┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 18. طه آيه49_50_51 ⚘
آیه🔻
⤵«٤٩» ﻗَﺎﻝَ ﻓَﻤَﻦ ﺭَّﺑُّﻜُﻤَﺎ ﻳَﺎ ﻣُﻮﺳَﻲ
ترجمه🔻
⤵(ﻓﺮﻋﻮﻥ) ﮔﻔﺖ: ﺍﻱ ﻣﻮﺳﻲ! ﭘﺲ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﻛﻴﺴﺖ؟!
آیه🔻
⤵«٥٠» ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺑُّﻨَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺃَﻋْﻄَﻲ ﻛُﻞَّ ﺷَﻲْ ءٍ ﺧَﻠْﻘَﻪُ ﺛُﻢَّ ﻫَﺪَﻱ
ترجمه🔻
⤵(ﻣﻮﺳﻲ) ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺧﺎﺹ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﻭﺁﻧﮕﺎﻩ (ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻛﻤﺎﻝ) ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻓﺮﻣﻮﺩ.
آیه🔻
⤵«٥١» ﻗَﺎﻝَ ﻓَﻤَﺎ ﺑَﺎﻝُ ﺍﻟْﻘُﺮُﻭﻥِ ﺍﻟْﺄُﻭﻟَﻲ
ترجمه🔻
⤵(ﻓﺮﻋﻮﻥ) ﮔﻔﺖ: ﭘﺲ ﺣﺎﻝ ﻧﺴﻞ ﻫﺎﻱ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ؟!
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵«ﺑﺎﻝ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻓﻜﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺣﺎﻝ ﻧﻴﺰ ﺑﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ.
⭕ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻣﻄﺮﺡ ﺑﻮﺩ، ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺧﺎﻟﻘﻴﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺍﺩﻋﺎﻱ ﺧﺎﻟﻘﻴﺖ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﺍﻟﻬﻪ ﺩﺍﺷﺖ؛
🔱 «ﻭ ﻳَﺬَﺭﻙ ﻭ ﺍﻟﻬﺘﻚ»ﻭ ﺳﺎﻳﺮ ﻛﻔّﺎﺭ ﻧﻴﺰ «ﺍﻟﻠّﻪ» ﺭﺍ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺧﺎﻟﻖ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، «ﻭ ﻟﺌﻦ ﺳﺄﻟﺘﻬﻢ ﻣَﻦ ﺧَﻠﻖ ﺍﻟﺴّﻤﻮﺍﺕ ﻭ ﺍﻟﺎﺭﺽ... ﻟﻴﻘﻮﻟُﻦّ ﺍﻟﻠّﻪ»، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﺩﻋﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻥ، ﺭﻫﺒﺮﻱ ﻭ ﺣﺎﻛﻤﻴّﺖ ﻣﻄﻠﻘﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﻱ ﻣﻮﺳﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺎﻟﻖ، ﻣﺪﺑّﺮ ﻭ ﺣﺎﻛﻢ ﻫﺴﺘﻲ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ.
⭕ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﻛﻤﺎﻝ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠَﻘﻨﻲ ﻓﻬﻮ ﻳَﻬﺪﻳﻦ»، ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﭘﺲ ﺍﻭ ﻣﺮﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ.
🔱 ﻣﻮﺳﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺃﻋﻄﻲ ﻛﻞّ ﺷﻲ ء ﺧﻠﻘﻪ ﺛﻢّ ﻫَﺪﻱ» ﺍﻭ ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤّﺪﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠﻖ ﻓَﺴَﻮّﻱ ، ﻭ ﺍﻟّﺬﻱ ﻗﺪّﺭ ﻓﻬَﺪﻱ» ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺳﭙﺲ ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻛﺮﺩ ﻭﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﺮﻓﺖ ﻭﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ.
⭕ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺣﺮﻛﺖ ﻭﻗﻴﺎم ﺑﺎ ﻣﻮﺳﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﻮﺩ. «ﻳﺎ ﻣﻮﺳﻲ» ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﻭ ﻫﺎﺭﻭﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﮔﻔﺖ: «ﻣَﻦ ﺭﺑّﻜﻤﺎ»، ﻭﻟﻲ ﺭﻫﺒﺮ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻮﺩ، ﻟﺬﺍ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺑﻠﺎﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻛﺮﺩ: «ﻳﺎ ﻣﻮﺳﻲ».
