَﻲ ﺑَﻌْﺾٍ ﻓِﻲ ﺍﻟﺮِّﺯْﻕِ ﻓَﻤَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻓُﻀِّﻠُﻮﺍْ ﺑِﺮَﺁﺩِّﻱ ﺭِﺯْﻗِﻬِﻢْ ﻋَﻠَﻲ ﻣَﺎ ﻣَﻠَﻜَﺖْ ﺃَﻳْﻤَﺎﻧُﻬُﻢْ ﻓَﻬُﻢْ ﻓِﻴﻪِ ﺳَﻮَﺁءٌ ﺃَﻓَﺒِﻨِﻌْﻤَﺔِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻳَﺠْﺤَﺪُﻭﻥَ
ترجمه🔻
⤵ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻌﻀﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺭﺯﻕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﻳﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺩّ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﻮﻧﺪ. ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﻧﻌﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ؟
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﺛﺎﺭ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﻣﺜﻠﺎً ﺗﺮﺣّﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻛﺎﺭﻱ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﮔﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﺎﻋﺮ: ﺗﺮﺣّﻢ ﺑﺮ ﭘﻠﻨﮓ ﺗﻴﺰ ﺩﻧﺪﺍﻥ، ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻱ ﺑﻮﺩ ﺑﺮ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﺍﻥ. ﻭ ﻳﺎ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻛﺎﺭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ، ﻟﻴﻜﻦ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﻲ ﻣﺜﻞ ﺩﺍﺩﻥِ ﺗﻴﻎ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺯﻧﮕﻲ ﻣﺴﺖ ﺍﺳﺖ.
🌼ﻟﻴﻜﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻋﺎﺩﻟﺎﻧﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻭﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻳﻚ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ ﻭﺭﻋﺎﻳﺖ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ.
🌿ﻟﻴﻜﻦ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺍﺳﺘﺨﺪﺍم ﻭ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻳﻚ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ. ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ٣٢ ﺳﻮﺭﻩ ﺯﺧﺮﻑ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:
🌼«ﻭ ﺭﻓﻌﻨﺎ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﻓﻮﻕ ﺑﻌﺾ ﺩﺭﺟﺎﺕ ﻟﻴﺘّﺨﺬ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﺑﻌﻀﺎً ﺳﺨﺮﻳّﺎً» ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺎ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻌﻀﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﺪﻳﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ، ﺍﺳﺘﺨﺪﺍم ﭘﻴﺶ ﺁﻳﺪ. («ﺳُﺨﺮﻳﺎً» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﻭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍم ﻭ «ﺳِﺨﺮﻳﺎً» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍ ﺍﺳﺖ)
🌿ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﺭﺯﻕ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺣﻜﻴﻤﺎﻧﻪ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻭ ﻳﻜﻨﻮﺍﺧﺖ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻲ ﺑﺮﺩﻧﺪ، ﻛﻤﺎﻟﺎﺕ ﻣﻌﻨﻮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﻤﻲ ﺷﺪ. ﻣﺜﻠﺎً ﺳﺨﺎﻭﺕ، ﺻﺒﺮ، ﺍﻳﺜﺎﺭ، ﺣﻤﺎﻳﺖ، ﺷﻔﻘﺖ، ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺁﻥ، ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻣﻌﻨﻲ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎﻳﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ.
🌼ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺁﻳﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺨﻞ ﻣﺮﺩم ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻛﺎﻣﻴﺎﺏ، ﺯﻳﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺷﺮﻳﻚ ﻧﻤﻲ ﺳﺎﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺁﻳﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺑﻌﻀﻲ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﺜﻠﺎً ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﭼﻬﺮﻩ ﻳﺎ ﺻﻮﺕ ﻳﺎ ﻋﻘﻞ ﻳﺎ ﻧﺒﻮﻍ ﻳﺎ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴّﺖ ﻳﺎ ﻧﻔﻮﺫ ﻛﻠﺎم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎ ﺭﻣﺰ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﻭ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. ﭼﺮﺍ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﺪ؟
🌿ﮔﺎﻫﻲ ﻛﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﻇﻠﻢ، ﺣﻖ ﻛﺸﻲ ﻭﺍﺳﺘﺜﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﺳﻠﺎم ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺩﺭﺁﻣﺪﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﺮﺍم ﺷﻤﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻟﻴﻜﻦ ﮔﺎﻫﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺭﺯﻕ ﺻﺪﺩﺭﺻﺪ ﺧﺪﺍﺩﺍﺩﻱ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺣﻠﺎﻝ ﻭﺑﺼﻮﺭﺕ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺍﺳﺖ.
🌼 ﻣﺜﻞ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﻛﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻣﺎﻫﻴﮕﻴﺮﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﻳﻜﻲ ﺻﺪﻫﺎ ﻣﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ، ﻭﻟﻲ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﺗﻮﺭ ﻣﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻏﻨﻲ ﻭ ﻓﻘﺮ، ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻏﻨﻲ ﻭ ﻓﻘﻴﺮ ﻭ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺟﻨﺒﻪ ﻱ ﻣﻨﻔﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﻓﻀّﻞ ﺑﻌﻀﻜﻢ ﻋﻠﻲ ﺑﻌﺾ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺯﻕ»
🌿ﺍﺑﻮﺫﺭ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻛﺮم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﻘﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮﺩﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﺯ ﻟﺒﺎﺳﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﭘﻮﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﻳﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺨﻮﺭﺍﻧﻴﺪ.«ﺍﻧّﻤﺎ ﻫﻢ ﺍﺧﻮﺍﻧﻜﻢ ﻓﺎﻛﺴﻮﻫﻢ ﻣﻤﺎ ﺗﻜﺴﻮﻥ ﻭ ﺍﻃﻌﻤﻮﻫﻢ ﻣﻤﺎ ﺗﻄﻌﻤﻮﻥ»
🌼ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻏﻨﺎ ﻭﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﻲ، ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﻜﻴﻢ ﺭﺍﺿﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﻓﻀّﻞ ﺑﻌﻀﻜﻢ ﻋﻠﻲ ﺑﻌﺾ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺯﻕ»
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🍃 ﺭﺯﻕ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﺎ ﺯﺭﻧﮕﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﻓﻀّﻞ ﺑﻌﻀﻜﻢ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻣﺪﻩ: «ﻧﺤﻦ ﻗﺴﻤﻨﺎ ﺑﻴﻨﻬﻢ ﻣﻌﻴﺸﺘﻬﻢ»
٢-🍂 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺎ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺯﻳﺮﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺳﻨﮓ ﻭ ﭼﻮﺏ ﺭﺍ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ؟ «ﻓﻤﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻓﻀّﻠﻮﺍ... ﻓﻬﻢ ﻓﻴﻪ ﺳﻮﺍء»
٣-🍃 ﺑﻲ ﺗﻔﺎﻭﺗﻲ ﻭﺗﺮﻙ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻓﺒﻨﻌﻤﺔ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻳﺠﺤﺪﻭﻥ»
📚ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻛﻨﺰﺍﻟﺪﻗﺎﺋﻖ.
ﺯﺧﺮﻑ، ٣٢
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
💌 فرق تأسف خوردن با توبه کردن
#پیام_معنوی
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🌀 کسی که نتواند هوسهای خود را مدیریت کند، قطعاً نمیتواند جامعه را مدیریت کند
🌀 اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در زندگی فردی و خانوادگی، یکی است
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۷)-۱
🔹 سالها است که سیاست را جدای از دیانت و معنویت و اخلاق تلقی میکنند درحالیکه بر اساس عقل، دانش بشری و دستورات دینی، اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در زندگی فردی و خانوادگی، یکی است.
🔹 تقارنِ این سهنوع مدیریت، فوائد و نتایج بسیاری دارد. مثلاً اینکه افراد میتوانند از مدیریت صحیح در زندگی فردی خود، برای زندگی خانوادگی و اجتماعی الهام بگیرند. همچنین میتوانند بفهمند چه مدیری صالح است و چه مدیری شایسته نیست؟
🔹 هر مدیری که زندگی شخصی و خانوادگیاش به گونهای است که نمیتواند هوسهای خودش را مدیریت کند، او قطعاً نمیتواند جامعه را مدیریت کند، او توانایی و درک لازم برای برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل را ندارد؛ این یک بحث ارزشی نیست، یک بحث کاملاً علمی و فنی است.
