عصر هوشمندی چیست؟
با شیوع اینترنت در جهان و پیشرفت و گسترش استفاده از هوش مصنوعی روند شکل گیری فضای شناخت جهشی بی سابقه و در خور تأمل داشته است. هوش مصنوعی هم میتواند شناخت خود از کاربران را افزایش دهد و هم این توانایی را دارد که شناخت کاربران را جهتدهی و سازماندهی و مدیریت نماید.
توضیح آنکه؛ وقتی ما در اینترنت جستجو میکنیم این جستجو میتواند بیانگر افکار، احساسات و دغدغههای شخصی و اجتماعی ما باشد و این میتواند به قدری شخصی و محرمانه باشد که حتی دوستان، خانواده و همسر ما از آن اطلاع نداشته باشد. مثلا وقتی شخصی سرچ میکند «درصد احتمال ابتلای افراد سیگاری به کرونا»؛ این نشان میدهد اولا شخص سیگاری است(با درصدی از احتمال خطا که البته با توجه به سایر اطلاعاتی که از ما کسب کردهاند این درصد بسیار ناچیز است)، دوما دچار فوبیا شدهاست و موارد دیگر؛ و ممکن است که خانواده و دوستان آن شخص نیز از سیگاری بودن وی اطلاع نداشته باشند. پس موتورهای جستجو به یکی از عادات شخص آن شخص پی بردند. روز دیگر جستجو میکند «نحوه درخواست ازدواج از دختر مورد علاقه»، این جمله نشان دهنده ورود وی به یک جریان عاطفی است و قس علی هذا. یا در مورد نگارش همین مقاله؛ ما عبارات مختلفی همچون شناخت، فضای شناختی، فضای مجازی، فضای سایبری، جنگ شناختی و غیره را در اینترنت سرچ میکنیم. هوش مصنوعی تمامی این عبارات را با الگوریتمهای خود کنار هم میگذارد و با سایر دادههایی که قبلا از ما جمع کرده مقایسه میکند و مثلا به این نتیجه میرسد که در حال تحقیق بر روی موضوع جنگ شناختی هستیم. به این ترتیب به افکار درونی و احساسات ما پی میبرد.
هوشهای مصنوعیِ موجود در موتورهای جستوجو، شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنهای پیامرسانی، اقدام به جمعآوری داده از کاربران کرده و آنها را ذخیره مینمایند و به این وسیله یک آواتار مجازی از ما ساخته میشود. حال در کنار اینها خدماتی که به وسیله اینترنت اشیاء و نرمافزارهای کاربردی مختلف به ما داده میشود را نیز اضافه نمایید. یخچالها و فریزرهای هوشمند اطلاعات آنچه را که میخوریم ذخیره میکنند؛ با خودرو و تلفن همراهی که مجهز به مکانیاب است به رفتوآمد میپردازیم؛ با تلویزیونهای هوشمند فیلم و موسیقی و تصاویر مورد علاقهمان را مشاهده میکنیم؛ با گوشیهای همراهِ هوشمند با دوستان و همکاران و آشنایانمان ارتباط برقرار میکنیم و هر آنچه که برای ما ضروری است را در آن نگهداری میکنیم؛ و در آخر برای یافتن پاسخ یا راه حل مسائلمان از موتورهای جستوجو کمک میگیریم. حال تصور کنید همه این خدماتی که به ما ارائه میشود مربوط به یک یا دو شرکت بزرگ مانند گوگل باشد؛ بدین صورت آنان یک حجم عظیمی از تمام آنچه ما داریم در اختیار دارند، از خوراک و پوشاک و دوستان و خانواده تا هر آنچه که حتی برای لحظهای به آن فکر کردهایم.
تمامی این دادهها به آنان کمک میکند یک آواتار مجازی از ما بسازنند. پس از ساخت آواتار، دیگر ما نیستیم که آواتارمان را ساخته یا تکمیل میکنیم بلکه آن آواتار مجازی ماست که ما را خواهد ساخت. تنها کاری که لازم است صاحبان این شرکتها انجام دهند این است که الگوریتم مناسب را طراحی کنند. مثلا الگوریتمی طراحی کنند که اگر کسی در منطقه غرب آسیا در مورد فلان موضوع علمی جستوجو کرد به جای نشان دادن سایت اصلی و بهروزِ آن موضوع، به چند سایت قدیمی یا با اطلاعات ناقص یا دستکاری شده و حاوی اطلاعات غلط رهنمون شود. به همین راحتی و با کنترل ورودیِ ادراکی ما میتوانند طرز فکر ما را تغییر دهند یا به نتیجهای برسیم که خواست آنان است. شاید به همین دلیل است که افرادی همچون مایکل هایم قائلند:« هر تغییری در فنآوری دانش منجر به تغییر در روابط ما با دانش و در نهایت نگاه به خود میشود
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
هوشمندان با ما همراه شدهاند، شما نیز به ما بپیوندید
🧠کانال مُبلغ عصر هوشمند
https://eitaa.com/The_Age_of_Intelligent
هدایت شده از موسسه بینالمللی هاتف شرق
وقتی دنیا به سوی #حکومت_هوشمند ، #شهر_هوشمند و #شهروند_هوشمند پیش می رود اگر #مبلغ ما هوشمند نباشد، محکوم به عزلت و انزوا است.
انچه ما در #مرکز_تربیت_مبلغ_بین_الملل به دنبال ان هستیم تربیت #مبلغ_هوشمند است، مبلغ اگر مسلط به این فضا نباشد نمی تواند #زیست_تبلیغی داشته باشد.
حجت الاسلام #منصوری_خواه ریاست #مرکز_تربیت_مبلغ_بین_الملل
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در نشست نمایندگان ۵۱کشور جهان؛ در ونزوئلا مجری نام حاج قاسم سلیمانی را می برد .
عکس العمل حاضرین بسیار دیدنی است
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
تاثیرگذاری و تاثیر پذیری از فضای مجازی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
تاثیرگذاری و تاثیر پذیری از فضای مجازی
تاثیرگذاری و تاثیر پذیری از فضای مجازی راز ماندگاری و مقاومت در برابر تبلیغات گسترده رسانه ها را فاش می کند.
تاثیرگذاری در فضای مجازی و تاثیر پذیری از کانال ها و … بدون آمادگی و آگاهی امکان پذیر نیست.
رسانه های غربی و رسانه های ضد دین، ضد تفکر زیبای اسلامی به شدت روی اصول تاثیر گذاری دقت دارند.
اینکه چطور می توانند بسیار زیاد موثر باشند.
اینکه چطور می توانند تا حد بسیار قابل توجهی روی مخاطبشان تاثیر بگذارند.
اما ما اصلا بر حجم اثر پذیری خود دقت نمی کنیم و به راحتی تفکر، منطق، احساسات و … خود را به دست رسانه هایی می سپاریم
که می دانیم تحت هر شرایطی فقط و فقط به دنبال تاثیرگذاری هستند
و در این کار از تخصص بالایی برخوردار می باشند.
ما نباید به راحتی روح و روان و تفکر خود را به راحتی
دست سایت ها و یا کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام بسپاریم.
این اتفاق یک فاجعه است.
من به چه میزان از افکار دیگران تاثیر گرفته ام و افکار زیبای خود را به چه میزان ترویج داده ام
وقتی که مصرف کننده صرف باشم فقط یک اثر پذیر هستم
ای کاش از کانال ها و رسانه های خوب اثر بپذیریم و به نوع تاثیراتی که پذیرفته ایم دقت کنیم.
آیا تغییرات مثبت در زندگی و سبک زندگی من اتفاق افتاده است یا خیر .
زمانی که همه چیز خود را به یک صفحه اینستاگرامی می سپاریم به این معنا است که کا داریم کاملا از او اثر می گیریم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
انتخاب محیط تبلیغ
انتخاب محیط تبلیغ درست و مطابق با توانمندی های ما می تواند ما را در تبلیغ در فضای مجازی موفق و پیروز کند. استفاده از فضای مجازی برای تاثیرگذاری در فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
محیط های مناسب تبلیغات در فضای مجازی بسیار مهم هستند.
اینکه ما دقیقا متوجه باشیم روی چه قسمتی از این فضا سرمایه گذاری کنیم؟
چه اتفاقی را رقم بزنیم؟ دنبال چی می گردیم؟
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
انتخاب محیط تبلیغ درست و مطابق با توانمندی های ما می تواند ما را در تبلیغ در فضای مجازی موفق و پیروز کند. استفاده از فضای مجازی برای تاثیرگذاری در فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
محیط های مناسب تبلیغات در فضای مجازی بسیار مهم هستند.
اینکه ما دقیقا متوجه باشیم روی چه قسمتی از این فضا سرمایه گذاری کنیم؟
چه اتفاقی را رقم بزنیم؟ دنبال چی می گردیم؟
یک وقتی هست شما می گویید من میخوام تفکرات عمومی جامعه را نسبت به یک اتفاق مدیریت کنم
و همچنین اطلاعات آدم ها را افزایش بدهم.
در اینجا باید بستر ویکی ها را برای تبلیغ انتخاب کنید.
زمانی می خواهید به شکل رو در رو با مخاطب صحبت کنم
و مخاطب را به صورت رو در رو قرار دهم در این زمان شبکه های اجتماعی بستر خوبی هستند.
زمانی که می خواهید یک بانک محتوا آماده کنید که آن بانک محتوا نیاز مخاطب من را برآورده کند.
و سالیان سال بازدید و مراجعه داشته باشد.
برای ایجاد یک بانک محتوای قوی باید به سراغ وب سایت و وبلاگ بروید.
بستر های مختلفی در فضای مجازی وجود دارد که باید بر طبق موضوع و علاقه مندی ها و توانایی های خود انتخاب کنید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
هدایت شده از موسسه بینالمللی هاتف شرق
ادعیه ویژه مبلغین بین الملل
برای مشاهده دعا اینجا کلیک کنید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
امشب شب موعود است؛ شب بیست و هشتم رمضان. گروههای تندوری صهیونیستی از مدتها قبل فراخوان دادن که امشب به قبله اول مسلمانان تعرض کنند.
تاکنون بیش از سی هزار شهرک نشین خود را برای تعرض به مسجد الاقصی آماده کردهاند.
از سوی دیگر هزاران فلسطینی با وجود ممانعت ارتش و پلیس صهیونیستی از سراسر مناطق اشغالی خود را به قدس شریف رسانده اند.
گرچه به خاطر مقاومت فلسطینیان رژیم صهیونیستی عقب نشینی کرده اما هنوز احتمال داره از غروب امروز تعرض خودشون رو شروع کنن
امشب قطعا شب سخت و نفس گیری خواهد بود. برای #مدافعان_قبله دعا کنید.