خانه طلاب اصفهان
📩 پیام شما| سلام قربونتون برم برای چی از سوال و انتقادی که میکنید انقدر عذرخواهی میکنید، اصلا معن
📩 پیام شما|
سلام علیکم
صحبت شما به طور کلی صحیح است لکن اولا طبق رفتار و منش اهل بیت و البته زی طلبگی، انسان موقع انتقاد یا پیشنهاد اول خوبی ها و رشد طرف رو میگه بعد اگه انتقادی بود بیان میکنه
🔹 اگر هم کسی برای انتقادش عذرخواهی هم کرد من باب ادب و احترام هست نه اینکه حتما مرتکب خطایی شده باشه!
دوما انتقاد باید سازنده باشه نه صرف نابود کردن؛
این نوع انتقاد شما و این نوع صحبت نه تنها سازنده نیست بلکه اثر عکس هم داره طوری که اون بنده خدای مدیر هم که داره کار میکنه روهم دلسرد میکنه
سوما بزرگواران خواهشا یکم پایین بیاین😅
به خدا منم طلبم انقد که تو این چندین سالی که تو حوزه هستم بعضی بزرگوارا تعصبی نسبت به حوزه و مرکز برخورد کردند هرکی ندونه فکر میکنه طلبه ها با مرکز جهبه کاملا ضد هم هستن
بله قطعا انتقاد هست منم خودم منتقد هستم اما نه دیگه اینطوری
اون بنده خدا ها هم صبح تا ظهر میرن کار میکنن بیکار که نمیشینن !
شده یه بار یه تشکر خشک و خالی ازشون بشه؟!
رفقا لطفاً ادب انتقاد هم رعایت کنین که به قول دوست عزیزمون اون بنده خدایی هم که داره کار میکنه دلسرد نشه...
ببخشید وقتتون رو گرفتم ؛یاعلی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
#یاداشت
✍ محمدرضا قدیری
❗️حوزههای علمیه اصفهان این روزها با مشکلات متعددی دست و و پنجه نرم میکنند.
مشکلاتی از قبیل مشکلات مدیریتی، اقتصادی، آموزشی، پژوهشی و غیره؛
مدیران و دغدغهمندان حوزه علمیه راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه میدهند اما به نظر میرسد این راهکارها تاکنون نتوانسته است مشکلات حوزههای علمیه را برطرف نماید.
🔺گام اولی که برای حل مشکلات حوزه علمیه باید برداشته شود فهم دقیق این مشکلات است ما برای فهم این مشکلات نیاز به یک دستگاه علمی داریم که بتوانیم به درستی آن مشکلات را تشخیص دهیم و برای آنها راهکار ارائه کنیم.
🔺این دستگاه علمی چیزی جز دستگاه فقاهتی حوزههای علمیه نیست بر اساس تعریف امام راحل فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است و بر اساس تعریف رهبر انقلاب فقه روشی برای اداره جامعه است اما امروز علم فقه نه تنها نمیتواند جامعه اسلامی را اداره کند بلکه راهکاری هم برای حل چالشهای حوزههای علمیه ندارد.
🔺بنابراین به نظر میرسد ریشه مشکلات امروز حوزههای علمیه در روش فقاهتی آن است که باید بر اساس اقتضائات زمانه تحول یابد و به نیاز های جامعه و حوزه های علمیه پاسخ بدهد اما دستگاه فقه سنتی ما نه تنها پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نیست بلکه مدیریت حوزههای علمیه را نیز دچار چالش کرده است.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
خانه طلاب اصفهان
📩 پیام شما|
برای چاپ در مجلات حوزوی و پز دادن خوبه
نویسنده از انشاء خوبی برخوردارند
ولی خودشم نمیدونه میخواد چیکار کنه
کلی گوئی، بدون در نظر گرفتن ساختارها
منم منبر خوبی میتونم برم
ولی مگر تربیت طلبه ملای مهذب انقلابی با نوشتن اساسنامه و آئین نامه تحقق پیدا میکنه؟؟
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
خانه طلاب اصفهان
📩 پیام شما| سلام علیکم صحبت شما به طور کلی صحیح است لکن اولا طبق رفتار و منش اهل بیت و البته زی طلبگ
📩 پیام شما|
سلام علیکم
اون شخصی که در پیام خودشون مرقوم کرده اند که افراد مرکز از صبح تا ظهر کار میکنند
نمی دانیم بخندیم یا گریه کنیم
ایشان یا اطلاع غیر واقعی به گوششان رساندند یا اینکه واقعا فکر می کنند از صبح تا ظهر کار می کنند که با یک بار حضور یا چند بار کاملا متوجه میشوند واقعیت چیست و اونجا چه خبر هست
الان بعضی افرادی که در مرکز هستند زیادی هستند و نیازی به آن ها نیست وقتی حضوری برید همه چیز مشخص میشود
بعضی افراد مرکز اگر کار داشته باشند نهایتا از صبح تا ظهر یک ساعت باشد آن هم بعضی بخش ها نه همه بخش های آن
وقتی هم مراجعه می کنی زمین فوتبال برای انسان تداعی میشه مثل توپ فوتبال بهم دیگر پاس می دهند ، پاسکاری می کنند کارها را
در اینجا حالا یا تکیه دادند به صندلی یا گوشی دستسان هست
نمیدانم باهاش بازی می کنند یا توی فضای مجازی گردش می زنند
ایا با این شرایط حقوق 10 , 15 میلیونی که بعضی ها می گیرند در مرکز حالا با دو سه میلیون پائیین و بالا آیا حلال است ؟
کار که ندارند ، کار هم که باشه پاسکاری می کنند
الان جدیدا هم که خیلی از کار ها را ، گردن مدرسه و مسولین خود مدرسه انداختند
هر روز هم یه خرابکاری میشه به برنامه اموزشی یه بار هشت سال یه بار ده سال الان دوباره ده سال و .....
