eitaa logo
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
1.7هزار دنبال‌کننده
208 عکس
763 ویدیو
23 فایل
فعالیت‌های مؤسسه برای صلحی جهانی: -معرفی مراکز،منابع تخصصی وجریان‌های تبلیغ بین‌المللی -معرفی دوره،نشست وهمایش مرتبط -معرفی تازه‌مسلمانان -برگزاری دوره‌های مطالعات اسلام وادیان -تولیدمحتوای اسلامی برای جامعه غرب مدیر: @ebnosiam @allah4all @studiesofshia
مشاهده در ایتا
دانلود
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 Understanding Islam by Matt Davies (Part 4) ✳️ تفاوت #جهاد_اکبر با #جهاد_اصغر چیست؟ آیا اسلام دستور به #خشونت_نامحدود در برابر سایرین می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش چهارم) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. | #مطالعات_اسلامی | #شبهات_اسلامی | #اسلام_در_آمریکا | #مسیحیت | #فهم_بین_الادیانی | #جهاد 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ چگونه می توانیم به یک تبدیل شویم؟ 🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب زیر ضروری است: 1. تسلط به : مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد. 2. تسلط کامل به : یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند باعث سوءبرداشت‌هایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود. 3. تسلط به : یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است. 4. آشنایی با روش‌های بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد. @ThrillofPeace 5. آشنایی با دغدغه‌ها و هدف: بدون درک صحیح از دغدغه‌ها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخ‌هایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغه‌های یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد. 6.ویژگی‌های مبلغ: 6-1- : صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم‏ گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد. 6-2- : اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختى‏ها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است. 6-3- و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید. @ThrillofPeace 6-4- : اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است. 6-5- : مورد دیگر از ویژگى‏هاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار) 6-6- ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد. 6-7- آشنایى اجمالى با : مبلغ فعال در عرصه بین ‏الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته ‏هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت ‏بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى ‏شود. 6-8- وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد. 💯 نگارش و تدوین: @ThrillofPeace @Allah4all
🔹برای #تبلیغ_بین‌المللی_اسلام چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ 🔸چگونه می‌توان از همایش‌‌های بین‌المللی #علوم_اسلامی و #انسانی مطلع شد؟ ♦️چه جریاناتی در #اروپا و #آمریکا در حال تبلیغ و ترویج اسلام هستند؟ 🔸 برای تبدیل شدن به یک #مبلغ متخصص در حوزه بین‌الملل چه باید کرد؟ ♦️چه #ادیان_و_فرقی در دنیا وجود دارد؟ اصول و عقاید آن‌ها به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سؤالات، انجمن بین‌المللی #ترنم_صلح را دنبال کنید: 🆔 تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAFkdO1QPFDfxs43p7Q 🆔 ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2226585618C4af5258d9d
