eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
380 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
5.8هزار ویدیو
510 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ •┈┈••✾•◈◈◈•✾••┈┈• إذا ظهر القائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قام بين الركن و المقام و ينادي بنداءات خمسة: ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم، ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، ألا يا أهل العالم إن جدّي الحسين قتلوه عطشانا، ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين عليه السّلام طرحوه عريانا، ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين عليه السّلام سحقوه عدوانا •┈┈••✾•◈◈◈•✾••┈┈• •♡• •♡•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قرآن و ادعیه طلبگی تا اجتهاد
تعزیت_به_حضرات_معصومین_علیهم_السلام_در_قالب_زیارت_حضرت_سیّدالشهدا.pdf
311.7K
😢💎تعزیت به حضرات معصومین علیهم السلام در قالب زیارت حضرت سیّدالشهدا علیه السّلام عزیزان و سروران گرامی! توصیه اکید می شود که این زیارت در عصر عاشورا با دقت در مضامین آن قرائت شود. فقرات این زیارت، بسیار دلسوز و آتشین است و امید است تسلای قلب حضرات چهارده معصوم و امام زمان علیهم السلام باشد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌷 چله زیارت عاشورا از روز عاشورا (امروز) تا روز اربعین 🌷 ان شاءالله سعی کنیم همه تا اربعین، هر روز یکبار زیارت عاشورا رو قرائت کنیم. 🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
1_1533905451.mp3
5.65M
🕌 زیارت عاشورا 🎙 با نوای علی فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اهل بیت مدیا
🖼 ؛ ؛ 📝 هستی‌اش را داد تا محفوظ باشد معجرش... ▪️ ویژهٔ ☑ کانال مداحی اهل‌بیت‌مدیا 🆔 @AhleBeytMedia 🌐 Www.AhleBeytMedia.ir
هدایت شده از اهل بیت مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📹دعای روز سه شنبه بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ کَمَا یَسْتَحِقُّهُ حَمْدا کَثِیرا وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ اِلّا مَا رَحِمَ رَبِّی وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ الشَّیْطَانِ الَّذِی یَزِیدُنِی ذَنْبا إِلَى ذَنْبِی وَ أَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ کُلِّ جَبَّارٍ فَاجِرٍ وَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ وَ عَدُوٍّ قَاهِرٍ اللهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ جُنْدِکَ فَإِنَّ جُنْدَکَ هُمُ الْغَالِبُونَ وَ اجْعَلْنِی مِنْ حِزْبِکَ فَإِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَوْلِیَائِکَ فَإِنَّ أَوْلِیَاءَکَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ اللهُمَّ أَصْلِحْ لِی دِینِی فَإِنَّهُ عِصْمَةُ أَمْرِی وَ أَصْلِحْ لِی آخِرَتِی فَإِنَّهَا دَارُ مَقَرِّی وَ إِلَیْهَا مِنْ مُجَاوَرَةِ اللِّئَامِ مَفَرِّی وَ اجْعَلِ الْحَیَاةَ زِیَادَةً لِی فِی کُلِّ خَیْرٍ وَ الْوَفَاةَ رَاحَةً لِی مِنْ کُلِّ شَرٍ اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ، وَ تَمَامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلِینَ وَ عَلَى آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ وَ أَصْحَابِهِ الْمُنْتَجَبِینَ وَ هَبْ لِی فِی الثُّلَثَاءِ ثَلاثا لا تَدَعْ لِی ذَنْبا اِلّا غَفَرْتَهُ وَ لا غَمّا اِلّا أَذْهَبْتَهُ وَ لا عَدُوّا اِلّا دَفَعْتَهُ بِبِسْمِ اللهِ خَیْرِ الْأَسْمَاءِ بِسْمِ اللهِ رَبِّ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ أَسْتَدْفِعُ کُلَّ مَکْرُوهٍ أَوَّلُهُ سَخَطُهُ وَ أَسْتَجْلِبُ کُلَّ مَحْبُوبٍ أَوَّلُهُ رِضَاهُ فَاخْتِمْ لِی مِنْکَ بِالْغُفْرَانِ یَا وَلِیَّ الْإِحْسَانِ 🚩 علیها السلام ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفحات قرآن