و به نظرم لازم است این آیه را بالای سر در مرکز مدیریت و همچنین برای هربخشی قرار بدهند خوب است که : انما یخشی اللهَ من عبادهِ العلماءُ
برعکس نخوانند حتما اعراب بگذارند که فاعل یخشی، العلماء هست نه الله
اگر خشوع و تواضع و خداترسی نباشد یعنی خبری از علم و عالم نیست
در پناه امام زمان باشید 🌹🙏
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
خانه طلاب اصفهان
📩 پیام شما| سلام علیکم اون شخصی که در پیام خودشون مرقوم کرده اند که افراد مرکز از صبح تا ظهر کار می
📩 پیام شما| سلام
صبحتون بخیر
بنده سعادت هستم مسئول نظارت بازرسی آموزش مرکز مدیریت
پیام اون طلبه عزیز در مورد ساعت کاری کارکنان مرکز نهایت بی انصافی و بی تقوایی است نمیگویم همه کارکنان از ساعت 7:30 تا 14:30 مشغول کار و برنامه ریزی و... هستند اما اینکه ایشان میفرمایند یک ساعت هم کار نمی کنند تهمت است.
اگر تفکیک وظایف و اینکه هر فردی در حیطه وظایف محوله در مرکز کار می کند اسمش پاس کاری است بله اما اگر واقعا فردی در مرکز در انجام کارهای خود کوتاهی می کند یا برخورد مناسبی ندارد اطلاع بدهید حتما پیگیری خواهم کرد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
خانه طلاب اصفهان
📩 پیام شما| سلام صبحتون بخیر بنده سعادت هستم مسئول نظارت بازرسی آموزش مرکز مدیریت پیام اون طلبه عزیز
دوستان طلبه و اساتید میتوانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد، گزارش و مسائل و مشکلات آموزشی خود و یا مدرسه و مرکز را جهت پیگیری در پیام رسان ایتا به شماره
09395118868
@saadatinspectionesfhozeh یا آی دی
ارسال نمایند.
این شماره مربوط به قسمت «نظارت و بازرسی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزههای علمیه اصفهان» می باشد.
با تشکّر💐
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
📌پ.ن خانه طلاب|
از وظیفه شناسی و پیگیری حجت الاسلام سعادت بسیار تشکر میکنیم. این قبیل کارها باعث کم شدن مشکلات اداری مرکز مدیریت و افزایش بهره وری می شود، انشالله
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
📩 پیام شما|
سلام و ادب
یک آمار بدون هیچ تحلیلی
۱. تعداد کارکنان رسمی مرکز مدیریت حدود ۱۱۰ نفر که شامل مدیر و ۷ معاونت و مسئول دفتر مستقل و حدود ۳۰ مسئول واحد و مسئول دفتر معاونت این یعنی از هر ۳ نفر توی مرکز حداقل یک نفرشون حقوق مدیریت میگیره.
۲. تعداد نیروهای خدماتی مرکز و مدارس علمیه حدود ۱۲۰ نفر
۳. تعداد ۳۵ مدیر مدرسه و حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰نفر کارکنان مدارس
سرجمع نزدیک ۵۰۰ نفر به مسئول و کارمند
تعداد طلبه ها مطابق انتخاب واحد حدود ۳۰۰۰ نفر و بر اساس آمار واقعی مدارس خوشبینانه حدود۲۳۰۰ نفر.
یعنی به ازای هر۴-۶ طلبه ۱ نفر حقوق بگیر.
البته یک نکته هست و اون اینکه ۸۰ درصد بار اداره حوزه روی دوش همون کارکنان مدارس هست که حقوقشون حدود ۲۰ درصد کارکنان رسمی مرکزه.
حالا اینکه کی بیکاره و کی سرش شلوغه و بقیه مسائل با خود شما.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
خانه طلاب اصفهان
📩 پیام شما|
سلام علیکم
طرح تحول حوزه علمیه اصفهان را خواندم
بنا به فرض صحت این برنامه و مصوب بودن آن، باید پرسید آیا آقایان راهکاری هم برای این برنامه دارند؟
هرچند در اصل اهداف نوشته شده در بخش های مختلف هم نقد بسیار وجود دارد. مثلا در اهداف پژوهشی صرفا آمار و ارقام نوشته شده که چند مجله و مقاله و غیره باید تا زمان هدف داشته باشیم که این کارها با بازی های اداری به راحتی ممکن است به هدف برسد ولی گفته نشده که طلبه در پایان هر پایه درسی از نظر مهارت پژوهشی چه توانایی هایی باید داشته باشد
یا مثلاً در بخش راهبردهای تبلیغ اهداف کلی است و به همین جهت چه بسا بتوانند همین الان ادعا کنند که به اهداف خود رسیده ایم. در حالی که مثلا انتظار می رفت توانایی های تبلیغی طلاب متناسب با پایه های مختلف تبیین می شد و همچنین روشن می شد حوزه علمیه چقدر در مدارس دانش آموزی، دانشگاه ها، زندان ها، مساجد و نقاط مختلف اثر گذاری دارای، هویت موثری تبلیغی خواهد بود
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان
هدایت شده از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان
🔴 قابل توجه طلاب و روحانیون محترم حوزه علمیه اصفهان
باتوجه به تشدید شرایط پایداری و سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی دروس حوزه علمیه اصفهان در روز های سه شنبه و چهارشنبه به صورت غیر حضوری بوده و مرکز مدیریت حوزه علمیه و مدارس علمیه اصفهان روز سه شنبه تعطیل می باشد.
📌روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان
📌کانال اطلاع رسانی #مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_اصفهان :
@esfhozeh 📌
هدایت شده از مباحثات
🔅با فقدان موضوعشناسی دقیق در فقه سیاسی مواجه هستیم
🎤حجتالاسلام دکتر رنجبر
⚡️فقه سیاسی در حوزه علمیه/1
🔹چون حکومت در اختیار فقها نبود و حکومتها در اختیار طاغوت بود و چون حکومتهای طاغوتی در رأس کشورها بودند، لذا جنس سؤالات مراجعه کنندگان از جنس حکومتی – سیاسی نبود و خیلی کم و اندک و بیشتر برای رفع تکلیفهای خودشان بود. در چنین شرایطی، امام بزرگوار ما یک انقلابی در فقه به وجود آوردند و هم در ساحت مسئله و هم در ساحت شیوهی استدلال، مواد استدلال یک انقلابی به وجود آوردند و در واقع به صورت جدی به قصه و ماجرای فقه سیاسی ورود کردند.
🔹از زمانهای که بحث ولایت فقیه حضرت امام در درس خارجشان مطرح میشود که در «کتابالبیع» به مناسبتی این را مطرح میکنند، موضوع بحث فقه سیاسی به صورت جدی وارد حوزهها میشود. یعنی قبلا ما تکستارهها و تکمضرابهایی داشتیم، اما اینکه بخواهد به صورت مدون یک فقه سیاسی باشد که مبتنی بر آن کلانمسئلههای مربوط به قیام و انقلاب علیه طاغوت، ایجاد نظام سیاسی، دولت، حکومت، مجموعههای حاکمیتی و قانون اساسی باشد که فقها بنشینند و راجع به اینها بحث و گفتگو کنند، تا قبل از حضرت امام این به صورت جدی وارد حوزهها نشده بود. اما بعد از انقلابی که ایشان در عرصهی فقهی که عرض کردم، انجام دادند و بعد انقلاب اجتماعی امام و نیاز حکومت جدیدی که در انقلاب اسلامی به وجود آمده، برای قانون اساسی، تعبیهی نهادها و تأسیس نهادی مثل شورای نگهبان و اینها لاجرم فقه سیاسی هم وارد ادبیات حوزوی شد و جدیتر شد.
🔹متأسفانه علیرغم اوجی که فقه سیاسی در ابتدای انقلاب گرفت به دو یا سه علت این اوج دچار فرود شد که عرض کردیم یک علت شهادت برخی از بزرگان بود، یک علت هم ورود بزرگان و شاگردان امام در مناصب اجرایی بود که چارهای هم نبود و یک علت هم انقطاعی بود که به وجود آمد. الان هم که این مسئله دارد پیش میآید، یعنی مجدد با تأکید ویژهی رهبری ورود حوزهها صورت گرفته است. آدم احساس میکند که دوباره اینها به سراغ آن ابتکارات امام نرفتند که خدمتتان توضیح دادم و اسیر خردهمسئلهها شدهاند.
🔹رهبر انقلاب احساس کردند که ما برای ورود به گام سوم انقلاب که دولتسازی است، دچار یک خلاء تئوریک هستیم و لذا تأکید کردند که باید حوزههای علمیه به این عرصه ورود کنند؛ عرصههای نظریهپردازی حول مسائل کلان مملکتی که یکی موضوعات سیاسی و لاجرم فقه سیاسی است.
به همین خاطر فضلای جوان به خاطر آن روحیه و انگیزهی ولایتپذیری دارند، نسبت به بزرگترهایی که سنی از آنها گذشته و خیلی ورودی به این مباحث ندارند، احساس کردند که باید ورود کنند و ورود هم کردند که این جای تقدیر دارد. من باز تأکید میکنم که متأسفانه این ورود، ورود بعضا مبتنی بر یک نقشهی راه و دقیق نیست که در سؤالات بعدی شما اگر بود به این موضوع هم اشاره خواهم کرد که چه مشکلاتی دارد.
🔹ما میخواهیم راجع به فقه سیاسی حرف بزنیم، حتما باید سیاستگذاریهای کلان اقتصادی، سیاستگذاریهای کلان فرهنگی، سیاستگذاریهای کلان نظامی، امنیتی، سایبری و همهی اینها را بلد باشیم، چون ما میخواهیم راجع به سرنوشت یک کشور صحبت کنیم، نه یک فرد خاص و خود این شناخت موضوع به تطبیق بهتر و کاملتر کبری بر این موضوع کمک میکند.
یعنی شناخت کبری در بحث فقه سیاسی کفاف نمیدهد، شرط لازم است اما کافی نیست. باید حتما و حتما خود آن فقیه کارشناس آن موضوعی شود که میخواهد راجع به آن، تطبیق حکم و تطبیق کبری داشته باشد.
لذا من با این ایده که مثلا در کنار یک فقیه کارشناسانی قرار بگیرند موافق نیستم. خود آن فقیهی که میخواهد وارد آن حوزه شود باید کارشناس آن امر شود. لذا مسئله یک مسئلهی بسیط و ساده نیست که ما مثلا فرضا شنبه بگوییم که فقه اقتصاد میگوییم، یکشنبه فقه بانک میگوییم، دوشنبه فقه روابط بینالملل میگوییم، سهشنبه فقه هنر میگوییم، چهارشنبه فقه سینما یا فلان میگوییم. اصلا اینطور نیست که ما بخواهیم اینقدر یله و باز وارد شویم. بعد هم بگوییم که ۲-۳ کارشناس در کنار ما قرار بگیرند، ما میخواهیم تعیین تکلیف کنیم و تمام شود. خیر، به هیچ وجه اینطور نیست. خود آن فقیه و خود آن فردی که میخواهد فقاهت کند در کنار شناخت کبری حتما باید کارشناس هم باشد. این نیاز اولیه برای ورود به پژوهشهای فقه سیاسی است که یکی از خلاءهای آن متأسفانه همین است. حالا این در ساحت موضوع بود.
🔸مشاهده متن کامل گفتوگو:
https://mobahesat.ir/24253
🔻🔻🔻
@mobahesat
✍🏻 متن بیانیه دفتر حضرت آیتالله مهدوی درباره انتخاب آتی مجلس شورای اسلامی
🔹آیت الله مهدوی در انتخابات آتی از هیچ نامزد یا فهرستی حمایت نمیکنند.
🔸دفتر آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در بیانیهای اعلام کرد: آیت الله مهدوی در انتخابات آتی از هیچ نامزد یا فهرستی حمایت نمیکنند و هرگونه نسبت طرفداری و جانبداری به ایشان مردود و غیرقابل قبول است.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@Tollab_esf |خانه_طلاب_اصفهان