⁠ ✳️ تبلیغ ما در عرصه بین الملل از جنس قمپوز درکردن است؟! (قسمت دوم) ✍🏻 سیدمحمد ذوالفقاری؛ مبلغ بین الملل @ThrillofPeace 🔹عمده فعالیت‌‌های ما در عرصه بین‌‌الملل از جنس قمپوز است. به مدد گزارش‌‌های اداری مسئول‌‌پسند و سایت‌‌های خبری حریص از کاه کوه می‌‌سازیم و هنرمان این است که دیگران را از فعالیت انجام نداده بترسانیم. 🔸 فعالیت در عرصه‌‌ی بین الملل حداقل نیازمند دو سطح از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است که ما در هر دو ضعف جدی داریم. در حقیقت امکانات سخت افزاری تبلیغی ما در عرصه بین الملل برخلاف تبلیغات دروغین دشمن معاند و دوستان ناآگاهِ بدتر از دشمن، آنچنان محدود است که در مقایسه با رقیبان در حد صفر است. اگر گاهی گوشه کناری موفقیتی حاصل می‌‌شود به مدد مجاهدت و فداکاری مبلغان بی ادعایی است که با قدرت ایمان کار می‌‌کنند. telegram.me/bayeganitabligh/799 🔹درد آورتر از مباحث سخت افزاری موضوع توان نرم افزاری است. وضعیت تولید فکر، اندیشه، ایده و خلاقیت تبلیغی ما چگونه است؟ پس از سال‌‌ها مجموع کتب ترجمه شده و منتشر شده ما به زبان‌‌های مهم دنیا چه مقدار است؟ توان توزیع کتب ما در بین الملل چه میزان است؟ توان ما در عرصه سایبری و تبلیغ در فضای مجازی در عرصه بین الملل چیست؟ چه تعداد از فیلم‌‌های تبلیغی و مذهبی ما امکان پخش و تعامل با مخاطب در عرصه بین الملل را دارد؟ اصلا یک مبلغ به چه مقدار از فیلم های مذهبی تولید صدا و سیما یا سینمای ایران دسترسی دارد؟ @ThrillofPeace 🔸تجربه تلخ خود من برای به دست آوردن چند فیلم مذهبی مانند یوسف پیامبر با دوبله یا زیرنویس فرانسوی قصه پر غصه ای از بی همتی، تنبلی، بی عرضگی و بی‌‌خیالی عده‌‌ای حراف است که زحمات و پیگیری های عده‌‌ای دلسوز را نابود و بی‌‌ثمر می‌‌کند. یادم نخواهد رفت خودم و همکارم در روابط عمومی المصطفی برای به دست آوردن چند فیلم چقدر در قم و تهران از این اداره به آن اداره و از این آدم به آن آدم پاس داده شدیم وآخر هیچ. 🔹مقدار فهم ما از اقتضائات جهانی و فهم ما از زبان دنیا چیست؟ با مردم دنیا با زبان و ادبیات خودشان باید سخن گفت. ادبیات موجود در قم علی رغم تمام قوتها و توانمندیش ادبیات مناسبی برای ارتباط با دنیا نیست. برخی از مبلغان ما فکر می کنند تبلیغ در بین الملل مانند سخنرانی در هیئتی در تهران است. در حالی که تبلیغ در بین الملل کمترین سهمش سخنرانی است و شیوه های دیگر تبلیغی کاربرد بیشتر و موثرتری دارد. 🔸متأسفانه بعد از این همه سال هنوز یک فرهنگ کلمات کاربردی ویژه تبلیغ نداریم! اشکال کار اینجا است که انتقال مفاهیم آن‌‌گونه که شایسته است اتفاق نمی افتد، پیام منتقل نمی شود، مخاطب مشتاق و نیازمند پیام را ناقص و با زبانی نامفهوم دریافت میکند. ما نیازمند فهم زبان بین الملل هستیم. مقصود من از زبان فرایندی است که در آن معنا شکل میگیرد و منتقل میشود. 🔺لینک بخش اول 👈👈👈 https://telegram.me/ThrillOfPeace/65 🔹مطالب بیشتر در "" 👈👈👈 @ThrillofPeace @Allah4all
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺קוֹם וירושלים — סיור אינטלקטואלי עכשווי באירן, חלק ✳️ و - تور فکری معاصر در ایران/ بخش 1 🔹دکتر Robert Gleave، استاد دانشگاه اکستر انگلستان در حضور دانشجویان دانشگاه عبری اورشلیم، از نتایج تحقیقاتش در قم در رابطه با حوزه علمیه و چگونگی عملکرد سیستم آن میگوید. ❇️ رابرت گلیو استاد مطالعات زبان عربی در دانشگاه اکستر و متخصص اصول فقه و عقاید شرعی تشیع است. 🔸انتشار محتوا، به معنای تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست. 🔻تماشای این ویدئو به علاقه‌مندان حوزه‌ی فرهنگ و ادیان توصیه می‌شود. 💯 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillofPeace
💥اطلاعیه مهم و فوری💥 @Allah4all با سلام خدمت دوستان عزیز برای انجام فعالیت در حوزه به حضور دوستان دغدغه مند نیاز داریم. از دوستان کسانی که توانایی بر عهده گرفتن کاری از کارهای زیر را دارند به آیدی زیر مراجعه نمایند: 1-ترجمه در حد کاملاً حرفه‌ای (عربی-انگلیسی-ترکی-ژاپنی-کره‌ای-پرتغالی-اسپانیولی-آلمانی-فرانسوی-روسی-اوکراینی-پشتو-تاجیکی-دانمارکی و...) 2-ادمینی اینستاگرام، تلگرام، پیام رسان های داخلی، واتس آپ، فیس بوک و ... 3-ویرایش و زیرنویسی ویدئو 4-سخن گفتن روان به زبان‌های خارجه برای گویندگی روی ویدئوها 5-گرافیک و فوتوشاپ 6-مقاله نویسی و تولید محتوا 7- حمایت مالی و دیگر توانایی‌هایی که به نظرتان میتواند مفید باشد و از قلم افتاده. 🔺اگر کاری از دستتان ساخته نیست حداقل این پیام را در گروه‌ها و کانال‌هایتان به اشتراک بگذارید. 🔷 آیدی جهت ارتباط 👈👈👈 @Ebnosiam مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
❇️ موسسه «مرکز تحقیقاتی پیو» در مطالعات متعددی که انجام داده به روند افزایش تعداد مسلمانان و گرایش هرچه بیشتر مردم جهان و آمریکا به دین اسلام اذعان کرده است. ✳️ بر اساس یک مطالعه از این مرکز، حدود ۳.۴۵ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند که هم‌اکنون سومین گروه مذهبی پرجمعیت در این کشور به شمار می‌روند. در این تحقیق پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان در ایالات متحده به ۸.۱ میلیون نفر افزایش پیدا کرده و با پیشی گرفتن از یهودیان، به دومین گروه مذهبی پرجمعیت در این کشور تبدیل شوند. ⚠️ لازم به ذکر است که آمارهای غیررسمی، شمار مسلمانان آمریکا را بیش از این می‌دانند. #اسلام_در_آمریکا | #مسیحیت | #پژوهش_دینی | #موسسه_پیو 💠 مطالب بیشتر در انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ محمد میگوید که یک مسیحی توانست پیام را بهتر از منِ مسلمانِ شیعه منتقل کند. 🔹گری کارل (محمد) لگنهاوزن (Gary Legenhausen) استاد مقدمه منطق، مقدمه فلسفه، زیبایی شناسی، فلسفه علم، علم اخلاق، فلسفه مذهب و متافیزیک، بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تگزاس جنوبی و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است. ✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
(1) @ThrillofPeace ✳️ ویلفرد فردیناند مادلونگ (Wilferd Ferdinand Madelung) 🔹زندگینامه، تحصیلات و فعالیت های آکادمیک ویلفرد فردیناند مادلونگ اسلام‌شناس و شیعه‌شناس آلمانی در26 دسامبر 1930 در اشتوتگارت زاده شد. پس از دانشگاه جورج تون، در سال 1953 درجه لیسانس تاریخ و ادبیات اسلامی را از دانشگاه قاهره اخذ کرد. در طول اقامت او انقلاب مصر که با قیام سربازان آزاد آغاز شده بود رخ داد. او در این مدت به دیدار حسن عباس، محقق سرشناس تاریخ اسلام می‌رفت. در سال 1957 از دانشگاه هامبورگ درجه دکتری در مطالعات اسلامی دریافت و رساله خود را تحت نظر برتولد اشپولر به پایان رساند. 🔸مادلونگ از 1958 تا 1960 وابسته فرهنگی سفارت آلمان در عراق بود. مدت کوتاهی پس از ورود او به بغداد سرهنگ عبدالکریم قاسم در یک کودتای خونین رژیم حاکم را سرنگون کرد (انقلاب 14 جولای). اما مادلونگ به ناچار دو سال دیگر هم در عراق ماند. در 1963 استادیار مطالعات اسلامی در دانشگاه تگزاس در اوستن بود، سپس از 1964 تا 1978 در دانشگاه شیگاگو رشته‌های مختلف مرتبط با علوم اسلامی را تدریس می‌کرد. از 1978 و به مدت بیست سال سمت عالی‌ترین کرسی اسلام‌شناسی دانشگاه آکسفورد را در اختیار داشت. تدریس عربی در بالاترین سطح یکی از شرایط داشتن این سمت است. 🔹آثار و پژوهش ها آثار زیادی درباره تاریخ اسلام و بخصوص تاریخ اسلام در سال‌های ابتدایی از وی به چاپ رسیده است. او تحقیقات گسترده‌ای درباره فرق و جنبش‌های اسلامی از جمله اسماعیلیه، زیدیه و نیز مذهب شیعه دوازده امامی دارد. همکاری قابل توجهی در نگارش دایره‌المعارف اسلامی داشت و از مشاوران ویرایشگر دایره‌المعارف ایرانیکا و عضو هیئت تحریریه مجله پژوهش‌های عربی و اسلامی نیز است. 🔸مادلونگ به روش‌شناختی شیعه توجه داشته است و آثارش به نسبت آثار سایر شیعه‌شناسان غربی نقاط قوت بسیاری دارد. او از منابع و روایات اصیل شیعی استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های سبک نگارش او تفکیک موضوعی و روشی منابع، توجه به فضا و تاریخ حوادث و آموزه‌ها، فهم آموزه‌ها در راستای یک نظام فکری، اشراف نسبتاً کامل به ابعاد گوناگون اسلام، شناخت دقیق دانشمندان و آثار معتبر ایشان، و نیز تسلط به زبان عربی است. همه این موارد کمک شایانی برای شناخت شیعه در جوامع غربی بوده است. او از زمره محققان غربی معتبر در نزد محققان شیعی است. @ThrillofPeace 🔹برخی آثار ترجمه شده در ایران مکتب‌ها و فرقه‌های اسلامى در سده‌هاى میانه‌، شیعه‌ و معتزله‌ و جانشینى حضرت‌ محمّد (ص‌)؛ پژوهشى در خلافت‌ نخستین‌. مادلونگ، انگیزه خود را در تألیف این کتاب، تجدید نظر در بی‌اعتمادی شدید اغلب مورخان غربی به منابع اسلامی مربوط به صدر اسلام و افسانه شمردن آنها و نگاهی دوباره به تحلیل این رخدادها بر پایه نزدیکترین منابع به آن دوره معرفی و به کوشش خود برای ایجاد توازن مناسب بین اختصار و وفادار بودن به متون و روایات تصریح کرده است. او در ابتدا با نگاهی به موضوع خویشاوندی در قرآن به نقش خانواده‌های پیامبران پیشین در حمایت از انبیاء و نیز وراثت آنان می‌پردازد و و نتیجه می‌گیرد که بر اساس قرآن، جانشین طبیعی پیامبر(ص) نمی‌تواند ابوبکر باشد. وی می‌نویسد: تا آنجا که قرآن، افکار محمد(ص) را بیان می‌کند روشن است که او در نظر نداشت ابوبکر جانشین طبیعی او باشد و رضایتی هم به انجام این کار نداشت. در ادامه، دیدگاه‌های دو شاهد واقعه یعنی عایشه و عبدالله بن عباس را مورد بررسی قرار گرفته است. این بحث او در حقیقت واکنشی است به گفتار آن دسته از محققان غربی که گزارش‌های این دو را تعصب‌آمیز و تحت تأثیر حب و بغض‌ها معرفی کرده‌اند و مواردی را که به نفع شیعیان است، از جعلیات دوره‌های بعدی دانسته‌اند. وی همچنین در ابتدای کتاب، دو شجره از خاندان هاشم و امیه و همچنین سه صفحه گاه شمار حوادث مهم تاریخ صدر اسلام را ارائه می‌دهد. کتاب اخیر به عنوان کتاب برگزیده جمهوری اسلامی در 1377 انتخاب شد. 🔸ویلفرد مادلونگ در حال حاضر محقق ارشد در موسسه مطالعات اسلامی در لندن است. https://telegram.me/bayeganitabligh/2691 🔹کتاب‌شناسی - Arabic Texts Concerning The History of The Zaydi Imams of Tabaristan, Daylaman And Gilan - Religious Trends in Early Islamic Iran - Religious and Ethnic Movements in Medieval Islam - The Succession to Muhammad - An Ismaili Heresiography - The Advent of the Fatimids: A Contemporary Shi’i Witness - Der Imam al-Qasim ibn Ibrahim und die Glaubenslehre der Zaiditen, Walter De Gruyter - Religious school and sects in medieval Islam 🔷مطالب بیشتر در »«انجمن بین المللی ترنم صلح »👈👈👈 🆔 @ThrillofPeace
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 Jewish Rabbi Admits Muslims Are Blessed. 🔹مصاحبه ی تلویزیون آمریکا با خاخام اعظم، Daniel Lapin 🕎 وی از معنای اسامی اسحاق و اسماعیل و دو ملت بزرگی که از این دو به وجود آمدند می‌گوید. | | | ✅ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
(1) @ThrillofPeace ✳️ مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد ✳️ The Oxford Centre for Islamic Studies 🔹معرفی مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد، یک مرکز مستقل شناخته شده دانشگاه آکسفورد می باشد. این مرکز در سال 1985 به منظور تشویق به مطالعه علمی اسلام و جهان اسلام تاسیس شد و شاید بتوان آن را نقطه تلاقی آموزش های غربی و اسلامی دانست. شاهزاده ولز حامی مالی موسسه است. این مرکز از هیئت امنایی متشکل از دانشمندان و دولتمردان از نقاط مختلف جهان در کنار نمایندگانی از دانشگاه آکسفورد اداره می شود. در آکسفورد، این مرکز به مطالعات چندرشته ای و میان رشته ای جهان اسلام مشارکت می ورزد و در خارج از آکسفورد نقش این مرکز، توسط یک شبکه بین