🔹 اگر کسی در خانوادهاش نتواند درست مدیریت کند یا در خانوادهای که درست مدیریت میشود، رشد نکرده باشد، طبیعتاً در جامعه هم نمیتواند مدیر خوبی باشد. لذا امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر فرمود: اگر خواستی یک مسئول انتخاب کنی، از خانوادههای صالح انتخاب کن (نهجالبلاغه/نامه۵۳)
🔹 کسانی که میخواهند صلاحیت افراد را برای انتخابات تشخیص بدهند(مثلاً شورای نگهبان) بیشتر از هرچیزی به «صلاحیتهای مدیریتیِ آن فرد» نگاه کنند؛ نه به تفتیش عقائد بپردازند، نه به حرفهای موهومی که تحت عنوان منازعات سیاسی مطرح میشود؛ بلکه ببینند «این فرد شایستگی مدیریتی دارد یا نه؟»
🔹 ما تا کنون در طول انقلاب، هرچه ضربه خوردهایم فقط از ناحیۀ ناتوانی در مدیریت بوده است؛ نه چیز دیگر! این ناتوانی البته همچنان ادامه دارد و طبیعتاً در انتخاباتهای بعدی هم خودش را نشان خواهد داد، چون هنوز درک صحیح عمومی از اصول مدیریت صحیح در جامعه، وجود ندارد.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۵
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5690
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
Panahian-Clip-ModirKhooneKiye-64k.mp3
1.42M
🎵مدیر خونه کیه؟
🔻این کلیپ از جلسه پنجم مبحث "آخرین آمادگی برای ظهور" تهیه شده است.
#کلیپ_صوتی
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
5b9195610038b77c98802089_2180800416513798604.mp3
2.71M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 72
#سوره_نحل ،آیه ۷۲
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏮سوره 16. نحل آيه 72
آیه🔻
⤵«٧٢» ﻭَﺍﻟﻠَّﻪُ ﺟَﻌَﻞَ ﻟَﻜُﻢ ﻣِّﻦْ ﺃَﻧﻔُﺴِﻜُﻢْ ﺃَﺯْﻭَﺍﺟﺎً ﻭَﺟَﻌَﻞَ ﻟَﻜُﻢ ﻣِّﻦْ ﺃَﺯْﻭَﺍﺟِﻜُﻢ ﺑَﻨِﻴﻦَ ﻭَ ﺣَﻔَﺪَﺓً ﻭَﺭَﺯَﻗَﻜُﻢ ﻣِّﻦَ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺒَﺎﺕِ ﺃَﻓَﺒِﺎﻟْﺒَﺎﻃِﻞِ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﻭَﺑِﻨِﻌْﻤَﺖِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻫُﻢْ ﻳَﻜْﻔُﺮُﻭﻥَ
ترجمه🔻
⤵ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﻲ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﺍﺩﮔﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻫﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩ، ﭘﺲ ﺁﻳﺎ (ﺑﺎﺯ ﻫﻢ) ﺑﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﻛﻔﺮ ﻣﻲ ﻭﺭﺯﻧﺪ؟.
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسيرنور☀
⤵ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻃﺒﺮﻱ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ «ﺣﻔﺪﺓ» ﺑﻪ ﺩﺍﻣﺎﺩ، ﻓﺮﺯﻧﺪ، ﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺣﺘّﻲ ﺍﻋﻮﺍﻥ ﻭ ﺧﺪﻣﻪ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﻱ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﺍﺯ ﺷﻮﻫﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ، ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﻛﻪ «ﺣﻔﺪﺓ» ﺟﻤﻊ «ﺣﺎﻓﺪ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺳﺮﻋﺖ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻮﻥ ﻧﺰﺩﻳﻜﺎﻥ، ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻣﻲ ﺷﺘﺎﺑﻨﺪ، ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﻔﺪﻩ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
ﺳﺆﺍﻝ :🌱 ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﺎم ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ، ﻭﻟﻲ ﻧﺎم ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻧﻴﺎﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟
ﭘﺎﺳﺦ:🌱 ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﺑﻨﻮﻥ» ﭘﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﻃﻴﺒﺎﺕ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ٢٦ ﺳﻮﺭﻩ ﻱ ﻧﻮﺭ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:
💮«ﺍﻟﻄﻴﺒﺎﺕ ﻟﻠﻄﻴﺒﻴﻦ» ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ «ﺣﻔﺪﺓ» ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻧﻮﻩ ﻱ ﺩﺧﺘﺮﻱ ﺍﺳﺖ، ﻧﻴﺎﺯﻱ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺩﺧﺘﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ.
