eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.Sad.21-25.mp3
5.22M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۳ تفسیر آیه 21_22سوره ص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=103412 تفسیر آیه 23سوره ص http://sokhanrani.iranseda.ir/search/?t=%DB%B2%DB%B3%20%D8%B5 تفسیر آیه 24_25 سوره ص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=93679 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۱ و ۲۲ سوره ص 🕊 🍃 وَهَلْ أَتَاكَ نَبَأُ الْخَصْمِ إِذْ تَسَوَّرُوا الْمِحْرَابَ (۲۱)🍃 🍃 إِذْ دَخَلُوا عَلَي دَاوُودَ فَفَزِعَ مِنْهُمْ قَالُوا لَا تَخَفْ خَصْمَانِ بَغَي بَعْضُنَا عَلَي بَعْضٍ فَاحْكُم بَيْنَنَا بِالْحَقِّ وَلَا تُشْطِطْ وَاهْدِنَا إِلَي سَوَاء الصِّرَاطِ (۲۲)🍃 ترجمه 🔶 🍃 و آيا ماجراى آن دادخواهان كه از ديوار محراب (داود) بالا رفتند به تو رسيده است؟🍃 🍃 آن گاه كه (ناگهانى) بر او وارد شدند و او از (مشاهده ى) آنان به هراس افتاد. شاكيان گفتند: نترس، ما دو نفر درگير شده ايم و يكى از ما بر ديگرى تعدّى نموده است، پس بين ما به حقّ داورى كن و ستم روا مدار و ما را به راه راست راهنمايى فرما».🍃 «خصم» به معناى نزاع و درگيرى است و به هر يك از طرفين دعوا نيز گفته مى شود. كلمه ى «سور» به معناى ديوار بلند است و «تسوّروا» به معناى بالا رفتن از ديوار است. كلمه ى «محراب» به دو معناست؛ گاهى به معناى بالاى مجلس و بهترين جاى منزل است كه بزرگان مى نشينند و گاهى به معناى محلّ عبادت و جايگاه امام جماعت است. «شطط» به معناى تجاوز و افراط و زياده روى و ستم است. امام رضا(عليه السلام) فرمود: خداوند دو فرشته را (در قيافه دو دادخواه) نزد داود فرستاد و آن دو از در بر او وارد نشدند بلكه از ديوار محراب بالا رفته و ناگهان نزد او آمدند. شايد بتوان از اين ماجرا استفاده كرد كه براى آزمايش يا آموزش، فضاسازى و فيلم سازى و تغيير فيافه و ايجاد صحنه هاى هيجانى، دوست يا دشمنى فرضى، تغيير لباس و صدا و كارهاى هنرى جايز باشد واللّه العالم. در آيات پيشين، قرآن كمالات بسيارى را براى حضرت داود بيان نمود كه آخرين آنها، فصل الخطاب، يعنى قضاوت قاطعانه بود. در اين آيات به صحنه اى اشاره مى كند كه خداوند براى داود پيش آورد تا او را آزمايش كند و در نهايت آموزش دهد كه چگونه داورى كند. در اين صحنه كه بر اساس برخى روايات، توسط برخى فرشتگان انجام شده است، دو نفر به گونه اى غير منتظره بر داود وارد مى شوند، چنانكه او گمان مى برد قصد سوئى نسبت به او دارند، امّا مى گويند: اى داود نترس، ما دو نفر شاكى هستيم كه ميان ما اختلاف شده و از تو داورى مى خواهيم. فرشته بودن اين دو نفر را اين نكته تقويت مى كند كه در داستان حضرت ابراهيم و حضرت لوط نيز، فرشتگان به گونه اى بر آنان ظاهر شدند كه اين دو پيامبر ترسيدند و سپس فرشتگان گفتند: نترسيد. در قضاوت، عدالت جايگاه محورى دارد، لذا در اين آيات، با سه عبارت مختلف، بر عدالت در قضاوت تأكيد شده است: «فاحكم بيننا بالحقّ»، «لا