المللی در حال توسعه از مخاطبین دانشگاهی تقویت می شود. فعالیت های این مرکز توجه جهانی و حمایت گسترده آن را به خود جلب کرده است. telegram.me/bayeganitabligh/2752 🔹اهداف گشودن درها به روی جهان اسلام، کمک به فهم درست مردم و جوامع غربی از اسلام و از این طریق، دستیابی به تساهل و دوستی سه هدفی بود که ابوالحسن علی ندوی در نخستین روز افتتاح این مرکز از آن ها یاد کرد. امروز اهداف مرکز مطالعات اسلامی اکسفورد با محوریت همان سه هدف نخستین، به شاخه های فرعی تر زیر تقسیم می شوند: @ThrillofPeace - تعالیم گوناگون و متنوع دربارة اسلام. - همکاری با مراکز علمی و پژوهشی مربوط به آموزش های اسلامی در سراسر دنیا. - حمایت همه جانبه از پژوهش های اسلام محور با موضوعاتی چون هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی. - انتشار کتاب، مجلات و جزوات در سطوح مختلف، با موضوع رابطه اسلام و غرب. - اعطای بورس تحصیلی به مطالعات یا پژوهش ها و پایان نامه های ممتاز درباره شناساندن اسلام به جهان غرب. - برپایی سمینارها و سخنرانی های گوناگون. مؤسسه، دارای گروه های آموزشی مختلف از جمله «مطالعات شرقی»، «تاریخ مدرن» و «علوم اجتماعی» است که محوریت همه آن ها اسلام است. همچنین، برگزاری کلاس ها، انتخاب اعضای هیأت علمی و پذیرش دانشجو مانند سایر کالج ها و مراکز، تحت نظارت اکسفورد است. از جمله این مراکز دانشگاهی، کالج های مگ دالن، سن کراس، ویدهام، کلاگ و منزفیلد هستند. از گروه های آموزشی فعال این مرکز گروه الهیات و انسان شناسی فرهنگی اند. این دو گروه، پیشگام برپایی سخنرانی ها و همایش های متعدد در مؤسسه اند. همچنین گروه «آموزش زبان عربی» در سه رشته عربی کلاسیک، مطالعات قرآنی و عربی مدرن به آموزش و پژوهش مشغول است. @ThrillofPeace 🔹پژوهش های مورد حمایت مرکز، پژوهش های پیشرفته درباره هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی اسلامی را عمیقاً حمایت می کند. برخی از پژوهش ها عبارتند از: الف) اطلس تاریخ عقلی و اجتماعی مسلمانان بزرگ ترین پروژه تحقیقاتی مرکز مطالعات اسلامی، تحقیق و نگارش همین اطلس است. حامیان این پروژه، بنیاد لورهام تر در بریتانیا؛ بنیاد اندروملون در ایالات متحده؛ و بانک اسلامی «فیصل» در بحرین هستند. انتشارات دانشگاه اکسفورد در نیویورک، این تحقیق را به چاپ میرساند. ب) خوانش، تحقیق و کدگذاری نسخ خطی بولدین مرکز مطالعات اسلامی اکسفورد با همکاری کتابخانه بولدین برنامه ای زمانمند را تدارک دیده است که طی آن نسخ خطی، میکروفیلم ها و میکروفیش های کتابخانه گسترده بولدین را دسته بندی و کدگذاری کند. ج) پروژه مسلمانان در اروپا مسلمانان، شبکه گسترده ای از روابط با سایر کشورهای مسلمان نشین دارند بنابراین، موضوعی مناسب برای پژوهش در زمینه مسلمان اروپا و مسلمانان در اروپا به شمار می آیند. @ThrillofPeace 🔹سخنرانی ها و سمینارها مرکز مطالعات اسلامی اکسفورد، در کنار فعالیت های عادی و روزمره خود، مجموعه ای از سخنرانی ها عبارتند از: اسلام و غرب، اسلام و علم، مدیریت تنوع در جهان معاصر ما، گفت وگوی تمدن ها و نیاز به اخلاق جهانی، بوسنی در حصر تاریخی، اسلام در افریقا، جهانی شدن و تنوع، راهی به سوی افزایش گفت وگوی بین المللی، پیکار با جهان اسلام و ... . 🔸آدرس سایت مرکز 👈👈👈 http://www.oxcis.ac.uk 🔸جهت اطلاعات بیشتر مقاله "مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد" را دانلود و مطالعه بفرمایید. (لینک دانلود 👈👈👈) https://telegram.me/studiesofshia/1121 ✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 👇👇👇 @ThrillofPeace
#معرفی_کانال ✳️ مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام 🔹لینک عضویت👇👇👇 💠 تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_5pijDARzmww 💠 ایتا http://eitaa.com/joinchat/4114219008Cd38104b70e #رسانه_باشید 🍃🌸🌺🌹🌺🌸🍃