eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
370 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
6.1هزار ویدیو
524 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️مقتل العباس علیه السلام أحاطَ القومُ بالعباس فاقتطعوهُ عنه، فجعل یقاتلهم وحده: لشکر اطراف عباس را گرفتند و او را از حسین(ع) جدا کردند، پس تنها با آن‌ها می‌جنگید. فَحملوا علیه و حَمَلَ علیهم، فَفَرَّقهم:  بر او حمله می‌کردند و او هم بر آن‌ها می‌تاخت و آن‌ها را پراکنده می‌ساخت. فَکَمِنَ له زیدُ بن وَرقاء الجُهنی من وراء نَخلةٍ و عاوَنهُ حکیمُ بن الطُفیل السُنبُسي  فَضَرَبَهُ علی یمینه: پس ناگاه زید بن ورقاء جُهنی که پشت درخت خرمایی کمین کرده بود و حکیم بن طفیل سُنبُسی  هم او را کمک می‌کرد، ضربه‌ای بر دست راست او فرو آورد. کعبه فرو ریخت، چه آسیب دید؟        رکن یمانی ز شمال و یمین فأَخَذَ السّیف بِشماله فَحَمَلَ علیهم و هو یرتجِزُ: والله إن قطعتم یمینی             إنّی أُحامي أبداً عن دیني و عن إمامٍ صادق الیقینِ         نَجل النبی الطاهر الأمین شمشیر را به دست چپ گرفت و برآن‌ها حمله می‌کرد و رجز می‌خواند: والله اگر دستم را هم قطع کنید  من تا ابد حامی دینم هستم و حامی امامم که یقیناً صادق است     و فرزند پاک پیامبر امین است      فقاتل حتّی ضَعُفَ، فَکَمِنَ له الحکمُ بن الطفیل الطائي من وراء نخلةٍ فضَرَبَهُ علی شِماله: با همان حال می‌جنگید تا این که ضعف بر او مستولی شد، پس حکم بن طفیل طائی که در پشت  نخلی در کمین او بود، ضربه‌ای بر دست چپ او زد. زمزم اگر خون بفشاند رواست از غم آن قبله اهل یقین فَقَتَلَه الملعون بِعَمودٍ من حدیدٍ: عاقبت آن ملعون با عمودی آهنین بر سر مبارکش کوفت و او را از اسب به زمین انداخت! عقل ازین تاب تصور نداشت   آن چه تو دیدی ز عمود وزین فَلَمّا نَظَرَ الحسین إلی الأرض رأی أیدي أخیهِ العباس مقطوعةً و في الترابِ موضوعةً قال: أالآن انکَسَرَ ظَهري و قَلَّت حیلَتي: چون حسین(ع) نگاه کرد و دستان برادرش عباس را قطع شده و افتاده روی زمین دید، گفت: اینک کمرم شکست و چاره‌ام کم شد. واأخاه! واعباساه! وامهجة قلباه! صبح من و شام غریبان سیاه! روز من امروز چه روز پسین!؟ أشهدُ لَکَ بالتسلیمِ و التصدیقِ و الوفاءِ و النصیحةِ لِخَلَفِ النّبيّ المرسل  
سدره و طوبی به دامان زمین افتاده بود  یا ز پیکر آن دو دوست نازنین اُفتاده بود سرنگون گردیده خورشید از فراز آسمان یا که ماه مرتضی از صدر زین اُفتاده بود جلوه می کرد از کنار علقمه ختم رُسُل یا بموج خون امیرالمؤمنین اُفتاده بود خون دل می ریخت از چشم بنات فاطمه یا گلی از دامن ام البنین اُفتاده بود غرقه در خون جعفر طّیار دشت کربلا دستهایش در یسار و در یمین اُفتاده بود با دهان خشک سّقا بر لب دریای آب از سرشک تشنه کامان شرمگین اُفتاده بود قطعه قطعه پیکر نورانیش در آفتاب همچنان اوراق قرآن مبین اُفتاده بود کوه غم پشت ولی الله الاعظم را شکست در یم خون جسم پرچمدار دین اُفتاده بود «میثم» آن روزی که شرح این مصیبت می‌سرود ناله اش چون شعله در عرش برین اُفتاده بود  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖دعای روز دوشنبه بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للهِ الَّذِی لَمْ یُشْهِدْ أَحَدا حِینَ فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا اتَّخَذَ مُعِینا حِینَ بَرَأَ النَّسَمَاتِ لَمْ یُشَارَکْ فِی الْإِلَهِیَّةِ وَ لَمْ یُظَاهَرْ فِی الْوَحْدَانِیَّةِ کَلَّتِ الْأَلْسُنُ عَنْ غَایَةِ صِفَتِهِ وَ الْعُقُولُ عَنْ کُنْهِ مَعْرِفَتِهِ وَ تَوَاضَعَتِ الْجَبَابِرَةُ لِهَیْبَتِهِ وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِخَشْیَتِهِ وَ انْقَادَ کُلُّ عَظِیمٍ لِعَظَمَتِهِ فَلَکَ الْحَمْدُ مُتَوَاتِرا مُتَّسِقا وَ مُتَوَالِیا مُسْتَوْسِقا [مُسْتَوْثِقا] وَ صَلَوَاتُهُ عَلَى رَسُولِهِ أَبَدا وَ سَلامُهُ دَائِما سَرْمَدا اللهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ یَوْمِی هَذَا صَلاحا وَ أَوْسَطَهُ فَلاحا وَ آخِرَهُ نَجَاحا،وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ یَوْمٍ أَوَّلُهُ فَزَعٌ وَ أَوْسَطُهُ جَزَعٌ وَ آخِرُهُ وَجَعٌ اللهُمَّ إِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ نَذْرٍ نَذَرْتُهُ وَ کُلِّ وَعْدٍ وَعَدْتُهُ وَ کُلِّ عَهْدٍ عَاهَدْتُهُ ثُمَّ لَمْ أَفِ بِهِ وَ أَسْأَلُکَ فِی مَظَالِمِ عِبَادِکَ عِنْدِی فَأَیُّمَا عَبْدٍ مِنْ عَبِیدِکَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِکَ کَانَتْ لَهُ قِبَلِی مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُهَا إِیَّاهُ فِی نَفْسِهِ أَوْ فِی عِرْضِهِ أَوْ فِی مَالِهِ أَوْ فِی أَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ أَوْ غِیبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا أَوْ تَحَامُلٌ عَلَیْهِ بِمَیْلٍ أَوْ هَوًى أَوْ أَنَفَةٍ أَوْ حَمِیَّةٍ أَوْ رِیَاءٍ أَوْ عَصَبِیَّةٍ غَائِبا کَانَ أَوْ شَاهِدا وَ حَیّا کَانَ أَوْ مَیِّتا فَقَصُرَتْ یَدِی وَ ضَاقَ وُسْعِی عَنْ رَدِّهَا إِلَیْهِ وَ التَّحَلُّلِ مِنْهُ، فَأَسْأَلُکَ یَا مَنْ یَمْلِکُ الْحَاجَاتِ وَ هِیَ مُسْتَجِیبَةٌ لِمَشِیَّتِهِ وَ مُسْرِعَةٌ إِلَى إِرَادَتِهِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُرْضِیَهُ عَنِّی بِمَا [بِمَ‏] شِئْتَ وَ تَهَبَ لِی مِنْ عِنْدِکَ رَحْمَةً إِنَّهُ لا تَنْقُصُکَ الْمَغْفِرَةُ وَ لا تَضُرُّکَ الْمَوْهِبَةُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ اللهُمَّ أَوْلِنِی فِی کُلِّ یَوْمِ إِثْنَیْنِ نِعْمَتَیْنِ مِنْکَ ثِنْتَیْنِ سَعَادَةً فِی أَوَّلِهِ بِطَاعَتِکَ وَ نِعْمَةً فِی آخِرِهِ بِمَغْفِرَتِکَ یَا مَنْ هُوَ الْإِلَهُ وَ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ سِوَاهُ 🚩 علیها السلام ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفحات قرآن
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃 🌸❣ 🖼 📚عثمان طه ✅سوره مبارکه ⏰1401/05/17
هدایت شده از صفحات قرآن
🕊🌸🕊🌸🕊؛ ؛ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ [ ﻛﻪ ﻋﻴﺐ ﺟﻮﻳﺎﻥ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻧﺪ ] ﭼﻪ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺑﺨﻮﺍﻫﻲ ﭼﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﻲ [ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ] ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﺑﺎﺭ ﻫﻢ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺑﺨﻮﺍﻫﻲ ، ﺧﺪﺍ ﻫﺮﮔﺰ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺮﺯﻳﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﻔﺮ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻓﺎﺳﻘﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ .(٨٠) ﺑﺮ ﺟﺎﻱ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ [ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺗﺒﻮﻙ ] ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺟﺎﻧﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻭ [ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ] ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻣﺎ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻬﺎﺩ ] ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﺮﻭﻳﺪ . ﺑﮕﻮ : ﺁﺗﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺩﺭ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﻭ ﮔﺮﻣﻰ ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻣﻰ ﻓﻬﻤﻴﺪﻳﺪ .(٨١) ﭘﺲ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﻣﻰ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﻤﺘﺮ ﺑﺨﻨﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﮕﺮﻳﻨﺪ .(٨٢) ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺳﻔﺮ ﺟﻨﮓ ﺗﺒﻮﻙ ] ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﺬﺭ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻧﺪ ] ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻥ [ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺟﻨﮕﻲ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺍﺯ ﺗﻮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ، ﭘﺲ ﺑﮕﻮ : ﻫﺮﮔﺰ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺁﻣﺪ ، ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﻦ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺟﻨﮕﻴﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ [ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺟﻨﮓ ] ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺷﺪﻳﺪ ، ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻣﺨﺎﻟﻔﻴﻦ ﺑﻨﺸﻴﻨﻴﺪ .