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌼 ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ، ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. (ﻫﻤﺴﺮ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﺎﻳﻪ ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ) «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﺟﻌﻞ ﻟﻜﻢ... ﺍﺯﻭﺍﺟﺎً ...ﺑﻨﻴﻦ»
٢-🍂 ﺍﺯ ﺍﻟﻄﺎﻑ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺳﻨﺨﻴّﺖ ﻣﻴﺎﻥ ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺟﻌﻞ ﻟﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻧﻔﺴﻜﻢ»
٣-🌼 ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ، ﻳﻚ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻱ ﻣﺪﺑّﺮﺍﻧﻪ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻭﺍﻟﻠَّﻪ ﺟﻌﻞ ...ﺍﺯﻭﺍﺟﺎً»
٤-🍂 ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻫﻢ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺭﻭﺣﻲ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﻣﻦ ﺍﻧﻔﺴﻜﻢ ﺍﺯﻭﺍﺟﺎً... ﺑﻨﻴﻦ ﻭ ﺣﻔﺪﺓ» ﻭ ﻫﻢ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﻣﺎﺩﻱ ﺭﺍ. «ﺭﺯﻗﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻄﻴﺒﺎﺕ»
٥ -🌼 ﺍﺯ ﺍﻟﻄﺎﻑ ﺣﻜﻴﻤﺎﻧﻪ ﺍﻟﻬﻲ، ﺩﻝ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺯﻕ ﺍﻭﺳﺖ. «ﺭﺯﻗﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻄﻴﺒﺎﺕ»
٦-🍂 ﺗﺮﻙ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﺣﻠﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺑﺎﻃﻞ ﮔﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻓﺒﺎﻟﺒﺎﻃﻞ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ ﻭ ﺑﻨﻌﻤﺔ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻫﻢ ﻳﻜﻔﺮﻭﻥ»
٧-🌼 ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﺭﺯﻕ ﺣﻠﺎﻝ، ﺯﻧﺎ ﻭ ﺣﺮﺍم ﺧﻮﺍﺭﻱ، ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺑﻨﻌﻤﺔ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻫﻢ ﻳﻜﻔﺮﻭﻥ»
٨ -🍂 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻴﻞ ﺑﻪ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﻳﺎ ﻳﺎﺩﮔﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. «ﺟﻌﻞ ﻟﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﺯﻭﺍﺟﻜﻢ ﺑﻨﻴﻦ ﻭ ﺣﻔﺪﺓ»
٩-🌼 ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻟﻄﺎﻑ، ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ، ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ. «ﺟﻌﻞ ﻟﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻧﻔﺴﻜﻢ... ﺍﺯﻭﺍﺟﻜﻢ... ﻭ ﺭﺯﻗﻜﻢ ... ﺃﻓﺒﺎﻟﺒﺎﻃﻞ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ»
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
سخنرانی آیت الله جاودان شب اول محرم 1441.mp3
9.49M
🔖منبر کامل 🔖
#آیت_الله_جاودان
سخنراني آيت الله جاودان
شب اول محرم ۱۴۴۱ (۹ شهریور ۹۸)
🏠 حسینیه شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه)
#ماه_محرم
#شب_اول_محرم
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
💌 کنترل رفتار
#پیام_معنوی
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🌀 روش فرعون برای تسلط بر جامعه این بود که عزت مردم را نابود میکرد
🌀 هرکسی موجبِ رواج فسق میشود، انگیزۀ فرهنگی ندارد، انگیزۀ فرعونی دارد!
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۷)-۲
🔹 اولین اصل در مدیریت فرد و جامعه، رعایت کرامت و عزت انسان است. طبق آیۀ قرآن، «فرعون» بهعنوان یک مدیر فاسدِ مفسد، برای اینکه بر مردم مسلط شود، همین اصل عزت را زیر پا میگذاشت.
🔹 روش فرعون این بود: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ» قومش را خوار کرد، پس مردم او را اطاعت کردند! حالا ببینید در زمان ما نمونههای این «استخفاف» چیست؟ مصداقش کجاست؟ چه کسانی دارند اینگونه رفتار میکنند؟
🔹 مواظب باشید سیاسیون، عزت و کرامت جامعه و قوم ایران را، در مقابل غربیها از بین نبرند! این استخفاف مقدمۀ اطاعت از فراعنۀ جهانی است. و بعد ببینید وقتی یک جامعهای حقیر شد، چقدر دزدی، رشوهخواری و بیانگیزگی برای کار و تولید، در این قوم افزایش پیدا میکند!
