eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.6هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
167 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| بزرگترین واکنش اشتباه ما در زمانهایی که دیگه تحمل چیزی یا کسی رو نداریم. منبع : جلسه ۶ از مبحث قوانین شکرگزاری montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
معجزه‌ی چشمان بینا.mp3
7.39M
| یک شاه‌کلید ساده و میانبر سریع برای کسب همزمانِ نتایج زیر: √ جذب امدادهای ویژه خدا √ سازگاری با تیپ‌های شخصیتی مختلف √ رشد تصاعدیِ نعمتها و رزق‌های گوناگون در زندگی √ افزایش محبوبیت در قلب دیگران √ کاهش فشارهای روحی منبع : جلسه ۹ از مبحث قوانین شکرگزاری montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۴ 🔅 آیه‌ای از سوره اسرا 💠«وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»۱ 🔅و بگو که حق آمد و باطل نابود شد، که باطل خود لایق محو نابودی ابدی است. 🔹 امام باقر علیه‌السلام درباره این آیه می‌فرماید:« اذا قام القائم ضربت دولته الباطل» آن هنگام که حضرت قائم قیام فرماید حکومت و دولت باطل از دنیا رخت بر بندد. ۲ 📚۱.اسرا /۸۱ ۲.کافی، جلد ۸،ص ۲۸۷. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂گرفته قلبم و آه هم مدد مرا ندهد... برای درد فراقت کسی دوا ندهد... 🍂به‌راه مانده نگاهم بیا گل نرگس... کسی به جز تو پناهی به بینوا ندهد... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.Sad.30-33.mp3
2.87M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۳ تفسیر آیه 30_31_32_33 سوره ص http://sokhanrani.iranseda.ir/search/?t=%DB%B3%DB%B0%20%D8%B5%20 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
⃟🌿 ⃟🌺 🕊 تفسیر آیه ۳۰ تا ۳۳ سوره ص 🕊 🍃 وَوَهَبْنَا لِدَاوُودَ سُلَيْمَانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ (۳۰)🍃 🍃 إِذْ عُرِضَ عَلَيْهِ بِالْعَشِيِّ الصَّافِنَاتُ الْجِيَادُ (۳۱)🍃 🍃 فَقَالَ إِنِّي أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَيْرِ عَن ذِكْرِ رَبِّي حَتَّي تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ (۳۲)🍃 🍃 رُدُّوهَا عَلَيَّ فَطَفِقَ مَسْحاً بِالسُّوقِ وَالْأَعْنَاقِ (۳۳)🍃 ترجمه : 🍃 و ما به داود سليمان را بخشيديم، او بنده ى خوبى بود، زيرا كه بسيار به درگاه ما روى مى آورد.🍃 🍃 آن گاه كه عصرگاهان اسبان چابك تندرو بر سليمان عرضه شد (و او مشغول سان ديدن بود).🍃 🍃 پس سليمان گفت: من اين اسبان را به خاطر پروردگارم (و براى جهاد با كفّار) دوست دارم. (سان ديدن ادامه داشت) تا آنكه اسبان از ديدگان اوپنهان شدند.🍃 🍃 (پس دستور داد) اسبان را نزد من بازگردانيد (تا بار ديگر آنها را ببينم) پس شروع كرد (به نوازش كردن اسبان و) تا ساق ها و گردن هاى اسبان را دست مى كشيد.🍃 «صافنات» جمع «صافنة» به اسبى گفته مى شود كه هنگام ايستادن يكى از دست هاى خود را كمى بلند مى كند و نوك سم را به زمين مى گذارد كه اين امر، نشانه ى چابكى اوست. «جياد» يا جمع «جواد» به معناى اسب تندرو است يا جمع «جَيّد» يعنى نفيس و ارزشمند. كلمه ى «خير» در مورد اموال دنيا نيز به كار مى رود كه در اينجا مراد از آن، اسبان هستند. تركيبِ «حُبّ الخير» به معناى دوست داشتن چيزى است كه به انسان خير مى رساند. چنانكه در جاى ديگر مى فرمايد: «و انه لحب الخير لشديد» يك توضيح و بررسى در مورد اين آيات، دو تفسير كاملاً متفاوت بيان شده است كه مطابق آنچه ما گفتيم: روزى حضرت سليمان به هنگام عصر از اسبان تيزرو كه براى جهاد آماده كرده بود سان مى ديد، نظير سان ديدنى كه در آيه ۱۷ سوره ى نمل مى خوانيم: «و حشر لسليمان جنوده من الجنّ و الانس» علاقه ى سليمان به اسبان، جهت اهداف رزمى و براى خدا بود و لذا فرمود: سرچشمه ى علاقه من ياد خداست. «احببت حب الخير عن ذكر ربّى» نگاه سليمان هم چنان ادامه داشت تا اسب ها از ديدگان سليمان پنهان شدند. او دستور داد بار ديگر اسبان را برگردانيد و رژه را تكرار كنيد. در سان دوم، سليمان دستى بر گردن و ساق اسبان كشيد و بدين وسيله از مربيان نيز قدردانى كرد. اين تفسير، هم با ظاهر آيه سازگار است و هم فخر رازى و سيد مرتضى آن را نقل كرده اند و از بيان مرحوم علامه مجلسى در بحار نيز استفاده مى شود. بر اساس اين تفسير مراد از جمله «توارت بالحجاب» دور شدن اسبان از محل سان و ديدگان حضرت سليمان و مراد از جمله ى «ردّوها علىّ» تقاضاى تكرار سان است. امّا در بعضى تفاسير مى خوانيم: سليمان آن چنان در تماشاى اسبان غرق شد كه خورشيد غروب كرد و نماز عصرش از دست رفت. لذا ناراحت شد و دستور داد خورشيد برگردد و مشغول وضو شد و سر و گردن و پاهايش را مسح كرد. در اين معنا اشكالاتى است، از جمله: ۱. نامى از خورشيد در آيه نيست تا مراد از «توارت بالحجاب» غروب آن و مراد از «ردّوها علىّ» بازگشت آن باشد. ۲. پيامبرى كه خداوند او را در آيه ى قبل با جمله ى «نعم العبد» و «اوّاب» ستايش مى كند، چگونه در آيه ى بعد فردى غافل از نماز معرّفى مى نمايد!؟ ۳. دستور برگشتن خورشيد با لحنى آمرانه «ردّوها علىّ» چه توجيهى دارد؟ اگر نمازى كه ترك شده واجب بوده كه با شأن پيامبر سازگار نيست و اگر نماز نافله و مستحبى بوده، برگشت خورشيد براى نماز نافله چه توجيهى دارد؟ اين تفسير در برخى روايات نيز آمده است، امّا روايات ياد شده سند صحيحى ندارند و با اصول عقلى كه مى گويد: بايد انبيا معصوم باشند سازگار نيست، لذا بهتر است فهم اين روايات را به اهلش واگذاريم. 📌 پیام ها 🌿 فرزند، هديه اى الهى است. «وهبنا» 🌿 محور ستايش خداوند از انسان، بندگى اوست. «نعم العبد انّه اوّاب» 🌿 شرايط تلخ و شيرين در اولياى خدا اثرى ندارد. (جمله ى «نعم العبد» هم براى حضرت داود و سليمان آمده است كه تمام امكانات برايشان فراهم بود و هم براى حضرت ايوب كه تمام حوادث تلخ بر سر راهش قرار گرفته بود.) 🌿 توجّه و رجوع به خداوند بايد دايمى باشد. «اوّاب» 🌿 سان ديدن از امكانات و نيروهاى رزمى، كارى پسنديده است. «عرض عليه...» 🌿 رهبر بايد شخصاً از نيروها سان ببيند و آگاهى از كميّت و كيفيّت نيروها و امكانات، شرط رهبرى است. «عرض عليه» 🌿 بالاترين مقام از حيوانات بازديد مى كند و اين، هم پيام مديريّتى دارد و هم پيام تواضع. «عرض عليه بالصافنات الجياد» 🌿 مراسم رژه و سان ديدن، لازمه ى نيروهاى رزمنده است. «عرض عليه...» چنانكه در جاى ديگر فرمود: لشگريان سليمان در برابر او رژه رفتند. «جنوده من الجنّ والانس» 👇
👆 🌿 محبت و علاقه به اموال و امكانات اگر هدفدار و متعادل باشد مانعى ندارد. «احببت حبّ الخير عن ذكر ربّى» حضرت سليمان در اين آيه مى فرمايد: علاقه ى من به اسبان از سر عشق به خداست. (زيرا هر چه لشكر توحيد مجهزتر باشد، سبب عزّت بيشترى است). 🌿 اسبان رزمى، مورد علاقه پيامبران الهى بوده است. «احببت حبّ الخير» چنانكه قرآن نيز به نفس اسبان قسم ياد كرده است. «و العاديات ضبحاً» 🌿 گاهى لازم است بازديد تكرار شود. «ردّوها علىّ» 🌿 حيوانات مسح و دست كشيدن انسان ها را احساس مى كنند. «فطفق مسحاً» 🌿 ترحّم بر حيوانات و نوازش آنها كار انبياست. «فطفق مسحا بالسّوق والاعناق» 🌿 سان ديدن بايد با ملاطفت همراه باشد. «عرض عليه - فطفق مسحاً» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر هفته جمعه ساعت ۱۶ | قطعه فانوس گلزار شهدا به نماز صبح و شبت سلام و به نور در نسبت سلام و به خال کنج لبت سلام که نشسته با چه ملاحتی سید محمدرضا نوشه ور Esteghase.com
«پویش جهانی استغاثه بمنظور تعجیل در امر فرج» ※ مضطر یعنی کسی که به تهِ خط رسیده و هیچ راهی برای رفع مصیبت و گرفتاری‌اش ندارد. و فقط همین اضطرار است که او را می‌اندازد به دعا، به توسل، به نذر ! • جهان در اضطراری عجیب دست و پا می‌زند، جنگ، فقر، فساد، افسردگی، فحشا و ... و کسی که فقط کمی ذخیره‌ی محبت و عاطفه در وجودش داشته باشد و کاری از دستش برنیاید، می‌افتد به دعا، به توسل، به درخواست... تا خدا گره کور دنیا را باز کند! • پویش سراسری استغاثه، اجتماعی سراسری است در سطح ایران که به بعضی کشورهای دیگر نیز رسیده است. این پویش سراسری هر هفته جمعه‌ها، دو ساعت مانده به اذان مغرب با حضور فعال مردم در مساجد، هیئات، حسینیه‌ها، گلزارهای شهدا و مراکز اسلامی و یا اجتماعات خانگی برگزار میشود. • سخنرانی اساتید مهدویت از جمله استاد محمد شجاعی، استاد حیدری کاشانی، استاد حسن محمودی، استاد هادی عظیمی و .... و مداحی و مناجات خوانی مداحان برجسته اهل بیت علیهم‌السلام قرائت زیارت آل یس و نیز برپایی دسته‌جمعی نماز و دعای استغاثه محتوای مشترک تمام این اجتماعات هماهنگ می‌باشد. • اجتماع مرکزی این طرح در تهران، بهشت زهرا،قطعه‌ی شهدای گمنام است که آغازکننده این حرکت و هماهنگ کننده بقیه‌ی اجتماعات در تمام جهان است. ※ شما می‌توانید • چشم‌انداز طرح • اهداف طرح • نحوه اجرا و پشتیبانی طرح • نحوه پیوستن به طرح در سایت اختصاصی استغاثه به آدرس esteghase.com بطور کامل مطالعه کنید. • علاقه‌مندان به حضور در این اجتماعات می‌توانند «نزدیک‌ترین مراکز و پایگاههای برگزاری مراسم به موقعیت مکانی خود را» که لحظه به لحظه در این وب‌سایت بروز رسانی می‌شود در صفحه مربوطه مشاهده بفرمایند. • عزیزانی که دغدغه و جدیت لازم را دارند برای آنکه بانیِ یکی از این تجمعات در کشور، یا شهر و محله خود باشند کافی است «فرم پیوستن به لیست مراسمات استغاثه» را در وب‌سایت استغاثه تکمیل نمایند تا مشخصات اجتماع‌شان بعد از هویت سنجی و تایید، در نقشه و جداول اطلاع‌رسانی این طرح ثبت شود. • یادمان باشد در جهانی که اوج سقوط خود را تجربه می‌کند، دعای حقیقی برای پایان غیبت منجیِ عالم، و همراهی با اهل دعا و توسل، برای حل اضطرار مردم جهان و رفع موانع ظهور، از هر واجبی واجب‌تر است. Esteghase.com 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .