#سخن_بزرگان✨
🌸آیٺ الله بهجٺ (ره):
🍃با ڪسے نشست و برخاسٺ ڪنید ڪہ وقتی او را دیدید بہ یاد خدا بیفتید،به یاد طاعٺ خدا بیفتید،نہ با ڪسانے ڪہ در فڪر گناه هستند.
🍃 @Tasniim
╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
💠این مردمی که شماها را روی مسند نشانده اند ملاحظه اینها را داشته باشید.
امام خمینی (ره):
باید به حسب واقع،به حسب انصاف،به حسب وجدان،این مردمی که شماها را روی کار آورده اند،این مردم کوچه و محله را عرض می کنم زاغه هائی که شماها را روی مسند نشانده اند ملاحظه آنها را بکنید و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که این مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست.
#امام_خمینی
صحیفه نور ، جلد ۱۴ ، صفحه ۲۴۶
مورخ: ۱۳۶۰/۰۳/۰۶
🍃 @Tasniim
╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
4_516474296994890320.mp3
1.7M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🔻الحمدالله رب العالمین🔻
🔉 #تفسیر_صوتی_آیه 201
♥️ #سوره_بقره ۲۰۱
👤حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
┅════🍃 ✼🌸✼ 🍃════┅
⏪سوره 2. بقره آيه 201
آيه 🔻
⤵️وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الْدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى الْأَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ الْنَّار
ِ
ترجمه🔻
⤵️(اما) بعضى از مردم مى گویند: پروردگارا! در دنیا به ما نیكى عطا كن و در آخرت نیز نیكى مرحمت فرما و مارا از عذاب آتش نگهدار.
┅════🍃 ✼🌸✼ 🍃════┅
نکته ها،🔻تفسیرنور☀️
⤵یكى از راههاى شناخت مردم، آشنایى با آرزوها و دعاهاى آنان است. در آیه قبل، درخواست گروه اوّل از خداوند مربوط به دنیا بود و كارى به خیر و شرّ آن نداشتند، ولى در این آیه درخواست گروه دوّم از خداوند، «حسنة» است در دنیا و آخرت.
🌻 در دیدگاه گروه اوّل؛ دنیا به خودى خود مطلوب است، ولى در دید گروه دوّم؛ دنیایى ارزشمند است كه حسنه باشد و به آخرت منتهى گردد.
🌻در روایات نمونه ها و مصادیقى براى نیكىهاى دنیا و آخرت نقل شده است ، ولى حسنه در انحصار چند نمونه نیست.
🌻در قرآن مجید 115 مرتبه كلمه ى «دنیا» بكار رفته و 115 مرتبه كلمه «آخرت» استعمال شده است و این یك تصادف نیست. البتّه این به معناى آن نیست كه اهمیّت دنیا و آخرت هر دو یكسان است.
🌻در دعاها، هدفهاى كلّى مطرح شود و تعیین مصداق به عهده خداوند گذاشته شود. ما از خداوند حسنه و سعادت مى خواهیم، ولى در اینكه رشد و صلاح ما در چیست؟ آنرا به عهده ى خداوند مى گذاریم.
🌻چون ما به خاطر محدودیّتهاى علمى و عدم آگاهى از آینده و ابعاد روحى خودمان، نمى توانیم مصادیق جزئى را تعیین بنمائیم. به همین جهت توصیه شده است از خداوند وسیله كار را نخواهید، خودِ كار رابخواهید.
🌻 زیرا ممكن است خداوند از وسیله ى دیگرى كه به فكر و ذهن ما نمىآید، كارى را براى ما محقّق سازد.
🌻مثلاً از خداوند توفیق زیارت حج را بخواهید، امّا نگویید: خدایا مالى به من بده تا به مكّه بروم.
🌻 چون خداوند گاهى سبب را به گونهاى قرار مى دهد كه ما فكر آن را نمى كردیم.
┅════🍃 ✼🌸✼ 🍃════┅
پيام ها ⚡📭
1-💧 دنیا و آخرت با هم منافاتى ندارند، به شرط آنكه انسان به دنبال حسنه و نیكى باشد. «فى الدنیا حسنة و فى الاخرة حسنة»
2-💧 هر رفاهى مذموم نیست، بلكه زندگانى نیكو، مطلوب نیز هست. «ربّنا اتنا فى الدنیا حسنة»
3-💧 دوزخ، حساب جدایى دارد. با اینكه از خداوند نیكى آخرت را مى خواهند، ولى براى نجات از آتش، جداگانه دعا مىكنند. «قِنا عذاب النار»
💦 در دعاها براى نجات از آتش، اصرار و تكرار عجیبى است. مثلا در دعاى مجیر حدود هفتاد بار مى خوانیم: »اجِرنا مِن النار یا ربّ« پروردگارا! ما را از آتش جهنّم نجات بده.
💦ویا در دعاى جوشن كبیر كه صد بند دارد در پایان هر بند آن مى گوییم: «خَلّصنا من النّار یا ربّ»
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــــــ🔷ــــتـــســـنـــیــم۲ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ🌦ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🔷
🌦eitaa.com/Tasniim 🌦
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
⬅️ جایگزین حجاب!
❄استاد حسین انصاریان
🍃 🌸 @Tasniim
╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
🔰آدم قسیالقلب، جهنم را درک نمیکند که از آن بترسد!
🔴 #چگونه_مهربانی_خدا_را_باور_کنیم؟-ج۲۷ (متن پایانی این مبحث)
🔸یکی از وجوه رقّت قلب، خوف از عذاب الهی است؛ آدم قسیالقلب، جهنم را درک نمیکند که بخواهد از آن بترسد! چون مهربانی خدا را درک نمیکند و احساس نیازش به رحمت الهی کم است، لذا دوری از رحمت خدا-در جهنم- را هم درک نمیکند.
🔸اگر به مهربانی خدا، خوب توجه کنی، کمکم به خوف از خدا و ترس از دوزخ هم میرسی؛ این خوف، ادامه و نتیجۀ همان توجه به مهربانی خداست. چون محبت خدا را چشیدهای، نمیتوانی قهر و غضبش را تحمل کنی!
🔸اگر بدونِ توجه به مهربانی خدا، به «عذاب جهنم» نگاه کنی، سعی میکنی آن را فراموش کنی؛ چون برایت تلخ است. ولی اگر از دالان مهربانی خدا به خوف از جهنم برسی، دیگر آن رادر فراموش نمیکنی؛ بلکه دوست داری مدام دربارۀ این ترسِ خودت با خدا صحبت کنی و-مثل بچهای که از چیزی ترسیده- به آغوش خدا پناه ببری.
🚩مسجد امام صادق(ع)- ۹۷.۰۳.۲۳
📢صوت: @Panahian_mp3
🔻متن کامل: @Panahian_text
🍃 🌸 @Tasniim
╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
🌸❄
❄
🔴آیا حورالعین بهشتی فقط مختص به مردان هستند؟
🔷سوال اغلب زنان این است که:
می دانیم که در بهشت به مردان حور العین داده می شود؛ اما چه چیزی نصیب زنان می گردد؟
💥جواب این سؤال در چند مورد زیر می آید:
✅1- مسلماً شرم و حیا از امور فطری زن است؛ به همین علت خدا در مورد مسائل جنسی خطاب به زنان چیزی بیان نمی کند که زن از آن شرم کند که آن را بگوید یا به آن گوش دهد.
✅2-شوق و عشق زن به مرد به مانند مرد نسبت به زن نیست؛ از این رو خدای بزرگ احساس مرد را نسبت به زنان بهشتی تحریک می کند،
🔆اما می بینیم که در عوض خدا از زیبایی ها و نعمتهای بسیار زیاد بهشت هم سخن گفته و میل به زیبایی و پوشاک و طلا و نقره را به زنان داده که زنان بیشتر به آن علاقه دارند و تحریک میشوند.
💠با توجه به همین علت است که اگر پدری پسر و دختری داشته باشد برای خوشحال کردن آنها، به پسر می گوید: پسر عزیزم! اگر بزرگ شدی زنی زیبا برای برایت انتخاب می کنم؛
🔵 اما به دخترش نمی گوید: دخترم! اگر بزرگ شدی شوهر زیبایی برایت پیدا می کنم!
بلکه برای نمونه می گوید: اگر بزرگ شدی، یا لباس زیبا یا طلا و جواهر برایت می خرم...
✅3- شیخ « إبن عثیمین » می فرماید: خدای بزرگ در مورد بهشت برای مرد از زن سخن می گوید؛ نه از مرد برای زن؛ زیرا فقط مرد است که از دختر خواستگاری می کند. ولی به این معنا نیست که زنان در بهشت، بی شوهر بمانند، بلکه به هر یک از زنان شوهری زیبا و خوب و خوش اندام داده می شود.
♦️از تحلیل استاد علامه حسن زاده آملی توضیح واژه (حورالعین) بدست میآید که اگر در متون دینی سخن از ازدواج با حورالعین به میان آمده اختصاص به مردان ندارد بلکه زنان بهشتی نیز با مردی که به اصطلاح (احور) و (اعین) است یعنی چشمهای درشت آهوی دارد و زیباست ازدواج میکند .
💥پس این نعمت بهشتی یعنی همسر (حورالعین) داشتن اختصاص به مردها نخواهد داشت و زنان بهشتی نیز از آن بی نصیب نخواهد بود.
🌼از امام رضا ـ علیهالسلام ـ نقل شده که میفرمایند:
حورالعین جنسش از خاک و زعفران بهشتی است که هرگز فاسد نمیشود.
🍃 🌸 @Tasniim
╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
برای مطالعه بیشتر به کتب ذیل مراجعه گردد:
📘1. ناصر مکارم پیام قرآن، ج 6، ص 261 نشر مدرسه امیرالمؤمنین، قم 1370 ش.
📙2. دائرة المعارف، تشیع، ج 6، ص 547، نشر شهید سعید محبی، تهران، 1376 ش.
📗3. محمد حسین طهرانی، معادشناسی، ج 10، مجلس، 70، ص 177 تا 182، نشر حکمت، 1407 ق.
و حورٌ عینٌ کامثال اللّولو المکنون جزاء به ما کانوا یعملون
(از جمله نعمتهای بهشتی) حوران چشم درشت است که مثل لؤلؤ نهان میان صدف، اینها پاداش اعمال و کارهای آنان است. سوره واقعه، آیه 22 تا 24
4_516474296994890315.mp3
1.58M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🔻الحمدالله رب العالمین🔻
🔉 #تفسیر_صوتی_آیه 202
♥️ #سوره_بقره ۲۰۲
👤حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─