🔹 چرا یک قوم، استخفاف را میپذیرند؟ یک کسی تو را خوار کرد؛ تو چرا این را پذیرفتی؟ طبق آیه قرآن، فسق و علنیشدن گناه، موجب میشود که استخفاف را بپذیری! (زخرف/۵۴)
🔹 چرا بعضی از جریانهای سیاسی طرفدار رواج فسق و فجور هستند؟ بعضاً در حد عالیترین رجلهای سیاسی، در جلساتی که فسق هست، حضور پیدا میکنند و مروّج آن هستند، چرا؟
🔹 هرکسی موجبِ رواج فسق میشود، انگیزۀ فرهنگی ندارد، انگیزۀ فرعونی دارد، اینها جریانهای فرعونی است، اصلاً مسئله ارزشی نیست. اینها راههای استخفاف یک قوم است
🔹 نخستوزیر خبیثِ اسرائیل میگفت «بیبند و باری را در ایران رواج بدهید تا آنها را تسلیم غرب بکنید!» این دیگر یک بحث فرهنگی نیست، اینها بحثهای فنی مدیریت است و بعضیها هم این روشها را خوب بلد هستند.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۵
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5690
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
5b9195610038b77c98802089_3591107394945872258.mp3
2.29M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 73-74-75
#سوره_نحل ،آیه ۷۵-۷۴-۷۳
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏮سوره 16. نحل آيه 73-74
آیه🔻
⤵«٧٣» ﻭَﻳَﻌْﺒُﺪُﻭﻥَ ﻣِﻦ ﺩُﻭﻥِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻣَﺎ ﻟَﺎ ﻳَﻤْﻠِﻚُ ﻟَﻬُﻢْ ﺭِﺯْﻗﺎً ﻣِّﻦَ ﺍﻟﺴَّﻤَﻮَﺍﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﺷَﻴْﺌﺎً ﻭَﻟَﺎ ﻳَﺴْﺘَﻄِﻴﻌُﻮﻥَ
ترجمه🔻
⤵ﻭﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺖ ﻫﺎﺋﻲ ﺭﺍ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﻪ ﻣﺎﻟﻚ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻣﺎﻟﻚ ﺷﻮﻧﺪ.
آیه🔻
⤵«٧٤» ﻓَﻠَﺎ ﺗَﻀْﺮِﺑُﻮﺍْ ﻟِﻠَّﻪِ ﺍﻟْﺄَﻣْﺜَﺎﻝَ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻭَﺃَﻧﺘُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥ
ترجمه🔻
⤵ﭘﺲ ﺑﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﻭﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﻧﺸﻤﺎﺭﻳﺪ. ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻴﺪ.
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﻭﺷﺎﻩ ﻭ ﺑﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻳﺮﺍﻥ ﺍﻭ ﻣﻲ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺸﺒﻴﻬﺎﺕ ﻧﻬﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.
ﻗﺎﺁﻧﻲ ﺷﺎﻋﺮ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ:
🌱ﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻲ ﺯﺗﻮ ﭘﻴﺪﺍ ﺷﺪﻩ
🍂ﺧﺎﻙ ﺿﻌﻴﻒ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﺷﺪﻩ
🌱ﺯﻳﺮ ﻧﺸﻴﻨﺖ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻛﺎﺋﻨﺎﺕ
🍂ﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻗﺎﺋﻢ، ﭼﻪ ﺗﻮ ﻗﺎﺋﻢ ﺑﻪ ﺫﺍﺕ
🌱ﻫﺴﺘﻲِ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻲِ ﭘﻴﻮﻧﺪ، ﻧﻪ
🍂ﺗﻮ ﺑﻪ ﻛﺲ ﻭ ﻛﺲ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺎﻧﻨﺪ، ﻧﻪ
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌾 ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻢ ﺭﺍﺯﻕ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻗﺎﺩﺭ، ﻭﻟﻲ ﺷﺮﻛﺎﺋﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻳﺪ ﻫﻴﭽﻜﺪﺍم ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. «ﻳﻌﺒﺪﻭﻥ ...ﻣﺎﻟﺎﻳﻤﻠﻚ»
٢-🍀 ﺑﺖ ﻫﺎ ﻭﻣﻌﺒﻮﺩﻫﺎ، ﻧﻪ ﺍﻟﺂﻥ ﺭﺍﺯﻗﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺭﺍﺯﻕ ﺑﺎﺷﻨﺪ. «ﻟﺎﻳﺴﺘﻄﻴﻌﻮﻥ»
٣-🌾 ﻣﻌﺒﻮﺩﻫﺎﻱ ﺧﻴﺎﻟﻲ ﺷﻤﺎ، ﻧﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﻳﺰﺵ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﻭﻳﺎﻧﺪﻥ ﮔﻴﺎﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ. «ﺭﺯﻗﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﺴّﻤﻮﺍﺕ ﻭﺍﻟﺎﺭﺽ»
