🌷بسم الله الرحمن الرحیم 🌷
سلام و رحمت و نور
صبحتان بخیر و نیکی ✨
بیش از هر زمان نزدیکی ظهور احساس می شود و بیش از هر زمان تنگی زمین ...(و ضاقت الارض و منعت السماء)
بیشتر به یاد مولایمان باشیم و برای ظهور و فرجش دعا کنیم برای مردم مظلوم غزه و نصرت سپاهیان اسلام در سرتاسر عالم ...
میزان بُرد دعای ما به میزان طهارت وجودی ما وابسته است بنابر این گناه را از این منظر ببینیم که انجام آن یا دوری از آن نه فقط بر وجود ما اثر می گذارد که بر عالَم اثر می گذارد.چه بسا دعای یک وجود پاک ، جان چندین انسان را در غزه نجات دهد!!
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
4_516474296994892644.mp3
1.91M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه5
#سوره_لقمان #آیه۵
📖#جزء ۲۱
تفسیر آیه 5 سوره لقمان
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=191156
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره لقمان - آیه ۵
أُوْلَئِکَ عَلَى هُدىً مِّن رَّبِّهِمْ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
ترجمه🔸
آنان بر هدایتى از پروردگارشان هستند و هم آنانند رستگاران.
🔻از این آیه استفاده مى شود که رستگارى بر اساس توفیق و هدایت پروردگار حاصل مى شود، که البتّه آن نیز در سایهى تلاش و مجاهده، به انسان داده مى شود، چنانکه در جاى دیگر مى خوانیم: «اِنّ الّذین جاهدوا فینا لَنَهدیَنّهم سُبلنا و اِنّ اللّه لَمَع المحسنین» آنان که در راه ما تلاش و مجاهده کردند، ما راه را به آنان نشان دادیم و همانا خداوند با نیکوکاران است.
پیام ها🔹
۱- نیکوکاران از هدایتهاى الهى برخوردارند. «أولئک على هُدىً من ربّهم»
۲- هدایت، از شئون ربوبیّت است. «هدىً من ربّهم»
۳- توفیق کارهاى خیر، لطف خداوند است. «للمحسنین... هُدىً من ربّهم»
۴- اقامه نماز و پرداخت زکات، زمینهى بهرهگیرى از هدایت قرآن را فراهم مىسازد. «الّذین یقیمون... و یؤتون... أولئک على هُدىً»
۵ - رستگارى، مخصوص کسانى است که اهل نماز، زکات و یقین به آخرت باشند. «أولئک هم المفلحون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#به_وقت_طلوع
برداشتی لطیف از دعای ۹۹ صحیفه جامعه سجاویه
• من آزمودهام آنان را که به غیر تو امید بستند!
و دیدم که هر که غیر تو را یار بخواهد، به جایی نمیرسد،
و هر که راهی جز بسمت تو در پیش گیرد، به بنبست میرسد.
• که منبع هر خیری، توئی،
و حقیقت خیر، هیچ کجا یافت نمیشود.
کلیک کنید 👈 دریافت دعای سپاسگزاری از خداوند
Blog.montazer.ir
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مالکان دروغین بهشت.mp3
7.17M
#پادکست_روز
هیچ کس بهشت نمیره مگر اینکه
یهودی یا مسیحی باشه !
#رهبری | #حجهالاسلام_قرائتی
#استاد_شجاعی
montazer.ir
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
49.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #حرف_خاص | #استاد_شجاعی
✘ سر نماز حضور قلب ندارم ✘
montazer.ir
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
حرف خاص (1).mp3
18.45M
#حرف_خاص | #استاد_شجاعی
✘ سر نماز حضور قلب ندارم ✘
montazer.ir
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
4_516474296994892634.mp3
6.54M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه6
#سوره_لقمان #آیه۶
📖#جزء ۲۱
تفسیر آیه 6 سوره لقمان
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsAlbum/?VALID=TRUE&g=191159
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره لقمان - آیه ۶
وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِى لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُواً أُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ
ترجمه🔸
و برخى از مردم، خریدار سخنان بیهوده و سرگرم کنندهاند، تا بى هیچ علمى، (دیگران را) از راه خدا گمراه کنند و آن را به مسخره گیرند؛ آنان برایشان عذابى خوار کننده است.
🔻کلمهى «لَهْو»، به معناى چیزى است که انسان را از هدف مهم بازدارد. «لهو الحدیث»، به سخن بیهودهاى گویند که انسان را از حقّ باز دارد، نظیر حکایات خرافى و داستانهایى که انسان را به فساد و گناه مىکشاند. این انحراف گاهى به خاطر محتواى سخن است و گاهى به خاطر اسباب و ملازمات آن از قبیل آهنگ و امور همراه آن.
🔻شخصى به نام نضربن حارث که از حجاز به ایران سفر مىکرد، افسانههاى ایرانى - مانند افسانهى رستم و اسفندیار و سرگذشت پادشاهان - را آموخته و براى مردم عرب بازگو مىکرد و مىگفت: اگر محمّد براى شما داستان عاد و ثمود مىگوید، من نیز قصّهها و اخبار عجم را بازگو مىکنم. این آیه نازل شد و کار او را شیوهاى انحرافى دانست.
برخى مفسّران در شأن نزول این آیه گفتهاند: افرادى کنیزهاى خواننده را مىخریدند تا برایشان بخوانند و از این طریق مردم را از شنیدن قرآن توسط پیامبر باز مىداشتند، که آیهى فوق، در مذّمت چنین افرادى نازل شد.
این آیه به یکى از مهمترین عوامل گمراه کننده که سخن باطل است اشاره نموده است. در آیات دیگر قرآن، به برخى دیگر از عوامل گمراهى مردم اشاره شده که عبارتند از:
الف: طاغوت، که گاهى با تحقیر «استخفّ قومه» و گاهى با تهدید مردم را منحرف مىکند. «لاجعلنّک من المسجونین»
ب: شیطان، که با وسوسههایش انسان را گمراه مىکند. «یرید الشّیطان ان یضلّهم»
ج: عالم و هنرمند منحرف که با استفاده از دانش و هنرش دیگران را منحرف مىسازد. «و اضلّهم السّامرى»
د: صاحبان قدرت و ثروت، که با استفاده از قدرت و ثروت، مردم را از حقّ بازمى دارند. «انّا اَطعنا سادتنا و کبراءنا فاضلّونا السبیلا»
ه: گویندگان و خوانندگانى که مردم را سرگرم کرده و آنان را از حقّ و حقیقت باز مىدارند. «یشرى لهو الحدیث لیضلّ عن سبیل اللّه»
پیام ها🔹
۱- سرمایهگذارى براى مبارزه و تهاجم فرهنگى علیه حقّ، سابقهاى طولانى دارد. «و من النّاس من یشترى لهو الحدیث»
۲- هر آنچه در مقابل حکمت قرار گیرد، لهو و مانع رسیدن به کمال است. «الکتاب الحکیم - لهو الحدیث» (تعجّب از افرادى است که حکمت رایگان پیامبر معصوم را رها کرده و بدنبال خرید لهو از افراد لاابالى مىباشند.)
۳- ابزار مخالفان راه خدا، منطق و حکمت نیست، سخنان لهو و بى پایه است. «من یشترى لهوالحدیث لیضلّ عن سبیل اللّه»
۴- خرید وسایل لهو و امورى که انسان را از کمال باز مىدارد، نشانهى جهالت و نادانى است. «یشترى لهو الحدیث... بغیر علم»
۵ - تناسب کیفر با عمل، نشانهى عدالت است. آنها که حقّ را با تمسخر اهانت مىکنند، عذابشان اهانت آور و ذلّتبار است. «یتّخذها هزواً... لهم عذاب مهین»
🔻دورى از سخن و مجلس باطل
🌿از دیدگاه اسلام، آهنگهایى که متناسب با مجالس فسق و فجور و گناه باشد و قواى شهوانى را تحریک نماید، حرام است، ولى اگر آهنگى مفاسد فوق را نداشت، مشهور فقها مىگویند: شنیدن آن مجاز است.
🪴امام باقر (ع) فرمود: غنا، از جمله گناهانى است که خداوند براى آن وعدهى آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «و من النّاس من یشترى لهو الحدیث...». بنابراین غنا، از گناهان کبیره است، زیرا گناه کبیره به گناهى گفته مى شود که در قرآن به آن وعدهى عذاب داده شده است.
در سوره حج مىخوانیم: «واجتنبوا قول الزّور» از سخن باطل دورى کنید. امام صادقعلیه السلام فرمود: «مراد از «قول زور» آوازه خوانى و غناست».
از امام صادق و امام رضاعلیهم السلام نیز نقل شده که یکى از مصادیق «لهو الحدیث» در سورهى لقمان، غنا مىباشد.
🪴در روایات مىخوانیم:
* غنا، روح نفاق را پرورش مىدهد و فقر و بدبختى مى آورد.
* زنان آوازهخوان و کسى که به آنها مزد مىدهد و کسى که آن پول را مصرف مىکند، مورد لعنت قرار گرفتهاند، همان گونه که آموزش زنان خواننده حرام است.
* خانهاى که در آن غنا باشد، از مرگ و مصیبت دردناک در امان نیست، دعا در آن به اجابت نمىرسد و فرشتگان وارد آن نمىشوند.
🪴آثار مخرّب غنا
۱. ترویج فساد اخلاق و دور شدن از روح تقوا و روى آوردن به شهوات و گناهان، تا آنجا که یکى از سران بنىامیّه (با آن همه آلودگى) اعتراف مىکند: غنا، حیا را کم و شهوت را زیاد مىکند، شخصیّت را درهم مىشکند و همان کارى را مىکند که شراب مىکند.
👇
👆
برخى انسانها از راه نوشیدن شراب و یا مصرف مواد مخدر خود را وارد دنیاى بىخیالى وبىتفاوتى کنند، برخى هم از طریق شنیدن سخنان باطل و شهوتانگیزِ یک آوازه خوان، غیرت خود را نادیده مىگیرند و در دنیاى بىتفاوتى به سر مىبرند.
۲. غفلت از خدا، غفلت از وظیفه، غفلت از محرومان، غفلت از آینده، غفلت از امکانات و استعدادها، غفلت از دشمنان، غفلت از نفس و شیطان. انسانِ امروز با آن همه پیشرفت در علم و تکنولوژى، در آتشى که از غفلت او سرچشمه مىگیرد، مىسوزد.
آرى، غفلت از خدا، انسان را تا مرز حیوانیّت، بلکه پائینتر از آن پیش مىبرد. «أولئک کالانعام بل هم أضلّ أولئک هم الغافلون»
امروزه استعمارگران براى سرگرم کردن و تخدیر نسل جوان، از همهى امکانات از جمله ترویج آهنگهاى مبتذل، از طریق انواع وسائل و امواج، براى اهداف استعمارى خود سود مىجویند.
۳. آثار زیانبار آهنگهاى تحریک آمیز و مبتذل بر اعصاب، بر کسى پوشیده نیست. در کتاب تأثیر موسیقى بر روان و اعصاب، نکات مهمّى از پایان زندگى و فرجام بدِ نوازندگان آلات موسیقى و گرفتارى آنها به انواع بیمارىهاى روانى و سکتههاى ناگهانى و بیمارىهاى قلبى و عروقى و تحریکات نامطلوب ذکر شده که براى اهل نظر قابل توجّه و تأمّل است.
💫👇خوانندهى عزیز!
خداوند، جهان را براى بشر و بشر را براى تکامل و رشد و قرب معنوى آفرید. او جهان آفرینش را مسخّر ما نمود و فرشتگان را به تدبیر امور ما وادار کرد. انبیا و اولیا را براى هدایت ما فرستاد و آنان تا سرحدّ مرگ و شهادت پیش رفتند. فرشتگان را براى آدم به سجده وا داشت، روح الهى را در انسان دمید و بهترین صورت و سیرت را به انسان عطا کرد، قابلیّت رشد تا بىنهایت را در او به ودیعه گذاشت، او را با عقل، فطرت، و انواع استعدادها مجهّز نمود و تنها در آفرینش او، به خود آفرین گفت. «فتبارک اللّه أحسن الخالقین»
آیا این گل سرسبد هستى، با آن همه امتیازات مادّى و معنوى، باید خود را در اختیار هر کسى قرار دهد؟ امام کاظم (ع) فرمود: به هر صدایى گوش فرا دهى، بردهى او هستى. آیا حیف نیست ما برده یک خوانندهى کذائى باشیم؟!
آیا شما حاضرید هر صدایى را روى نوار کاست ضبط کنید؟ پس چگونه ما هر صدایى را روى نوار مغزمان ضبط مى کنیم؟ عمر، فکر و مغز، امانتهایى است که خداوند به ما داده تا در راهى که خودش مشخّص کرده صرف کنیم و اگر هر یک از این امانتها را در غیر راه خدا صرف کنیم به آن امانت خیانت کردهایم و در قیامت باید پاسخگو باشیم.
قرآن با صراحت در سورهى اسراء مى فرماید: «انّ السّمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولاً» گوش و چشم و دل همگى مورد سؤال قرار مىگیرند. آرى انسان باید نگهبان چشم و گوش و دل خود باشد و اجازه ندهد هر ندایى وارد آن شود. در حدیث مىخوانیم: دل، حَرَم خداست، نگذارید غیر خدا وارد آن شود.
اسلام، براى برطرف کردن خستگى و ایجاد نشاط، راههاى مناسب و سالمى را به ما ارائه کرده است؛ ما را به سیر و سفر، ورزش و شنا، کارهاى متنوّع و مفید، دید و بازدید، گفتگوهاى علمى و انتقال تجربه، رابطه با فرهیختگان و مهمتر از همه ارتباط با آفریدگار هستى و یاد او که تنها آرامبخش دلهاست، سفارش کرده است. چرا خود را سرگرم لذّتهایى کنیم که پایانش، ذلّت و آتش باشد. حضرت علی (ع) مىفرماید: «لاخیر فى لذّةٍ من بعدها النّار»، در لذّتهایى که پایانش دوزخ است خیرى نیست. «مَن تَلذّد لمعاصى اللّه اَورثه اللّه ذلّاً» هر کس با گناه و از طریق آن لذّتجویى کند، خداوند او را خوار و ذلیل مىنماید.
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
اللهم عجل لولیک الفرج