تشطط»، «اهدنا الى سواء الصراط» 📌 پیام ها 🌿 قبل از بيان سخن، در مخاطبين انگيزه ى شنيدن ايجاد كنيم. «هل اتاك نبأ» 🌿 خداوند، پيامبر را به مطالعه تاريخ گذشته دعوت مى كند. «هل اتاك نبأ الخصم» 🌿 صحنه هاى هيجانى و غوغايى و دلهره آور، زمينه ى عجله و دست پاچگى در قضاوت است. «تسوّروا المحراب - ففزع» 🌿 قضاوت در محراب عبادت، ارزش و قداست آن را بيش تر مى كند. (سكوى قضاوت حضرت على عليه السلام در مسجد كوفه بود و محل قضاوت حضرت داود در محراب). «تسوّروا المحراب» 🌿 ترس و دلهره طبيعى به سراغ موحّدين نيز مى آيد و با توحيد منافاتى ندارد. «ففزع» 🌿 پيامبران نيز به حكم بشر بودن، از امور غير منتظره، وحشت مى كنند. «ففزع» 🌿 براى قضاوت، بايد طرفين دعوا در دادگاه حاضر باشند. «خصمان» 🌿 انبيا، مرجع و ملجأ مردم بوده اند. «دخلوا على داود... خصمان بغى...» 🌿 تذكّر به قاضى در لحظه ى قضاوت، وسيله اى است براى مصونيّت او از اشتباه. «فاحكم بيننا بالحقّ ولا تشطط و اهدنا» 🌿 طرفين دعوا، بايد خواهان اجراى حقّ باشند، نه حفظ منافع خود. «فاحكم بيننا بالحقّ» 🌿 رهبران و داوران جامعه الهى بايد نصيحت پذير و حقّ شنو باشند. «فاحكم بيننا بالحقّ ولا تشطط» 🌿 اجراى عدالت در جامعه، عامل هدايت مردم به راه مستقيم و دورى از افراط و تفريط مى شود. «اهدنا الى سواء الصراط» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۳ سوره ص 🕊 🍃 إِنَّ هَذَا أَخِي لَهُ تِسْعٌ وَتِسْعُونَ نَعْجَةً وَلِيَ نَعْجَةٌ وَاحِدَةٌ فَقَالَ أَكْفِلْنِيهَا وَعَزَّنِي فِي الْخِطَابِ🍃 ترجمه 🔶 🍃 اين برادر من است كه براى او نود و نه ميش و براى من تنها يك ميش است، امّا (با آن همه سرمايه به من) مى گويد: آن يك ميش را هم به من واگذار و در گفتگو بر من غلبه نموده است.🍃 جمله ى «اكفلنيها» يعنى كفالت آن را به من واگذار و اين كنايه از بخشش و هديه است و «عزّنى» از عزّت به معناى غلبه است. 📌 پیام ها 🌿 نزاع، به معناى نفى برادرى نيست. «خصمان بغى»، «ان هذا اخى» 🌿 انسان، حريص و زياده طلب است و هرگز از مال دنيا سير نمى شود. «اكفلنيها» (بر خلاف نظريه برخى فلاسفه كه آزادى در رسيدن به شهوات و غرايز را وسيله آرامش مى دانند و مى گويند: انسان همين كه سير شد آرام مى شود). 🌿 كسانى كه قصد تصاحب حقّ ديگران را دارند، مقدّمات حقوقى و استدلالى كار خود را هم براى دادگاه آماده مى كنند. «عزّنى فى الخطاب» 🌿 چه بسا مظلومى كه نتواند حقّ خود را درست بيان كند و در سخن، از ظالم كم بياورد. پس قاضى بايد بدنبال كشف حقيقت باشد و فريب خوش زبانى متهم را نخورد. «عزّنى فى الخطاب» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۴ و ۲۵ سوره ص 🕊 🍃 قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلَي نِعَاجِهِ وَإِنَّ كَثِيراً مِّنْ الْخُلَطَاء لَيَبْغِي بَعْضُهُمْ عَلَي بَعْضٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَقَلِيلٌ مَّا هُمْ وَظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَخَرَّ رَاكِعاً وَأَنَابَ (۲۴)🍃 🍃 فَغَفَرْنَا لَهُ ذَلِكَ وَإِنَّ لَهُ عِندَنَا لَزُلْفَي وَحُسْنَ مَآبٍ (۲۵)🍃 ترجمه 🔶 🍃 (داود) گفت: حقّا كه او با درخواست افزودن ميش تو به ميش هاى خودش به تو ستم كرده است و البتّه بسيارى از شريكان، بعضى بر بعضى ستم مى كنند، مگر كسانى كه ايمان آورده و عمل شايسته انجام مى دهند و آنان كم هستند و داود متوجّه شد كه ما او را (با اين صحنه و طرح نزاع) آزمايش كرديم، پس، (از قضاوت خود قبل از شنيدن سخن طرف مقابل پشيمان شد و) از پروردگارش آمرزش خواست و به ركوع در افتاد و توبه و انابه كرد.🍃 🍃 پس ما آن (قضاوت عجولانه) را بر او بخشيديم و البتّه براى او در نزد ما مقام قرب و عاقبت نيك است.🍃 ماجراى قضاوت حضرت داود در تورات كنونى نيز آمده است، امّا متفاوت از آنچه در قرآن آمده است كه با مقام انبيا نمى سازد و كذب و دروغى بيش نيست. در فصل ۱۲ تورات كتاب اشموئيل مى خوانيم: كسى نزد مشاور داود آمد و گفت: در شهرى دو نفر بودند كه يكى غنىّ و ديگرى فقير، غنىّ گوسفند و گاو بسيار داشت و فقير تنها يك برّه ى كوچك داشت. مسافر غريبى نزد شخص غنىّ آمد، او بخل كرد و از مال خودش خرج نكرد، بلكه برّه ى مرد فقير را ذبح كرد تا از مسافر غريب پذيرايى كند، اكنون فتواى داود چيست؟ داود عصبانى شد و گفت: كسى كه اين كار را كرده مستحقّ قتل است، او بايد چهار گوسفند به جاى يك گوسفند بدهد. سؤال كننده گفت: اى داود! آن مرد تويى! داود فهميد كه مرادش از طرح سؤال اين بود كه تو كه همسر داشتى چرا همسر همسايه ات را با توطئه تصاحب كردى؟ لذا داود ناراحت شد و توبه كرد!! 📌 پیام ها 🌿 قضاوت، نبايد عجولانه و بر اساس شنيدن سخن يكى از طرفين باشد. (حضرت داود با شنيدن سخن يك نفر از طرفين دعوا قضاوت كرد و فرمود: «لقد ظلمك» و به همين دليل از خداوند عذر خواست). 🌿 افزون طلبى ظلم است گرچه انسان موفق به افزودن نشود. «ظلمك بسؤال نعجتك الى نعاجه» 🌿 انسان مى تواند مالك اموال زياد باشد. حضرت داود از داشتن ۹۹ ميش انتقاد نكرد، بلكه از افزون طلبى ظالمانه برادر انتقاد كرد). «لقد ظلمك...» 🌿 در انتخاب همكار و شريك بايد محور كار، ايمان و عمل صالح باشد وگرنه خطر كلاهبردارى و تجاوز به حقوق شركاء در پيش است. «كثيرا من الخلطاء ليبغى... الاّ الّذين آمنوا» 🌿 ايمان و عمل صالح در كنار هم كارسازند. «آمنوا و عملوا الصالحات» 🌿 شركت، بسترى براى لغزش و ضايع كردن حقّ شريك است. «كثيراً من الخلطاء ليبغى» 🌿 اقتصاد سالم در سايه ى ايمان و عمل صالح است. «ليبغى... الا الّذين آمنوا و عملوا الصالحات» 🌿 كسانى كه حقّ ديگران را مراعات كنند بسيار كمند. «قليل ما هم» 🌿 آزمايش حتّى براى پيامبران الهى مطرح است. «انّما فتنّاه» 🌿 سفارش به ايمان و عمل صالح و مراعات حقوق مردم بهترين رهنمود است. (از حضرت داود رهنمود خواستند: «اهدنا الى سواء الصراط» حضرت فرمود: «كثيراً من الخلطاء ليبغى... الا الّذين آمنوا...» 