٤-🌿 ﻣﻌﺒﻮﺩﻫﺎﻱ ﺳﺎﺧﺘﮕﻲ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺮ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﺣﺘّﻲ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻛﻮﭼﻚ ﺗﺮﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. «ﺭﺯﻗﺎً ...ﺷﻴﺌﺎً»
٥ -🌾 ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻱ ﺗﺸﺒﻴﻬﺎﺕ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺪﺍ، ﺟﻬﻞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻠﺎ ﺗﻀﺮﺑﻮﺍﻟِﻠّﻪ ﺍﻟﺎﻣﺜﺎﻝ... ﺍﻧﺘﻢ ﻟﺎﺗﻌﻠﻤﻮﻥ»
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏮سوره 16. نحل آيه 75
آیه🔻
⤵«٧٥» ﺿَﺮَﺏَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻣَﺜَﻠًﺎ ﻋَﺒْﺪﺍً ﻣَّﻤْﻠُﻮﻛﺎً ﻟَّﺎ ﻳَﻘْﺪِﺭُ ﻋَﻠَﻲ ﺷَﻲْ ءٍ ﻭَﻣَﻦ ﺭَّﺯَﻗْﻨَﺎﻩُ ﻣِﻨَّﺎ ﺭِﺯْﻗﺎً ﺣَﺴَﻨﺎً ﻓَﻬُﻮَ ﻳُﻨْﻔِﻖُ ﻣِﻨْﻪُ ﺳِﺮّﺍً ﻭَﺟَﻬْﺮﺍً ﻫَﻞْ ﻳَﺴْﺘَﻮُﻥَ ﺍﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠَّﻪِ ﺑَﻞْ ﺃَﻛْﺜَﺮُﻫُﻢْ ﻟَﺎ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ
ترجمه🔻
🌿ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻤﻠﻮﻛﻲ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﻣﻲ ﺯﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻛﺴﻲ ﻛﻪ (ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ) ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺯﻕ ﻧﻴﻜﻮ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ، ﭘﺲ ﺍﻭ ﻣﺨﻔﻴﺎﻧﻪ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺯﻕ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.
🌺 ﺁﻳﺎ (ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ) ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ؟ (ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﻭ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺳﻨﮓ ﻭ ﭼﻮﺏ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻴﺪ) ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺍﻣّﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻨﺪ.
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
💌 تاثیر اعمال بر افکار
#پیام_معنوی
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🔻اربعین عالیترین مصداق «تعظیم شعائر الهی» در طول تاریخ بشریت است
🔻 #اربعینی_شویم(۱)
🔸 در این سالهای اخیر، میلیونها نفر از سراسر جهان برای اربعین حسینی جمع میشوند و با این حرکت عظیم، دارند نام امامحسین(ع) را جهانی میکنند. عالیترین مصداقِ «يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ» (حج/۳۲) در طول تاریخ بشریت، همین اربعین است.
🔸بزرگداشت شعائر الهی، به این شکلی که در اربعین انجام میشود، بهتر از هر صورت دیگری است؛ مثلاً بهتر از برگزاری یک هیئت ۲هزار نفری در شهر خودتان هست. مگر این سینهزنی در داخل یک حسینیه، چقدر نام امامحسین(ع) را در جهان، بزرگ میکند؟! اما ببیند این حرکت عظیم اربعین، چقدر نام امامحسین(ع) را در جهان، پرآوازه میکند! لذا این اربعین، مصداق عالیِ «تعظیم شعائر الهی» است.
👤علیرضا پناهیان
👈🏻 متن کامل:
📎 panahian.ir/post/5127
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🌀 وقتی سیاسیون اهل کرامت نباشند، دومینوی فساد در جامعه آغاز میشود
🌀هر مشکلی میبینیم ناشی از بیشخصیتی برخی مدیران مملکت است
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۸)-۱
🔹 مدیریت باید کریمانه باشد؛ این اصل اول مدیریت است. سیاسیون و مدیران جامعه باید شخصیتاً اهل کرامت باشند و الا بهدرد مدیریت نمیخورند. در پُستهای کلیدیِ، باید افراد باظرفیتی قرار بگیرند که اولاً خودشان کریم باشند، ثانیاً کرامت مردم را حفظ کنند.
🔹 امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: کسی که به خودش ظلم میکند، او حتماً به دیگران هم ظلم میکند (غررالحکم/۸۶۰۶) این یک بحث اخلاقی نیست، بلکه یک بحث مدیریتی است؛ یعنی کسی که ظلم میکند، مدیر موفقی نیست، چون مدیر موفق کسی است که به دیگران ظلم نکند.
🔹 وقتی یک مدیر و سیاستمدار، کریم نباشد و رفتارهای غیرکریمانه انجام بدهد (مثلاً در حرفهایش، لودگی و شارلاتانبازی دربیاورد) از آن بالا یک دومینویی آغاز میشود که آخرش میشود انواع فسادها؛ هم فساد اقتصادی، رانتخواری و تعطیلی کارخانهها و...هم فساد فرهنگی، افزایش آمار طلاق و حتی بیحجابی!
🔹 برای مذهبیها و حوزۀ علمیه متأسف هستم که بعضاً از رفتار غیرکریمانۀ مدیران جامعه (که عامل بسیاری از مشکلات و فسادهاست) انتقاد نمیکنند و صرفاً به بیحجابی کف خیابان اعتراض میکنند.
🔹 هر مشکلی در مملکت میبینید ناشی از بیشخصیتی برخی مدیران است و الا ما خودمان میتوانیم مشکلات را حل کنیم و رونق اقتصادی ایجاد کنیم و این ربطی به تحریمها ندارد؛ اما چه چیزی لازم دارد؟ شخصیت کریمانۀ مدیران! سرِ نخش هم دست مردم است. اولاً نمایندگانی برای مجلس انتخاب کنید که باشخصیت و اهل کرامت باشند و ثانیاً رئیسجمهوری انتخاب کنید که اهل کرامت و تأمینکنندۀ کرامت مردم باشد.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۶
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5692
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
سخنرانی آیت الله جاودان شب دوم محرم 1441.mp3
14.02M
🔖منبر کامل 🔖
#آیت_الله_جاودان
سخنراني آيت الله جاودان
شب دوم محرم ۱۴۴۱ (۱۰ شهریور ۹۸)
🏠 حسینیه شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه)
#ماه_محرم
#محرم
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
5b9195610038b77c98802089_-1786969881654496445.mp3
3.16M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 76
#سوره_نحل ،آیه ۷۶
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏮سوره 16. نحل آيه 76
آیه🔻
⤵«٧٦» ﻭَﺿَﺮَﺏَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻣَﺜَﻠًﺎ ﺭَّﺟُﻠَﻴْﻦِ ﺃَﺣَﺪُﻫُﻤَﺂ ﺃَﺑْﻜَﻢُ ﻟَﺎ ﻳَﻘْﺪِﺭُ ﻋَﻠَﻲ ﺷَﻲْ ءٍ ﻭَﻫُﻮَ ﻛَﻞٌّ ﻋَﻠَﻲ ﻣَﻮْﻟﺎَﻩُ ﺃَﻳْﻨَﻤَﺎ ﻳُﻮَﺟِّﻬﻪُّ ﻟَﺎﻳَﺄْﺕِ ﺑِﺨَﻴْﺮٍ ﻫَﻞْ ﻳَﺴْﺘَﻮِﻱ ﻫُﻮَ ﻭَﻣَﻦ ﻳَﺄْﻣُﺮُ ﺑِﺎﻟْﻌَﺪْﻝِ ﻭَﻫُﻮَ ﻋَﻠَﻲ ﺻِﺮَﺍﻁٍ ﻣُّﺴْﺘَﻘِﻴﻢٍ
ترجمه
⤵ﻭﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻭ ﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﻣﺜﺎﻝ ﻣﻲ ﺯﻧﺪ ﻛﻪ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭ ﮔُﻨﮓ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺳﺮﺑﺎﺭ ﻣﻮﻟﺎﻱ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ، ﺑﮕﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺠﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺪ، ﻫﻴﭻ ﺳﻮﺩﻱ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻲ ﺁﻭﺭﺩ، ﺁﻳﺎ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺑﺮ ﺭﺍﻩ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺳﺖ؟.
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌷 ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﺩﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ (ﻣﻮﻟﻲ ﻭ ﻋﺒﺪ) ﺭﺍ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻴﺪ، ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺧﺎﻟﻖ ﻭ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺭﺍ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻴﺪ. «ﻫﻞ ﻳﺴﺘﻮﻱ»
٢-🌱 ﺑﺎ ﺳﺆﺍﻝ ﻭﻣﺜﺎﻝ، ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻭﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻭﺍﺩﺍﺭﻳﺪ. «ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻣﺜﻠﺎً... ﻫﻞ ﻳﺴﺘﻮﻥ»
٣-🌷 ﺭﻳﺸﻪ ﻱ ﺷﺮﻙ ﻣﺮﺩم، ﺟﻬﻞ ﺍﺳﺖ. «ﺑﻞ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻟﺎﻳﻌﻠﻤﻮﻥ»
٤-🌱 ﻗﺪﺭﺕ ﻳﻚ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ «ﻟﺎﻳﻘﺪﺭ ﻋﻠﻲ ﺷﻲ ء - ﻳﻨﻔﻖ ﻣﻨﻪ ﺳﺮّﺍً ﻭ ﺟﻬﺮﺍً»
٥ -🌷 ﺭﺯﻕ ﺣﺴﻦ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺯﻳﺒﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺭﺯﻗﺎ ﺣﺴﻨﺎ ﻓﻬﻮ ﻳﻨﻔﻖ ﻣﻨﻪ» ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﮔﻮﻳﺎ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻣﻦ ﻳﺄﻣﺮ ﺑﺎﻟﻌﺪﻝ»
٦-🌱 ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺳﺮّﻱ ﺍﺯ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻋَﻠَﻨﻲ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ. («ﺳﺮّ» ﻗﺒﻞ ﺍﺯ «ﺟﻬﺮ» ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ)
٧-🌷 ﺯﺑﺎﻥ، ﻛﻠﻴﺪ ﺭﻭﺯﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺑﻜﻢ ﻟﺎﻳﻘﺪﺭ ﻋﻠﻲ ﺷﻲ ء، ﻛﻞُّ ﻋﻠﻲ ﻣﻮﻟﺎﻩ ... ﻟﺎﻳﺄﺕ ﺑﺨﻴﺮ»
٨ -🌱 ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺁﻣﺮ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻳﺄﻣﺮ ﺑﺎﻟﻌﺪﻝ ﻭ ﻫﻮ ﻋﻠﻲ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ»
٩-🌷 ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺎﻟﻚ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭﺩﺭ ﺳﺎﻳﻪ ﺭﺯﻕ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﻪ ﻧﻮﺍﻳﻲ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ. (ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ «ﻣﻤﻠﻮﻙ» ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻣﺎﻟﻚ» ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ، «ﺭﺯﻗﻨﺎﻩ» ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ)
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
💌 جهاد اکبر
#پیام_معنوی
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🌀 رئیسجمهور در انتخابات و بعد از انتخابات، کریمانه برخورد نکرد
🌀 مدیر جامعه باید عزت و کرامت تکتک افراد را حفظ کند
🌀 کسی که در انتخابات، عزت رقیبش را حفظ نکند، شایستۀ مدیریت نیست
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۸)-۲
🔹 برخی میگویند «اصل، منافع سازمان است و افراد باید در خدمتش قرار بگیرند» اما دین میگوید: «اصل، تکتک افراد سازمان هستند» دولتِ کریم دولتی است که عزت و کرامت همۀ افراد و حتی منافقین را حفظ میکند؛ ولو اهداف امت اسلامی مخدوش بشود.
🔹 یک مدیر شایسته در جامعۀ اسلامی، به شخصیت تکتک افراد احترام میگذارد و کریمانه برخورد میکند، بهحدی که رسولخدا(ص) احترام منافقین را هم حفظ میکرد. ایشان در خطبۀ غدیر فرمود: اگر میخواستم، میتوانستم منافقین را به شما نشان بدهم، اما کریمانه برخورد کردم! «وَ لَكِنِّي وَ اللَّهِ فِي أُمُورِهِمْ قَدْ تَكَرَّمْتُ» (احتجاج/۱/۵۹)
🔹 رئیسجمهور ما در انتخابات و بعد از انتخابات، کریمانه برخورد نکرد! ایشان نهتنها به دو قطبیسازی کاذب اقدام کرد بلکه یک کار بزرگتر هم انجام داد؛ تهمت هم زد! گفت: «اینها میخواهند دیوار بکشند» درحالیکه کسی نمیخواست دیوار بکشد.
🔹 او تمسخر هم کرد؛ درحالیکه آدم کریم، هیچوقت مسخره نمیکند! شورای نگهبانی هم نداریم که مثل داور فوتبال، وسط زمین کارت قرمز بدهد؛ نمیدانم قانونش را نداریم یا اینکه اجرا نمیشود؟
🔹 اگر در انتخابات دیدید کسی عزت رقیبش را حفظ نکرد، چنین کسی شایستۀ مدیریت نیست و باید کنار برود و از عرصۀ رقابت، حذف بشود.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۶
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5692
🕯🏴
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