هدایت شده از ترجمه صفحه به صفحه قرآن.پشتیبان قرار بندگی
tarjomeh-0077.mp3
3.4M
🔸#ترجمه صفحه به صفحه قرآن
🔸#صفحه_77
🎙#مرحوم_قادرپناه
🌔🌕🌖
#پویش_جهانی_استغاثه_به_امام_عصر 🚩
#سپاه_حضرت_کوثر علیها السلام🚩
در صورت صلاحدید به گروه «قرار بندگی » و کانال «معنویت افزایی طلاب ناب» بپیوندید
🔹https://eitaa.com/joinchat/1823735852Cffad1a1aaf
🔹https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
حضور شما مهدی یاوران و منتظران حضرتش مایه بسی امتنان است.
🔸💐🔸💐🔸💐🔸💐
هدایت شده از 🌷اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک🌷
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ بسیار زیبای حضرت موسیبن جعفر (ع) با صدای صابر خراسانی و محمدحسین پویانفر
🌹حضرت امام موسی کاظم علیه السلام:
📜مَن أرادَ أن یکنَ أقوَی النّاسِ فَلیتَوکل عَلی الله
✨هر که میخواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
📚بحار الانوار، ج. ۷، ص. ۱۴۳
💐ولادت با سعادت هفتمین اختر آسمان ولایت و امامت مبارک
╲\╭┓
╭ 🌹🍃 @azahragoldasht
┗╯\╲
هدایت شده از قرآن و حدیث
💠#امام_علی_عليه_السلام
🔹آفَةُ اَلْقَوِيِّ اِسْتِضْعَافُ اَلْخَصْمِ
🔸آفت قدرتمند و قوی این است که دشمن را ضعیف به حساب آورد.
📗غرر الحکم ج۱ ص۲۷۹
#آفت_قدرت #دشمن #ضعیف_شمردن_دشمن
@ahlolbait
هدایت شده از مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس قم
🔰چه کسی در درونت حکومت دارد ؟
🔷🔹 ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن
و تنها او را دوست داشتن
و اين ولايت و سرپرستى است
كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و
از آن بهرهاى ندارند،
كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها
امر على و دستور على نيست؛
كه هواها و حرف ها و جلوه ها در آنها حكومت دارند.
🔹 معاويه گر چه على را دوست دارد،
ولى سلطنت را بيشتر از على خواهان است
و دوستدار آن است.
🔹و احمد حنبل گر چه براى على شعر مى سرايد
اما حكومت ديگرى را به عهده دارد.
و جرج جرداق گر چه از على مى نويسد،
اما براى على نمى نويسد؛
كه محركى ديگر دارد و عاطفه اى فقط او را به چرخ انداخته است.
🔹اما مالك؟
اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد
و اين بار گران را به آسانى مى كشد.
🔹مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده
و كوشش كرده است.
خويش و فاميل و قبيله اش را به خون كشيده،
شبها و روزها را بر روى لبه ى تيغ و سرِ نيزه ها گذرانده
و شمشير زده و شمشير زده
تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده
و در بيرون از خيمه آماده ى فرار نموده،
هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند
و اين طاغوت سركش بميرد
و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى،
به پيروزى محبوب دست بيابد
و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود
و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيلهى رقيبش، كِنده، پيروز شود.
🔹 درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را مي خواند،
على او را مى طلبد. على مى گويد كه برگرد.
و اين از مرگ سخت تر و اين از مرگ جانكاه تر است.
🔶🔸 مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس،
مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرف هاى خلق،
مخالفت با يك جلوه از جلوه هاى دنيا ما را مى شكند،
ما را از پاى در مىآورد.
ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مى گرديم
🔸 و اما مالك؟ و اما مالك؟
او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف هاى تمام مردها و زن هاى عرب
و از زمزمه ى خفيف زبان ها بر سر راه مردان فاتح
و از نگاه هاى شيفته ى سرداران پيروز
و از تمام جلوه هاى دنيا،
از اين همه مى گذرد و باز مى گردد
و به على اين سرپرست آگاه ملحق مىشود.
🔸 چرا؟ چون در درون مالك،
ديگر هواها و غريزه ها حرف ها و زمزمه هاى زن هاى عرب
جلوه هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست،
🔸 اينها كوچكتر از اين هستند
كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند...
🔸 او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است.
نشستن و ايستادن و آمدن و رفتن و دوست داشتن و دشمن داشتن او همه از سمت
ولىّ كنترل مىشود؛
نه از طرف هواها و حرف ها و جلوه ها.
🔸 مالك اين را يافته كه على اين مرد آزاد از غير حق و اين انسان آگاه حق،
بيش از مالك به مالك علاقه دارد
و بيش از مالك از مصالح و منافع مالك آگاهى دارد
و بيشتر از مالك به منافع او مى انديشد
و بهتر به منافع او مى انديشد؛
🔸 پس ديگر جاى درنگ نيست
و جاى سركشى نيست؛
كه سركشى ها حماقت هاى زيان آورى بيش نيستند.
جاى تسليم است و اطاعت و پيروى و تشيع و دنباله روى.
📚 کتاب غدیر،صفحه 14
استاد حائری