(٨٣) ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻫﻴﭻ ﻛﺪﺍم ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺨﻮﺍﻥ ﻭ ﺑﺮ ﮔﻮﺭﺵ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻋﺎ ﻭ ﻃﻠﺐ ﺁﻣﺮﺯﺵ ] ﻧﺎﻳﺴﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ .(٨٤) ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﮕﻔﺖ ﻧﻴﺎﻭﺭﺩ [ﺍﻳﻦ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ] ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﻧﺪ ﺟﺎﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭﺁﻳﺪ .(٨٥) ﻭ ﭼﻮﻥ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻱ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ : [ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ ] ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ; ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺍﻥ [ ﻣﻨﺎﻓﻖ ] ﺍﺯ ﺗﻮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ [ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﺩ ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻜﻨﻨﺪ ]ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﻢ .(٨٦) 🕊🌸🕊🌸🕊 🕊 صفحه به صفحه قرآن 🏷استاد انصاریان 🕊سوره مبارکه 🏷صفحه200 ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
هدایت شده از ترجمه صفحه به صفحه قرآن.پشتیبان قرار بندگی
tarjomeh-200.mp3
2.22M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺قتل بن رسول الله عطشانا أعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ‏ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ❨صلوات اللّه علیهم أجمعین)  وَ مَن قُتِلَ مظلوماً فَقَد جَعَلنا لِولیِّهِ سُلطاناً فلا یُسرِف فی القَتلِ إنّهُ کانَ منصُوراً(إسراء/33) قال النبی(ص):المقتول؛ الحسین علیه‌السلام  و ولیّه القائم(عج) ، و الإسراف فی القتل أن یُقتل  غیرُقاتله إنه کان منصورا فإنه لایذهب من الدنیا حتی ینتصر برجلٍ من آل رسول الله(ص) یملأ الأرض  قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراً و ظلماً. (منظور از مقتول در این آیه، حسین علیه‌السلام است و ولیّ دَم او قائم آل محمد(عج) است. و معنای اسراف در قتل کشتن غیر قاتل اوست[که او در قتل اسراف نمی‌کند] و همانا او منصور است یعنی دنیا به آخر نمی‌رسد تا مردی از آل رسول الله(ص) زمین را پر از عدل و داد کند همچنان که قبل از آن پر از ظلم و جور بوده.)۱ همیشه آرزو می‌کردیم و می‌کنیم که خدا ما را در صف طالبین خون ابی‌عبدالله(ع) قرار بدهد و تصوری هم که از طلب خون آن حضرت داریم این است که آقا قاتلین جدش را زنده می کند و در همین دنیا مجازات می کند. البته که حضرت این کار را خواهند کرد و این هم جزیی از طلب خون جد مظلومشان هست  ولی واقع مطلب این است که این خون با این کشتن‌ها فقط مطالبه نمی‌شود چون اگر فقط با کشتن قاتلین آن حضرت طلب این خون می‌شد، با قیام مختار باید این کار انجام می‌شد و امروز ما نباید می‌گفتیم أین الطالب بدم المقتول بکربلاء! پس معنی آن این است که هنوز این خون طلب نشده و فقط با کشتن قاتلین آن حضرت هم طلب نخواهد شد بلکه طلب خون آن حضرت وقتی می‌شود که آن هدف و غرضی که این خون برای رسیدن به آن غرض ریخته شده، محقق شود و آن غرض، اصلاح امت پیامبر(ص) و بلکه اصلاح کل جهان است، یعنی با برقراری عدل و داد کامل در سراسر عالم و اصلاح همه بشر که به دست مبارک فرزندش حضرت بقیة‌الله روحی فداه و ان شاء الله هرچه زودتر انجام خواهد شد، این خون با عظمت که ثارالله است به ثمر خواهد رسید و در حقیقت مطالبه خواهد شد. _____________________  ۱- تفسیر نور الثقلین،جلد۳ صفحه۱۶۳