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-❄ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺩّﻋﺎ ﻭ ﻧﺰﺍﻉ ﺍﺳﺖ، ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺧﺎﻟﻘﻴّﺖ. «ﻣَﻦ ﺭﺑّﻜﻤﺎ»
٢-♨ ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﺍﺳﺘﻜﺒﺎﺭ ﻭ ﻏﺮﻭﺭ ﻃﺎﻏﻮﺗﻲ ﺣﺘّﻲ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻭ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﺳﺆﺍﻝ ﻧﻴﺰ ﻣﺸﻬﻮﺩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﭙﺮﺳﺪ «ﻣَﻦ ﺭﺑّﻲ»، ﮔﻔﺖ: «ﻣَﻦ ﺭﺑّﻜﻤﺎ»
٣-❄ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻃﻠﺒﻲ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ، ﻫﺮ ﭼﻪ ﻫﺴﺖ ﻋﻄﺎﻱ ﺍﻭﺳﺖ. «ﺃﻋﻄﻲ ﻛﻞّ ﺷﻲ ء»
٤-♨ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻳﻜﺘﺎ، ﻫﻢ ﻣﻲ ﺁﻓﺮﻳﻨﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺗﻜﻮﻳﻨﻲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﺃﻋﻄﻲ ﻛﻞّ ﺷﻲ ء ﺧﻠﻘﻪ ﺛﻢّ ﻫَﺪﻱ » (ﺁﺭﻱ ﺍﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ، ﺭﺍﻩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭ ﻛﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺛﻢّ ﻫﺪﻱ»)
٥ -❄ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩﻱ، ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺧﻠﻘﻪ»
٦-♨ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺭﺑﻮﺑﻴﺖ ﺍﻟﻬﻲ، ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻭﺳﺖ. «ﺭﺑّﻨﺎ... ﺛﻢّ ﻫﺪﻱ»
٧-❄ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ، ﺣﻖِ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ. «ﺭﺑّﻨﺎ ﺍﻟّﺬﻱ ﺍﻋﻄﻲ ﻛﻞّ ﺷﻲ ء ﺧﻠﻘﻪ»
٨ -♨ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺗﻤﺎم ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﻫﺴﺘﻲ ﻭ ﻏﺮﺍﻳﺰ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ، ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺧﻠﻘﻪ ﺛﻢّ ﻫﺪﻱ»
٩-❄ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﻨﻄﻖ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ ﺗﻜﻴﻪ ﻛﺮﺩ. «ﻓﻤﺎ ﺑﺎﻝ ﺍﻟﻘﺮﻭﻥ ﺍﻟﺎﻭﻟﻲ»ﻣﻮﺳﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﺎ ﻣﻨﻄﻖ ﺳﺨﻦ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ ﻭﻟﻲ ﻓﺮﻋﻮﻥ، ﻣﺴﻴﺮ ﺑﺤﺚ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻣﻲ ﻛﺸﺎﻧﺪ، ﺗﺎ ﻋﻮﺍﻃﻒ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﻛﻨﺪ. «ﻓﻤﺎ ﺑﺎﻝ ﺍﻟﻘﺮﻭﻥ ﺍﻟﺎﻭﻟﻲ»
📚 ﺍﻋﺮﺍﻑ، ١٢٧.
ﻋﻨﻜﺒﻮﺕ، ٦١.
ﻃﻪ، ٥٠.
ﺷﻌﺮﺍء، ٧٨
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 18. طه آيه 52⚘
آیه🔻
⤵«٥٢» ﻗَﺎﻝَ ﻋِﻠْﻤُﻬَﺎ ﻋِﻨﺪَ ﺭَﺑِّﻲ ﻓِﻲ ﻛِﺘَﺎﺏٍ ﻟَّﺎ ﻳَﻀِﻞُّ ﺭَﺑِّﻲ ﻭَﻟَﺎ ﻳَﻨﺴَﻲ
ترجمه🔻
⤵(ﻣﻮﺳﻲ) ﮔﻔﺖ: ﻋﻠﻢ ﺁﻥ (ﺍﺣﻮﺍﻝ) ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ (ﻭ) ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﻧﻪ (ﺧﻄﺎ ﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ) ﮔﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﻭﻗﺘﻲ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﺍﻗﻮﺍم ﻗﺒﻠﻲ ﻭﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﭘﺮﺳﻴﺪ، ﻣﻮﺳﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﺗﻔﺼﻴﻞ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﻫﺪ، ﺍﻣّﺎ ﭼﻮﻥ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻣﺮﺩم ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ ﺧﻮﻳﺶ ﻏﻴﺮﺕ ﻭ ﺣﺴﺎﺳﻴّﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻠّﻲ ﮔﻮﻳﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺟﻤﺎﻝ، ﻋﻠﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺣﺎﻟﻪ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ «ﻗﻮﻟﺎً ﻟﻴّﻨﺎً» ﻋﻤﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻭ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ.
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🕌 ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ، ﻳﺎ ﮔﻔﺘﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻠﺎﺡ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ، ﻋﻠﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ. «ﻋﻠﻤﻬﺎ ﻋﻨﺪ ﺭﺑّﻲ»
٢-🕌 ﻣﺮﺑّﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺳﻴﺎﺳﺖ، ﺑﻌﻀﻲ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻛﻠّﻲ ﻭ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺳﻜﻮﺕ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﺤﺚ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺩﺳﺘﺎﻭﻳﺰ ﺩﺷﻤﻦ ﻧﮕﺮﺩﺩ. «ﻋﻠﻤﻬﺎ ﻋﻨﺪ ﺭﺑّﻲ»
٣-🕌 ﺩﺭ ﺗﺸﻜﻴﻠﺎﺕ ﺍﻟﻬﻲ، ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺣﺴﺎﺏ ﻭﻛﺘﺎﺏ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺏ»
٤-🕌 ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺖ ﻭﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺘﺎﺏٍ» ﻧﻜﺮﻩ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
٥ -🕌 ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﻄﺎ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﻟﺎﻳﻀّﻞ ﺭﺑّﻲ ﻭ ﻟﺎﻳﻨﺴﻲ» (ﺳﻬﻮ ﻭ ﺧﻄﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻨﺪ، ﺍﻣّﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﻱ ﻛﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﺑﺎﻃﻦ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻫﺴﺖ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺧﻄﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.)
👇
👆
٦-🕌 ﻋﻠﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻭ ﺁﻓﺖ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﻲ ﻓﻬﻤﺪ ﻭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺭﺍ ﮔﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﻬﻤﻴﺪﻥ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﺍﻣّﺎ ﻋﻠﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺁﻓﺎﺕ ﻣﺒﺮّﺍﺳﺖ. «ﻟﺎﻳﻀّﻞ ﺭﺑّﻲ ﻭ ﻟﺎ ﻳﻨﺴﻲ»
٧-🕌 ﻛﺴﻲ ﺣﻖّ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻭﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻟﺎﻳﻀّﻞ ﺭﺑّﻲ ﻭ ﻟﺎﻳﻨﺴﻲ»،
📚ﺍﻋﻠﻲ، ٢ - ٣
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
۰
.
#خودمانی
✖️ میخواهم در آیندهای که اربعین درحال جریانسازی آن است، شریک و مؤثر باشم، چه کنم؟
✔️ پست بعدی، #کتاب_صوتی "بشارتهای اربعین" به سه زبان #فارسی #انگلیسی و #عربی است که به سوال بالا پاسخ میدهد.
✴️ از شما خواهش میکنیم:
۱ـ در #نشر_حداکثری آن کمکمان کنید و برای زائران اربعینی که میشناسید، ارسال نمایید.
۲ـ هر سه زبان این کتاب صوتی را، در تلفنهای همراه خود ذخیره نموده و در مسیر راهپیمایی اربعین از طریق یکی از گزینههای آفلاین انتقال دادهی تلفنهای همراه، آنرا به زائرینی که با آنها ارتباط برقرار میکنید به اشتراک بگذارید.
✴️ این کتاب صوتی از اپلیکیشن تخصصی اربعینمدیا نیز قابل دریافت میباشد .
✅ arbaeenmedia.com
👇👇
@Ostad_Shojaeبشارت های اربعین_فارسی.mp3
زمان:
حجم:
43.95M
#کتاب_صوتی 🎧
💫 #بشارتهای_اربعین
- نسخه فارسی
▪️اثر استاد محمد شجاعی
▫️راوی: محمدرضا عبدین
🌿 @Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
@Ostad_Shojaeبشارت الأربعین.mp3
زمان:
حجم:
24.08M
#کتاب_صوتی 🎧
💫 #بشارتهای_اربعین
- نسخه عربی
▪️اثر استاد محمد شجاعی
▫️ روای: محمد صراف 🎤
🌿 @Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
@Ostad_ShojaeThe Glad Tidings of Aebaeen.mp3
زمان:
حجم:
21.04M
#کتاب_صوتی 🎧
💫 #بشارتهای_اربعین
- نسخه انگلیسی
▪️اثر استاد محمد شجاعی
▫️ راوی: حسن توکلی 🎤
🌿 @Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداری، یه مقصد نیست!
برای ما، یه مسیره از عاشورای سال ۶۱، تا حسین زمان خودمون...
تمام معنای مسیر، به مقصده! ما کجای این راهیم؟!
#موزیک_ویدئو 🎬 #ممنونم_حسین
بانوای محمد مهدی سعیدی
و همراهی گروه سرود وصال
دانلود آهنگ | یوتیوب | آپارات | اینستاگرام | کاور
کاری از موسسه منتظران منجی علیهالسلام
🌿 @Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#السلامعلیڪیااباعبدلله
✨ای پاک و نجیب مثل باران، برگرد
ای روشنی کلبۀ احزان برگرد...
✨یعقوب امیدش همه پیراهن توست
ای یوسف گمگشتۀ کنعان برگرد...
#مولایِمن🌸#بیاآرامِدلها💕
#العجلمولای غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
🔺@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَالْفَـــرَج
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
.
l تفسير گویا l4_516474296994891959.mp3
زمان:
حجم:
2.25M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه53
#سوره_طه #آیه۵۳
📖#جزء ۱۶
تفسیر آیه 53سوره طه
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=146299
بااین👆 لینک همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .حجم گوشیتون را هم نمیگیره ودرایتا هم خراب نمیشه .باسرچ داخل این سایت میتونید آیات قبل را هم داشته باشید.
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
.
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 18. طه آيه 53🌷
آیه🔻
⤵«٥٣» ﺃﻟَّﺬِﻱ ﺟَﻌَﻞَ ﻟَﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ ﻣَﻬْﺪﺍً ﻭَﺳَﻠَﻚَ ﻟَﻜُﻢْ ﻓِﻴﻬَﺎ ﺳُﺒُﻠﺎً ﻭَﺃَﻧﺰَﻝَ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺴَّﻤَﺂءِ ﻣَﺂءً ﻓَﺄَﺧْﺮَﺟْﻨَﺎ ﺑِﻪِ ﺃَﺯْﻭَﺍﺟﺎً ﻣِّﻦ ﻧَّﺒَﺎﺕٍ ﺷَﺘَّﻲ
ترجمه🔻
⤵ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺴﺘﺮ ﺁﺳﺎﻳﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭﺭﺍﻫﻬﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﭘﺲ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻱ ﺁﻥ، ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺯﻭﺝ ﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ (ﺍﺯ ﺧﺎﻙ) ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ.
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﻋﺒﺎﺭﺕ «ﺳﻠﻚ ﻟﻜﻢ» ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﻭ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻌﻨﺎ ﻛﺮﺩ؛ ﺍﻟﻒ: ﺭﺍﻫﻬﺎ ﻭﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺏ: ﺭﺍﻫﻬﺎﻱ ﻛﺴﺐ ﺩﺭﺁﻣﺪ.
🌼ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺩﺭ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ؛ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﻣﻬﺪ ﺁﺳﺎﻳﺶ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﺳﺖ، ﺭﺍﻫﻬﺎﻱ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻭﺍﺗﺼﺎﻝ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ، ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﻛﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺯﻭﺟﻴّﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🌾🍃ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﻴﻢ ﻛﻪ ﺧﻠﺎﻑ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ، ﻣﺜﻠﺎً ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻦ، ﺁﺭﺍم ﻧﺒﻮﺩ ﻭﺣﺮﻛﺘﺶ ﻛُﻨﺪ ﻳﺎ ﺗﻨﺪ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺭﻳﺪ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩ، ﺭﻭﺋﻴﺪﻧﻲ ﻫﺎ ﻭﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﺒﻮﺩ، ﻭ ﻳﺎ ... ﺁﻳﺎ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ «ﻣَﻬﺪ» ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻓﺖ؟!
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌿 ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻃﻔﻞ، ﺩﺭ ﻣﻬﺪ ﻭ ﮔﻬﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲِ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺷﺪ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻣﻬﺪ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﻳﻌﻨﻲ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺷﺪ ﻛﻨﺪ.(٥٨٠) «ﻣﻬﺪﺍً»
٢-♨ ﺯﻣﻴﻦ، ﺁﺳﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻫﻤﻪ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﻣﺮﺩﻩ ﻭ ﺯﻧﺪﻩ ﻱ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻣﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﻣﺴﺨّﺮ ﺍﻭﺳﺖ. «ﻣﻬﺪﺍً»
٣-🌿 ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﻭﺷﺮﺍﻳﻂ ﺯﻣﻴﻦ ﻫﺪﻓﺪﺍﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺟﻌﻞ ﻟﻜﻢ... ﺳﻠﻚ ﻟﻜﻢ»
٤- ♨ﻧﻈﺎم ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﺻﻞ ﻋﻠﻴﺖ ﻭ ﺳﺒﺐ ﻭ ﻣﺴﺒﺐ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺧﺮﺟﻨﺎ ﺑﻪ»
٥ -🌿 ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺯﻭﺟﻴّﺖ ﺩﺭ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ، ﺍﺯ ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﻋﻠﻤﻲ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺯﻭﺍﺟﺎ ﻣﻦ ﻧﺒﺎﺕ»
📚ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ.
ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
۰