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃 🌸❣ 🖼 📚عثمان طه ✅سوره مبارکه ⏰1401/05/18
هدایت شده از صفحات قرآن
🕊🌸🕊🌸🕊؛ ؛ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍﺿﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ ! ! ﺑﺮ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻬﺮ ﺗﻴﺮﻩ ﺑﺨﺘﻲ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﭘﺲ [ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﺒﺐ ] ﺁﻧﺎﻥ [ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺟﻬﺎﺩ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻬﺮﻩ ﻫﺎﻱ ﺁﺧﺮﺗﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ ] ﻧﻤﻰ ﻓﻬﻤﻨﺪ .(٨٧) ﻭﻟﻲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺧﻴﺮﺍﺕ [ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻧﺪ .(٨٨) ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮ [ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ ] ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ، ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﺑﺰﺭﮒ .(٨٩) ﻋﺬﺭ ﺁﻭﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﺑﺎﺩﻳﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ [ ﺗﺮﻙ ﺟﻨﮓ ] ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ، ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﺩﺭﻭﻍ ﮔﻔﺘﻨﺪ [ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻣﺪﻥ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﻭ ﺑﻲ ﻫﻴﭻ ﻋﺬﺭﻱ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ] ﻧﺸﺴﺘﻨﺪ ، ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻛﻔﺮ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ، ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ .(٩٠) ﺑﺮ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﺮﺩﻥ [ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺟﻬﺎﺩ ] ﻧﻤﻰ ﻳﺎﺑﻨﺪ ، ﮔﻨﺎﻫﻲ ﻧﻴﺴﺖ [ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﺩ ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻜﻨﻨﺪ ]ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ [ ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﺟﺒﻬﻪ ﺑﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭﺷﺎﻥ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺧﻴﺮﺧﻮﺍﻫﻲ ﻛﻨﻨﺪ [ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺮﺧﻴﺰﻧﺪ ] ; ﺁﺭﻱ ، ﺑﺮ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ [ ﻣﻌﺬﻭﺭ ] ﻫﻴﭻ ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﻭ ﺳﺮﺯﻧﺸﻲ ﻧﻴﺴﺖ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٩١) ﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻧﺒﺮﺩ ] ﺳﻮﺍﺭ ﻣﺮﻛﺒﻲ ﻛﻨﻲ ، ﮔﻔﺘﻲ : [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻧﺒﻮﺩ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ] ﺑﺮ ﻣﺮﻛﺒﻲ ﺩﺳﺘﺮﺳﻲ ﻧﺪﺍﺭم ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﺩ ﺑﺮم ، ﻫﻴﭻ ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﻭ ﺳﺮﺯﻧﺸﻲ ﻧﻴﺴﺖ ; [ ﺍﺯ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ] ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻏﺼﻪ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﺷﻚ ﻣﻰ ﺭﻳﺨﺖ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻤﻰ ﻳﺎﺑﻨﺪ ﺗﺎ [ ﺩﺭ ﻧﺒﺮﺩ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ] ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻨﺪ .(٩٢) ﺭﺍﻩ ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﻭ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮﻧﺪ [ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺮﻙ ﻧﺒﺮﺩ ] ﺍﺯ ﺗﻮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ; ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍﺿﻲ ﺷﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻬﺮ ﺗﻴﺮﻩ ﺑﺨﺘﻲ ﺯﺩ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﺒﺐ [ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺭﺍ ] ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ .(٩٣) 🕊🌸🕊🌸🕊 🕊 صفحه به صفحه قرآن 🏷استاد انصاریان 🕊سوره مبارکه 🏷صفحه201 ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
هدایت شده از ترجمه صفحه به صفحه قرآن.پشتیبان قرار بندگی
tarjomeh-201.mp3
2.16M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 ابتکار بسیار زیبا از تولیت حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام 🌷 روی لبنک زیر انگشت بزن 👇 http://app.imamhussain.org/tour/ التماس دعا 😭 🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
هدایت شده از کانال جامع حفظ قرآن
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری فرق صبر و حلم در فارسی صبر را شکیبایی و حلم را بردباری می گویند. حلیم کسی است که یک بار اضافی را نیز تحمل می کند؛ مانند همان بار اضافی که پس از دو طرف چارپا در وسط و میانه کمرش قرار می دهند که این بار اضافی که جای حساس هم قرار می گیرد واقعا کمرشکن است. از این رو می گویند شخص حلیم بردبار است که چنین بار سنگین و کمر شکنی را تحمل می کند. نکته دیگر آن که حلم و بردباری زمانی تحقق می یابد که شخص هیجانات شدید عاطفی و احساسی خود را با عقلانیت مدیریت کند. ا زاین روست که در فرهنگ عربی و قرآن حلم به شکل مجازی به معنای عقل آمده است. نکته سوم آن که در حلم و بردباری، فشار سنگین درونی است همانند همان میانباری که روی کمر چارپا می گذارند و در مرکز حساس تن قرار می گیرد؛ در حلم فشار در مرکز حساس روان یعنی مرتبه قلب قرار می گیرد که اگر عقلانیت نباشد که قوه مدیریتی نفس است؛ شخص از درون منفجر می شود. این جاست که جای کظم الغیظ و فرو بردن خشم است. اما صبر، به معنای شکیبایی زمانی شکل می گیرد که انسان در برابر فشارهای بیرون مقاومت کند و عنان اختیار از دست ندهد. از این روست که در روایتی از امیرمومنان صبر در برابر سه امر بیرونی مطرح می شود که شامل: صبر علی الطاعه ، صبر عند المصیبه و صبر عن المعصیه است. ( الکافي(ط ـ الإسلامية)، ج 2، ص91.)هر سه این ها تکالیف و فشارهای بیرونی است که به سوی انسان هجوم می آورد و شخص صبوری و شکیبایی می کند. البته گاه در صبوری باید خیلی شکیبایی کرد. در فرهنگ قرآنی به این مرتبه با واژه اصطبار اشاره شده و مثلا قرآن درباره تربیت همسر و فرزند می گوید که انسان باید اصطبار داشته باشد: فاصطبر. درباره فشارهایی که در هنگام تبلیغ وارد می شود نیز باید اصطبار داشت؛ زیرا حرف و حدیث در این محیط خیلی زیاد است؛ زیرا این پیام یا مخالف عقاید دیگران، یا مخالف رفتار دیگران و یا مخالف سنت ها و آداب و رسوم آنان است. پس ممکن است شخص را به هنجارشکنی، یاوه گویی و جنون و مانند آن متهم کنند که باید اصطبار ورزد. به هر حال، اگر انسان در برابر غضب و فشار درونی وهیجانات شدید روانی مقاومت کند، بردبار و حلیم است و اگر در برابر فشارها و مصیبت های بیرونی مانند مرگ عزیزان یا از دست مال و داشته های محبوب مقاومت کند صبوری و اصطبار کرده که همان شکیبایی است.(بقره، آیات 156 و 157 و آیات دیگر) 📚 Eitaa.com/hefzequranchannel 📚📚 📚📚📚
هدایت شده از کانال جامع حفظ قرآن
خدایا لعنت كن نخستين ستمكارى را كه به حق محمّد و خاندان محمّد ستم كرد و آخرین ظالمى که از آن ظالم نخستین در ظلم تبعیّت کرد. Eitaa.com/hefzequranchannel
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠حدیث روز 💠 🏴 اهمیت نهی از منکر 🔻امام علی علیه السلام: مَن تَرَکَ إنکارَ المُنکَرِ بقَلبِهِ و یَدِهِ و لِسانِهِ فهُوَ مَیِّتٌ بَینَ الأحیاءِ ◼️ کسی که در برابر منکر با دل و دست و زبان خویش اعتراض نکند، او مرده ای است در میان زندگان. 📚 تهذیب الأحکام: ج ۶ ص ۱۸۱ ح ۳۷۴ @hawzahnews| حوزه‌نیوز
❗️از اسیران کدام قبیله‌اید!!؟ و أقامَ عمرُ بن سعدٍ یومَهُ ذلک و الغداةَ و قَطَفَ رؤوسَ الباقینَ فَسَرَّحَ بأثنینَ و سبعین رأساً مع شمر بن ذي‌الجوشن و قیس بن الأشعث و عمرو بن الحجاج و عزرة بن قیس عمر سعد بقیه روز عاشورا و روز یازدهم را تا ظهر در کربلا ماند و سر سایر شهداء را از تن جدا نمود و 72 سر را با شمر بن ذي‌الجوشن و قیس بن الأشعث و عمرو بن الحجاج و عزرة بن قیس به کوفه فرستاد. ثمَّ رَحَلَ بِمَنْ تخلَّفَ من عیالِ الحسین(علیه السلام) و حَمَلَ نسائهُ صلوات الله علیه علی أحلاسِ أقتاب الجِمال بِغیر وِطاءٍ و لا غِطاءٍ مکشَّفاتُ الوجوه بین الأعداء و هنَّ ودائع خیرَ الأنبیاء و ساقوهنَّ کما یُساقُ سَبْیُ الترک و الروم في أشدِّ المصائب و الهموم! سپس زنان حرم را بر شتران برهنه، با صورت‌های باز در میان دشمنان سوار نمود و آن‌ها را مانند اسیران ترک و روم در شدیدترین مصائب و غم‌ها، روانه ساخت، در حالی که آنان امانت‌ها و ودایع بهترین انبیاء الهی بودند. قال قُرَّة بن قیس التمیمی: لا أنسیٰ زینبَ ابنةَ فاطمة حینَ مرَّت بِأخیها الحسین صریعاً و هی تقول: یا محمداهُ! یا محمداهُ! صلی علیک ملائکة السماء، هذا الحسینُ بالعراء! مُرَمَّلٌ بالدِّماء! مقَطَّعُ الأعضاء! یا محمداه! و بناتکَ سَبایا! و ذریتُکَ مقتَّلةٌ تَسفیٰ علیها الصَّبا! قُرَّة بن قیس التمیمی می‌گوید: هرگز فراموش نمی‌کنم لحظه‌ای که زینب دختر فاطمه(س) را بر کشته به روی خاک افتاده برادرش حسین(ع) عبور دادند و او می‌گفت: : یا محمداهُ! یا محمداهُ! صلوات ملائکه خدا بر تو باد، این حسین(ع) است که بر روی زمین افتاده! به خون آغشته شده! اعضاء و جوارحش بریده شده! : یا محمداهُ! دختران تو اسیر و ذریه‌ات کشته شده که باد صبا بر آنان خاک می‌فشاند! بر حربگاه چون ره آن کاروان فتاد شور و نشور، غلغله اندر جهان فتاد! فأبکَتْ والله کلَّ عدُوٍّ و صَدیقٍ! و صِحنَ النسوةِ و لَطِمنَ وجوهَهُنَّ! والله هر دشمن و دوستی را به گریه انداخت. زنان فریاد می‌زدند و سیلی به صورت می‌زدند! [روز دوازدهم محرم اهل‌بیت علیهم‌السلام وارد شهر کوفه شدند.مردم هم به تماشا ایستاده بودند.] فأشرفَتْ إمرأةٌ من الکوفیات فقالت: مِنْ أَیِّ الأُساریٰ أنتُنَّ !؟ زنی کوفی از بالای بام سربرآورد و گفت:شما از اسیران کدام قوم و قبیله‌اید!؟ فقلنَ: نحن أُساریٰ آل محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم) گفتند ما از خاندان حضرت مُحَمَّد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم هستیم فَنَزَلَتِ المرأةُ من سطحها فجمعت لهنَّ ملاءً، ملاحِفَ و أُزاراَ و مقانعَ و أعطَتهنَّ فتغَّطینَ. آن زن از بام خانه فرود آمد هر چه چادر و پیراهن و مقنعه داشت جمع نمود و به آنان داد تا خود را بپوشانند. فجعل أهلُ الکوفه ینوحونَ و یبکونَ: کوفیان به نوحه و گریه افتادند. فقال علی بن الحسین(ع): أتنوحونَ و تَبکونَ مِن أجلِنا!؟ فَمَن ذاالذی قَتَلَنا!؟ علی بن الحسین(ع) فرمود: برای ما نوحه‌گری و گریه می‌کنید!؟ پس چه کسی ما را کشت!؟ (مقتل ابو مخنف صفحه۳۵۰ و لهوف صفحه۲۴۶)