🌿 انبيا به خاطر ساده ترين لغزش، بهترين نوع انابه و توبه را از خود نشان مى دادند. (ترك اولاى حضرت داود اين بود كه قبل از شنيدن سخن هر دو طرف قضاوت كرد). «فاستغفر ربه و خرّ راكعا و اناب» 🌿 توبه ى فورى ارزش زيادى دارد. «فاستغفر» (حرف فاء) 🌿 ربوبيّت الهى زمينه درخواست آمرزش است. «فاستغفر ربّه» 🌿 حقوق مردم به قدرى مهم است كه عجله در داورى حتّى اگر از پيامبر معصوم سر زند بايد همراه با استغفار باشد.«فاستغفر ربّه» 🌿 ركوع در نماز، قبل از اسلام نيز بوده است. «خرّ راكعاً» 🌿 توبه بايد هم ظاهرى باشد و هم درونى و عمقى. «خرّ راكعاً و اناب» 🌿 توبه ى فورى، پذيرش فورى را به دنبال دارد. «فاستغفر... فغفرنا له» 🌿 توبه، غير از جبران گذشته، آينده را نيز تأمين مى كند. «فغفرنا له ذلك و ان له عندنا لزلفى و حسن مأب» 🌿 مقام معنوى، آن گاه ارزش دارد كه همراه با حسن عاقبت و تأمين آينده باشد. «زلفى و حسن مأب» 🌿 گاهى دنيا و آخرت براى يك نفر جمع مى شود. «شددنا ملكه - سخرنا الجبال معه - عندنا لزلفى و حسن مأب» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
✘ معیار قضاوت «حقیقت» است نه «احساسات» ما ! • همیشه حقیقت درمورد کسی، همان احساسی نیست که ما در لحظه داریم! بلکه ما ممکن است دچار افراط یا تفریط شده باشیم و این کاملاً طبیعی است. • اگر درمورد کسی از ما سوال کردند که اتفاقاً حال خوبی نسبت به او نداریم، اما معیار قضاوت‌مان را «حقیقت» قرار دادیم نه «حب و بغض شخصی خودمان»، از این لغزشگاه به سلامت عبور کردیم. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
یاد خدا ۶۴.mp3
8.94M
مجموعه ۶۴ | زمانی که مورد مشورت قرار می‌گیریم و باید درمورد کسی نظر دهیم، اولین چیزی که محور اظهار نظر ما قرار می‌گیرد، چیست؟ √ احساس محبت یا نفرت خودمان در مورد او؟ √ یا حقیقت وجودی او که ممکن است با احساسات ما هم یکی نباشد؟ این نقطه، نقطه‌ی بسیار خطرناکی است‼️ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
※ بسته محتوایی ویژه « وفات حضرت عبدالعظیم علیه السلام » • صفحه ویژه مناسبتی وفات حضرت عبدالعظیم علیه السلام در وب سایت مدیا منتظر، آماده است برای استفاده تمام عزیزانی که یا برای بهره گیری معنوی و یا برای تأمین محتوای صفحات اجتماعی خود بدنبال محتوای مناسب این مناسبت می‌باشند. کلیک کنید: media.montazer.ir/tag/حضرت-عبدالعظیم-علیه_السلام/ • آدرس این صفحه در سایت منتظر / مدیا منتظر / مناسبت ها / مناسبتهای مذهبی/ حضرت عبدالعظیم علیه السلام باشد. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
« ارتباط موفق » ● چه می‌شود که بعضی‌ها، آنقدر عزیز اَند؟ و دیگران، در کنارشان سرشار از اَمنیت و مهر، می‌شوند ... آنقدر که روابط‌شان عموماً با موفقیت و پیشرفت همراه است! • هم رشد می‌کنند، هم رشد می‌دهند! • هم مهر می‌دهند، هم مهر می‌گیرند! و بعضی‌ها شاید در جایگاه و موقعیتی بهتر و بالاتر، و یا با امکانات و هزینه‌هایی فراتر، در جذب قلوب دیگران چندان موفق نیستند؟ و عموماً روابط‌شان اگر به شکست هم نینجامد، موفقیت چشمگیری ندارد! 👈 کارگاه ، قانون به قانون، تمام قوانین جذب قلوب انسان‌ها و راهکارهای ارتباطات موفق خانوادگی، دوستی، اجتماعی، اقتصادی و .... را از منظر انسان شناسیِ الهی برایمان شرح خواهد داد. ـ این مجموعه‌ی مهم در کسب مهارت‌های ارتباطی را، همراه با همه‌ی کسانی که مدیریت ارتباطات و محبوبیت‌شان برای شما، مهم است؛ نوش جان کنید. این کارگاه در لینک زیر بصورت رایگان در دسترس شماست: media.montazer.ir/?p=22711 montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ 🔅آیه ای از سوره اعراف 💠يسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا علمها عند ربی لَا يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً...[اعراف/۱۸۷] (ای رسول ما) درباره ساعة از تو می پرسند، بگو علمش فقط نزد پروردگار من است و هیچ کس جز او نمی تواند وقت آن را معین کند...» 🔹مفَضَّل میگوید از آقایم حضرت صادق پرسیدم: آیا ماموریت مهدی منتظر، وقت معینی دارد و مردم باید بدانند کِی خواهد آمد؟ 🔹 حضرت فرمود: «حاشا که خداوند وقت ظهور او را طوری معین کند که شیعیان ما آن را بدانند!» عرض کردم، آقای من! چرا؟ فرمودند: «وقت ظهور همان ساعتی است که خداوند فرموده است... مفضل! زمان آن فقط نزد خداست...» 📚اثباة الهدی، ج۵، ص۱۴۳و۲۱۶ الزام الناصب، ج۱، ص۹۰ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
💚 ای که در ظلمت دنیای دلم مهتابی تو تسلی دل غمزده و بی تابی سالها فکر من اینست و همه شب سخنم مهدی فاطمه پس کی به جهان میتابی ✨شبت بخیر واژه ی نجات✨ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.Sad.26.mp3
2.75M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۳ تفسیر آیه 26 سوره ص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=215032 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۲۶ سوره ص 🕊 🍃 يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُم بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَي فَيُضِلَّكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ🍃 ترجمه 🔶 🍃 اى داود! همانا ما تو را در زمين جانشين قرار داديم، پس ميان مردم به حقّ داورى كن و از هواها و هوس ها پيروى نكن كه تو را از راه خدا منحرف مى كند. البتّه كسانى كه از راه خدا منحرف مى شوند برايشان عذاب سختى است به خاطر آن كه روز قيامت را فراموش كردند.🍃 📌 پیام ها 🌿 خداوند تدبير امور بندگانش را به انبيا سپرده است. «يا داود انّا جعلناك خليفة» 🌿 تدبير امور مردم، حقّ خداست كه به هر كس بخواهد واگذار مى كند. «انّا جعلناك» 🌿 دين از سياست جدا نيست. «يا داود انّا جعلناك خليفة» 🌿 حكومت بر مردم، نعمت بزرگى است كه شكر آن، اجراى عدالت در ميان مردم است. «جعلناك خليفة... فاحكم بين الناس بالحقّ» 🌿 محور قضاوت بايد حقّ باشد. «فاحكم بين الناس بالحقّ» 🌿 رهبران و داوران جامعه بايد از هواى نفس دور باشند. «خليفة... فاحكم... لا تتبع الهوى» 🌿 در مديريّت حتّى المقدور نيروها را حفظ كنيد. (خداوند به خاطر يك ترك اولى، اولياى خود را از گردونه ى اجتماع خارج نمى كند). «فاستغفر ربه... فغفرنا... يا داود انّا جعلناك» 🌿 قضاوت از شئون حكومت است و بايد الهى باشد. «شددنا ملكه - انّا جعلناك خليفة - فاحكم» 🌿 حكومت دينى، سابقه اى بس طولانى دارد. «شددنا ملكه - جعلناك خليفة - فاحكم» 🌿 رفتار خليفه ى خدا بايد پرتوى از افعال الهى باشد. «واللّه يقضى بالحقّ»، «فاحكم بين الناس بالحقّ» 🌿 هر چه در برابر حقّ قرار گيرد، هوى و هوس است. «فاحكم بين الناس بالحقّ ولا تتبع الهوى» 🌿 خطر قضاوت، دورى از حقّ و توجّه به هواهاى نفسانى است. «فاحكم... بالحق ولا تتبع الهوى» 🌿 همه انسان ها حتّى انبيا در معرض دام هوس هستند كه از طريق هشدارهاى الهى مصون مى مانند. «لا تتبع الهوى» 🌿 هوى پرستى ممنوع است، خواه تمايلات فردى و شخصى باشد يا گروهى و حزبى. «لا تتبع الهوى» 🌿 هوى پرستى با انحراف مساوى است. «لا تتبع الهوى فيضلّك» 🌿 خطرات گام به گام پيش مى آيد (گام اول هوى پرستى، گام دوم انحراف از راه خدا، گام سوم فراموش كردن حساب و قيامت و در نتيجه عذاب شديد). «لا تتبع الهوى فيضلّك... لهم عذاب شديد بما نسوا يوم الحساب» 🌿 ايمان به معاد كافى نيست، بايد انسان ياد معاد باشد. (در مورد بعضى افراد قرآن مى فرمايد: «لا يؤمن بيوم الحساب» ايمان به معاد ندارد ولى در اين آيه مى خوانيم: ايمان هست ولى معاد را فراموش مى كند. «نسوا يوم الحساب» 🌿 هوى پرستى و فراموش كردن روز قيامت، خطراتى است كه حاكمان جامعه را تهديد مى كند. «جعلناك خليفة... لا تتبع الهوى... نسوا يوم الحساب» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آیه‌ی ۱۴۷ سوره نساء «ایمان» و «شکر» دافع تمام گره‌های عذاب‌آورِ درون انسانند! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
※ باباجان می‌گفت: هر وقت رسیدی به نقطه‌ای که زبانت برای شکر یک نعمت بند آمد، خدا این عجز تو در شکر را «شکر مقبول» می‌نویسد برایت. • تمام لحظه‌های گذشته را به این فکر می‌کردم، محال است کلمه‌ای باشد که قد و قواره‌اش برسد بتواند لحظه‌ای را که امام هادی علیه‌السلام امر کردند، شما بیایید ری و بشوید پناهگاه ما، شکر کند. • باباجان می‌گفت: شکر نعمت در استفاده درست از نعمت است. با خودم فکر می‌کردم ما که قیمت شما را نمی‌فهمیم قطعاً هم در بهره گیری از جان شما عاجزیم. خدایا ما عاجزها را همینجوری قبول کن! ما می‌دانیم عاجزیم از فهم این نعمت، و عاجزیم از شکرش، همین عجز ما را بپذیر .... ببخشید بابت عکس غیرحرفه‌ای: الآن در شب شهادت حضرت تمثال عشقِ به امام، یار رسیده به مقام وفای امام، حل شده در جان امام، و اصلاً خودِ خودِ جانِ امام ... حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام ثبت شد. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ✨ تجربه‌گر نزدیک به مرگ، از شهود خود درمورد یکی بودن حرم سیّدالشهداء با حرم سیدالکریم علیه‌السلام می‌گوید. منبع : رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام I montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ⭐️ چرا عظمت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به اندازه‌ی امام حسین علیه‌السلام است؟ منبع : رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا