eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
132 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
1_52122672.mp3
2.45M
🎵فرصتی که مردها نباید از دست بدهند! ➕راهکاری کلیدی برای تربیت دخترانی باوقار و محجبه 🍃 🌸 @Tasniim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
🔶🔹🔸 💠 حضرت فاطمه (سلام الله علیها) حقیقت و مادر ذکر است؛ یعنی نماز، اولش، آخرش، ظاهرش، باطنش، سرش، سرّ سرش، همه‌اش متعلق به ایشان است. زمانی که حضرت به نماز می‌ایستاد، بعضی از اهالی شهر می‌دیدند که نور متفاوتی در خانه‌هایشان پیچید. گاهی این نور زردرنگ بود، و گاهی سرخ‌فام. ضمن اینکه تلألؤ خاصی داشت. ☀پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرمود: «فاطمه به نماز ایستاده، این نور از او است». به همین علت به ایشان زهرا می‌گفتند. در روایت دارد که زهره‌ی عرش پروردگار متعال بودند. ☀در این محیط مُلکی با فرصت کوتاه هجده سال، چنین تلألؤ و درخششی داشتند. از حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای نمازمان مدد بگیریم؛ چراکه اگر نمازمان درست شود، همه‌ی کارهایمان درست می‌شود. چنانچه انسان مؤدب به ادب ضیافت الهی شود و مشرّف شود به این شرافتُ الذکر، شخصیتش ارتفاع، اوج، شکوه، صفا، نورانیت، محبت و اخلاق خاصی پیدا می‌کند. نماز این است. ✍ 🍃 🌸 @Tasniim ╰━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═━╯
4_516474296994890683.mp3
6.65M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 24 ،آیه ۲۴ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 4. نساء آيه 24 آيه 🔻 ⤵️وَالْمُحْصَنَتُ مِنَ النِّسَآءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَنُكُمْ كِتَبَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَّا وَرَآءَ ذَ لِكُمْ أَنْ تَبْتَغُواْ بِأَمْوَ لِكُمْ مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَفِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَاَتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيَما تَرَ ضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيماً حَكِيما ً ترجمه 🔻 ⤵️و(ازدواج با) زنان شوهردار (نیز بر شما حرام شده است،) مگر آنان كه (به حكم خداوند، در جنگ با كفّار) مالك شده ‏اید. ✍(این احكام،) نوشته و قانون خدا بر شماست. و جز اینها (كه گفته شد،) براى شما حلال است كه (زنان دیگر را) به وسیله‏ ى اموال خود، به قصد پاكدامنى و نكاح، نه به قصد زنا، طلب كنید. ✍پس هرگاه از آن زنان، (به نكاح موقّت) كام گرفتید، مهرشان را به عنوان یك واجب بپردازید و پس از تعیین مهر، در (تغییر مدّت عقد یا مقدار مهر) آنچه با یكدیگر توافق كنید، بر شما گناهى نیست. همانا خداوند دانا و حكیم است. ─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀️ ✍كلمه‏ ى «مُحصَنات» از نظر لغوى، یعنى آنچه در حِصن و حریم باشد و از دسترسى دیگران منع شود. ریشه این كلمه در قرآن، در مورد سه گروه استعمال شده است: 1-🌱 زنان عفیف وپاكدامن. چنانكه خداوند درباره حضرت مریم مى‏ فرماید: «التى احصنت فرجها» 2-🌱 زنان شوهردار. زیرا شوهر نقش حفاظت از عفت زن را به عهده دارد. مراد از «المحصنات من النساء» در آیه مورد بحث، همین معنى است. 3-🌱 زنان آزاده كه اسیر جنگى نبوده و كنیز نیستند. زیرا اسارت سبب پاره شدن پرده‏هاى عفّت و حیاى زن مى ‏گردد و بى‏ عفّتى در میان كنیزان شایع بوده است. مراد از «المحصنات المؤمنات» در آیه بعد، این معناست. ✍كلمه ‏ى «مُسفِحین» از «سفاح» به معناى زنا مى ‏باشد. اسارت براى زنان كافر، به منزله ‏ى طلاق آنان از شوهران است. ✍مثل ایمان آوردن زن، كه اگر شوهرش به كفر ادامه دهد، ایمان آوردن او را از شوهر جدا مى‏ كند. ✍ازدواج با زن شوهردار، از نظر اسلام حرام است، از هر مذهب وملت كه باشد. ولى چون اسارت به منزله ‏ى طلاق است، زن اسیر، پس از اسارت به مدّت یكبار قاعده شدن، و اگر باردار است تا وضع حمل باید عده نگهدارد ✍و در مدّت عده هیچ گونه ارتباط زناشویى با او جایز نیست. این طرح زناشویى بعنوان همسر یا كنیز، از طرح بازگرداندن به كفّار یا رها كردن و بى‏سرپرست گذاشتن، بهتر است. ✍كلمه‏ ى «مُتعة» همچون كلمه ‏ى حج، صلوة، ربا و غنیمت، داراى معناى شرعى است، نه لغوى. بنابراین به قول علامه در تفسیر المیزان شكّى در آن نیست كه مراد از جمله‏ ى «استمتعتم» مُتعه است. ✍پرداخت اجر، «آتوهنّ اجورهنّ» در مُتعه مربوط به استمتاع است، «فما استمتعتم» در حالى كه اگر مراد آیه نكاح دائم باشد، ✍باخواندن عقد مهریه لازم است، خواه استمتاع بشود یا نشود، لكن قبل از آمیزش اگر طلاق صورت گرفت، نصف مهریه پرداخت مى‏ شود. ✍جمله‏ ى «فمااستمتعتم به منهنّ فاتوهنّ اُجورهنّ» به فرموده اهل‏بیت ‏علیهم السلام واكثر تفاسیر اهل‏ سنّت، مربوط به ازدواج موقّت است كه خلیفه دوّم آن را حرام كرد، ✍با آنكه كسى حقّ تحریم حكم خدا را ندارد. واگر حرام نمى‏شد به گفته روایات، كسى مرتكب زنا نمى‏ شد مگر افراد شقىّ. ✍ ازدواج موقّت یك طرح صحیح است و دنیا بخاطر نداشتن آن، زنا را آزاد كرده است. ✍ازدواج موقّت یك ضرورت اجتماع است و در روایات اهل‏ سنّت مى‏ خوانیم، جواز مُتعه به خاطر دورى از همسر و بروز جنگ‏ها بوده كه الآن نیز همان شرایط موجود است. ✍مُتعه طرحى براى حل این مشكل اجتماعى و جلوگیرى از فساد است وتا قیامت هم جنبه شرعى دارد. ✍دستاویز بعضى این است كه در قرآن موضوع عدّه و ارث و حفظ فروج، نسبت به ازدواج مطرح است و متعه ازدواج نیست. ولى پاسخ ما این است: ✍اوّلاً نام ازدواج به متعه هم گفته مى‏ شود، و ثانیاً در متعه هم عدّه لازم است وفقط قانون ارث زن از مرد یا بالعكس، در متعه استثنا شده است. ✍چند پرسش: 1-🔻 آیا ازدواج موقّت نقابى بر چهره‏ ى فحشا نیست؟ پاسخ: خیر، زیرا: الف: 🔻در ازدواج موقّت زن فقط در اختیار یك نفر است. ب:🔻 حداقل چهل و پنج روز باید عدّه نگاه دارد. ج:🔻 مولود مُتعه همچون مولود همسر دائمى است. 2-🔻 آیا مردان هوسباز از این قانون سوء استفاده نمى‏ كنند؟ پاسخ: ممكن است از هر قانون مفید و ضرورى افرادى سوء استفاده كنند. مگر از انگور شراب نمى‏ سازند؟ مگر زمانى كه بعضى از سفر حج سوء استفاده كردند، باید منكر سفر حج شد؟ 3-🔻 تكلیف فرزندان مُتعه چیست؟ پاسخ:‼ در حقوق و ارث و امثال آن، هیچ فرقى با فرزندان همسر دائم ندارند. ادامه👇 👇👇
👆👆 ─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ پيام ها⚡️📨 1-🌱 براى ازدواج، نباید سراغ زنان شوهردار رفت. «والمحصنات» 2-🌱 زنان اسیر در جنگ با كفّار، نباید بى‏ سرپرست بمانند، یا به كفّار برگردانده شوند، بلكه به عنوان همسر یا كنیز، با مسلمانان رابطه‏ ى شرعى داشته باشند. «الا ما ملكت ایمانكم» 3-🌱 حرام بودن ازدواج با محارم و زنان شوهر دار و جمع میان دوخواهر، از احكام ثابت، قطعى و تغیرناپذیر الهى است. «حرمت... كتاب اللَّه علیكم» 4-🌱 صرف بودجه در مسیر بى ‏عفّتى وفحشا حرام است. «تبتغوا باموالكم... غیر مسافحین» 5 -🌱 ازدواج موقّت، شرعى است و مهریه زن باید پرداخت شود. «فما استمتعتم... آتوهن أجورهن» 6-🌱در مهریه، رضایت طرفین شرط است. «فیما تراضیتم به» 7-🌱 بعد از پایان مدّت در ازدواج موقّت، مى‏توان مدّت یا مهریه را با رضایت طرفین تمدید و اضافه كرد. «لاجناح علیكم فیما تراضیتم به من بعد الفریضة» 8 -🌱 ازدواج موقّت و احكام و قوانین ازدواج، برخاسته از علم و حكمت خداوند است. «علیماً حكیماً» 9-🌱 علم وحكمت دو شرط لازم براى قانون‏گذار است. «كتاب اللّه... علیماً حكیماً» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــــــ🔷ــــتـــســـنـــیــم۲ ـــــــــــــــــــــــ🌦ــــــــــــــــــــــــــــ🔷ـــــــــــ 🌦eitaa.com/Tasniim 🌦 ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
💌 تمرین مهربانی با دیگران 🍃 🌸 @Tasniim ╰━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═━╯
🔶یکی از معانی حکمت «توانایی تشخیص مصداق» است 🔶برای تطبیقِ درست مصداق، دو شرط اساسی لازم است 🔻 برای تشخیص مصداق (ج۲) 📌یکی از معانی حکمت این است که آدم بعد از اینکه دانایی پیدا کرد، بتواند این دانایی را با عالَم واقع، تطبیق بدهد. توانایی تطبیق دانسته‌ها و مفاهیم با مصادیق، چیزی غیر از دانستن و آگاهی‌داشتن است. 🔸اگر تاریخ خوانده‌ای و می‌خواهی به دردت بخورد، باید بتوانی درس‌ها و عبرت‌های تاریخی را در شرایط مختلف، تطبیق بدهی. به این قدرت تطبیق، می‌گویند «حکمت»! 📌مثلاً از حادثۀ عاشورا چگونه می‌توانیم-در مقام تطبیق با حوادث مشابه- استفاده کنیم؟ آیا باید منتظر باشیم که حتماً یک ظالمی به نام «یزید» و یک مظلومی به نام امام‌حسین(ع) پیدا شود و دقیقاً همۀ جزئیات حادثه، تکرار شود تا بتوانیم تطبیق بدهیم؟! 🔸برای اینکه تطبیق ما درست باشد، دو شرط یا اقدام اساسی لازم است: یکی اینکه آگاهی‌های ما درست و کافی باشد و همچنین درست در کنار همدیگر چیده شود. 📌دوم اینکه، آن دلی که ادارۀ اندیشۀ انسان را به‌دست می‌گیرد، بیمار نباشد. قلب انسان باید سالم باشد تا بتواند خوب تطبیق بدهد. قرآن دربارۀ برخی افراد می‌فرماید: «لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها» (اعراف/۱۷۹) اینها دل‌هایی دارند که نمی‌توانند بفهمند؛ یعنی دل‌شان مریض است لذا نمی‌توانند درست فهم کنند. 🔸آدم اگر دلش سالم باشد خوش‌فهمی پیدا می‌کند و بعد از اینکه برداشت درستی از یک مطلب، در ذهنش آمد، در مقام تطبیق هم می‌تواند درست تطبیق بدهد؛ هم در زندگی فردیِ خودش، هم در مسائل اجتماعی. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۷.۱۱.۱۷ 👈🏻متن کامل: panahian.ir/post/5305 🍃 🌸 @Tasniim ╰━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═━╯
4_516474296994890897.mp3
3.86M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 25 ،آیه ۲۵ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 4. نساء آيه 25 آيه 🔻 ⤵️وَمَنْ لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلاً أنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَتِ الْمُؤْمِنَتِ فَمِن مَّا مَلَكَتْ أَيمَنُكُمِ مِّنْ فَتَيَتِكُمُ الْمُؤْمِنَتِ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَنِكُمْ بَعْضُكُمْ مِّنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَءَاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَتٍ غَيْرَ مُسَفِحَتٍ وَلَا مُتَّخِذَ تِ أَخْدَانٍ فَإِذَآ أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَ لِكَ لِمَنْ خَشِىَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَأَنْ تَصْبِرُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ‏ ترجمه🔻 ⤵️و هر كس از شما، كه توانایى مالى ندارد تا با زنان آزادِ باایمان ازدواج كند، پس از كنیزانِ با ایمانى كه شما مالك آنید، (به زنى بگیرد) و خداوند به ایمان شما داناتر است. 📝 همه از یكدیگرید، پس (نگویید: كه من آزادم و تو كنیز. و) با اذن صاحبانشان آن كنیزان را به همسرى درآورید و مهریه نیكو و به ‏طور شایسته به آنان بدهید، به شرط آنكه پاكدامن باشند، نه اهل فحشا و نه اهل دوست گرفتن‏هاى پنهانى. 📝پس آنگاه كه كنیزان، صاحب همسر شدند، اگر مرتكب زنا شوند، كیفرشان نصف كیفر زنانِ آزاد است. این (نوع از ازدواج،) براى كسانى از شما رواست كه از (رنج وفشار بى‏ همسرى و) افتادن به گناه و زنا بر خود بترسد، 📝با این همه، صبر كردن (وازدواج نكردن با كنیزان) برایتان بهتر است و خداوند بخشنده و مهربان است. ─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور ☀️ 📝چنانكه در نكته‏ هاى آیه قبل گفته شد، مراد از «المحصنات المؤمنات» در این آیه، زنان آزاد است. زیرا در مقابل آن، «فتیاتكم المؤمنات» بكار رفته كه به معناى كنیزان است. 📝 قرآن در جاى دیگر نیز در مورد كنیزان، واژه‏ى «فتیات» را بكار برده و مى‏ فرماید: «لاتكرهوافتیاتكم ‏على‏ البغاء» كنیزان خود را برارتكاب زنا اجبار نكنید. 📝كلمه‏ ى «اَخدان»، جمع «خِدن» به معناى دوست ورفیق است، امّا معمولا در مورد كسانى به كار مى ‏رود كه ارتباط با آنها به صورت پنهانى وبراى امور نامشروع است. 📝این كلمه در مقابلِ «مسافحات» بكار رفته كه به معناى كسانى است كه زناى آشكار و علنى دارند. 📝كلمه ‏ى «طَول» به معناى توانایى و داشتن امكانات است و كلمه‏ ى «عَنت» به معناى سختى و رنج و مشكلات اشت. 📝كسانى كه مالك كنیز مى ‏شوند، بدون آنكه نیازى به عقدِ ازدواج باشد، حقّ آمیزش با او را دارند. 📝لذا مراد از ازدواج با كنیزان كه در این آیه مطرح شده است، ازدواج با كنیز دیگران است كه باید با اجازه‏ى صاحبان آنها باشد. 📝گرچه ازدواج با كنیزان نكوهیده است، امّا در میان آنها زنان برجسته‏ ى بسیارى بوده‏ اند كه صاحب كمالات بوده و به همین جهت برخى اولیاى خدا آنان را به همسرى گرفته و از آنان صاحب فرزندانى بزرگ شده‏ اند. ─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ پيام ها⚡️ 1-🌴 در اسلام، براى موضوع ازدواج، بن ‏بست نیست. «ومن لم یستطع» 2-🌴 قانونگذار باید به نیازهاى طبیعى افراد جامعه از یك سو و فشارهاى اقتصادى آنان از سوى دیگر توجّه داشته باشد. «و من لم یستطع....» 3-🌴 ازدواج با كنیز را تحمّل كنید، ولى ننگ گناه را هرگز. «فمن ما ملكت ایمانكم» 4-🌴 از ازدواج با زن آزاد مى‏توان صرف نظر كرد، ولى از شرط ایمان نمى ‏توان گذشت. «فتیاتكم المؤمنات» 5 -🌴 ایمان، شرط اساسى در هر ازدواجى است. «المحصنات المؤمنات، فتیاتكم المؤمنات» 6-🌴 ایمان ظاهرى براى ازدواج كافى است، ما مأمور به باطن نیستیم. «واللَّه اعلم بایمانكم» 7-🌴 ازدواج با كنیز، حقارت نیست. «بعضكم من بعض» 8 -🌴 رضایتِ مالك كنیز در ازدواج، مانند اذن پدرِ دختر، شرط است. «باذن‏اهلهنّ» 9-🌴 مالكان بدانند كه كنیزان از اهل خودشانند. «اهلهنّ» 10-🌴 به كنیزان نیز مثل زنان آزاد، باید مهریه نیكو داد. «آتوهنّ اجورهنّ بالمعروف» 11-🌴 مهریه را به خود كنیز بدهید. حقوق اقتصادى و اجتماعى بردگان باید مراعات شود. «آتوهنّ اُجورهنّ» 12-🌴 میزان مهریه باید بر اساس عُرف و شئون زن باشد. «بالمعروف» 13-🌴 شرطِ بقاى ازدواج، پاكدامنى، دورى از فحشا و روابط نامشروع است. «محصنات غیر مسافحات ...» 14-🌴 مجازات زن بدكار اگر كنیز باشد، به خاطر كنیز بودن و محرومیّت‏هاى آن،به نصف كاهش مى‏ یابد. «فعلیهنّ نصف ما على المحصنات» 15🌴- فراهم آوردن ازدواج‏هاى سهل و آسان در جامعه، راه جلوگیرى از مفاسد جنسى است. «ذلك لمن خشى العنت» 16-🌴 سالم‏سازى روانى از اهداف اسلام است. «ذلك لمن خشى العنت» 17-🌴 صبر و خوددارى، از ازدواج با كنیز بهتر است. «وان تصبروا خیر لكم» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــــــ🔷ــــتـــســـنـــیــم۲ ـــــــــــــــــــــــ🌦ــــــــــــــــــــــــــــ🔷ـــــــــــ 🌦eitaa.com/Tasniim 🌦 ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
🔶چرا امتحان‌های خدا با ابهام توأمند؟ 🔶آدم بیماردل، محال است از تشخیص مصداق، سالم عبور کند! 🔻 برای تشخیص مصداق (ج۳) 📌امتحان‌های الهی با ابهام توأم هستند. اساساً خداوند در جایی امتحان می‌گیرد که یک جهلی وجود داشته باشد(یبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یجْهَلُونَ أَصْلَهُ، نهج‌البلاغه/خطبۀ ۱۹۲) وقتی همه‌چیز واضح و روشن باشد که دیگر امتحان معنا ندارد! 🔸خدا برای امتحان‌گرفتن، طبیعتاً باید فرصتِ اشتباه‌کردن به انسان بدهد، انسان هم اگر بخواهد یک اشتباهی مرتکب شود طبیعتاً دنبال بهانه می‌گردد و خداوند هم با این ابهام‌ها، فرصت بهانه‌آوردن را به او می‌دهد. 📌در آن لحظات سخت و حساس که می‌خواهی تشخیص مصداق بدهی، تو هستی و تقوای خودت! تو هستی و هوای نفس خودت! تو هستی و بیماری‌های دلت یا آن نوری که در قلبت هست! کسی که مرضی در قلبش باشد، محال است در امتحان اصلیِ خود، بتواند از تشخیص مصداق، سالم عبور کند. 🔸برای امتحان‌های الهی، قدرت تشخیص و فهم و شعورِ انسان لازم است. وقتی ابهام باشد، کسی که بیماردل است می‌تواند بهانه بیاورد و از فرمان خدا سرپیچی کند، چون قضایا همیشه روشن نیست و گاهی اصلاً روشن نیست! این را باید بدانیم و بپذیریم. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۷.۱۱.۱۹ 👈🏻متن کامل: panahian.ir/post/5312 🍃 🌸 @Tasniim ╰━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═━╯
🔶🔹🔸 {- بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحيم -} ✦•• فرازى از شرح دعاى چهل‌و‌دوم صحيفه سجّاديه ••✦ ♦️«وَ لا تَنَالُ أَيْدِي الْهَلَكَاتِ مَنْ تَعَلَّقَ بِعُرْوَةِ عِصْمَتِهِ» چنانچه کسی به این رشته‌ی استوار و محکم که از سوی حضرت حق آویخته شده و آن طرفش به دست خدای متعال است، چنگ بزند، دست هیچ هلاک‌کننده‌ای به او نخواهد رسید. محیط زندگی ما مملو از هلکات و مهلکات است و نجات‌دهنده، قرآن کریم است. اگر کسی به این حبل المتین آویخت، اهل نجات خواهد شد؛ چراکه استوار و محکم است. ✍ 🍃 🌸 @Tasniim ╰━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═━╯
4_516474296994890678.mp3
1.34M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 26 ،آیه ۲۶ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
─┅─═ঊঈ💦ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 4. نساء آيه 26 آيه 🔻 ⤵️يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ترجمه🔻 ⤵️خداوند مى خواهد (با این قوانین، راه سعادت را) براى شما آشكار سازد و شما را به سنّتهاى (خوب) پیشینیانتان راهنمایى كند و شما را (با بیان احكام) از گناه پاك سازد و خداوند، دانا و حكیم است. ─┅─═ঊঈ💦ঊঈ═─┅─ پيام ها ⚡️📨 1- ✨سنّت خداوند، هدایت، بیان و ابلاغ است. «لیبین لكم و یهدیكم» 2-✨ از سنّتهاى خوب گذشتگان باید تبعیّت و تقلید كرد. «سنن الّذین من قبلكم» 3-✨ احكام و مقرّرات اسلام دربارهى ازدواج، همانند احكام سایر ادیان آسمانى گذشته است. «سنن الّذین من قبلكم» 4-✨ خداوند، لطف خویش را به انسان برمى گرداند. «یتوب علیكم» 5 -✨ موارد مجاز یا ممنوع ازدواج، براساس علم وحكمت ومصلحت است. «واللّه علیم حكیم» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــــــ🔷ــــتـــســـنـــیــم۲ ـــــــــــــــــــــــ🌦ــــــــــــــــــــــــــــ🔷ـــــــــــ 🌦eitaa.com/Tasniim 🌦 ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
✅ انسان گوهر گران‌بهای دریای خلقت/ قرآن و روایات دو منبع اصلی برای خودشناسی انسان است 🔻سخنرانی استاد حسین انصاریان در حسینیه بنی الزهرا(س) تهران : 🔹️کیفیت و کمیت قرآن خود گویای منبع آسمانی آن است که از مِن اللّه بوده و از غیر خدا سرچشمه نگرفته است و از او، برای او و ماندگار به اوست بنابراین چنین قرآنی یکی از منابع مهم برای شناخت انسان است و مطالب آن آدم را در مستی ابدی فرو می برد. 🔹️خداوند از انسان خواسته خود را بیابد و به جای بالا رفتن و رسیدن به لقای من به اسفل سافلین سقوط نکند چرا که انسان گوهر گران بهای دریای خلقت است و بسیار بزرگ و خاص آفریده شده است. 🔹️اگر انسان با خودسازی وجود خویش را بسازد پس از آنکه از قبر درمی آید، فرشتگان از همه طرف برای سلام کردن به انسان هجوم می آورند «وَ اَلْمَلاٰئِکةُ یدْخُلُونَ عَلَیهِمْ مِنْ کلِّ بٰابٍ * سَلاٰمٌ عَلَیکمْ بِمٰا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی اَلدّٰارِ» و به او افتخار می کنند. 🚩متن کامل خبر لینک زیر 👇👇👇👇 👉 b2n.ir/82765 🍃 🌸 @Tasniim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
4_516474296994890638.mp3
2.68M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 27 ،آیه ۲۷ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 4. نساء آيه 27 آيه 🔻 ⤵️وَاللَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ ويُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَ تِ أَنْ تَمِيلُواْ مَيْلاً عَظِيما ً ترجمه🔻 ⤵️و خداوند مى خواهد شما را ببخشد (و از آلودگى پاك سازد،) ولى كسانى كه از هوسها پیروى مى كنند، مى خواهند كه شما به انحرافى بزرگ تمایل پیدا كنید. ─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀️ ⤵️آزادى هاى جنسى در دید اوّل، نوعى لذّت و كامجویى است، لیكن با توجّه به عوارض فردى و اجتماعى آنها، بزرگترین سقوط و انحراف است. 🍂بى بند وبارى، جسم را ذوب، فكر را مشغول، اموال را تباه و اطمینان را سلب مى كند. میل به تشكیل خانواده را از بین مى برد، 🍂فرزندان نامشروع به جامعه تحویل مى دهد، امراض مقاربتى و روانى به ارمغان مى آورد و در یك كلمه، آزادى جنسى، بزرگترین اسارتها را به دنبال دارد. ─┅─═ঊঈ💗ঊঈ═─┅─ پيام ها ⚡️📨 1-✨ محدودیّتها و قیودى كه در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان و جامعه ى بشرى است. «واللّه یریدان یتوب علیكم» 2-✨ در مسیر شهوترانان گام ننهید و از آنان تقلید نكنید، كه دشمن شمایند. «یرید الّذین یتّبعون الشهوات...» 3-✨ هوسبازان بى بند و بار، به چیزى جز غرق شدن شما در شهوات، قانع نمى شوند و مى خواهند شما رفیق راهشان باشید. «ان تمیلوا میلاً عظیماً» 4-✨ اخلاق جنسى در اسلام، معتدل و دور از افراط و تفریط است، ولى هوسپرستان راه افراطى را براى شما مى خواهند. «میلاً عظیماً» 5-✨ در انتخاب راه دقّت كنیم. در آیه دوبار كلمه «یُرید» به كار رفته است؛ یك اراده از خداى علیم حكیم و یك اراده از هوسبازان بدخواه. به سراغ كدام اراده‌ها مى رویم. «واللّه یرید... یرید الّذین یتّبعون الشهوات» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــــــ🔷ــــتـــســـنـــیــم۲ ـــــــــــــــــــــــ🌦ــــــــــــــــــــــــــــ🔷ـــــــــــ 🌦eitaa.com/Tasniim 🌦 ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
❇️ سياحت جمال ❇️ 💠 منزل ساده و بی آلایش منزل پیامبر اكرم (صلوات الله علیه) بسیار ساده و بی‌پیرایه بود. در همان زمان كه حضرت، حاكم و شخص اول جامعه مسلمانان بودند، اگر نگوییم خانه‌شان از دیگران ساده‌تر بود، می‌توان گفت كه حداقل شبیه خانه دیگران بود، خانه‌ای بود در بین خانه‌ها و از این جهت، هیچ تشخصی نداشت. ✍برگرفته از کتاب اثر 🍃 🌸 @Tasniim ╰━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═━╯
1_52854528.mp3
8.71M
💞 ۹ برای محبت کردن؛ آدما رو انتخاب نکن! مهم نیست، کی محبتت رو دریافت میکنه! مهم اینه که محبت داره، از تو صادر میشه و بر روحِ دیگران، می باره... 🍃 🌸 @Tasniim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
1_52899721.mp3
3.51M
🎧 بشنویم .. چطور عصبانیت رو کنترل کنیم؟! 🍃 🌸 @Tasniim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