eitaa logo
کلاس سومی من
13.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
1.8هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
انواع روش‌های املا: ♦طراحی جدول: دانش‌آموزان جدولی کشیده و با طراحی سؤال، جدول درست کنند. ♦املای خطابه‌ای: دانش‌آموزان به یکدیگر یا خواهر و برادر خود املا می‌گویند. ♦تهیه‌ی متن از غلط‌های املایی: معلم هر ماه یک بار از کلماتی که دانش‌آموزان غلط داشته‌اند، متن جدیدی فراهم کرده و املا بگوید. ♦ساختن متن با کلمات مشخص: معلم چند کلمه می‌گوید و دانش‌آموزان جمله می‌سازند. ♦املا به صورت نقاشی: در پایه‌های اول و دوم در زنگ نقاشی، دانش‌آموزان نقاشی کشیده و در زنگ املا کلماتش را می‌نویسند. ♦آموزش املا هنگام تدریس متن کتاب فارسی: معلم بعد از تدریس، کلمات مشکل دو املایی را روی تابلوی کلاس می‌نویسد و از دانش‌آموزان می خواهد به صورت شفاهی برای آن‌ها کلمات هم خانواده، مترادف و متضاد بگویند و یا جمله‌سازی نمایند. ♦املای بی‌صدا: با نگاه به حرکت صورت و لب‌های معلم بنویسند (جهت تقویت هوش دیداری و فضایی). ♦املای خوشه‌ای: یک کلمه را معلم می‌گوید و دانش‌آموز هر چه به ذهنش رسید، می‌نویسد. ♦املا به ترتیب حروف الفبا: معلم چندین کلمه روی تابلو می‌نویسد سپس دانش‌آموزان می‌بایست به ترتیب حروف الفبا این کلمات را در دفتر خود بنویسند. ♦تعویض معلمان: همکاران معلم می‌توانند در املاهای کلاسی جای خود را تعویض کرده و به بچه‌های کلاس دیگر املا بگویند. ♦املای پای تخته دو نفری: معلم دو نفر را پای تخته می‌آورد و به یک نفر املا می‌گوید. نفر دیگری مراقب است تا اگر اشتباهی کرد، آن را اصلاح کند. همچنین هر یک از دانش‌آموزان می‌توانند برای هم املا بگویند و دانش‌آموزان کلاس با دقت به نوشتن کلمات نگاه کرده و اشتباهات را گوشزد نمایند. ♦مشاوره‌ای: در مواقعی که دانش‌آموزی ضعیف است، وی را کنار دانش‌آموز قوی می‌نشانیم تا بعضی از لغات مشکل را با مشورت بنویسد. البته همیشگی نباشد که موجب تنبلی و افت تحصیلی می‌شود. ♦خوداصلاحی: در هنگام تصحیح املا، معلم صحیح کلمه را نمی‌نویسد و دانش‌آموز خودش لغت درست را از کتاب پیدا کرده و اصلاح کند. ♦جمله‌سازی با کلمات نادرست: دانش‌آموز با اشتباهات خود جمله بسازد. ♦املای تصویری: تصویر را به دانش‌آموز می‌دهیم تا نام تصویر را بنویسد (مختص پایه اول). ♦املای آیینه‌ای: معلم کلمات را روی تابلو (با خط درشت) برعکس می‌نویسد و بچه‌ها با نگاه در آیینه، درست آن را می‌نویسند.
💥برد ضرب 💫روش : روی یک کارتن پلاس به ترتیب هر ردیف ۱،۲،...۱۰ لیوان می چینیم و ضرب ها را کنار آنها می نویسیم،و برای هر ضرب چوب بستنی داخل لیوان ها می اندازیم مثلا ۳×۴ ردیف چهارم که چهار لیوان هستند هر کدام ۳ چوب بستنی می اندازیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥املای تصویری چراغی 💫روش : تصاویر کلمات مورد نظر را کپی می کنیم،تصویر دلخواه برای روی کلمات را جداگانه کپی می کنیم،مثلا روی هر تصویر یک ستاره قرار بگیرد،تصاویر را برش می دهیم و روی هر تصویر کلمات، تصویر ستاره را می چسبانیم سپس از دانش آموز می خواهیم با نور چراغ قوه تصویر را پیدا کند و آن را يادداشت کند
طرح ساحتی روزانه ، پایه سوم معرفی عدد هزار.pdf
819.4K
♦️ طرح درس - ساحتی ♦️فرمت: قابل ویرایش ♦️عنوان: : معرفی عدد هزار - ریاضی - پایه سوم ایتدایی
طرح درس سالانه ریاضی سوم ابتدایی.pdf
638.9K
♦️ طرح درس ساحتی ♦️فرمت: قابل ویرایش ♦️عنوان: : طرح درس سالانه ریاضی سوم ابتدایی
40.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بازی و ریاضی 😍👌 💫شرح بازی : روی دو برگه a4 ضرب های را بدون جواب می نویسیم هرضرب داخل یک دایره نوشته شده،و برگه ها را به میز می چسبانیم.همان دایره هارا با همان چینش را روی تابلو کشیدیم دانش اموزان میبایست طبق زمان داده شده جواب ضرب هارا درست و به ترتیب چینش دایره روی تابلو بنویسند. دانش آموزانی که سریعتر جواب ضرب هارا بنویسد برنده محسوب میشود.وبه این ترتیب دانش آموزان دیگر بازی را انجام می دهند...... 💡اهداف: تقویت حافظه تثبیت یادگیری تقویت تمرکز و یادگیری ضرب تقویت ریاضی ایجاد هیجان در کلاس 🎊مشخصات آموزگار : خانم لیلا نادری🌹کدپرسنلی دبستان پسرانه تهذیب🌹 با مدیریت 🌹 پایه سوم ابتدایی ✅ ┄═❁๑🌿🌸🌿๑❁═┄ طرح بازی و یادگیری 😍😍👌     ┄═❁๑🌿🌸🌿๑❁═┄